تلفن هیبرید چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آیا تا به حال اسم تلفن هیبرید پاناسونیک را شنیده‌اید؟ اگر صاحب یک کسب و کار باشید، پاسخ قطعا مثبت خواهد بود! ولی همچنان ممکن است آشنایی زیادی با این تلفن و نحوه عملکرد آن نداشته باشید.

اگر بخواهیم تلفن‌های هیبرید پاناسونیک را در یک نگاه کوتاه بررسی کنیم؛ باید بگوییم که این تلفن‌ها برای استفاده در مجموعه‌های کاری، تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر اما قصد داریم به صورت کاملا جامع و دقیق، به معرفی و بررسی تلفن هیبرید پاناسونیک بپردازیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

تلفن سانترال پاناسونیک در یک نگاه

اصلا تعجب نکنید اگر مقاله را با معرفی تلفن سانترال پاناسونیک شروع می‌کنیم؛ زیرا تلفن هیبرید یکی از انواع مدل‌های تلفن سانترال است. پس به عنوان یک پیش‌نیاز، باید با این تلفن‌ها آشنا شویم.

تلفن سانترال پاناسونیک در یک نگاه

تلفن سانترال به دسته‌ای از تلفن‌های ثابت و رومیزی پاناسونیک اطلاق می‌شود که برای استفاده در ادارات، سازمان‌ها، ادارات، مجموعه‌های تجاری، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و … طراحی و روانه بازار شده است.

این تلفن‌ها در کنار یک دستگاه مرکزی که به آن هم دستگاه سانترال پاناسونیک (PBX) گفته می‌شود، کار می‌کنند. این مجموعه در نهایت به عنوان یک مرکز تلفن، می‌تواند خطوط شهری مجموعه‌های مختلف را مدیریت کند.

در حقیقت، مراکز کاری و اداری، برای این‌که بتوانند مدیریت بهتری روی خطوط تلفن شهری خود داشته باشند و آن‌ها را به صورت همزمان در اختیار هر کارمند قرار دهند، به دستگاه و تلفن سانترال پاناسونیک نیاز دارند.

حال عملکرد تلفن سانترال به این صورت است که به یک خروجی از دستگاه سانترال وصل شده و تمام خطوط شهری را از طریق یک خط داخلی، در اختیار کارمند قرار می‌دهد. به همین دلیل، این تلفن‌ها برای هر مجموعه کاری، از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

تلفن سانترال به سه دسته تلف هیبرید، تلفن دیجیتال و تلفن آنالوگ تقسیم‌بندی می‌شود. از آن‌جایی که در این مقاله قص داریم به معرفی تلفن هیبرید بپردازیم، در ادامه به طور مفصل درباره این مدل صحبت خواهیم کرد.

همچنین بخوانید: تفاوت تلفن هیبرید و تلفن دیجیتال

تلفن هیبرید پاناسونیک چیست؟

تلفن هیبرید نوعی تلفن سانترال پاناسونیک است که در مجموعه‌های کاری نصب شده و بوق و دیتای خود را از طریق دو رشته سیم و از خروجی هیبرید دستگاه سانترال، دریافت می‌کند.

تلفن هیبرید در یک نگاه

برای این‌که بتوانید از این تلفن‌ها استفاده کنید، حتما باید دستگاه سانترال شما، حداقل یک خروجی هیبرید داشته باشد. به عنوان مثال، سانترال KX-TES824 محبوب‌تری سانترالی است که امکان استفاده از تلفن‌های هیبرید را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد.

تلفن‌های هیبرید پاناسونیک چه از نظر ظاهری و چه به لحاظ عملکرد و قابلیت‌ها، تقاوت زیادی با مدل‌های آنالوگ (تلفن‌هایی که در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند) دارند.

مهم‌ترین نکته درباره تلفن هیبرید، این است که به شکل مستقیم به خط تلفن وصل نمی‌شود. این تلفن باید حتما به دستگاه سانترال وصل شود تا امکان استفاده از آن را داشته باشید. بنابراین امکان استفاده از این محصول در منازل وجود ندارد.

همچنین روی این تلفن، کلیدهایی وجود دارند که آن‌ها را روی مدل‌های آنالوگ، مشاهده نخواهید کرد. پس بدیهی است که قابلیت‌های تلفن هیبرید هم نسبت به تلفن‌های آنالوگ، بیشتر باشند.

مهم‌ترین قابلیت‌های تلفن هیبرید پاناسونیک

همان‌طور که اشاره شده، تلفن‌های هیبرید پاناسونیک، برای استفاده در مجموعه‌های کاری، طراحی و تولید شده‌اند. پس طبیعی است اگر انتظار قابلیت‌های بیشتری را نسبت به مدل‌های آنالوگ، از آن‌ها داشته باشیم.

