فعالسازی شماره گیری سریع | نحوه ذخیره شماره در تلفن ثابت

حتما برای شما نیز پیش آمده است که در طول روز چندین و چند بار با یک شماره تلفن خاص سر و کار داشته و بارها از دستگاه تلفن ثابت خود، با آن تماس گرفته‌اید. در طول روز چند بار با شماره همسرتان تماس می‌گیرید؟ تعداد دفعاتی که از تلفن ثابت به مادر، خواهر و سایر اعضای خانواده زنگ می‌زنید را به خاطر می‌آورید؟

شماره دوست صمیمی‌تان را چند بار در شبانه روز تکرار می‌کنید؟ همانطور که مشاهده می‌نمایید؛ برخی از شماره‌ها بیش از سایرین برای ما پر تکرار می‌باشند. آیا بهتر نیست یک راهکار برای ارتباط فوری با آن‌ها پیدا کرده و دیگر مجبور نباشیم هر بار شماره تلفن آن‌ها را وارد کنیم؟ شماره گیری سریع تلفن پاناسونیک ، همان راهکاری است که به دنبال آن هستیم:

علی رغم گسترش محبوبیت تلفن‌های همراه، هنوز هم در هر خانه‌ای یک تلفن ثابت پیدا می‌شود و این دستگاه‌ها همچنان جایگاه خود را در میان خانواده‌ها، حفظ نموده‌اند. در میان برندها و شرکت‌های مختلفی که اقدام به تولید تلفن‌های ثابت نموده‌اند؛ شرکت پاناسونیک به واسطه کیفیت و دوام محصولاتش، سهم بیشتری را از بازار را به خود اختصاص داده است.

در کشورمان نیز اوضاع به همین صورت بوده و در اکثر منازل، یک تلفن ثابت پاناسونیک پیدا می‌شود. شرکت ایده آل گستر به عنوان نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران، یکی از مراکز معتبر و قابل اطمینان در زمینه عرضه تلفن‌های ثابت این شرکت محسوب می‌شود. آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند؛بررسی قابلیت شماره گیری سریع در برخی از تلفن‌های پاناسونیک می‌باشد؛ با ما همراه باشید.

سرویس Speed Dial (شماره گیری سریع)

کلیدهای شماره گیر سریع

برخی از تلفن‌های شرکت پاناسونیک، به قابلیتی مجهز شده‌اند که به کمک آن، می‌توانید تنها با فشردن یک کلید و بدون شماره گیری، با شماره‌های ضروری و پر تکرار خود تماس بگیرید. این کار از طریق کلید‌های شماره گیر سریع که در آخرین قسمت از سمت راست بدنه دستگاه قرار گرفته‌اند؛ انجام می‌شود. این کلیدها به تعداد 10 عدد بوده و از 0 تا 9 شماره‌گذاری شده‌اند. به همین دلیل شما قادر به ذخیره بیش از 10 شماره در این سرویس نخواهید بود.

زمانی که ذخیره سازی شماره مورد نظر بر روی هر کدام از کلیدها با موفقیت انجام شد؛ بعد از آن دیگر برای تماس با آن مخاطب، تنها کافیست کلید انتخاب شده را فشار دهید.

چه تلفن هایی قابلیت شماره گیری سریع را دارند؟

قابلیت شماره گیری سریع

همانطور که گفته شد، تنها برخی از تلفن‌های پناسونیک از این قابلیت برخوردار هستند. به همین دلیل بهتر است؛ پیش از اقدام به خرید یک دستگاه تلفن، از فروشنده در ارتباط با قابلیت Speed Dial سوال کرده و اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید. کارشناسان فروش ایده آل گستر، در زمان خرید تمامی اطلاعات لازم در ارتباط با تلفن‌های پاناسونیک، از حمله سرویس شماره گیری سریع را در اختیار شما قرار خواهند داد.

لازم به ذکر است بیشتر تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، فاقد سرویس Speed Dial می‌باشند. هر چند برخی از این تلفن‌ها از جمله تلفن بیسیم KX-TG9581 این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

تلفن‌های بیسیم KX-TG6461  و KX-TG6671 نیز از این سرویس پشتیبانی می‌کنند؛ اما تنها 5 کلید شماره گیری سریع را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در بین مدل های تلفن‌ رومیزی پاناسونیک نیز می‌توان از مدل‌های تلفن پاناسونیک KX-TS880 و KX-T7716 به عنوان نمونه‌هایی نام برد که دارای دکمه‌های شماره‌گیری سریع می‌باشند.

