تنظیمات سانترال پاناسونیک

دستگاه سانترال پاناسونیک یکی از مهم‌ترین تجهیزات در شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها به شمار می‌رود. این دستگاه‌ها خطوط شهری را به داخلی‌های مختلف تقسیم کرده و آن‌ها را در اختیار کارمندان و بخش‌های مختلف یک مجموعه، قرار می‌دهند. اما آیا تنها خرید این دستگاه برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن کافی است؟ پاسخ ما قطعا منفی است؛ زیرا شما قبل از هر چیز، نیاز به انجام تنظیمات سانترال پاناسونیک دارید. 

این تنظیمات باعث می‌شوند که شما بتوانید از تمامی قابلیت‌های یک دستگاه سانترال پاناسونیک به بهترین شکل ممکن، استفاده کنید. شرکت ایده آل گستر نه تنها در زمان خرید این دستگاه‌ها در کنار شما خواهد بود، بلکه در مراحل نصب و راه‌اندازی نیز به صورت کامل، نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر به معرفی دستگاه سانترال پاناسونیک و البته تنظیمات آن خواهیم پرداخت. اگر به تازگی قصد راه‌اندازی یک مرکز تلفن و استفاده از قابلیت‌های آن را دارید؛ حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

روش های انجام تنظیمات سانترال پاناسونیک

راه‌اندازی یک دستگاه سانترال، شامل دو مرحله نصب سخت‌افزاری و تنظیمات نرم افزاری می‌شود. ما در این مقاله به صورت جامع، به بررسی تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم که برای استفاده از یک دستگاه سانترال پاناسونیک به آن‌ها نیاز دارید، خواهیم پرداخت. 

نکته: برنامه ریزی سیستم‌های PBX یک امر کاملا تخصصی بوده و نیازمند داشتن اطلاعات و دانش کافی است. از این رو، توصیه می‌کنیم که تمامی مراحل این کار را به تکنسین‌های فنی و مجرب شرکت ایده آل گستر واگذار نمایید. 

تنظیمات سانترال پاناسونیک با استفاده از کدهایی که توسط خود این شرکت تعریف شده‌اند، انجام می‌شود. به عبارتی دیگر، برای هرکدام از قابلیت‌های این دستگاه، یک کد سه رقمی (از 000 تا 999) در نظر گرفته شده است. شما برای برنامه ریزی سانترال، باید با این کدها و عملکرد هر کدام، آشنایی داشته باشید. 

سانترال‌های Panasonic را به دو روش زیر می‌توان برنامه ریزی کرد:

  1. استفاده از یک تلفن مدیریتی
  2. اتصال دستگاه به کامپیوتر و استفاده از نرم افزار UPCMC

هر کدام از این دو روش، کاربردهای خاص خود را دارند: معمولا دستگاه‌های سانترال کم ظرفیت پاناسونیک را با استفاده از تلفن مدیریتی و سانترال‌های پرظرفیت را از طریق اتصال به کامپیوتر، برنامه‌ریزی می‌کنند. 

تنظیمات سانترال پاناسونیک با تلفن (مناسب برای دستگاه‌های کم‌ظرفیت)

دستگاه‌های سانترال کم ظرفیت پاناسونیک برای شرکت‌های کوچک و متوسط طراحی می‌شوند. KX-TES824 را می‌توان بهترین و مشهورترین مدل از این دستگاه‌ها به شمار آورد. 

نکته: با توجه به این‌که برای راه‌اندازی دستگاه‌های کم‌ ظرفیت، به تعداد کمتری از کدهای برنامه ریزی احتیاج دارید، بهتر است تنظیمات این سانترال‌ها را با استفاده از یک تلفن مدیریتی انجام دهید. البته شما می‌توانید از روش اتصال به کامپیوتر نیز استفاده کنید؛ اما این کار مقداری زمان‌بر است و توصیه نمی‌شود. 

برای اینکه بتوانید یک دستگاه سانترال را از طریق تلفن برنامه ریزی کنید، نیاز به یک دستگاه تلفن هایبرید مدیریتی دارید. در حال حاضر، KX-AT7730 و KX-T7730 مهم‌ترین مدل‌های این دستگاه‌ها محسوب می‌شوند که از این قیمت می توانید قیمت تلفن سانترال پاناسونیک kx-t7730 را مشاهده نمایید.

