دوربین مداربسته کنترل از راه دور چیست؟

اگر به دنبال خرید دوربین مداربسته ای هستید که بتوانید از راه دور آن را مدیریت کرده و تصاویر آن را مشاهده کنید، در ادامه این مطلب قصد داریم چند نوع دوربین مداربسته کنترل از راه دور را معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب مناسبی برای نوع کاربری خود داشته باشید:

دوربین مداربسته گردان

دوربین مداربسته گردان دارای قابلیت چرخش است و شما می توانید از راه دور آن را کنترل کنید تا هر زاویه ای از منطقه که مد نظر شماست را نمایش دهد. این امکان تعداد دوربین های مداربسته مورد نیاز برای یک مکان را کاهش می دهد. شما می توانید با نصب یک دوربین مداربسته گردان، به طور کامل یک مکان بزرگ را تحت نظر بگیرید. باید در نظر داشت که کیفیت تصویر در مکان های بزرگ بسیار اهمیت دارد. بهتر است از دوربین مداربسته HD و Full HD استفاده کنید تا حتی تصاویری با فواصل دور را هم بتوانید به راحتی زوم کنید.

کنترل این دوربین از سه طریق قابل انجام است:

  • از طریق نرم افزارهای مانیتورینگ می توان کنترل دوربین را به دست گرفت و آن را به هر زاویه ای چرخاند
  • از طریق جوی استیک مربوط به دوربین مانند کنترل یک تلوزیون می توان آن را مدیریت کرد
  • امکان برنامه ریزی دوربین مداربسته گردان وجود دارد تا به صورت خودکار در زمان هایی از پیش تعیین شده، بچرخد

اگر هدف شما از کنترل از راه دور دوربین، تنها مشاهده تصاویر است انواع مختلفی از دوربین ها وجود دارند که می توان از طریق آن ها به صورت زنده تصاویر را مشاهده کرد و یا حتی تصاویر از قبل ضبط شده را از طریق آن ها نظارت کرد.

دوربین مداربسته کنترل از راه دور

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه از طریق Network کار می کنند و شما می توانید سیستم کامپیوتری یا تلفن همراه خود را به آن ها لینک کنید تا به راحتی تصاویر را از طریق این دیوایس ها دریافت کنید. برای انتقال تصاویر باید هم دیوایس شما و هم دوربین به بستر اینترنت دسترسی داشته باشند. علاوه بر این برای دریافت تصاویر باید روی سیستم کامپیوتری یا موبایل خود نرم افزار متناسب با نوع دوربین خود را نصب کرده باشید.

برخی اپلیکیشن های نظارت بر تصاویر دوربین مداربسته برای موبایل:

  • XProtect Mobile
  • VMobile
  • Smartvue S9
  • MobileFocus
  • iCamViewer

برخی از برندهای این مدل دوربین مداربسته که در فر وشگاه ایده آل گستر به فروش می رسد عبارتند از دوربین مداربسته پاناسونیک و دوربین تحت شبکه هایک ویژن. دوربین هایی با کیفیت که معمولا در سازمان های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند.

دوربین مداربسته سیم کارت خور

دوربین های مداربسته سیم کارت خور که عمدتا دوربین های مداربسته رم خور نیز از این نوع هستند، می توانند از طریق اتصال به شبکه دیتای سیم کارت تصاویر را ارسال کنند. علاوه بر این تصاویر را روی کارت حافظه داخلی خود نیز ذخیره می کنند. توجه داشته باشید که انتقال تصاویر از طریق این دوربین ها شامل هزینه های مخابراتی سرویس های اینترنتی خط همراه است.

پس از راه اندازی این دوربین ها به راحتی می توانید آن را با سیستم کامپیوتری یا موبایل خود ست کنید تا بتوانید تصاویر را به طور مستقیم مشاهده کرده و روی محیط نظارت داشته باشید.

دوربین مداربسته کنترل از راه دور

دوربین مداربسته میکروفون دار

با استفاده از دوربین های مداربسته میکروفون دار علاوه بر نظارت تصویری می توانید صدای محیط را شنود کنید. ارتباط دو طرفه صوتی قابلیت بسیار مناسبی است که از طریق این دوربین ها امکان راه اندازی آن وجود دارد. در این نوع دوربین ها علاوه بر میکروفون، بلندگوی داخلی نیز وجود دارد. شما می توانید از طریق موبایل خود با مکان مورد نظر صحبت کنید و پاسخ آن ها را بشنوید.

اگر به دنبال دوربین مداربسته مناسب برای منزل خود هستید، این نوع دوربین ها می تواند انتخاب مناسبی باشد. توجه داشته باشید انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری با هم متفاوتند و دوربین های مداربسته دام مناسب برای محیط های داخلی مانند منزل هستند.

5 | (17)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x