دوربین مداربسته میکروفون دار چیست؟

دوربین مداربسته به طور کلی سیستم امنیت است که تنها قابلیت ضبط تصاویر را دارد. اما بسیاری از افرادی که به دنبال نصب سیستم امنیتی مداربسته برای مکان مورد نظر خود هستند تمایل دارند دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا تهیه کنند. یکی از سوالاتی که کاربران بسیاری مطرح می کنند این است که آیا دوربین مداربسته میکروفون دار در بازار موجود است؟

دوربین مداربسته میکروفون دار

در پاسخ به این سوال باید گفت هرچند که تعداد دوربین هایی که قابلیت ضبط صدا را به صورت پیش فرض روی خود دارند کم است، اما در بازار ایران چند مدل وجود دارد که این امکان را فراهم می کنند. اما باید توجه داشت که در مورد سیستم ضبط صدا موانع حقوقی و قانونی وجود دارد که باید در ابتدا مجوز های لازم را اخذ کنید.

خرید دوربین مداربسته پاناسونیک

قوانین نصب سیستم ضبط صدا

توجه داشته باشید که نصب سیستم ضبط صدا در محیط های اداری و شرکت ها بدون اطلاع افرادی که کارمند شرکت هستند و یا در رفت و آمد هستند، کاری غیر قانونی است و شامل مجازات می شود. توجه داشته باشید نصب دوربین مداربسته کوچک که از دید مخفی باشد نیز غیر قانونی است.

قانون خاصی برای نصب سیستم ضبط صدا در منازل مسکونی وجود ندارد اما از نظر اخلاقی بهتر است با اعضای خانواده در این مورد مشورت شود و همچنین به افرادی که در منزل رفت و آمد می کنند نیز اطلاع داده شود. در این مورد ابتدا باید دوربین مداربسته مناسب برای منزل را پیدا کرده و سپس اقدام به نصب میکروفون روی آن کنید.

اماکن نصب سیستم ضبط صوت روی چه سیستم هایی امکان پذیر است؟

به طور کلی می توان گفت امکان ضبط صدا در تمام سیستم های نظارتی و انواع تجهیزات مداربسته وجود دارد اما بجز دوربین های مداربسته دارای میکروفن داخلی ، بقیه سیستم ها نیاز به تهیه تجهیزات مورد نیاز دارد.

استفاده از سیستم ضبط صدا بیشتر در محیط های داخلی و مسقف انجام می گیرد اما برای برخی استفاده های خاص، سیستم ضبط صدا با مقاومت به گرد و خاک و حتی آب وجود دارد که می توان از آن ها بهره برد. توجه داشته باشید که برای فضاهای باز استفاده از دوربین مداربسته دید در شب و دوربین مداربسته گردان می تواند انتخاب مناسبی باشد. برخی از انواع دوربین مداربسته سیم کارت خور در بازار موجود هستند که امکان ضبط صدای محیط را نیز دارا هستند.

دوربین مداربسته میکروفون دار

انواع میکروفن در دوربین های مداربسته

انواع سیستم ضبط صدا در دوربین های مداربسته از دو نظر مورد بررسی قرار می گیرند و تقسیم بندی می شوند:

  • از نظر نوع قاب و بدنه
  • از نظر قابلیت تنظیم صدا

طبقه بندی میکروفون از نظر نوع قاب و بدنه

میکروفن گلفی :

این نوع میکروفون یکی از شناخته شده ترین ها در بازار است و همانطور که از نام آن پیداست ظاهری مانند توپ گلف دارد. این نوع سیستم های ضبط صدا بسیار سبک و کوچک بوده و با ولتاژ 6 الی 12 ولت کار می کنند.

میکروفن باکس :

همانطور که از نام آن پیداست بدنه ی آن به شکل جعبه ای کوچک طراحی شده است و پیچی برای تنظیم صدا بر روی آن تعبیه شده است. ولتاژ مصرفی آن 9 – 12 ولت است و حساسیت بالایی دارد.

میکروفن سوزنی :

این نوع میکروفون یکی از انواع پرکاربرد در محیط های داخلی است. ساختار آن کوچک و از دسته میکروفن های مخفی است و استفاده از آن نیاز به سیم کشی دارد. همچنین این نوع میکروفون در دوربین مداربسته میکروفون دار کیفیت صدای عالی و بدون نویز ایجاد می کند.

طبقه بندی از نظر قابلیت تنظیم صدا

میکروفون ولوم دار :

این نوع میکروفون ها دارای قابلیت تنظیم صدای ضبط شده هستند که این امر از طریق پیچی که در ساختار آنها قرار گرفته است، امکان پذیر است.

میکروفون بدون ولوم :

این نوع میکروفن ها قابلیت تنظیم میزان صدا را ندارد که محدودیت هایی را در سیستم ضبط صدا به وجود می آورد.

دوربین مداربسته میکروفون دار

نحوه نصب میکروون در انواع دوربین مداربسته :

نصب میکروفون در انواع دوربین مداربسته امکان پذیر است و شما می توانید از روش های مختلفی این امکان را راه اندازی کنید. فراوش نکنید در این مورد مشورت با یک متخصص در نصب دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی می تواند بسیار کمک کند تا بهترین روش را برای نصب انتخاب کنید و میکروفون را در مکانی مناسب قرار دهید.

نصب میکروفن در دوربین مداربسته آی ‌پی

در این نوع دوربین، ضبط از طریق دستگاه NVR انجام می گیرد. این جمله به این معنا نیست که میکروفون به NVR متصل است، بلکه آن ها به دوربین متصل هستند و یا به صورت پیش فرض روی دوربین وجود دارند. تعداد ورودی های صدا که روی NVR قرار دارد محدودیت تعداد میکروفون ها را تعیین می کند. دوربین های تحت شبکه میکروفن دار برای استفاده در محیط داخلی مناسب هستند.

نصب میکروفن در دوربین مداربسته آنالوگ

میکروفون ها در این سیستم مستقیما به دستگاه رکوردر یا DVR متصل می شوند. سیگنال آنالوگ بین میکروفن و DVR مبادله می شود. مانند سیستم قبلی محدودیت تعداد میکروفن قابل اتصال به DVR بستگی به تعداد ورودی های صدا تعبیه شده بر روی DVR دارد. برای دوربین های آنالوگ HD میکروفون مستقیما به دستگاه HD-DVR متصل می شود.

دوربین مداربسته دارای قابلیت تماس صوتی دو طرفه

برخی از دوربین های مداربسته علاوه بر میکروفون دارای بلندگو نیز هستند. از طریق این دوربین های مداربسته می توان با محیط مورد نظر ارتباط دو طرفه صوتی برقرار کرد. به این گونه دوربین ها، زیر مجموعه ای از دوربین مداربسته کنترل از راه دور هستند.

5 | (6)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x