دسترسی داخلی ها به خطوط شهری در سانترال TDA100

مجموعه‌های کاری، معمولا چندین خط شهری در اختیار دارند و از طریق این خطوط، با مشتریان خود، ارتباط برقرار می‌کنند. دستگاه سانترال KX-TDA100 پاناسونیک، به منظور مدیریت این خط‌‍‌ها و ایجاد دسترسی به آن‌ها برای داخلی‌های مختلف، نصب و راه‌اندازی می‌شود.

به کمک سانترال TDA100 و سایر سانترال‌های پاناسونیک، می‌توانید تمام خطوط شهری را از طریق یک داخلی، در اختیار هر کارمند قرار دهید. با این حال، ممکن است بخواهید دسترسی داخلی ها به خطوط شهری را در مرکز تلفن خود محدود کنید. به عبارتی دیگر، شاید بخواهید برخی از خطوط شهری را از دسترس بعضی از داخلی‌ها خارج کنید و …

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم به آموزش دسترسی داخلی ها به خطوط شهری در سانترال TDA100 بپردازیم. اگر به تازگی یک مرکز تلفن پاناسونیک را در مجموعه کاری خود راه‌اندازی کرده‌اید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

چرا دسترسی داخلی‌ها به خطوط شهری مهم است؟

همان‌طور که اشاره شد، اصلی‌ترین کاربرد دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، مدیریت خطوط شهری است. به کمک این دستگاه، هر کارمند با در اختیار داشتن یک خط داخلی و یک تلفن سانترال، می‌تواند به همه خطوط شهری دسترسی داشته باشد و به تماس‌های آن‌ها پاسخ دهد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا همه داخلی‌ها باید به همه خطوط دسترسی داشته باشند؟ اگر یک خط شهری را فقط به بخش مالی اختصاص داده‌اید چه لزومی دارد واحد فنی به آن دسترسی داشته باشد؟ اگر یک خط جدا برای مدیریت دارید، کارمندان دیگر باید به آن دسترسی داشته باشند؟ قطعا خیر!

بنابراین تنظیم سطح دسترسی داخلی ها به خطوط شهری از اهمیت زیادی برخوردار است. مدیران کسب و کار به راحتی و با ورود به بخش تنظیمات نرم افزاری دستگاه سانترال، می‌توانند مشخص کنند هر کارمند به کدام یک از خطوط شهری دسترسی داشته باشد.

دستگاه سانترال TDA100 یکی از باکس‌های پرظرفیت و آنالوگ پاناسونیک است که در بسیاری از مراکز تجاری، ادارات و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما هم یکی از کاربران این دستگاه هستید و قصد اعمال تنظیمات روی خطوط شهری و داخلی‌های خود را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

برای تنظیمات سانترال خود نیاز به کمک دارید؟ 

از آن‌جایی که برنامه‌ریزی دستگاه‌های سانترال پاناسونیک یک امر کاملا تخصصی محسوب می‌شود، به شما حق می‌دهیم در این زمینه نیاز به راهنمایی و کمک داشته باشید. این‌جاست که تکنسین‌های فنی و مجرب ما در ایده آل گستر می‌توانند بهترین انتخاب شما باشند.

ایده آل گستر نمایندگی سانترال پاناسونیک

شرکت ایده آل گستر به عنوان نمایندگی و مرکز مجاز سانترال‌های پاناسونیک در ایران، همواره در کنار مشتریان عزیز خود حضور دارد. اگر قصد اعمال تغییرات در تنظیمات سانترال خود را دارید، کافیست با ما در ایده آل گستر تماس بگیرید.

تکنسین‌های ایده آل گستر در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مجموعه کاری شما عزیزان حاضر می‌شوند و تمامی تنظیمات مورد نیاز شما را انجام می‌دهند. علاوه بر این، برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر، می‌توانید با کارشناسان و مشاورین ایده آل گستر در ارتباط باشید.

تعیین دسترسی داخلی‌ها به خطوط شهری در سانترال TDA100

در صورتی که قصد داشته باشید شخصا دسترسی داخلی‌ها به خطوط شهری را تنظیم کنید، باید وارد محیط برنامه‌ریزی دستگاه TDA100 شوید. این دستگاه معمولا از طریق اتصال به کامپیوتر و نرم افزار مخصوص پاناسونیک، برنامه‌ریزی می‌شود.

بعد از ورود به محیط برنامه‌ریزی، باید برای داخلی‌هایی که قصد اعمال تغییرات روی دسترسی آن‌ها به خط‌های شهری را دارید، در یک کلاس قرار دهید. در صورتی که قصد داشته باشید دسترسی‌ها را فقط برای یک خط داخلی اعمال کنید، باز هم باید آن خط را در یک کلاس قرار دهید.

بعد از وارد شدن به محیط برنامه‌ریزی و برای کلاس‌بندی داخلی‌ها، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از منوی سمت چپ ابتدا روی Extension کلیک کنید تا منوی زیر آن باز شود. روی گزینه extension کلیک کنید
  2. از بخش Wired Extension روی Extension Setting کلیک کنید. روی گزینه extension setting کلیک کنید
  3. در ستون COS می‌توانید برای داخلی‌ها کلاس تعیین کنید، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، همه داخلی‌ها در کلاس 1 قرار دارند. شما به دل‌خواه می‌توانید آن‌ها را با تغییر مقدار این ستون، کلاس‌بندی کنید. برای تعیین دسترسی داخلی ها به خطوط شهری آن‌ها را کلاس‌بندی کنید

اکنون داخلی‌ها در کلاس‌های مختلف قرار گرفته‌اند و نوبت به تعیین دسترسی آن‌ها به خطوط شهری می‌رسد. به این منظور، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از منوی سمت چپ، روی System کلیک کنید تا منوی زیر آن باز شود. گزینه system را انتخاب کنید
  • ابتدا گزینه Class of Service و سپس External Call Block را انتخاب کنید. برای تعیین دسترسی داخلی ها به خطو شهری گزینه external call block را انتخاب کنید
  • در این قسمت، در مقابل کلاس داخلی‌ها، شماره خطوط شهری یا گروه ترانک‌ها را مشاهده می‌کنید. در مقابل هر کلاس، روی شماره خط شهری کلیک کنید تا آن خط برای کلاس مورد نظر، از دسترس خارج شود.

به این ترتیب، می‌توانید خطوط شهری مختلف را به دل‌خواه، از دسترس داخلی‌ها خارج کنید. برای رفع این محدودیت، کافیست دوباره وارد بخش External Call Block شده و تیک مربوط به خطوط شهری را در مقابل کلاس داخلی‌ها، غیر فعال کنید.

کلام آخر

مدیران کسب و کار به دل‌خواه می‌توانند خطوط شهری مجموعه کاری خود را از دسترس برخی از کاربران خارج کنند. خوشبختانه سانترال TDA100 به سادگی این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در این مقاله به آموزش دسترسی داخلی ها به خطوط شهری در سانترال TDA100 پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید یا با کارشناسان ایده آل گستر، در تماس باشید.

امتیاز شما به این پست post
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x