تنظیم ساعت سانترال در مراکز کم ظرفیت و پرظرفیت

تنظیم ساعت دستگاه سانترال یکی از قابلیت‌هایی است که اغلب مجموعه‌های کاری، حداقل یک‌ بار به آن نیاز پیدا می‌کنند. به هم خوردن تاریخ و زمان در مراکز تلفن، مشکلات زیادی را به همراه دارد (مانند مشخص نبودن زمان دقیق تماس‌های دریافتی) و باید در اولین فرصت، به دنبال رفع آن باشید.

همان‌طور که می‌دانید ساعت رسمی کشور ما در سال دو بار ( اول فروردین و 31 شهریور) جا به جا می‌شود. این موضوع و ایرادهای مختلفی مانند ریست شدن دستگاه، می‌توانند باعث برهم خوردن زمان و تاریخ تمام تلفن‌های سانترال شوند. البته جای نگرانی نیست! زیرا تنظیم ساعت سانترال بیشتر از چند دقیقه، وقت شما را نخواهد گرفت.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم به بررسی کدهای مربوط به تنظیم ساعت و تاریخ سانترال در مراکز کم ظرفیت و پرظرفیت پاناسونیک بپردازیم. اگر قصد دارید در آینده به راحتی بتوانید تاریخ و زمان مرکز تلفن خود را ست کنید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

تنظیم ساعت در سانترال 824

سانترال 824 محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین سانترال کم‌ظرفیت پاناسونیک محسوب می‌شود. به همین دلیل ما برای بررسی مراحل تنظیم ساعت مدل‌های کم‌ظرفیت، به سراغ این دستگاه رفته‌ایم. همان‌طور که می‌دانید این سانترال‌ها را با استفاده از تلفن‌های هایبرید مدیریتی، برنامه‌ریزی می‌کنند.

معمولا تلفن پاناسونیک KX-T7730 بهترین انتخاب برای ورود به محیط برنامه‌ریزی و اعمال تنظیمات در سانترال 824 است. ابتدا این تلفن را از طریق جک 01 به باکس سانترال متصل کرده و سپس، مطابق مراحل زیر، وارد محیط برنامه‌ریزی شوید:

  1. کلید PROGRAM را روی صفحه کلید تلفن فشار دهید.
  2. کلیدهای #* و سپس رمز عبور سانترال (به صورت پیش‌فرض 1234) را وارد کنید.
  3. اکنون عبارت “SYS-PGM NO?” روی صفحه نمایش تلفن ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد با موفقیت وارد محیط برنامه‌ریزی شده‌اید.

ورود به محیط برنامه ریزی سانترال 824

مشاهده ی قیمت تلفن سانترال پاناسونیک kx-t7730 در فروشگاه ایده آل گستر.

در این مرحله، باید کد 000 که مربوط به تنظیم ساعت و تاریخ در مراکز سانترال پاناسونیک است را وارد کنید. سپس می‌توانید مطابق مراحل زیر، زمان و تاریخ دستگاه را تنظیم کنید:

  1. با وارد کردن کد 000 عبارت “Day/Time Set” روی نمایش‌گر ظاهر می‌شود. برای رفتن به مرحله بعد، کلید SP-PHONE را فشار دهید.
  2. ابتدا با یک عدد دو رقمی بین 00 تا 99 سال را وارد کنید و کلید AUTO-ANS را فشار دهید. سپس کلید جهت‌نمای پایین را فشار دهید.
  3. در این مرحله، ماه را تایید کرده و کلید AUTO-ANS و سپس جهت‌نمای پایین را فشار دهید.
  4. برای تنظیم روز، یک عدد از بین 01 تا 31 را وارد کرده و کلید AUTO-ANS و سپس جهت‌نمای پایین را فشار دهید.
  5. در این مرحله، روز هفته (شنبه، یک‌شنبه و …) را نیز انتخاب کرده و مطابق مراحل قبلی، AUTO-ANS و جهت‌نمای پایین را فشار دهید.
  6. اکنون ساعت را از بین 00 تا 23 انتخاب کنید و AUTO-ANS و جهت‌نمای پایین را فشار دهید.
  7. در این مرحله، دقیقه را از بین 00 تا 59 انتخاب کرده و AUTO-ANS و جهت‌نمای پایین را فشار دهید.
  8. برای ذخیره تغییرات، کلید STORE را روی صفحه کلید فشار دهید.
  9. برای خروج از حالت برنامه‌ریزی، کلید HOLD را فشار دهید.

