دوربین مداربسته چرخشی : از خانه همه جا را ببین!

دوربین مداربسته چرخشی نوعی سیستم امنیتی است که برای فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها می توانند محدوده بزرگی را تحت پوشش قرار دهند. این دوربین ها با نام های زیر نیز شناخته می شوند:

کاربرد دوربین مداربسته چرخشی

این دوربین های مداربسته عموما برای سوله ها، پارکینگ‌ها، کارگاه ها و کارخانجات استفاده می شود. از طریق این دوربین ها می توان فضای بزرگی را تحت نظارت گرفت اما باید توجه داشت که استفاده از یک دوربین چرخشی برای تمام زوایا کار درستی نیست چرا که این دوربین ها قادر نیستند به طور همزمان همه زوایا را پوشش دهند. اگر در یک زمان دوربین در زوایه دیگری باشد و سرقت در زاویه خلاف جهت دوربین صورت بگیرد هیچ تصویری از آن نخواهید داشت. بهتر است از چند دوربین به طور همزمان بهره گرفته شود تا به صورت همزمان بتوانند تمامی زوایا را تحت پوشش قرار دهند. برای حل این مشکل می توانید از دوربین مداربسته 360 درجه استفاده کنید. همچنین باید توجه داشت که این دوربین ها احتیاج به اپراتور دارند و در صورتی که توسط مسئول مذکور چک و کنترل نشوند، تفاوتی با دوربین های معمولی نخواهند داشت.

قابلیت های دوربین مداربسته گردان

از نظر انعطاف پذیری این دوربین ها، از بهترین ها هستند و بر خلاف دوربین های ثابت دیگر، امکان چرخش و نمایش سایر زوایا را با سرعت بالا دارند. دلیل استفاده از این نوع دوربین ها در فضاهای بزرگ این است که قابلیت زوم زیادی دارند و می توانند در تمام جهات به صورت 360 درجه (چپ – راست – بالا – پایین) بچرخند.

امکان تعریف کردن تعداد معینی پریست (Preset) برای دوربین وجود دارد. این پریست ها این امکان را فراهم می کند تا دوربین را طوری تنظیم کنید که به صورت برنامه پذیر و زمان بندی شده محل های از پیش تعیین شده را به شما نشان دهند.

نحوه چرخش دوربین های مداربسته گردان

برای بسیاری از کاربران قبل از خرید سوال است که این دوربین ها از چه طریقی می چرخند؟ انواع روش های چرخش این دوربین ها در زیر لیست شده است که البته با توجه به مدل و امکانات ممکن است در برخی از دوربین ها وجود داشته باشند و در برخی دیگر وجود نداشته باشند:

  • چرخش بصورت دستی
  • چرخش با استفاده از نرم افزارهای نظارت
  • چرخش از طریق یک جوی استیک
  • چرخش بطور خودکار با استفاده از نرم افزار مدیریت دوربین
  • چرخش خودکار برای ردیابی حرکت

دوربین مداربسته چرخشی

انواع دوربین مداربسته چرخشی

انواع دوربین مداربسته به شکل گردان دو مدل هستند. دوربین مداربسته چرخشی Out Door که مناسب برای استفاده در فضاهای باز و بیرونی است و مقاومت بیشتری دارد. دوربین مداربسته ترافیکی که در خیابان ها مورد استفاده قرار می گیرد، از این نوع است. دوربین مداربسته چرخشی In Door که مناسب برای فضاهای داخلی و مسقف است و عموما از مقاومت کمتری نسبت به نوع اول بهره می برد. اگر به دنبال راه اندازی سیستم امنیتی برای فضایی بزرگ و باز هستید فراموش نکنید امکان دید در شب با برد بالا برای امنیت شب بسیار مهم است. پس بهتر است دوربین مداربسته دید در شب برای این نوع کاربری تهیه نمایید. دوربین مداربسته IP66 نیز ممکن است از نوع چرخشی باشد.

تقسیم بندی دیگر این دوربین بر اساس نحوه کارکرد آن ها است که یا آنالوگ و یا تحت شبکه هستند.