برای شروع تنظیمات، باید دستگاه تلفن را از طریق جک 01 (یکی از ورودی‌های دستگاه سانترال که روی بدنه آن، به خوبی قابل مشاهده است) وصل کنید. در مرحله بعد، باید با استفاده از کدهای زیر، وارد حالت برنامه‌ریزی دستگاه شوید:

  • ابتدا دکمه Program را بر روی تلفن فشار دهید.
  • کلید * و سپس # مربع را فشار دهید.
  • در این مرحله، بعد از وارد کردن رمز عبور دستگاه سانترال، می‌توانید وارد محیط برنامه ریزی شوید. 
نکته: رمز عبور تمامی دستگاه‌های سانترال پاناسونیک به صورت پیش‌فرض عدد “1234” است. بنابراین در صورتی که آن را از قبل تغییر نداده باشید، می‌توانید با وارد کردن این کد، وارد محیط برنامه ریزی شوید. 

اکنون شما در محیط برنامه ریزی دستگاه قرار دارید و می‌توانید تنظیمات سانترال پاناسونیک را انجام دهید. در این مرحله، باید تمامی کدهایی که به عملکرد آن‌ها در مرکز تلفن خود نیاز دارید را وارد کرده و تنظیمات هرکدام را به صورت جداگانه انجام دهید. 

تنوع کدهای برنامه ریزی دستگاه سانترال پاناسونیک، بسیار زیاد است؛ به همین دلیل، بررسی همه آن‌ها، در این مقاله نمی‌گنجد. اما در صورت تمایل، می‌توانید با مطالعه مقاله “تنظیمات و کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7730” به تمامی کدهای لازم برای انجام تنظیمات سانترال کم ظرفیت پاناسونیک دسترسی داشته باشید. 

وارد کردن کدهای برنامه ریزی سانترال کم ظرفیت 

اکنون شما دستگاه تلفن و سانترال را در حالت برنامه ریزی قرار داده‌اید و نوبت به وارد کردن کدها رسیده است. برای انجام تغییرات روی هر کدام از کدهای مورد نظر، می‌توانید از کلیدهای زیر که روی دستگاه تلفن به راحتی قابل مشاهده هستند، استفاده کنید:

  • بعد از وارد کردن هر دستور و برای تایید نهایی، باید از کلید “SP-Phone” استفاده کنید.
  • کلید “Store” برای ذخیره هر کدام از دستورات، کاربرد دارد.
  • در صورت نیاز به لغو کردن یک دستور، می‌توانید از کلید “Hold” استفاده کنید.

اکنون شما آماده اعمال تنظیمات سانترال پاناسونیک هستید و باید قابلیت‌هایی که لازم دارید را با استفاده از کدهای مخصوص آن‌ها فعال نمایید. ما در این قسمت و برای مثال، یکی از کدهای سانترال کم ظرفیت را معرفی می‌کنیم.

در سانترال‌های پاناسونیک، کد 000 مربوط به تنظیم تاریخ و ساعت دستگاه است که به شکل زیر فعال‌سازی و تنظیم می‌‎شود:

  • وارد حالت برنامه برنامه ریزی شوید.
  • کد 000 را وارد کنید.
  • با فشار دادن دکمه SP-PHONE وارد حالت انتخاب گزینه خواهید شد.
  • با استفاده از دکمه‌های FWD / DND به جلو حرکت کرده تا عدد مربوط به تنظیم ساعت بر روی صفحه نمایش ظاهر شده و به حالت چشمک زدن وارد شود.
  • سپس با فشار دادن (دوباره) FWD / DND می‌توانید آن را ثابت کنید.
  • با استفاده از کلید AUTO ANS گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.
  • به کمک کلید STORE اطلاعات وارد شده را ذخیره نمایید.
  • با فشار دادن کلید HOLD از حالت برنامه ریزی خارج خواهید شد.

