پیغام check tel line در تلفن پاناسونیک چیست؟

گاهی وقت‌ها روی صفحه نمایش تلفن بیسیم پاناسونیک با پیغام‌هایی مواجه می‌شویم که اگر دلیل و روش رفع آن‌ها را ندانید، ممکن است کاملا کلافه کننده باشند. پیغام check tel line دقیقا یکی از همین پیغام‌ها است که به دلایل زیادی ممکن است آن را مشاهده کنید!

البته جای نگرانی نیست؛ زیرا تلفن‌های بیسیم پاناسونیک کاربری ساده‌ای دارند و در بسیاری از موارد، به راحتی می‌توانید خطاهای نرم افزاری آن‌ها را رفع کنید. بنابراین تنها به کمی دانش و اطلاعات درباره این تلفن‌ها نیاز دارید که در این مورد، می‌توانید روی ایده آل گستر حساب کنید.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم به بررسی پیغام check tel line و اصلی‌ترین دلایل آن بپردازیم. اگر شما هم از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک در منزل یا محیط کار خود استفاده می‌کنید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا پیغام check tel line ظاهر می‌شود؟

خب ابتدا به بررسی مهم‌ترین دلایلی که می‌توانند باعث ظاهر شدن این پیغام روی صفحه نمایش تلفن بیسیم شوند، اشاره خواهیم کرد. قبل از هر چیز، باید بدانید که در بسیاری از موارد، دیدن این پیام به معنی خراب شدن تلفن نیست و معمولا ایراد از خط تلفن، پریز تلفن، مخابرات و … است.

ایراد خط تلفن از سمت مخابرات 

اگر این پیغام را روی گوشی بیسیم خود مشاهده می‌کنید، قبل از هر چیز باید به سالم بودن خط تلفن خود از سمت مخابرات شک کنید. ممکن است به هر دلیلی، خط تلفن شما با اختلال مواجه شده باشد و به همین دلیل، check tel line در صفحه نمایش دیده شود.

بنابراین در اولین قدم با اداره مخابرات محل زندگی خود تماس گرفته و آن‌ها را در جریان مشکل پیش آمده قرار دهید. اگر از سمت مخابرات باشد، شما نیاز به هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت و مامورین این شرکت باید در اولین فرصت، خط تلفن شما را بررسی کرده و مشکل را رفع نمایند.

برای این‌که خودتان در منزل این مشکل را تست کنید، می‌توایند یک دستگاه تلفن دیگر را به خط تلفن وصل کنید، اگر همچنان این پیغام را مشاهده کردید، به احتمال بسیار زیاد، ایراد از خط مخابرات خواهد بود.

وجود اشکال در پریز تلفن 

دومین دلیل که می‌تواند باعث ظاهر شدن پیغام check tel line شود، وجود اشکال در پریز تلفن است. بررسی این موضوع بسیار ساده است:

تلفن خود را به یک پریز تلفن دیگر وصل کنید (ابتدا به یکی دیگر از پریزهای منزل وصل کنید تا از سالم بودن خط مخابرات هم مطمئن شوید). در صورتی که تلفن بدون هیچ مشکلی کار کرد، نشان می‌دهد که ایراد از پریز تلفن است. بنابراین باید پریز تلفن خود را در اولین فرصت، عیب‌یابی کنید.

وجود اشکال در پریز تلفن

اما اگر تلفن شما در پریز دیگر منزل هم همچنان با این ایراد مواجه بود، باز هم نمی‌توانید از خراب شدن تلفن بیسیم مطمئن شوید؛ زیرا ممکن است ایراد از خط مخابرات باشد. بنابراین برای اطمینان بیشتر، تلفن را در منزل یکی از همسایه‌ها هم بررسی کنید.

ممکن است سیم تلفن خراب شده باشد

دستگاه پایه تلفن شما از طریق یک رشته سیم به پریز تلفن وصل می‌شود. یکی از دلایل پیغام check tel line ممکن است خراب بودن همین سیم باشد. خوشبختانه تست کردن این مشکل هم بسیار ساده است:

سعی کنید از یک رشته سیم دیگر برای اتصال دستگاه پایه به پریز مخابرات استفاده کنید. اگر مشکل رفع شد که چه بهتر؛ در غیر این‌صورت به احتمال زیاد ایراد از جای دیگری است.

مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، ربطی به خراب شدن دستگاه تلفن بیسیم پاناسونیک نداشتند. در صورتی که هیچ‌کدام از موارد بالا منجر به بروز این پیغام نشده باشند، ایراد از دستگاه تلفن بیسیم است و باید به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد.

برق خوردگی تلفن بیسیم پاناسونیک 

اگر تلفن بیسیم یا هر دستگاه تلفن ثابت دیگری را به پریز برق وصل کنید، دچار سوختگی خفیف یا شدید خواهد شد. دلیل این اتفاق هم این است که مدار داخلی تلفن و قطعات روی آن، توانایی تحمل جریان مستقیم برق زیاد را ندارند.

برق خوردگی تلفن بیسیم

در صورتی که یک تلفن برق خورده را به پریز تلفن وصل کنید، ممکن است با پیغام check tel line مواجه شدید. در این صورت باید تلفن بیسیم پاناسونیک خود را به یک نمایندگی معتبر تعمیرات ارسال کنید تا قطعات آسیب دیده (بر اثر عبور جریان برق) با قطعه‌های نو تعویض شوند.

تذکر: در صورتی که میزان برق خوردگی تلفن شما زیاد باشد، متاسفانه کاری از دست کسی برنمی‌آید و راهی به جز خرید یک دستگاه تلفن جدید نخواهید داشت.

اگر گوشی بیسیم شما دچار برق خوردگی شده است، باید آن را در اولین فرصت، به واحد تعمیرات ایده آل گستر ارسال کنید. ما با استفاده از قطعات اورجینال و در کمترین زمان ممکن، تلفن شما را تعمیر خواهیم کرد.

یک ایراد در مدار اصلی تلفن 

برق خوردگی تنها عاملی نیست که می‌تواند باعث خراب شدن تلفن بیسیم و ظاهر شدن پیغام check tel line شود. ضربه خوردن، افزایش عمر مصرفی و … می‌توانند یک یا چند قطعه اصلی روی مدار دستگاه را از کار بیندازند!

در صورتی که هیچ‌کدام از عوامل بالا باعث ظاهر شدن این پیغام روی صفحه نمایش تلفن شما نباشند، به احتمال زیاد ایراد از مدار داخلی تلفن است. در این شرایط هم باید در اولین فرصت با واحد تعمیرات ایده آل گستر تماس گرفته و درخواست تعمیر گوشی بیسیم پاناسونیک خود را ثبت نمایید.

ایده آل گستر نمایندگی تعمیرات تلفن بیسیم پاناسونیک

اگر تلفن بیسیم پاناسونیک شما به هر دلیلی خراب شده است؛ اصلا نگران نباشید. زیرا این تلفن‌ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و به ندرت برای همیشه از کار می‌افتند؛ البته به شرطی که تعمیر آن‌ها را به واحد تعمیرات ایده آل گستر واگذار نمایید.

نمایندگی تعمیرات محصولات مخابراتی پاناسونیک

ما با استفاده از جدیدترین تجهیزات روز، تکنسین‌های فنی و از همه مهم‌تر قطعات کاملا اورجینال، انواع خرابی‌های تلفن بیسیم پاناسونیک را در کمترین زمان ممکن رفع می‌کنیم. بنابراین هیچ نگرانی در خصوص از کار افتادن دستگاه تلفن بیسیم خود نداشته باشید.

از طرفی دیگر، از آن‌جایی که ما تمام تلفن‌های تعمیر شده در واحد تعمیرات ایده آل گستر را به مدت یک هفته گارانتی (مهلت تست) خواهیم کرد، خیالتان از کیفیت تعمیرات انجام شده، کاملا راحت خواهد بود.

از هر کجای ایران که همراه ایده آل گستر هستید، می‌توانید درخواست خود را برای تعمیر تلفن بیسیم پاناسونیک و سایر انواع تلفن‌های ثابت این شرکت را به صورت اینترنتی و با مراجعه به وب سایت رسمی ما به ثبت برسانید. البته عزیزان تهرانی می‌توانند به صورت حضوری هم از خدمات ایده آل گستر بهره‌مند شوند.

کلام آخر

تلفن بیسیم پاناسونیک ممکن است با ایرادهای نرم افزاری یا سخت افزاری مواجه شود. خوشبختانه به واسطه کیفیت و دوام مناسب این دستگاه، در بسیاری از موارد، این مشکلات به راحتی قابل رفع شدن هستند.

در این مقاله به بررسی پیغام check tel line و روش‌های رفع آن پرداختیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

1 | (1)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x