بهترین دوربین مداربسته برای منزل

از گذشته تا به امروز که شکل و ماهیت خانه ها از غار تا آسمان خراش های مدرن پیش رفته، منزل همیشه جایگاهی امن و سرشار از آرامش بوده است و اعضای خانه همه ی تلاش خود را برای حفظ آرامش و امنیت آن می کنند. از سالیان پیش تا به امروز، دیوارکشی بلند، ایجاد نرده یا حفاظ، طراحی قفل و کلید و … همه برای حفظ امنیت منازل مسکونی به کار گرفته شده است. خطر سرقت و تجاوز به حریم خصوصی بالاترین خطری است که هر انسانی می تواند حس کند. اما چگونه می توان بالاترین سطح امنیت را برای مکان مهمی مانند منزل فراهم کرد؟ و بهترین دوربین مداربسته برای منزل چه مدلی است؟

بر طبق آمار کارشناسی شده نصب دزدگیر، دوربین مداربسته و سایر تجهیزات امنیتی می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش وقوع جرم در اماکن مختلف داشته باشد. کاربرد دوربین مداربسته در هر مکانی از دو جهت مورد اهمیت است. اولین بُعد، پیشگیری از وقوع جرم است. تقریبا تمامی سارقین قبل از انجام اقدام خلافکارنه خود، مکان مورد نظر را بررسی می کنند و ریسک کار را می سنجند. بر طبق آمار، بسیاری از خلافکاران در صورت مواجهه با سیستم های امنیتی پیشرفته که تقریبا تمام مناطق نفوذ به مکان مورد نظر را پوشش می دهند، از انجام سرقت یا تجاوز به آن حریم، صرف نظر می‌کنند.

بُعد دومی که اهمیت استفاده از دوربین مداربسته را چند برابر می کند، پیگیری جرم است. در صورت وقوع جرم فیلم های ضبط شده توسط دوربین مداربسته می تواند در پیدا کردن سارق از طریق مراجع قضایی کمک کند.

بهترین دوربین مداربسته برای منزل

دوربین مداربسته برای منزل

اما چگونه می توان سیستم امنیتی مناسب برای منزل نصب کرد؟ بسیاری از افراد تصور می کنند تنها معیار مهم برای تامین امنیت، نوع و مدل دوربین مداربسته است، اما موقعیت قرارگیری دوربین و تعداد دوربین های مورد نیاز برای پوشش دهی کل مناطق بسیار حائز اهمیت است. به همین جهت استفاده از نفرات فنی جهت تعیین استراتژی امنیت، لازم است. در ابتدا محل مورد نظر باید توسط نیروهای باتجربه و متخصص این امر مورد کارشناسی قرار گیرد تا نقشه مناسب با محل تهیه شود و بر طبق آن مدل و تعداد دوربین ها مشخص شود.

با توجه به تفاوت ساختمان ها که ممکن است از نوع آپارتمان بلند یا ویلایی باشد استراتژی و محل قرار گیری دوربین ها در هر خانه ای متفاوت است. در بعضی از منازل مانند شهرک ها، یا مجتمع های ساختمانی، دوربین مداربسته علاوه بر حفظ امنیت، جهت کنترل رفت و آمد افراد و خودروها، نظارت بر افراد و رفتار آنها در مناطق مشاع ساختمانی و نظارت بر نحوه قرار گیری در پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

عموما برای فضای درونی منازل از دوربین مداربسته کوچک استفاده می کنند تا فضالی چندانی را اشغال نکند. همچنین استفاده از دوربین مداربسته POE هم به دلیل عدم نیاز به کابل کشی برقی، در منازل رایج است.

انواع مختلفی از دوربین مداربسته وجود دارد که می توانید در محیط مسکونی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نصب دوربین مداربسته مخفی جرم و جاسوسی محسوب می شود و مجازات سنگینی دارد. پس از نظر قانونی باید به این نکات توجه کرد و دوربین را در مکان های مناسب قرار داد.

اگر نگران تامین امنیت منزل خود در شب یا در زمانی که در منزل نیستید و چراغ ها خاموش است هستید، می توانید دوربین مداربسته دید در شب مخصوص محیط های داخلی را نصب و راه اندازی کنید.

قیمت دوربین مداربسته خانگی

بسیاری از افرادی که قصد نصب سیستم مداربسته برای منزل خود را دارند، مهمترین معیار برایشان قیمت ارزان آن است. اما باید توجه داشت که ممکن است با تهیه یک سیستم امنیتی ارزان، کیفیت را از دست بدهید و عملا این سیستم کارایی خاصی نداشته باشد.

