چگونگی متصل کردن خط شهری به تلفن سانترال پاناسونیک

مهم‌ترین وظیفه یک دستگاه سانترال، مدیریت خطوط شهری مجموعه برای استفاده تمامی کارمندان است. با استفاده از باکس سانترال، همه بخش‌های اداره، سازمان یا شرکت نجاری، می‌توانند به صورت همزمان، به خط‌های شهری مجموعه، دسترسی داشته باشند. به همین دلیل است که متصل کردن خط شهری به تلفن سانترال را می‌توان مهم‌ترین کار برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن دانست.

از سویی دیگر، کارمندان نیز می‌توانند از طریق تلفن سانترالی که در اختیار دارند، از خطوط شهری استفاده کرده و به برقراری ارتباط با مشتریان بپردازند. اتصال خط شهری به تلفن سانترال، ابتدا به صورت سخت افزاری (ورود خطوط به باکس سانترال) و سپس نرم افزاری (کدهای مربوط به آزاد سازی خطوط شهری برای داخلی‌ها) صورت می‌گیرد.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم شما را مراحل سخت افزاری و نرم افزاری اتصال یک خط شهری به تلفن سانترال پاناسونیک بیشتر آشنا کنیم. اگر به تازگی فصد راه‌اندازی یک مرکز تلفن پاناسونیک را در مجموعه کاری خود دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

اتصال خط شهری به باکس سانترال پاناسونیک

هر کدام از مدل‌های سانترال پاناسونیک، دارای ظرفیت مشخصی برای ورود خطوط شهری هستند. به عنوان مثال، مدل سانترال KX-TES824 می‌تواند 8 خط شهری دریافت کند. این در حالیست که سانترال KX-NS500 امکان اتصال 126 خط را دارد. اما ممکن است تعداد خطوط شهری مجموعه شما، کمتر از ظرفیت واقعی دستگاه باشد.

اتصال خط شهری به سانترال پاناسونیک

بعد از راه‌اندازی مرکز تلفن، دستگاه سانترال به صورت خودکار، تمامی خطوط شهری را به عنوان خط فعال در نظر می‌گیرد. (به عنوان مثال، سانترال ممکن است 8 خط شهری را فعال تایید کند؛ در حالی که شما فقط 3 خط در اختیار داشته باشید.) به منظور جلوگیری از این اتفاق، باید به صورت نرم‌افزاری هم خط‌های شهری در دسترس را برای سانترال، تعریف کرد.

بعد از اینکه خط‌های شهری به شکل سخت افزاری وارد دستگاه سانترال کرید، باید آن‌ها را با استفاده از کدهای تلفن سانترال پاناسونیک هم برنامه ریزی و تعریف کنید. البته توصیه می‌کنیم که راه‌اندازی باکس سانترال پاناسونیک را به تکنیسین‌های فنی و متخصص شرکت ایده آل گستر واگذار نمایید.

تعریف خط شهری در سانترال کم ظرفیت پاناسونیک

برای این‌که تعیین کنید کدام یک از خط‌های شهری سانترال فعال شوند، باید وارد محیط برنامه ریزی دستگاه شوید. توجه داشته باشید که سانترال‌ کم‌ظرفیت را با استفاده از تلفن مدیریتی برنامه‌ریزی می‌کنند. دستگاه‌های پرظرفیت پاناسونیک هم از طریق اتصال به کامپیوتر و نرم افزار مخصوص، راه‌اندازی می‌شوند.

ما در ادامه، به تعریف خط شهری در سانترال‌های کم‌ظرفیت پاناسونیک خواهیم پرداخت:

  1. ابتدا یک تلفن هایبرید مدیریتی مانند تلفن KX-T7730 را از طریق جک 01 به دستگاه متصل کنید.
  2. کلید PROGRAM را فشار داده و کد 1234#* را وارد کنید.
  3. کد 400 را وارد کرده و کلید SP-PHONE را فشار دهید.
  4. اکنون لیست تمام خط‌های شهری را مشاهده می‌کنید.
  5. با استفاده از کلید AUTO ANS خطوط را به ترتیب انتخاب کنید.
  6. هر کدام از خط‌وط شهری که به شکل سخت افزاری تعریف نشده‌اند را در وضعیت not connect قرار دهید.
  7. با استفاده از STORE تغییرات را ذخیره کرده و از طریق کلید HOLD از حالت برنامه‌ریزی خارج شوید.

