دوربین مداربسته خودرو چیست؟

با توجه به ازدیاد خودروها، این روز ها اکثر خانواده ها یک ماشین شخصی دارند. ماشین هم مانند سایر اموال با ارزش شما مثل خانه نیاز به مراقبت و حفظ امنیت دارد. به طور مثال شما برای منزل یا محل کار خود دوربین مداربسته نصب می کنید تا امنیت آن را بیش از پیش تامین کنید. تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که چطور می توان امنیت ماشین شخصی را تامین کرد؟ دوربین مداربسته ماشین یکی از راه حل هایی است که می توانید امتحان کنید.

همانطور که در منازل مسکونی از دوربین مداربسته مناسب برای خانه استفاده می شود، برای خودرو نیز باید دوربین مداربسته ای مناسب و طراحی شده برای ماشین بهره گرفت.

دوربین مداربسته خودرو چیست؟

یکی از انواع دوربین مداربسته که دارای چند لنز هستند و می توانید آن را در جایگاه های مختلفی از ماشین نصب کنید دوربین مداربسته خودرو نام دارد. بسیاری از این سیستم های مداربسته، از نوع دوربین مداربسته میکروفون دار هستند.  این نوع دوربین ها را با نام های زیر نیز می شناسند:

  • دوربین مداربسته خودرو
  • دوربین مداربسته ماشین
  • دوربین ماشین
  • دوربین ثبت وقایع خودرو
  • دوربین داخل ماشین
  • دوربین نامحسوس خودرو
  • دوربین ضد سرقت خودرو
  • دوربین محافظ خودرو
  • دوربین مخفی خودرو

دوربین مداربسته خودرو

حفظ امنیت خودرو با دوربین مداربسته

به طور کلی دوربین مداربسته وظیفه نظارت، حفظ امنیت و پیشگیری از وقوع سرقت را بر عهده دارد. دوربین های مداربسته مخصوص خودرو می توانند امنیت داخل و اطراف خودرو را حفظ کنند. شما می توانید یکی از لنزهای دوربین را در اتاق داخلی ماشین جای دهید تا بتوانید بر تمامی اتفاقات رخ داده در ماشین خود مطلع شوید. این امکان بیشتر در تاکسی ها و ماشین هایی که مسافر حمل می کنند کارآمد است.

شما می توانید لنزهای دیگری را در جوانب خودرو نصب کنید تا اگر تصادفی رخ داد بتوانید به راحتی از طریق فیلم های ضبط شده توسط دوربین، مقصر را مشخص کنید. این فیلم ها می تواند به پلیس برای تشخیص بهتر کمک کند.

علاوه بر این، برای خیلی از راننده ها پیش آمده است که زمانی ماشین را در گوشه ای از کوچه و خیابان پارک کرده اند و برگشته اند متوجه شده اند خودرویی به خودروی آن ها اصابت کرده و با وجود خسارت، راننده فرار کرده است. این دوربین ه

ا در چنین مواقعی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

دوربین بیسیم ماشین

در بعضی از مدل های دوربین بیسیم خودرو شما می توانید تصاویر را حتی به صورت آنلاین روی سیستم کامپیوتری و موبایل خود مشاهده کنید. این امکان برای افرادی که پارکینگ ثابت برای نگهداری خودرو ندارند بسیار مناسب است. به طور کلی برای مشاهده و ذخیره تصاویر دوربین مداربسته احتیاجی به DVR و NVR نیست.

در بسیاری از کشورها نصب دوربین روی خودرو اجباری است و بسیاری از خودروهای استاندارد دنیا، با دوربین های پیش فرض قرار گرفته روی ماشین فروخته می شوند. در کشور روسیه، انگلیس و چین استفاده از این دوربین ها بسیار رواج دارد. بسیاری از فیلم هایی که از صحنه های تصادف منتشر می شود از طریق همین دوربین ها ضبط شده است.

در ایران نیز بعضی از خودروها دارای دوربین هستند. اما لازم است بدانید نصب دوربین مداربسته ماشین می تواند در تصادفات و سایر اتفاقات دیگر، به پیدا کردن مقصر کمک کند.