برنامه ریزی سانترال پرظرفیت با استفاده از تلفن

هرچند که برنامه ریزی دستگاه‌های سانترال پرظرفیت، با استفاده از تلفن‌ زیاد مرسوم نیست؛ با این‌حال شما در صورت تمایل می‌توانید این دستگاه‌ها را نیز از طریق یک تلفن دیجیتال مدیریتی، راه‌اندازی کنید.

برای تنظیمات سانترال پاناسونیک در دستگاه‌های پرظرفیت نیز، تقریبا مشابه سانترال کم ظرفیت عمل می‌کنیم. البته در این دستگاه‌ها برای اتصال تلفن، باید یکی از خروجی‌های دیجیتال سانترال را انتخاب کنید. تلفن مورد استفاده برای انجام تنظیمات سانترال پرظرفیت، تلفن دیجیتال مدیریتی، مدل KX-DT546 است. 

تمامی مراحل ورود به حالت برنامه ریزی در دستگاه‌های پرظرفیت، مشابه سانترال‌های کم ظرفیت است. البته کدهای فعال‌سازی در سانترال‌های کم ظرفیت و پرظرفیت، با هم تفاوت دارند.

کدهای برنامه ریزی در تلفن های مخنلف متفاوت است به طور مثال کدهای ارائه شده در جدول زیر مربوط به کدهای برنامه ریزی در دستگاه سانترال پاناسونیک 824  است. 

کد سانترال عملکرد

000

تنظیم تاریخ و ساعت
001 ذخیره کردن شماره تلفن در حافظه مرکزی
002

رمز عبور سیستم

003 تعیین و واگذاری خروجی برای کنسول
004

تعیین نام برای داخلی‌ها

005 انتقال سریع مکالمه با استفاده از دکمه
006 نحوه تغییر سرویس شیفت روز / شب / نهار
007

زمان سرویس شیفت روز / شب / نهار

008 تعیین و واگذاری اپراتور
009 تعیین و واگذاری شماره داخلی
010 انتخاب چگونگی نمایش ساعت بر روی صفحه نمایش
011 واگذاری نام برای شماره تلفن‌های ذخیره شده
012 تغییر کدهای ویژه سیستم
100 فعال کردن گروه جستجو
101 نوع جستجو
102 تعیین و واگذاری خروجی برای دستگاه صندوق صوتی
103 اضافه کردن سیگنال های Tune
104 چگونگی هلد کردن و اتقال دادن مکالمه با تلفن‌های معمولی
105 شنیده شدن صدای بوق در حالت کنفرانس
110 تنظیم چگونگی کارکرد دکمه FLASH
111 انتخاب موزیک هلد –داخلی یا خارجی یا Tune
112 تنظیم چگونگی کار نشان دهنده دکمه کنسول DSS
113 انتخاب زمان وقفه ما بین دفعات تکرار اتوماتیک
116 انتخاب الگوی برنامه کنفرانس
117 وجود یا عدم وجود صدای بوق در هنگام جواب به زنک خوردن داخلی دیگر
118 محدودیت در ارسال سیگنلال‌های پالس
119  تکرار اخرین شماره تلفن گرفته شده با سیستم تون، پس از تبدیل از پالس به Tune
120 تغییر فرکانس زنگ برای تلفن‌های معمولی
121 انتخاب کد دسترسی به خطوط شهری
122 فعال کردن چرخش اتوماتیک برای دسترسی به مسیر ارزان مکالمه
124 انتخاب نوع زنگ خوردن تلفن تک خطی معمولی
127 فعال کردن جواب دادن گروهی به زنگ خوردن یک داخلی
200 تنظیم زمان یادآوری خط هلد شده
400 فعال یا غیر فعال کردن خط شهری ( CO )
401 تنظیمات DTMFخط شهری ( خط شهری اکثرا باید در این حالت باشد )
405 دسترسی خطوط شهری ( داخلی های مختلف به کدام خط شهری‌ها دسترسی داشته باشند )
408 تعیین مسیر زنگ خورها روی داخلی‌ها
414 راه اندازی منشی گویا ( DISA OGM )
500 تنظیمات تلفن گویا ( تبدیل Without AA به With AA برای منشی )
501 تعیین مقصد برای شماره‌های تلفن گویا ( با شماره گیری اعداد 1 تا 9، کدام داخلی زنگ بخورد )
504 زمان تاخیر در جواب گوی DISA ( زمان تاخیر باید صفر شود )
628 فعال کردن کالر آیدی برای داخلی‌های آنالوگ دارای آیدی
900 برای فعال کردن کالر آیدی
910 کالر آیدی (  در بیشتر مواقع بر روی حالت FSK قرار بگیرد )

 

برای آشنایی بیشتر با کدهای برنامه ریزی دستگاه‌های پرظرفیت پاناسونیک، پیشنهاد می‌کنیم مقاله کدهای تلفن سانترال پاناسونیک را مطالعه نمایید. 