با انجام تنظیمات بالا، خطوطی که تعریف نشده‌اند، از دسترس داخلی‌ها خارج می‌شوند. به عبارتی دیگر، کارمندان فقط به خط‌هایی متصل می‌شوند که فعال بوده و به شکل سخت افزاری و نرم افزاری، وارد باکس سانترال شده‌اند.

تعریف خط شهری در سانترال پرظرفیت پاناسونیک

همان‌طور که اشاره شد، برای برنامه‌ریزی دستگاه‌های سانترال پرظرفیت پاناسونیک، باید از کامپیوتر و نرم افزار مخصوص استفاده کرد. در صورتی که به دنبال اطلاعت بیشتر در ارتباط با راه‌اندازی سانترال‌های پرظرفیت هستید، می‌توانید مقاله “برنامه ریزی سانترال با کامپیوتر” را مطالعه نمایید.

بعد از اتصال دستگاه و اجرای نرم افزار مخصوص سانترال خود، مراحل زیر را برای تعریف خطوط شهری، دنبال کنید:

  1. در منوی نواری سمت چپ، روی گزینه “Slot” کلیک کنید.
  2. اشاره‌گر ماوس را روی کارت خط شهری مورد نظر نگه‌داشته و “Port Property” را انتخاب کنید.

گزینه port property را انتخاب کنید

  1. در صفحه‌ای که باز می‌شود، خطوط شهری که تعریف نشده‌اند را انتخاب کنید.
  2. در قسمت Connection گزینه INS را به OUS تغییر دهید. (این کار را برای تمام خطوطی که تعریف نشده‌اند، تکرار کنید)
در صورتی که بعد از انجام تمام مراحل بالا، هم‌چنان نمی‌توانید از خطوط شهری خود در تلفن سانترال استفاده کنید، توصیه می‌کنیم مقاله “قطع شدن خط شهری در دستگاه سانترال پاناسونیک” را مطالعه نمایید.

نکته: برنامه ریزی سانترال‌های پاناسونیک، امری کاملا تخصصی بوده و نیازمند داشتن مهارت و دانش کافی است. از این رو، توصیه می‌کنیم تا حد امکان، از دست‌کاری شخصی این دستگاه‌ها پرهیز کرده و کلیه امور مربوط به راه‌اندازی آن‌ها را به تکنسین‌های فنی ایده آل گستر واگذار نمایید.

ایده آل گستر نمایندگی تعمیرات سانترال پاناسونیک

در صورت بروز هرگونه اختلال در دستگاه سانترال، بهتر است در اولین فرصت، با واحد تعمیرات سانترال در ایده آل گستر تماس بگیرید.

آیا به تعمیرات سانترال پاناسونیک نیاز دارید ؟

مهندسین حاضر در این مرکز پاناسونیک، با کسب سال‌ها تجربه در ارتباط با تعمیر انواع سانترال‌های پاناسونیک، در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت، باکس سانترال شما را عیب‌یابی کرده و آن را آماده استفاده مجدد می‌کنند.

تذکر: دستگاه سانترال پاناسونیک در عین سادگی و کاربری آسان، از حساسیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل، کوچک‌ترین بی‌احتیاطی در ارتباط با تعمیر آن، می‌توان منجر به بروز خسارت‌های سنگین و اختلال کلی در عملکرد مرکز تلفن شما شود.

کلام آخر

هدف اصلی بسیاری از مدیران کسب و کار از خرید و راه‌اندزای باکس سانترال، اختصاص خطوط شهری به تمام کارمندان است. ما در این مقاله سعی کردیم به زبانی ساده و قابل درک، نحوه اتصال خط شهری به تلفن سانترال پاناسونیک را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

در صورتی که هم‌جنان در رابطه با استفاده از خطوط شهری مجموعه خود، سوال یا ابهامی دارید؛ حتما در بخش نظرات همین مقاله مطرح کنید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم. همچنین برای دریافت قیمت دستگاه سانترال می توانید از مشاوره ی کارشناسان فروش ما در ایده ال گستر بهره ببرید.

1 | (1)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x