به این ترتیب، می‌توانید تنظیم ساعت سانترال را در تمام مراکز تلفن کم‌ظرفیت پاناسونیک انجام دهید. توجه داشته باشید که ممکن است تلفن شما به جای AUTO-ANS دارای کلید ENTER باشد که دقیقا همان کار (تایید تنظیمات) را انجام خواهد داد.

تنظیم ساعت در سانترال TDA و TDE

سانترال‌های سری TDA و TDE در ردیف مدل‌های پرظرفیت پاناسونیک قرار می‌گیرند. برای ورود به محیط برنامه‌ریزی این دستگاه‌ها، باید از یک تلفن دیجیتال مدیریتی مانند KX-DT346 یا KX-DT546 و … استفاده کنید. این تلفن‌ها از طریق یکی از خروجی‌های دیجیتال، به باکس سانترال متصل می‌شوند.

تنظیم ساعت در سانترال پرظرفیت

پس از اتصال تلفن با باکس سانترال و برای ورود به محیط برنامه‌ریزی مرکز تلفن، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. کلید PROGRAM را روی صفحه کلید تلفن فشار دهید.
  2. کلیدهای #* و سپس رمز عبور سانترال (به صورت پیش‌فرض 1234) را وارد کنید.
  3. اکنون با موفقیت وارد محیط برنامه‌ریزی شده‌اید.

ورود به محیط برنامه ریزی سانترال پرظرفیت

همانند مراکز کم‌ظرفیت، در مدل‌های پرظرفیت پاناسونیک هم از کد 000 برای تنظیم ساعت و تاریخ، استفاده می‌شود. بعد از وارد کردن این کد و برای تنظیم ساعت سانترال خود، مراحل زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که بعد از انجام هر کدام از مراحل زیر، ابتدا کلید ENTER و بعد از آن، جهت‌نمای رو به پایین را فشار دهید.

  1. ابتدا سال را با انتخاب یک عدد از 00 تا 99 تنظیم کنید.
  2. ماه را از میان 12 گزینه موجود (ماه‌های لاتین) انتخاب کنید.
  3. روز را از بین اعداد 00 تا 31 تنظیم کنید.
  4. ساعت را از بین 00 تا 23 انتخاب کنید.
  5. با انتخاب یک عدد از بین 00 تا 59، دقیقه را تنظیم کنید.
  6. یکی از گزینه‌های AM یا PM را انتخاب کنید.
  7. برای ذخیره تنظیمات، کلید STORE را فشار دهید.
  8. برای خروج از حالت برنامه‌ریزی، روی END را فشار دهید. (در بعضی از تلفن‌ها، ممکن است نیاز به فشار دادن کلید HOLD داشته باشید)

به عنوان یک روش دیگر برای تنظیم ساعت سانترال در مراکز کم‌ظرفیت و پرظرفیت پاناسونیک، می‌توانید دستگاه را به کامپیوتر وصل کرده و از نرم افزار مخصوص استفاده کنید. با این‌حال، انجام این کار توسط یک تلفن مدیریتی، بسیار ساده‌تر و سریع‌تر است.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی کدهای مربوط به تنظیمات زمان و تاریخ در مراکز تلفن پاناسونیک (کم‌ظرفیت و پرظرفیت) پرداختیم. البته شما عزیزان در صورت داشتن هرگونه سوال، می‌توانید با کارشناسان ایده آل گستر تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

اگر هم‌چنان در ارتباط با تنظیم ساعت سانترال پاناسونیک ابهامی دارید، در بخش نظرات همین مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

امتیاز شما به این پست post
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x