نکته: قابلیت‌های دستگاه سانترال پاناسونیک بسیار زیاد هستند؛ اما ممکن است شما به همه آن‌ها نیاز نداشته باشید. بنابراین ابتدا تمامی انتظارات خود از یک مرکز تلفن را شناسایی کرده و بر اساس آن‌ها، کدهای مربوط به فعال سازی هر کدام از این قابلیت‌ها را وارد کنید. 

تنظیمات سانترال پاناسونیک با کامپیوتر (مناسب برای دستگاه های پرظرفیت)

دستگاه‌های سانترال پرظرفیت پاناسونیک، برای استفاده در ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ طراحی و روانه بازار می‌شوند. با توجه به این‌که برای راه‌اندازی و برنامه ریزی این دستگاه‌ها، نیاز به وارد کردن کدهای زیادی است، آن‌ها را معمولا با استفاده از کامپیوتر راه‌اندازی می‌کنند. 

بعد از این‌که دستگاه سانترال را از طریق کابل USB (برای اتصال سانترال‌های تحت شبکه، از کابل LAN استفاده می‌شود) به کامپیوتر متصل کردید، نوبت به استفاده از نرم افزار مخصوص برنامه ریزی سانترال‌های پاناسونیک (UPCMC) می‌رسد.

این نرم افزار برای اعمال تنظیمات سانترال پاناسونیک طراحی شده است و به کمک آن، می‌توانید انواع دستگاه‌های سانترال را راه‌اندازی نمایید. این روش برای سانترال‌های کم ظرفیت و پرظرفیت یک‌سان است. ( البته سانترال‌های کم ظرفیت را معمولا با این روش برنامه ریزی نمی‌کنند، زیرا استفاده از تلفن برای راه‌اندازی آن‌ها، به مراتب ساده‌تر است).

در تصویر زیر، می‌توانید محیط اولیه این برنامه را مشاهده کنید:

محیط نرم افزار upcmc

همان‌طور که می‌بینید، در سمت چپ این نرم افزار، منوی سیستم قرار دارد که هر بخش از آن، مربوط به یکی از قابلیت‌ها و امکانات دستگاه سانترال است.

به عنوان مثال منوی Slot مربوط به اضافه کردن کارت‌های سانترال به دستگاه است. هر کارت سخت افزاری که به صورت فیزیکی به دستگاه متصل می‌شود (از قبیل کارت خط شهری، کارت کالر آیدی، کارت آپشنال و … ) باید در این قسمت به صورت نرم افزاری، برای دستگاه تعریف شود.

تذکر: این نرم افزار کاملا تخصصی بوده و پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان، شخصا اقدام به برنامه ریزی دستگاه سانترال خود ننمایید؛ زیرا کوچکترین اشتباهی که در این زمینه مرتکب شوید، ممکن است باعث بروز خسارت‌های سنگین به دستگاه شود.

برای راه‌اندازی و انجام تنظیمات دستگاه‌های سانترال پرظرفیت پاناسونیک و برنامه ریزی سانترال با کامپیوتر می‌توانید روی تکنسین‌های فنی، مجرب و کارآزموده شرکت ایده آل گستر، حساب کنید. 

