تفاوت دوربین مداربسته بولت و دام

اگر به تازگی قصد دارید برای منزل یا مکان تجاری مورد نظر خود، سیستم مداربسته نصب کنید و هیچ اطلاعات تخصصی در این حوزه ندارید ما قصد داریم به زبان ساده به معرفی تفاوت دوربین مداربسته بولت و دام بپردازیم. بعد از خواندن این مطلب شما می توانید بر اساس نیاز و نوع کاربری خود مدل مناسبی را انتخاب کنید. با بلاگ ایده آل گستر همراه باشید.

در درجه اول باید توجه داشت که اصطلاح دام و بولت به دو نوع دوربین مداربسته برمی گردد و هر کدام شامل مدل های زیادی هستند که قابلیت های مختلفی دارند. پس نمی توان تمامی قابلیت ها را بین آن ها مقایسه کرد.

تفاوت ظاهری دوربین مداربسته دام و بولت

مهم ترین تفاوت بین این دو نوع دوربین شکل ظاهری آن ها است. شاید جالب باشد بدانید که نام این دو نوع دوربین از شکل ظاهری آن ها گرفته شده است. البته باید توجه داشت غیر از دوربین های دام و بولت، انواع دیگری از دوربین ها وجود دارد که می توانید در مطلب مربوط به انواع دوربین مداربسته از نظر ظاهری آن را مشاهده کنید.

دوربین مداربسته دام: دام (Dome) به معنی گنبد است و شکل ظاهری نیم کره ای دوربین نشان دهنده دام بودن آن است.

دوربین مداربسته بولت: بولت (Bullet) به معنی گلوله یا لوله است و دوربین هایی که ظاهرشان مانند استوانه است از این نوع هستند.

تفاوت نوع نصب دوربین مداربسته دام و بولت

با توجه به شکل ظاهری این دو دوربین، دوربین های مداربسته بولت معمولا روی دیوار ها نصب می شوند و دوربین های مداربسته دام عموما روی سقف نصب می شوند.

تفاوت محل نصب دوربین مداربسته دام و بولت

دوربین های مداربسته بولت، عموما برای محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد آن Out door است. بدنه این دوربین ها عموما بر اساس استاندارد IP66 ساخته شده است و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

دوربین های مداربسته دام، معمولا در محیط های بسته و مسقف مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردی In door دارند. بدنه آن ها معمولا مقاومت خاصی در برابر آب یا گرد و غبار ندارد و برای استفاده در محیط های بسته مناسب هستند.

تفاوت دوربین مداربسته بولت و دام

تفاوت کیفیت دوربین مداربسته بولت و دام

کیفیت این دوربین ها بستگی به مدلشان دارد و نمی توان این دو نوع را از نظر کیفیت با هم مقایسه کرد. اما از نظر آنالوگ یا تحت شبکه بودن باید گفت هر دو نوع دوربین دارای مدل های آنالوگ و تحت شبکه هستند و شما بر اساس کاربرد خود می توانید از میان آن ها انتخاب کنید. انواع دوربین مداربسته رم خور بولت و دام نیز در بازار موجود هستند که در صورتی که نخواهید از دستگاه های ضبط کننده استفاده کنید آن ها انتخاب مناسبی هستند.

تفاوت در محدوده دید دوربین مداربسته بولت و دام

عموما دوربین های دام با توجه به اینکه برای مکان های مسقف و کوچک طراحی شده اند، محدوده دید کوتاهی دارند و مسافت های کم را می توان از طریق آن مشاهده کرد.

اما دوربین های مداربسته بولت با توجه به نوع طراحی Out Door عموما فضای زیادی را تحت پوشش قرار می دهند و محدوده بردی طولانی تر از انواع دام دارند.

تفاوت زوم و فوکوس در دوربین مداربسته دام و بولت

از نقطه ضعف های دوربین مداربسته دام می توان به عدم زوم و فوکوس دقیق اشاره کرد. زوم و فوکوس به دلیل تطابق دوربین با محیط عموما باید از کار بیفتد. همچنین به دلیل ظاهر کوچک این دوربین ها، لنز کوچکی برای آن ها تعبیه می شود که قدرت زوم زیادی ندارد.

بر خلاف دوربین های دام، دوربین های مداربسته بولت قدرت روم و فوکس بالایی دارند و شما می توانید فواصل دور را نیز به راحتی زیر نظر داشته باشید.

تفاوت در روش نصب دوربین مداربسته دام و بولت

دوربین های بولت نصبی آسان تر سبت به انواع دام دارند. شما می توانید از طریق پایه دوربین مداربسته دام را روی دیوار نصب کنید و سپس بر طبق نیاز خود، آن را به هر طرف بچرخانید. اما برای تغییر محدوده دید دوربین های دام باید آن را جدا کرده و در نقطه ای دیگر نصب کنید. در مورد نوع کابل کشی این دو نوع دوربین، اگر از دوربین مداربسته POE استفاده کرده باشید، می توانید بدون نیاز به کابل کشی برقی آن را راه اندازی نمایید.

تفاوت دوربین مداربسته بولت و دام

تفاوت در طراحی زیبا دوربین مداربسته دام و بولت

دوربین های مداربسته دام عموما ظریف تر طراحی می شوند. اگر قصد تهیه دوربین برای فضای داخلی دارید و ظاهر دوربین و همخوانی داشتن آن با محیط برایتان حائز اهمیت است بهتر است دوربین های دام را تهیه کنید. دوربین های مداربسته بولت عموما ظاهری بزرگتر دارند و با فضای داخلی همخوانی ندارند.

تفاوت در نورپردازی با دوربین دام و بولت

انواع مختلف دوربین های مداربسته دام و بولت عموما دارای چراغ IR LED هستند و در طول شب و مکان های تاریک نیز می توانند با کیفیت مناسبی تصاویر را ضبط کنند. به این نوع دوربین ها، دوربین مداربسته دید در شب گفته می شود.

تفاوت در میزان مقاومت به خرابکاری دوربین دام و بولت

دوربین های دام عموما با پوشش گنبدی شکل پلاستیکی تجهیز شده اند که این ساختار مقاومت در برابر خرابکاری را در نصب های کم ارتفاع تضمین می کند. اما دوربین های بولت عموما مقاومت زیادی در برابر خرابکاری ندارند.

تفاوت دوربین مداربسته بولت و دام

اگر با وجود مطالعه این مطلب هنوز هم سوالاتی در ذهن شما باقی مانده است می توانید با شماره 02181010 تماس بگیرید. کارشناسان فروش شرکت ایده آل گستر آماده ارائه هرگونه مشاوره در مورد خرید سیستم مداربسته هستند.

علاوه بر این شما می توانید به صفحه خرید دوربین مداربسته پاناسونیک مراجعه کنید تا بتوانید انواع دوربین های مداربسته را مشاهده کرده و اطلاعات کامل آن ها را مطالعه کنید و به راحتی بتوانید مدل های مختلف را با هم مقایسه کنید.

4.6 | (8)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x