شماره گیری سریع تلفن پاناسونیک

همانطور که گفته شد؛ برای برخورداری از این قبلیت در تلفن‌های پاناسونیک، ابتدا باید شماره مخاطب مورد نظر را بر روی یکی از کلیدهای شماره گیری سریع ذخیره نمود. برای این کار باید مطابق مراحل زیر عمل نماییم :

  • کلید Program را بر روی دستگاه تلفن انتخاب می‌کنیم
  • با استفاده از جهت‌های بالا و پایین، به قسمت ” Save Speed Dial ” رفته و و سپس کلید OK را فشار می‌دهیم
  • یک نام برای مخاطبی که قصذ ذخیره شماره وی را داریم انتخاب کرده و کلید OK را فشار می‌دهیم ( حداکثر تا 16 کاراکتر )
  • شماره تماسی که قصد ذخیره آن را داریم وارد کرده و کلید OK را فشار می‌دهیم ( حداکثر 32 رقم )
  • حال یکی از دکمه‌های شماره گیر سریع را انتخاب می‌کنیم
  • بعد از شنیدن یک بوق ممتد، دوباره کلید Program را انتخاب می‌کنیم

با انجام این عملیات، مخاطب مورد نظر ما بر روی کلید شماره گیری سریعی که در زمان ذخیره سازی وارد کرده‌ایم؛ ذخیره می‌شود. از این پس برای تماس با آن شماره، تنها کافیست تلفن را برداشته و کلید شماره گیری سریع  مورد نظر را انتخاب کنیم. توجه داشته باشید اگر بیش از یک شماره بر روی یک کلید شماره گیری سریع ذخیره نمایید؛ همواره آخرین شماره‌ای که وارد کرده‌اید؛ در حافظه دستگاه باقی خواهد ماند.

برای پاک کردن یک شماره که قبلا بر روی یکی از کلیدهای شماره گیری سریع، ذخیره نموده‌اید؛ کافیست کلید مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه ” Clear ” را وارد کرده و در انتها کلید OK را فشار دهید. با انجام این کار، به طور مثال شماره ای که بر روی کلید 5 ذخیره کرده‌اید پاک شده و می‌توانید شماره جدیدی بر روی آن ذخیره نمایید.

به جز این حالت بعضی از تلفن های ساده تر مانند گوشی پاناسونیک 3611 یا تلفن پاناسونیک 3821 بدون نیاز به این مراحل دارای شماره گیر سریع روی دکمه های اصلی خود هستند. یعنی با فشار دادن عدد 1 و نگه داشتن آن شماره ذخیره شده روی گرفته می شود و تماس برقرار می شود.

سوالات متداول

روش فعال کردن شماره‌گیری سریع در تلفن پاناسونیک چیست؟

برای فعال کردن شماره‌گیری سریع، مراحل زیر را انجام دهید:
• کلید [PROGRAM] را بزنید.
• گزینه [Save Speed Dial] را انتخاب کرده و کلید [OK] را بزنید.
• وارد کردن نام مخاطب تا 16 کارکتر و سپس کلید [OK] را بزنید.
• وارد کردن شماره تلفن مخاطب و تا 32 رقم سپس کلید [OK] را بزنید.
• یکی از کلیدهای شماره‌گیری سریع را برای ذخیره کردن مخاطب انتخاب کنید.
• بعد از شنیدن صدای بوق تایید، کلید [PROGRAM] را برای ذخیره کردن تغییرات بزنید.

روش پاک کردن شماره تلفن از روی کلیدهای شماره‌گیری سریع چیست؟

برای پاک کردن شماره، مراحل زیر را انجام دهید:
• کلید شماره‌گیری سریع موردنظر خود را بزنید.
• کلید [CLEAR] را زده و سپس کلید [OK] را بزنید.

شماره‌گیری سریع چه کاربردی دارد؟

این ویژگی زمانی کاربرد دارد که در طول روز با چند شماره تلفن، کار بیشتری داریم. برای هر شخصی، تعداد شماره‌هایی هستند که از بقیه بیشتر اهمیت دارند. از طریق فعال کردن این ویژگی، می‌توانید به راحتی و با زدن یک کلید، تلفن مخاطب خود را بگیرید.

چه تلفن‌هایی شماره‌گیری سریع دارند؟

تلفن‌هایی که در مشخصات آنها، عبارت Speed Dial وجود داشته باشد، دارای این ویژگی هستند. نمونه تلفن‌های این قابلیت عبارتند از:
• تلفن‌های بیسیم مدل: تلفن پاناسونیک KX-TGF320 و تلفن پاناسونیک KX-TG9581
• تلفن‌های سانترال مدل: تلفن سانترال KX-T7730 و تلفن سانترال KX-T7665
• تلفن‌های تحت شبکه مدل: تلفن KX-HDV230 و تلفن KX-NT546

3 | (14)
اشتراک در
اطلاع از
guest

12 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
12
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x