برخی از قابلیت ‌های دستگاه سانترال

همانطور که اشاره شد، تنظیمات سانترال پاناسونیک به منظور استفاده از قابلیت‌های این دستگاه انجام می‌شوند. این دستگاه‌ها، علاوه بر تخصیص داخلی‌های مورد نیاز یک مجموعه، می‌توانند قابلیت‌های زیر را نیز در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهند:

  • امکان مشاهده شماره تماس گیرندگان با نصب کارت کالر آیدی روی دستگاه سانترال 
  • ضبط کردن مکالمات با استفاده از نصب یک دستگاه مخصوص
  • اضافه کردن داخلی‌ها یا کارت‌های شهری به مجموعه به ساده‌ترین شکل ممکن
  •  استفاده از خطوط تلفن 4 یا 5 رقمی از طریق نصب کارت PRI
  • مدیریت آسان ارتباطات تلفنی مجموعه
  • راه اندازی اپراتور گویا
  • کاهش هزینه‌ها با رایگان کردن تماس‌های داخلی مجموعه
  • امکان نظارت بیشتر روی تماس‌های خارجی کارکنان
  • امکان نظارت روی پاسخ‌گویی هرچه بهتر کارمندان به مشتریان

مواردی که به آن‌ها اشاره شد، تنها تعدادی از قابلیت‌هایی هستند که یک دستگاه سانترال، می‌تواند در اختیار شما قرار دهد. بنابراین اگر هنوز اقدام به راه‌اندازی یک مرکز تلفن ننموده‌اید، در اولین فرصت به دنبال خرید یک دستگاه سانترال پاناسونیک باشید. 

خرید دستگاه سانترال پاناسونیک

همان‌طور که گفته شد، اولین قدم در راه اندازی یک مرکز تلفن، خرید یک دستگاه سانترال یا همان PBX است. برای خرید این دستگاه، باید فاکتورهای زیادی را مد نظر داشته باشید. فاکتور اول در خرید این دستگاه بررسی قیمت تلفن سانترال و دستگاه سانترال برای مجموعه است و سپس مواردی از قبیل ظرفیت مجموعه، تعداد خطوط شهری، تعداد کارمندان، قابلیت‌های مورد نیاز و … که حتما باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

بعد از شناسایی موارد گفته شده، نوبت به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین دستگاه سانترال می‌رسد. در این مرحله بدون شک، هیچ برندی مانند پاناسونیک، توجه شما را به خود جلب نخواهد کرد.

ایده آل گستر نمایندگی سانترال پاناسونیک

دستگاه‌های سانترال پاناسونیک سال‌هاست که جای خود را در بازارهای ایران و سراسر جهان باز کرده و به انتخاب اول صاحبان کسب و کارها تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت محصولات شرکت پاناسونیک، امتحان خود را از نظر کیفیت و ماندگاری پس داده و امروزه هیچ تردیدی در زمینه مناسب بودن آن‌ها وجود ندارد.

تذکر: محبوبیت زیادی پاناسونیک در ایران سبب شده تا این روزها، محصولات تقلبی و بی‌کیفیت، اما با نام و برند این شرکت، در بازار به وفور یافت شوند. از این رو توصیه می‌کنیم که تجهیزات مخابراتی Panasonic از جمله انواع دستگاه‌های سانترال را تنها از نمایندگی‌های معتبر و مراکز مجاز این شرکت، خریداری کنید. 

ایده آل گستر:  نمایندگی محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران

در صورتی که قصد خرید یک دستگاه سانترال جدید را دارید، اولین و مهم‌ترین قدم شما، مراجعه به یک نمایندگی معتبر و مجاز محصولات اداری و مخابراتی پاناسونیک خواهد بود:

فروشگاه ایده آل گستر انواع دستگاه‌های سانترال پاناسونیک را در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلف به شما عزیزان عرضه می‌کند. ایده آل گستر فعالیت خود را از سال 1382 و تحت عنوان مرکز مجاز و نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک در ایران آغاز نمود. راه‌اندازی مراکز تلفن و عرضه انواع دستگاه‌های PBX یکی از مهم‌ترین تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود. 

ما در ایده آل گستر این افتخار را داشته‌ایم که در طول سالیان متمادی، انواع مراکز تلفن پاناسونیک را در سراسر ایران و به ویژه شهر تهران، راه‌اندازی کنیم. آنچه که باعث اعتماد مشتریان به محصولات و خدمات ایده آل گستر شده، ارائه محصولات اورجینال، بالاترین کیفیت در خدمت‌رسانی، گارانتی معتبر و رعایت انصاف در قیمت‌ها است. 