دوربین مداربسته خودرو

منبع تغذیه و حافظه دوربین ماشین

این دوربین ها عموما از باطری به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند و فیلم ها را در حافظه SD ضبط می کنند و به نوعی دوربین مداربسته رم خور هستند. علاوه بر باطری داخلی، برخی از این دوربین ها به باطری خود خودرو متصل می شوند و انرژی خود را از این طریق تامین می کنند.

علاوه بر استفاده از این نوع دوربین های مداربسته در خودروهای شخصی، استفاده از آن ها در خودروهای عمومی مانند اتوبوس ها و وسیله های نقلیه سنگین مانند کامیون ها نیز بسیار کاربرد دارد.

این دوربین ها می توانند به عنوان دوربین مداربسته پلیس نیز استفاده شوند. در تعقیب و گریز پلیس ها با سارقین و خلافکاران تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته خودرو، مدرک مهمی از شرح و چگونگی حادثه هستند.

امکان نصب دوربین مداربسته ماشین، برای هر خودروی قدیمی و جدیدی وجود دارد و از این بابت هیچ محدودیتی وجود ندارد. فراموش نکنید برای هرچه بیشتر شدن امنیت خودرو شما، بهتر است در نصب لنزهای دوربین مداربسته با یک متخصص مشورت کنید تا بهترین مکان ها برای قرارگیری آن ها را پیدا کند. در این سیستم امنیتی عموما از دوربین مداربسته HD یا Full HD استفاده می شود تا بهترین کیفیت تصویر را در اختیار قرار دهد.

دوربین مخفی ماشین

توجه داشته باشید که این نوع دوربین ها عموما در پیشگیری از جرایم نقشی ندارند زیرا از چشم سارقین پنهان هستند و به صورت نامحسوس نصب می شوند. پس تنها می توان برای پیگیری جرائم از تصاویر آن ها استفاده کرد.

دوربین دنده عقب ماشین

در بسیاری از ماشین های جدید دوربینی در قسمت پشتی ماشین تعبیه شده که در صورتی که شما دنده عقب بگیرید می تواند در مانیتور جلویی تصویر عقب ماشین را به شما نمایش دهد تا به راحتی بتوانید ماشین را کنترل کنید.

اگر خودروی شما مجهز به چنین امکانی نیست می توانید از دوربین مداربسته ماشین استفاده کنید و تصویر را در مانیتور گوشی یا مانیتور خود دوربین چک کنید.

کاربردهای دیگر دوربین مداربسته ماشین

دوربین مداربسته خودرو می تواند ثبت کننده خاطرات سفر شما باشد. شما می‌توانید دوربین خودرو خود را فعال کنید تا از تمامی این صحنه‌ها فیلم‌برداری کند و یک خاطره خوب از سفر خود را ذخیره کنید.

دوربین مداربسته خودرو

دوربین مداربسته خودرو دید در شب

بسیاری از این نوع سیستم های مداربسته زیر مجموعه ای از دوربین های مداربسته دید در شب هستند. این دوربین ها دارای IR LED هستند.

توجه داشته باشید که اگر دوربین را در اتاقک داخلی خودرو قرار داده باشید باعث می شود نتوانید از دوربین های دید در شب استفاده کنید. زیرا نور مادون قرمز IR دوربین مداربسته به شیشه برخورد کرده و به داخل منعکس می شود و تصاویر به دست آمده در شب از کیفیت مناسبی برخوردار نخواهند بود. برای داشتن بهترین پوشش تصویر بهتر است دوربین را در فضای خارجی و بر روی وسیله نقلیه نصب کرد.

نمایشگر دوربین خودرو

اکثر دوربین‌های خودرو دارای یک نمایشگر هستند که در جلوی خودرو زیر آینه شما نصب می‌شود و می‌توانید تصاویر لنز‌های مختلف را در آن مشاهده کنید. اما شما می توانید با لینک کردن دوربین با گوشی خود از طریق آن نیز تصاویر را دریافت کنید.

با توجه به اینکه خودرو ها همیشه در محیط باز هستند،دوربین مداربسته خودرو در برابر دمای پایین یا بالا مقاوم است و علاوه بر این جزو دوربین های مداربسته IP66 هستند که در برابر باران و برف مقاوم هستند.

4.6 | (21)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x