اگر نوع کاربری شما داخلی است و قصد خرید دوربین مداربسته برای منزل خود را دارید مطلب بهترین دوربین مداربسته برای منزل را مطالعه کنید.

شکل ظاهری دوربین های مداربسته گردان

این دوربین ها عموما ظاهری دام یا گنبدی شکل دارند اما با توجه به نوع کاربری آن ها پایه های مختلفی وجود دارد که می توان جهت نصب در فضاهای متنوع، از آن ها بهره گرفت. معمولا این دوربین ها اندازه ای بزرگ دارند و اگر بخواهید دوربین از دید سارقان پنهان بماند، باید از دوربین مداربسته کوچک استفاده کنید.

محدوده تحت پوشش دوربین های چرخشی

این دوربین ها عموما می توانند فضایی حدود 300 متر را پشتیبانی کنند. باید توجه داشت که این فضا با توجه به نیاز نظارتی ممکن است متفاوت باشد. اما برای نظارت در شب، نور محیط بسیار مهم است و در صورت نبود منبع نوری دیگر، این دوربین تنها می تواند تا 150 متر پیش روی خود را نظارت کند.

زوم دوربین مداربسته گردان

نوع زوم در این نوع دوربین ها از نوع مکانیکی است، به همین جهت می‌توانند زاویه دید قابل تغییر داشته باشند. زاویه دید این دوربین ها با توجه به میزان بزرگ نمایی آنها تعیین می شود. فوکوس این دوربین ها بسیار هوشمند بوده و به سرعت تاری و محوی ایجاد شده ی ناشی از جابجایی بین نقاط را به صورت خودکار برطرف می کند.

 مزایای دوربین مداربسته چرخشی

با توجه به اینکه این دوربین ها در ارتفاع زیادی نصب می شوند معمولا دسترسی به آن ها سخت است و احتمال دستکاری آن ها بسیار کم است. همچنین با توجه به کاور روی دوربین، تشخیص زاویه دید آن ها بسیار سخت است.

قیمت دوربین مداربسته چرخشی

باید توجه داشت که این دوربین ها با توجه به قابلیت چرخش و زوم بالا، می توانند جایگزین چند دوربین ثابت باشند و فضای گسترده ای را تحت پوشش قرار دهند. پس برای فضاهای بزرگ خرید دوربین مداربسته گردان می تواند اقتصادی باشد. اما با توجه به قابلیت ها و ویژگی های گفته شده در بالا طبیعی است که نسبت به دوربین های معمولی قیمتی بالاتر داشته باشند.

دوربین مداربسته چرخشی

امکان ردیابی هوشمند توسط دوربین مداربسته گردان

اپراتور مانیتورینگ دوربین مداربسته، می‌تواند دوربین را به گونه ای برنامه ریزی کند تا در زمانی خاص و معین حرکت کرده و مکانی مشخص را نظارت کند. این قابلیت زمانی پیشرفته تر می شود که نرم افزاری جهت تجزیه و تحلیل را نصب کنید تا افراد یا وسایل نقلیه مشکوک، به طور خودکار توسط دوربین دنبال شوند.

برندهای مختلفی تولید کننده انواع دوربین های مداربسته چرخشی هستند. اما باید توجه داشت که کیفیت، مقاومت و ماندگاری این دوربین ها اهمیت بالایی دارد. پس برای اطمینان بهتر است از دوربین تولید شده توسط برندهای متفرقه که معمولا اختلاف قیمت ناچیزی با برندهای معروف دارند استفاده نکنید.

دوربین مداربسته پاناسونیک گردان

پاناسونیک یکی از شناخته شده ترین کمپانی های تولیدکننده دوربین مداربسته است. دوربین مداربسته پاناسونیک از کیفیتی فوق العاده بالا بهره می برد. دوربین مداربسته پاناسونیک WV-SC384 از انواع دوربین های مخصوص محیط های مسقف است و دوربین پاناسونیک WV-SW598 از انواع Out Door یا مخصوص محیط های روباز است.

4.5 | (6)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x