دوربین مداربسته رم خور

اگر قیمت تمام شده دوربین مداربسته منزل برایتان حائز اهمیت است و می خواهید با کمترین قیمت سیستم امنیتی تهیه کنید، دوربین مداربسته رم خور یکی از انتخاب های مناسب است که قیمت پایینی دارد. این نوع دوربین ها قابلیت پشتیبانی از حافظه داخلی دارند و برای ضبط فیلم نیاز به دستگاه DVR یا HDR ندارند. شما می توانید حافظه مموری که معمولا SD یا Micro SD است را درون دوربین مداربسته قرار داده و آن را به برق متصل کنید تا بتوانید از طریق لپتاپ یا تلفن همراه خود تصاویر زنده یا ضبط شده را مشاهده کنید. حجم ضبط شده توسط دوربین بستگی به حافظه مموری کارت قرار گرفته روی دوربین را دارد. بعد از پر شدن حافظه، دوربین به طور خودکار فیلم های قدیمی تر را پاک می کند و فیلم های جدیدتر را جایگزین می کند.

بهترین دوربین مداربسته برای منزل

دوربین مداربسته آنالوگ خانگی

دوربین های مداربسه آنالوگ قیمتی پایین دارند و بعد از دوربین مداربسته حافظه دار می‌تواند در جایگاه دوم از لحاظ قیمت قرار گیرد. البته باید توجه داشت که قیمت این نوع دوربین ها نیز با توجه به امکاناتی مانند کیفیت تصویر دوربین، دید در شب، نوع لنز، نوع پردازنده تصویر، قدرت سنسور تصویر و بدنه عادی یا ضد آب متفاوت است و بسته به محیطی که قصد قرار دادن دوربین در آن را دارید باید امکانات مختلف دوربین ها را مورد بررسی قرار دهید. به طور مثال اگر قصد قرار دادن دوربین مداربسته در محیط باز مانند حیاط منزل را دارید باید دوربینی ضد آب و ضد گرد و غبار برای آن در نظر بگیرید. دوربین های آنالوگ برای نصب و راه اندازی احتیاج به کابل کشی دارند. پس علاوه بر هزینه های مربوط به دوربین باید هزینه های کابل کشی را نیز در نظر بگیرید.

دوربین مداربسته بیسیم خانگی

همانطور که از نام این نوع دوربین مشص است، نصب آن نیاز به کابل و کابل کشی ندارد. دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) که به دوربین مداربسته وایرلس یا بیسیم نیز مشهور است قیمتی بالاتر از دو مدل قبلی دارد اما، کیفیت تصویر ارائه شده توسط آن نیز بالاتر است. توجه داشته باشید که در صورت وقوع جرم برای پیگیری و تشخیص چهره فرد خلافکار، کیفیت فیلم ضبط شده توسط دوربین بسیار مهم است پس نباید به قیمت ارزان تمام شدن پروژه نصب دوربین، کیفیت را فدا کرد. تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته بیسیم برای منزل شامل دستگاه ضبط و مدیریت تصاویر NVR، سوئیچ، POE، منبع تغذیه، سوکت و کابل شبکه است.

یکی از ایراداتی که ممکن است با نصب دوربین مداربسته بیسیم در منازل به وجود آید اختلال و تداخل با سایر دستگاه های بیسیم مانند روتر ها ایجاد کند که البته گزارش این موارد بسیار کم است.

قیمت دوربین مدار بسته خانگی بر اساس برند

علاوه بر انواع دوربین هایی که در بالا مورد بررسی قرار دادیم، برند نیز می تواند در قیمت موثر باشد. بسیاری از برندهای متفرقه در بازار وجود دارند که دوربین های مداربسته ای با قیمت ارزان تولید می‌کنند که علاوه بر نداشتن کیفیت لازم، عمر بسیار کوتاهی نیز دارند و شما مجبورید در کوتاه مدت آن را تعمیر یا تعویض کنید. در این مورد خرید از برندهای نام آشنا که کیفیت ثابت شده ای دارند، کار عاقلانه تری به نظر می رسد. دوربین های مداربسته پاناسونیک از محبوب ترین دوربین های موجود در بازار جهانی هستند که با توجه به مدل های متنوعی که در بازار ایران دارد می تواند پاسخگوی هر نوع نیازی باشد. شما می توانید در صفحه دوربین مداربسته پاناسونیک مدل های مختلف دوربین های مداربسته را مشاهده کرده و به اطلاعات کامل آن ها دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این امکان مقایسه محصولات مختلف با هم نیز در فروشگاه اینترنتی ایده آل گستر وجود دارد.

5 | (10)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x