تفاوت تلفن هیبرید و دیجیتال پاناسونیک در چیست ؟

اگر مدیر یک کسب و کار هستید و ارتباط تلفنی بهتر با مشتریان، فکرتان را درگیر کرده است؛ در این صورت قطعا اسم تلفن‌های سانترال پاناسونیک و از آن مهم‌تر، تفاوت تلفن هیبرید و دیجیتال پاناسونیک را شنیده‌اید!

تلفن‌های سانترال پاناسونیک همچنان انتخاب اول مدیران برای مدیریت حرفه‌ای مشتریان تلفنی هستند. در این میان، بعضی‌ها به سراغ تلفن‌های دیجیتال می‌روند و عده‌ای هم مدل‌های هیبرید را ترجیح می‌دهند.

اما سوال این‌جاست که این دو مدل، اساسا چه فرقی با همدیگر دارند؟

تلفن سانترال پاناسونیک چیست؟

اگر شما هم مثل ما قبول دارید که تلفن‌های دیجیتال و هیبرید در اصل دو مدل از تلفن‌های سانترال پاناسونیک هستند؛ پس قطعا موافقید که ابتدا به تعریف تلفن سانترال بپردازیم تا بر اساس آن، دید بهتری نسبت به این دو مدل داشته باشیم.

تلفن سانترال پاناسونیک چیست ؟

تلفن سانترال نوعی تلفن ثابت است که بوق و دیتای خود را به جای خط آنالوگ مخابرات، از دستگاه سانترال می‌گیرد. بنابراین این تلفن به صورت مستقیم به پریز تلفن وصل نمی‌شود و در عوض، به یکی از خروجی‌های این دستگاه، متصل می‌گردد.

تلفن سانترال در کنار دستگاه سانترال پاناسونیک به عنوان دو رکن اصلی یک مرکز تلفن عمل کرده و امکان مدیریت بهتر خطوط شهری و تماس‌های تلفنی را در اختیار مدیران کسب و کار قرار می‌دهد.

این دسته از تلفن‌ها در مجموعه‌های کاری از قبیل ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها تجاری، هتل‌ها و بیمارستان‌ها، انبارها و … کاربرد دارند. بنابراین بدیهی است که در منزل، هرگز نمی‌توانید از یک تلفن سانترال پاناسونیک استفاده کند.

تلفن سانترال چه به لحاظ عملکرد (که درباره آن توضیح دادیم) و چه از نظر شکل ظاهری، تفاوت‌های زیادی با مدل‌های آنالوگ (تلفن‌های معمولی) دارند. روی صفحه کلید این تلفن‌ها، کلیدهای اضافه‌ای دیده می‌شوند.

این کلیدها در حقیقت برای مدیریت تماس، طراحی شده‌اند و هرکدام، وظیفه مشخصی را بر عهده دارند. از جمله این قابلیت‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هولد و ترانسفر تماس
  • برقراری کنفرانس
  • شماره‌گیری مجدد
  • اطلاع از پیغام‌های صوتی
  • ذخیره کردن تماس (Store)
  • پاسخ‌گویی خودکار به تماس

حالا باید سراغ موضوع اصلی مقاله برویم. تلفن سانترال پاناسونیک در حقیقت به دو دسته دیجیتال و هیبرید تقسیم می‌شوند. البته گاهی وقت‌ها، می‌توانید از مدل‌های آنالوگ یا معمولی هم در سانترال پاناسونیک استفاده کنید.

خرید تلفن یالینک

تلفن هیبرید پاناسونیک در یک نگاه

تلفن هیبرید یکی از انواع تلفن‌های سانترال پاناسونیک است که در کسب و کارهای مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تلفن از طریق دو رشته سیم به دستگاه سانترال وصل می‌شود؛ یک سیم برای دیتا و دیگری برای بوق.

تلفن هیبرید پاناسونیک در یک نگاه

در حقیقت زمانی می‌توانید از یک تلفن هیبرید پاناسونیک استفاده کنید که دستگاه سانترال شما، دارای خروجی هیبرید باشد. به عنوان مثال، سانترال کم ظرفیت KX-TES824 یکی از این دستگاه‌ها به شمار می‌رود.

سانترال 824 پاناسونیک محبوب‌ترین مرکز تلفن برای کسب و کارهای کوچک (با حداکثر 24 داخلی) محسوب می‌شود. این سانترال توانایی پشتیبانی از 8 خط شهری و اختصاص 24 داخلی را دارد.

مشهورترین تلفن هیبرید پاناسونیک، تلفن KX-T7730 است که به عنوان تلفن مدیریتی KX-TES824 شناخته می‌شود. به عبارتی دیگر، مرکز تلفن 824 با استفاده از این تلفن، برنامه‌ریزی می‌شود.

تلفن هیبرید پاناسونیک از انواع قابلیت‌های پیشرفته تماس از قبیل هولد تماس، ترانسفر تماس، کنفرانس، تماس و پاسخ‌گویی خودکار و … پشتیبانی می‌کند. البته بسته به مدل، این تلفن‌ها می‌توانند از کلید قابل برنامه‌ریزی هم برخوردار باشند.

