آموزش قفل کردن تلفن سانترال پاناسونیک و باز كردن قفل

تلفن سانترال پاناسونیک یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات به کار رفته در مجموعه‌های کاری محسوب می‌شود. هر کارمند یک خط داخلی و یک تلفن سانترال در اختیار دارد و با استفاده از آن، می‌تواند به خطوط شهری وصل شده و با مشتریان، ارتباط برقرار کند. بنابراین این تلفن نیز یک وسیله شخصی محسوب شده و کارمندان ممکن است ترجیح دهند آن را قفل کنند.

قفل کردن تلفن سانترال پاناسونیک یکی از امکاناتی است که در اختیار کاربران این دستگاه‌ها قرار گرفته است. خوشبختانه انجام این کار، بسیار آسان است و چند لحظه بیشتر وقت شما را نمی‌گیرد.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم به بررسی مراحل قفل کردن و البته غیرفعال کردن قفل تلفن سانترال بپردازیم. اگر شما نیز یکی از کاربران این تلفن‌ها محسوب می‌شوید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

چرا باید تلفن سانترال پاناسونیک را قفل کنیم؟

در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا یک کارمند باید تلفن سانترال خود را قفل کند؟ و آیا تلفن سانترال، یک وسیله شخصی محسوب می‌شود؟ جواب سوال دوم کاملا مثبت است؛ زیرا مسئولیت تلفنی که در مجموعه کاری در اختیار دارید، کاملا بر عهده شما است!

چرا باید تلفن سانترال پاناسونیک را قفل کنیم

اما جواب سوال اول: طبیعی است که شما در مقابل خط و تلفنی که در اختیار دارید، مسئول هستید. بنابراین باید نظارت کاملی روی استفاده دیگران از آن، داشته باشید. قفل کردن تلفن سانترال، این اجازه را به کاربران می‌دهد که تنها خودشان بتوانند با این دستگاه، به برقراری تماس بپردازند.

از طرفی دیگر، ممکن است مدیریت یک مجموعه برای کاهش هزینه‌ها، به کارمندان خود اجازه بدهد تا تلفن‌های سانترالی که در اختیار دارند را قفل کنند. با توجه به موارد مطرح شده، به نظر می‌رسد دلایل کافی برای قفل کردن تلفن سانترال در محیط کاری، در اختیار دارید.

کد قفل کردن تلفن سانترال پاناسونیک

همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز اشاره شد، قفل کردن یک تلفن سانترال، بسیار ساده است. البته مراحل انجام این کار، در سانترال‌های کم‌ظرفیت و پرظرفیت پاناسونیک، با هم متفاوت است. در ادامه به بررسی هر دو مدل از دستگاه‌ سانترال Panasonic خواهیم پرداخت.

قفل تلفن سانترال در دستگاه‌های کم ظرفیت پاناسونیک

در مراکز تلفن کم ظرفیت پاناسونیک، برای قفل کردن تلفن سانترال، باید به مطابق دستورالعمل‌های زیر جلو بروید:

  1. تلفن را برداشته و کلید SP-PHONE را فشار دهید.
  2. کد 77 را وارد کرده و بلافاصله، یک رمز عبور 4 رقمی را وارد کنید.
  3. کلید # را فشار داده و گوشی تلفن را بگذارید.

قفل تلفن سانترال کم ظرفیت 1-1

از این به بعد، هر کسی که قصد استفاده از تلفن سانترال را دارد، باید رمز عبور 4 رقمی را وارد کند. بدیهی است که این کد فقط در اختیار شما و حداکثر، مدیر مجموعه قرار دارد.

غیر فعال کردن قفل تلفن سانترال در دستگاه‌های کم ظرفیت

در صورتی که بعد از مدتی قصد داشته باشید رمز عبور تلفن سانترال را غیر فعال کنید، باید مراحل فوق را دوباره از اول تکرار کنید. فقط در نظر داشته باشید که برای غیر فعال کردن، باید در مرحله دوم، رمز عبور را دو بار وارد کنید.

قفل کردن تلفن سانترال در دستگاه‌های پرظرفیت پاناسونیک

برای این‌کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دستگاه تلفن را برداشته و کلید SP-PHONE را فشار دهید.
  2. ابتدا کلید * و سپس عدد 771 را وارد کنید.
  3. گوشی تلفن را بگذارید.

قفر کردن تلفن در سانترال پرظرفیت

 

اکنون تلفن سانترال شنا قفل شده است و برای استفاده مجدد، باید آن را غیرفعال یا Unlock کنید. توجه داشته باشید که تلفن‌های سانترال پرظرفیت، برای قفل شدن نیازی به پسورد ندارند.

غیر فعال کردن قفل تلفن سانترال در دستگاه‌های پرظرفیت

برای غیرفعال کردن یک تلفن سانترال پرظرفیت، باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  1. دستگاه تلفن را برداشته و کلید SP-PHONE را فشار دهید.
  2. کلید * و پس از آن عدد 770 را وارد کنید.
  3. رمز عبوری که در زمان برنامه ریزی دستگاه به شما اختصاص داده شده است را وارد کنید.
  4. تلفن را بگذارید.
نکته: در زمان برنامه ریزی دستگاه سانترال پرظرفیت، برای هر داخلی یک رمز عبور اختصاص داده می‌شود. شما در شرایطی می‌توانید قفل تلفن سانترال را غیرفعال کنید که به این پسورد دسترسی داشته باشید. در صورت ایجاد مشکل می توانید با واحد تعمیرات تلفن سانترال در ایده آل گستر تماس بگیرید.

کلام پایانی

اکنون و با مطالعه این مقاله، می‌توانید به‌سادگی انواع تلفن‌های سانترال پاناسونیک را در مرکز سانترال مختلف (کم ظرفیت و پرظرفیت) قفل کنید. همچنین روش غیرفعال کردن قفل آن‌ها نیز به صورت کامل در اختیار شما عزیزان قرار گرفت.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در ارتباط با انواع تلفن‌های سانترال پاناسونیک، می‌توانید با کارشناسان ایده آل گستر نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران، در ارتباط باشید.

امتیاز شما به این پست post
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x