تلفن سانترال بیسیم

تلفن بیسیم سانترال

سانترال یا مرکز تلفن به دستگاهی گفته می شود که می تواند وظیفه ی توزیع و تقسیم خطوط شهری بین تلفن های داخلی موجود در شرکت را انجام دهد. این دستگاه تعدادی پورت ورودی و خروجی دارد که تعداد این پورت ها به ظرفیت دستگاه بستگی دارد. پورت های ورودی تعداد خطوط شهری و پورت های خروجی تعداد داخلی ها را مشخص می کند.

در دستگاه سانترال دو نوع ظرفیت وجود دارد که اولی ظرفیت پایه است که بدون نیاز به هیچ سخت افزار دیگری می توان از این ظرفیت بهره برداری کرد. ظرفیت دوم که ظرفیت قابل ارتقا است به وسیله ی نصب کارت های ارتقای سازگار با دستگاه قابل دسترسی است.

مانند خطوط تلفن شهری، بر روی داخلی های دستگاه سانترال هم باید گوشی تلفن قرار داد تا بتوان ارتباط تلفنی برقرار کرد. اما در دستگاه سانترال مانند خطوط تلفن معمولی نمی توان از هر گوشی استفاده کرد. انتخاب بین گوشی های مختلف تلفن، چه تلفن بیسیم و چه دیجیتال در درجه اول به نوع داخلی مورد نظر بستگی دارد. نوع داخلی های سانترال به چند دسته تقسیم می شود: آنالوگ، هایبرید، دیجیتال، تحت شبکه.

تلفن سانترال بیسیم

بر روی هر کدام از داخلی ها باید تلفن مخصوص به همان نوع را قرار داد. نوع داخلی هایبرید دارای 4 رشته سیم یا دو زوج کابل برای انتقال داده و صدا هستند. نوع داخلی دیجیتال اما با یک زوج سیم توانایی انتقال داده و صدا را فراهم می کند. بر روی هر دو نوع این داخلی ها باید تلفن های برند پاناسونیک قرار بگیرد.

نوع داخلی تحت شبکه به دو نوع پروتکل IP و SIP تقسیم می شوند. در نوع IP مانند دو نوع گفته شده در بالا باید از تلفن تحت شبکه پاناسونیک استفاده کرد. ولی در نوع SIP می توان از تلفن های سایر برند ها نیز استفاده کرد.

نوع داخلی آنالوگ اما مانند خطوط شهری است و می توان تلفن های معمولی که در منزل استفاده می شود را نیز روی آن قرار داد. اگر تصمیم دارید از تلفن های بیسیم بر روی برخی داخلی های خود استفاده کنید باید آنها را از نوع آنالوگ انتخاب کنید.

5 | (1)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x