کلیدهای قابل برنامه‌ریزی یکی از قابلیت‌های جذاب تلفن‌های سانترال پاناسونیک هستند. شما می‌توانید شماره داخلی همکاران، شماره خطوط شهری یا هر قابلیت دیگری را روی هر کدام از آن‌ها ذخیره نمایید.

از دیگر تلفن‌های هیبرید پاناسونیک، می‌توان به مدل‌های زیر هم اشاره کرد:

توجه داشته باشید که قبل از خرید تلفن هیبرید پاناسونیک، باید حتما به مدل سانترال دقت کنید. زیرا اول باید مطمئن باشید که مرکز تلفن مجموعه کاری شما، قابلیت‌ پشتیبانی از این تلفن‌ها را دارد یا خیر.

تلفن دیجیتال پاناسونیک در یک نگاه

تلفن دیجیتال یکی دیگر از مدل‌های تلفن سانترال پاناسونیک است. این مدل از طریق یک رشته سیم (برای انتقال همزمان بوق و دیتا)، به دستگاه سانترال وصل می‌شود. در این‌جا هم تنها در شرایطی می‌توانید از یک تلفن دیجیتال پاناسونیک استفاده کنید که باکس سانترال شما، از خروجی‌های دیجیتال پشتیبانی کند.

تلفن دیجیتال پاناسونیک در یک نگاه

تلفن دیجیتال پاناسونیک در مراکز پرظرفیت پاناسونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی مدل‌های سری TDA و TDE پاناسونیک و همچنین برخی از مدل‌های NS، می‌توانند از این تلفن‌ها پشتیبانی کنند.

این دسته از تلفن‌های سانترال پاناسونیک هم مانند مدل‌های هیبرید، از انواع ویژگی‌های پیشرفته تماس، کلیدهای قابل برنامه‌ریزی، کنفرانس‌های صوتی و … پشتیبانی می‌کنند.

از جمله مهم‌ترین مدل‌های تلفن دیجیتال پاناسونیک، می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

در نظر داشته باشید که قبل از هر اقدامی در زمینه خرید یک تلفن دیجیتال پاناسونیک، از مرکز تلفن و باکس سانترالی که استفاده می‌کنید، مطمئن شوید.

تفاوت تلفن هیبرید و دیجیتال پاناسونیک

تا این‌جای مقاله متوجه شدیم که شباهت‌های مدل‌های هیبرید و دیجیتال پاناسونیک، از تفاوت‌های آن‌ها بیشتر هستند! با این حال، در ادامه، به مهم‌ترین تفاوت تلفن هیبرید و دیجیتال پاناسونیک اشاره خواهیم کرد:

  • تلفن هیبرید با دو رشته سیم به باکس سانترال وصل می‌شود؛ در حالی که برای اتصال تلفن دیجیتال، به یک رشته سیم نیاز دارید.
  • تلفن دیجیتال در مقایسه با مدل هیبرید، از تنوع بیشتری در مدل‌ها برخوردار است.
  • کلیدهای قابل برنامه‌ریزی تلفن‌های دیجیتال، از مدل‌های هیبرید بیشتر هستند.
  • مدل‌های هیبرید در مجموعه‌های کم‌ظرفیت پاناسونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در حالی که تلفن‌های دیجیتال در مراکز پرظرفیت کاربرد دارند.

در حالی که این دو مدل از نظر ظاهری کاملا شبیه به همدیگر هستند، در کاربری، قابلیت‌ها، نحوه تنظیم و … هم تا حد زیادی، مانند هم عمل می‌کنند.

خرید تلفن هیبرید و دیجیتال پاناسونیک

حالا که با مهم‌ترین تفاوت‌ها و شباهت‌های تلفن‌های دیجیتال و هیبرید پاناسونیک آشنا شدید، احتمالا به فکر خرید یکی از آن‌ها افتاده‌اید. اگر پاسخ مثبت است، ما در ایده آل گستر منتظر شما عزیزان هستیم.

ایده آل گستر نمایندگی تلفن پاناسونیک

شرکت ایده آل گستر به عنوان نمایندگی پاناسونیک در ایران در زمینه محصولات مخابراتی، کلیه تلفن‌های سانترال دیجیتال و هیبرید پاناسونیک را به صورت کاملا اورجینال، با قیمت واقعی و همراه با گارانتی 1 ساله، به مشتریان عزیز عرضه می‌کند.

همچنین کارشناسان فروش ما این آمادگی را دارند که هم به صورت حضوری، هم به شکل تلفنی و حتی آنلاین، کلیه اطلاعات قبل از خرید را برای انتخاب مدل درست و متناسب با نیازهای شما، در اختیارتان قرار دهند.

کلام آخر

تلفن سانترال پاناسونیک به شکل انبوه در مجموعه‌های کاری و برای مدیریت تماس‌های تلفنی با مشتریان، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تلفن به دو دسته مهم هیبرید و دیجیتال، تقسیم‌بندی می‌شوند.

در این مقاله به بررسی تفاوت تلفن هیبرید و دیجیتال پاناسونیک پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات، با ما در میان بگذارید یا با شماره تلفن ثابت 02181010 تماس بگیرید.

3.7 | (3)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x