اگر به تلفن‌هایی مانند KX-AT7730 به عنوان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های هیبرید پاناسونیک نگاه کنید، متوجه برخی از کلیدها خواهید شد. هر کدام از آن‌ها، برای یک قابلیت خاص، طراحی شده‌اند.

به صورت کلی، مهم‌ترین قابلیت‌های یک تلفن هیبرید پاناسونیک عبارتند از:

  1. هولد (HOLD) یا نگه داشتن فرد پشت خط برای انجام یک کار دیگر
  2. ترانسفر (TRANSFER) برای انتقال تماس به یکی از همکاران
  3. برقراری کنفرانس صوتی برای ارتباط همزمان با چند نفر
  4. کلید PROGRAM برای ورود به محیط برنامه‌ریزی
  5. کلید STORE برای ذخیره تنظیمات
  6. کلید MESSAGE برای دسترسی به پیغام‌ها
  7. جک هدست برای اتصال هدست و مکالمه بدون دخالت دست

در کنار مواردی که در بالا ذکر شد، باید به کلیدهای قابل برنامه‌ریزی هم اشاره کنیم. این کلیدها برای تعریف کردن قابلیت‌های مختلف و دسترسی سریع به آن‌ها (شماره داخلی همکاران، شماره خطوط شهری و …)، طراحی شده‌اند.

نکته: لزوما همه تلفن‌های هیبرید از همه قابلیت‌های گفته شده برخوردار نیستند. بسته به مدل تلف، ممکن است قابلیت‌ها هم متفاوت باشند.

تلفن 7730 بهترین تلفن هیبرید پاناسونیک

اگر بخواهیم به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین تلفن هیبرید پاناسونیک اشاره کنیم، باید از KX-AT7730 نام ببریم. این تلفن در کنار همه مزایایی که دارد، به عنوان تلفن مدیریتی سانترال 824 پاناسونیک هم شناخته می‌شود. به این معنی که این سانترال با اسفتاده از تلفن 7730، برنامه‌ریزی می‌شود.

این تلفن خوش‌ساخت، از 12 کلید قابل برنامه‌ریزی و نمایش‌گر شفاف 2 سطری برخوردار است. همچنین بلندوی شفاف و دوطرفه و البته جک هدست هم از دیگر قابلیت‌های تلفن هیبرید 7730 پاناسونیک به شمار می‌روند.

تلفن KX-T7730 برای مدیران، اپراتورهای فروش، منشی‌ها و کارمندان حرفه‌ای، یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. البته طبیعی است که قیمت آن، از مدل‌های آنالوگ بیشتر باشد.

این تلفن از طریق دو رشته سیم (یکی برای بوق و دیگری برای دیتا) به یکی از خروجی‌های سانترال‌هایی مانند 824 وصل شده و راه‌اندازی می‌شود.

ایده آل گستر ؛ مرکز فروش تلفن هیبرید پاناسونیک

اگر به تازگی قصد راه‌اندازی مرکز تلفن در مجموعه کاری خود را دارید یا حتی به دنبال تغییر آن هستید، ما در ایده آل گستر تمامی نیازهای شما را برآورده خواهیم کرد.

فروشگاه ایده آل گستر به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی پاناسونیک، انواع تلفن‌های هیبرید این شرکت را به صورت کاملا اورجینال و همراه با گارانتی 1 ساله، به مشتریان عزیز، عرضه می‌کند.

همچنین کارشناسان فروش ما این آمادگی را دارند که کلیه اطلاعات لازم را قبل از انتخاب دستگاه و تلفن‌های سانترال مورد نیاز، در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

در نهایت، تکنسین‌های فنی ایده آل گستر هم کلیه مراحل راه‌اندازی سخت افزاری و نرم افزاری مرکز تلفن و تلفن‌های سانترال را در مجموعه کاری شما، در کمترین زمان و با بهترین کیفیت، انجام می‌دهند.

کلام آخر

تلفن هیبرید به عنوان یکی از انواع مدل‌های تلفن سانترال پاناسونیک، برای راه اندازی مرکز تلفن و مدیریت خطوط شهری و ارتباطات تلفنی با مشتریان، در مجموعه‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله به بررسی تلفن هیبرید پاناسونیک پرداختیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری درباره این محصول نیاز دارید، حتما با شماره تلفن 02181010 تماس حاصل نمایید.

3.3 | (3)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x