انجام پروژه‌های مهم و حساس، یکی دیگر از افتخارات ما در زمینه راه‌اندازی مراکز تلفن و دستگاه‌های سانترال است. از جمله سازمان‌ها و شرکت‌هایی که ایده آل گستر افتخار هم‌کاری با آن‌ها را داشته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زبان‌کده ملی ایران
  • سهام عدالت ایران
  • هواپیمایی آتا
  • شرکت صادرات گاز ایران
  • حزب موتلفه اسلامی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • بانک قوامین

سازمان‌های اشاره شده، تنها تعداد محدودی از مشتریانی محسوب می‌شوند که برای راه‌اندازی مرکز تلفن و خرید دستگاه سانترال، به ایده آل گستر اعتماد کرده‌اند. 

نمایندگی تعمیرات سانترال پاناسونیک

شاید برای انجام تنظیمات سانترال به مشکلاتی مواجه شوید، ولی از لحاظ فنی دستگاه‌ و تلفن‌های سانترال پاناسونیک معمولا دچار خرابی‌های ناگهانی نمی‌شوند. بیشترین اشکالاتی که برای این دستگاه‌ها پیش می‌آیند، مربوط به افزایش عمر آن‌ها و البته استفاده‌ ناصحیح است.

سانترال‌های پاناسونیک ممکن است به صورت سخت افزاری خراب شوند (یکی از قطعات داخلی آن‌ها از کار بیفتد) و یا دچار اشکالات نرم افزاری شوند. در هر دو مورد یاد شده، می‌توانید با مرکز تعمیر سانترال شرکت ایده آل گستر تماس بگیرید.

آیا به تعمیرات سانترال پاناسونیک نیاز دارید ؟

واحد تعمیرات ایده آل گستر با تجربه‌ای چندین ساله در زمینه تعمیرات سانترال‌ کم ظرفیت و پرظرفیت پاناسونیک، در کمترین زمان ممکن و با بهره‌گیری از قطعات اورجینال، دستگاه سانترال شما را تعمیر کرده و جهت استفاده مجدد در اختیارتان قرار خواهد داد. 

سوالات متداول

تنظیمات سانترال پاناسونیک به چه صورت انجام می‌شود؟

تنظیمات دستگاه سانترال با استفاده از 2 روش انجام می‌شود. روش اول استفاده از تلفن است که نوع تلفن، به کم‌ظرفیت بودن یا پرظرفیت بودن سانترال بستگی دارد. به عنوان مثال تلفن KX-T7730 را برای برنامه‌ریزی سانترال کم‌ظرفیت و تلفن KX-DT546 را برای تنظیم سانترال پرظرفیت استفاده می‌کنند. روش دوم با استفاده از نرم‌افزار و با کامپیوتر انجام می‌شود.

تنظیمات سانترال با کامپیوتر به چه شکلی انجام می‌شود؟

تنظیمات سانترال با کامپیوتر از طریق نرم‌افزار UPCMC انجام می‌شود. در هر 2 نوع دستگاه سانترال کم‌ظرفیت و پرظرفیت می‌توان از این روش استفاه کرد. ولی در سانترال کم‌ظرفیت برای راحتی بیشتر از تلفن استفاده می‌کنند. تنظیمات سانترال با کامپیوتر، با اتصال یک کابل USB بین سانترال و کامپیوتر صورت گرفته و محیط نرم‌افزار بسیار ساده و کاربر پسند است.

آیا تنظیمات سانترال آنالوگ با تحت شبکه تفاوت دارد؟

خیر. تنظیمات هر 2 نوع سانترال آنالوگ و تحت شبکه که همان VoIP است به روش‌های یکسان انجام می‌شود. نوع تلفن‌هایی که در آن‌ها استفاده می‌شود با هم تفاوت دارد. یعنی در سانترال آنالوگ از تلفن آنالوگ یا سانترال و در سانترال تحت شبکه از تلفن VoIP استفاده می‌شود.

دستگاه سانترال آنالوگ با VoIP چه تفاوتی دارند؟

سانترال آنالوگ از طریق خطوط مخابراتی راه‌اندازی می‌شود. ولی سانترال‌هایی از قابلیت VoIP دارند، از طریق شبکه و بر بستر اینترنت نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

4.3 | (6)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x