مانیتور صنعتی دوربین مداربسته چیست؟

سیستم های امنیتی مانند دوربین مداربسته احتیاج به نظارت و مانیتورینگ دارند. عموما اتاقی جهت نظارت دوربین ها تعبیه می شود که در آن چندین مانیتور و چند اپراتور وجود دارد که تصاویر دوربین مداربسته را چک می کنند. مانیتور های مورد استفاده در اماکن مختلف شامل دو نوع مانیتور اداری و مانیتور صنعتی دوربین مداربسته است که در ادامه توضیح بیشتری در این باره خواهیم داد:

مانیتورینگ دوربین مداربسته

دوربین مداربسته تکنولوژی با هدف مانیتورینگ تصویری است که جهت نظارت بر محیط ها و فعالیت های مختلف طراحی شده است. دوربین های مداربسته در اماکن مختلفی مانند منازل، پارکینگ ها، ادارات و شرکت ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. فراموش نکنید برای هر محیط باید دوربینی متناسب با شرایط آن را تهیه کرد. به طور مثال، برای منزل باید دوربین مداربسته مناسب برای منزل را تهیه کرد. عموما از دوربین های دام یا دوربین مداربسته 360 درجه برای محیط های داخلی و مسقف استفاده می شود.

از سیستم های امنیتی مختلف مانند دوربین مداربسته و دزدگیرها، برای اطمینان بخشی به کاربران، جلوگیری از ارتکاب جرم، کمک در جمع آوری شواهد و مدارک برای پیگیری جرائم انجام شده استفاده می شوند. نظارت بر محیط مورد نظر با لینک ارتباطی بین دوربین های مداربسته و مانیتور ها تحقق می یابد.

انتقال اطلاعات از دستگاه مرکزی DVR یا NVR به مانیتور از سه روش زیر انجام می شود:

  • پورت آنالوگ CVBS
  • پورت دیجیتال VGA
  • پورت دیجیتال HDMI

حتما نام DVR یا NVR را شنیده اید. این دو دستگاه، رکوردر یا دستگاه ضبط و ذخیره تصاویر دوربین مداربسته هستند. تفاوت DVR و NVR با هم در نوع دوربین های به کار گرفته شده است. اگر دوربین های مداربسته شما از نوع آنالوگ باشد باید از دستگاه DVR استفاده کنید اما برای دوربین های مداربسته تحت شبکه باید از دستگاه NVR استفاده کرد.

انواع مانیتور دوربین مداربسته

از مانیتور، برای مشاهده تصاویر ارسال شده از دوربین، به دستگاه ضبط تصاویر، استفاده می شود. همانطور که در بالا گفته شد این نوع مانیتور ها با توجه به شرایط محیطی که در آن دوربین نصب شده، شامل دو نوع مانیتور اداری یا مانیتور صنعتی دوربین مداربسته هستند:

  • مانیتور صنعتی : مانیتور های صنعتی اغلب در سایزهای بزرگی مثل 14 اینچ به بالا تولید می شوند. بدنه آن ها از جنس فلز است و مقاومتی بیشتر از مانیتورهای معمولی اداری دارند و همانطور که از نام آن ها پیداست در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • مانیتور اداری : در دفاتر کاری می توان از مانیتورهای معمولی کامپیوتر برای این کاربرد بهره گرفت تا هم هزینه ها پایین بیاید و هم نیاز کاربر را برطرف کند. البته این مانیتور ها تنوع بالایی داشته و در مدل های مختلفی تولید می شوند پس باید با توجه به نوع دوربین ها و متناسب با کیفیت آن مانیتور با کنتراست دلخواه تهیه نمود.

بسیاری از افراد تصور می کنند تنها عامل مهم در حفظ امنیت، انتخاب دوربین مداربسته HD یا FULL HD است که کیفیت تصویر بالایی را در اختیار آن ها قرار دهد. هرچند که این عامل مهم است اما تنها عامل موثر در مانیتورینگ نیست. در سیستم های امنیتی، اندازه و تعداد مانیتور ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و متاسفانه اغلب اهمیتی به آن نمی دهند. برای انتخاب بهترین مانیتور باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  • فاصله مانیتور یا نمایشگر تا اپراتور دوربین
  • تعداد دوربین های مداربسته مورد استفاده در محیط
  • وضوح تصاویر و رزولوشن دوربین های مداربسته
  • حساسیت دوربین های مداربسته

مانیتور صنعتی دوربین مداربسته چیست؟

مانیتورهای صنعتی از جمله جدیدترین تکنولوژی صفحه نمایش های فلت یا تخت هستند. این نوع مانیتور ها برای محیط های صنعتی مختلف متناسب هستند. یکی از دلایل استفاده کمتر از آن ها، قیمت بالای آن ها است. اما باید توجه داشت که این قیمت بالا نسبت به مانیتورهای دیگر مزایای بسیاری را برای کاربر فراهم می کند. مهم ترین مزیت مانیتور های صنعتی مقاومت بالای آن ها است و شما امکان استفاده ی طولانی مدت از آن را خواهید داشت.

خرید بهترین دوربین مداربسته پاناسونیک مناسب برای صنایع مختلف

مانیتور های صنعتی با مانیتور معمولی موجود در بازار از بسیاری جهات متفاوت هستند، که می توان به کنتراست و درخشندگی بالا، کنترل و مدیریت مانیتورها از طریق نرم افزار اشاره کرد. با استفاده از بسیاری از مانتیورهای صنعتی می توان ارتباط دو طرفه صوتی با محیط برقرار کرد. باید به این نکته توجه داشت برای بهره بردن از این امکان باید از دوربین مداربسته میکروفون دار استفاده کرد.

ویژگی های مانیتور صنعتی دوربین مداربسته

استاندارد حفاظت (IP): مانیتورهای صنعتی از استاندارد حفاظت IP با سطح حفاظت بالایی بهره می برند و مانند دوربین های مداربسته IP66 مقاوم هستند. این سیستم ها در برابر نفوذ آب، گرد و غبار مقاوم بوده و آسیب کمتری می بینند.

امکان استفاده مداوم و 24 ساعته: در اماکن صنعتی دوربین های مداربسته احتیاج به نظارت 24 ساعته دارند. مانیتورهای معمولی امکان روشن ماندن به صورت 24 ساعته را ندارند و در صورت کارکرد به مدت طولانی دچار مشکلاتی مانند گرم شدن بیش از حد، سوختن برد و … می شوند.

دارای پورت های ورودی و خروجی متنوع : مانیتور صنعتی دوربین مداربسته دارای پورت های تصویری مختلفی هستند که پاسخگوی تمام کاربران است. از جمله پورت های ورودی تصویر می توان به HDMI و VGA اشاره کرد.

قابلیت تازه سازی تصویر نمایشگر: خصوصیت ریلود و رفرش تصویر در مانیتور صنعتی موجب می شود پیکسل ها کیفیت خود را حفظ کنند و در نتیجه تصویر با کیفیت بهتر ارائه می شود.

5 | (18)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x