رفع مشکل قطع و وصل صدای تلفن بیسیم پاناسونیک

قطع و وصل صدای تلفن بیسیم پاناسونیک یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران این دستگاه، حداقل یک‌بار با آن مواجه شده‌اند. در این شرایط، صدای مخاطب در زمان مکالمه به صورت بریده بریده به گوش شما می‌رسد و از کیفیت مناسبی برخوردار نیست!

اگرچه تلفن‌های بیسیم ساخت پاناسونیک به کیفیت صدای عالی معروف هستند، با این‌حال ممکن است به دلایل مختلفی شاهد اختلال‌های صدا در این دستگاه‌ها باشید. قطع و وصل شدن صدا هم یکی از همین اختلالات است که البته به راحتی رفع می‌شود.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر به آموزش رفع مشکل قطع و وصل صدای تلفن بیسیم پاناسونیک خواهیم پرداخت. اگر تلفن شما هم اخیرا به این وضعیت دچار شده است، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

چرا صدای تلفن بیسیم پاناسونیک قطع می‌شود؟

موارد زیادی وجود دارند که می‌توانند منجر به قطع و وصل صدای تلفن بیسیم پاناسونیک شوند. ما در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم به همه این دلایل اشاره کنیم و به راه حل رفع هر کدام از آن‌ها هم بپردازیم.

سیگنال دهی ضعیف 

گوشی بیسیم با دریافت سیگنال از دستگاه بیس یا پایه کار می‌کند. هرچقدر که کیفیت سیگنال‌دهی این دستگاه بهتر باشد، کیفیت بالاتری از مکالمه و صدا را تجربه خواهید کرد. عکس این وضعیت هم صادق است؛ سیگنال‌دهی ضعیف می‌تواند باعث افت کیفیت صدا و قطع و وصل شدن آن شود.

سیگنال دهی ضعیف

یکی از مهم‌ترین دلایل افت سیگنال‌دهی گوشی بیسیم، دور شدن آن از دستگاه پایه است. فراموش نکنید که تلفن‌های بیسیم پاناسونیک دارای محدوده آنتن‌دهی مشخص (50 یا 60 متر در فضاهای بسته و 300 متر در فضاهای باز) هستند. بنابراین هرچقدر که گوشی بیسیم از دستگاه پایه دورتر شود، سیگنال‌دهی آن هم پایین می‌آید.

روشن بودن حالت ECO هم می‌تواند بر کیفیت سیگنال گوشی بیسیم تاثیر بگذارد. این وضعیت باعث می‌شود امواج ارسالی از دستگاه پایه به سمت گوشی بی‌سیم کمتر شوند (برای صرفه‌جویی در مصرف باتری). اگر در وضعیت ECO گوشی را از دستگاه بیسیم فاصله دهید، ممکن است متوجه قطع و وصل شدن صدا شوید.

شارژ کم باتری 

اگر شاهد قطع و وصل صدای تلفن بیسیم پاناسونیک خود هستید، حتما شارژ باقی‌مانده در باتری‌ها را چک کنید. گاهی وقت‌ها شارژ کم باتری هم می‌تواند روی کیفیت مکالمه و صدای تلفن بیسیم تاثیر بگذارد.

قطع و وصل شدن صدای تلفن بیسیم پاناسونیک بر اثر شارژ کم باتری

در صورتی که با این مشکل مواجه هستید، گوشی بیسیم را روی دستگاه پایه قرار دهید تا شارژ شود. بعد از این‌که باتری‌ها به صورت کامل شارژ شدند، دوباره کیفیت صدای مکالمه را بررسی کنید. اگر مشکل رفع شده باشد که چه بهتر؛ ولی اگر همچنان صدا قطع و وصل می‌شود، احتمالا ایراد از بلندگوها است.

خراب شدن بلندگوها

اگر از سیگنال‌دهی و شارژ باتری‌ها مطمئن هستید و همچنان شاهد قطع و وصل شدن صدا هستید، با یک ایراد سخت افزاری در بلندگوهای تلفن بیسیم مواجه هستید. در این صورت، باید گوشی خود را به یک مرکز مجاز تعمیرات پاناسونیک ارسال کنید.

بلندگوهای گوشی بیسیم پاناسونیک بسیار حساس هستند و حتی گرد و غبار موجود در هوا هم می‌تواند باعث پوشیده شدن سوراخ‌های آن‌ها شود. بنابراین بهتر است قبل از هر کاری، آزاد بودن این سوراخ‌ها را هم بررسی کنید.

در نهایت و به عنوان آخرین راه‌کار، باید گوشی بیسیم و دستگاه پایه را به یک واحد تعمیرات معتبر و مجاز پاناسونیک ارسال کنید. برای تعمیر تلفن بیسیم پاناسونیک اصل ژاپن توصیه می شود که حتما به نمایندگی ها مراجعه شود.

ایده آل گستر ؛ نمایندگی تعمیرات تلفن بیسیم پاناسونیک

انواع مشکل‌های تلفن بیسیم از پاناسونیک از جمله قطع و وصل شدن صدا، در واحد تعمیرات ایده آل گستر و توسط تکنسین‌های فنی و مجرب، به راحتی و با بالاترین کیفیت ممکن تعمیر می‌شوند.

واحد تعمیرات ایده آل گستر

در صورتی که احتمال می‌دهید بلندگوهای تلفن بیسیم پاناسونیک شما خراب شده یا کیفیت اولیه خود را از دست داده‌‌اند، نیازی به دور انداختن دستگاه و خرید یک تلفن جدید نیست! تنها کافیست آن را در اولین فرصت به واحد تعمیرات ایده آل گستر ارسال کنید.

تلفن بیسیم شما در این نمایندگی پاناسونیک باز شده و مورد عیب‌یابی قرار می‌گیرد. پس از آن، هزینه نهایی تعمیرات به شما اعلام شده و در صورت موافقت نهایی، روند تعمیر شروع می‌شود. پس از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تلفن بیسیم شما تعمیر شده و برایتان ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است که در واحد تعمیرات ایده آل گستر و برای انواع تعمیرات تلفن بیسیم، از قطعات اورجینال و اصل پاناسونیک استفاده خواهد شد. بنابراین با خیال راحت می‌توانید به خدمات ما اعتماد نمایید.

کلام آخر

کیفیت صدا یکی از مهم‌ترین انتظارت کاربران از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک است. خوشبختانه این دستگاه‌ها بالاترین کیفیت مکالمه را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ اما ممکن است به هر دلیلی، با قطع شدن صدای تلفن بیسیم پاناسونیک خود مواجه شوید.

ما در این مقاله به آموزش رفع مشکل قطع و وصل شدن صدای تلفن بیسیم پاناسونیک پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

2.3 | (6)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x