قطع شدن خط شهری در دستگاه سانترال پاناسونیک

یکی از ایراداتی که گاها در مراکز تلفن و دستگاه سانترال پاناسونیک رخ می‌دهد، قطع شدن خط شهری است. اگر این اتفاق رخ دهد، کارمندان نمی‌توانند از طریق خط داخلی خود، به یک یا چند خط تلفن شهری مجموعه، دسترسی داشته باشند.

البته باید توجه داشته باشید که در برخی موارد، مدیریت مجموعه بر حسب صلاحدید خود، برای کارمندان و داخلی‌های مختلف، محدودیت تماس قرار می‌دهد. در این شرایط، فرد یا نمی‌تواند به خط شهری دسترسی داشته باشد یا تنها برای مدت مشخصی (مثلا 5 دقیقه) می‌تواند از آن استفاده کند.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر به بررسی انواع دلایل و مشکلاتی که می‌توانند منجر به قطع شدن خط شهری شوند، اشاره خواهیم کرد. علاوه بر این، به معرفی کد فعال‌سازی یا غیرفعال کردن این قابلیت نیز می‌پردازیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

دلایل قطع شدن خط شهری در سانترال پاناسونیک

به صورت کلی می‌توان گفت که قطع بودن یک خط شهری در مرکز تلفن پاناسونیک به یکی از دلایل زیر رخ می‌دهد:

  1. ایرادات مربوط به مخابرات
  2. مشکلات سیم کشی بین خط شهری و دستگاه سانترال
  3. ایراد کارت خط شهری
  4. محدود شدن خط شهری توسط مدیریت

ایرادات مربوط به مخابرات

ما در ایده آل گستر نمایندگی پاناسونیک محصولات مخابراتی در ایران، به کاربران خود توصیه می‌کنیم قبل از انجام هر کاری، ابتدا از عدم وجود ایراد در خط مخابرات، اطمینان پیدا کنند.

در صورتی که خط شهری شما قطع شده است، از هرکجای ایران می‌توانید با شماره تلفن 20117 تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنید. کارشناسان اداره مخابرات محل زندگی شما، خط تلفن را در ورودی محل کار شما بررسی کرده و از سلامت یا خرابی آن، مطمئن می‌شوند.

قطع بودن خط مخابرات

اگر خط شهری شما در ورودی مجموعه بوق نداشته باشد، نشان می‌دهد که یک مشکل مخابراتی منجر به قطع شدن آن شده است. در این شرایط، اداره مخابرات، موظف است که در سریع‌ترین زمان ممکن، ایراد به وجود آمده را رفع کند.

اما در صورتی که خط شهری شما در ورودی مجموعه بوق داشته باشد، نشان از سالم بودن آن است. در این موارد، باید مرکز تلفن شما توسط کارشناسان فنی شرکت ایده آل گستر، مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

مشکلات سیم کشی بین خط شهری و دستگاه سانترال

سیم کشی بین دستگاه سانترال و ورودی خط شهری، شامل موارد مختلفی است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند با مشکل یا خرابی مواجه شده باشند. توصیه می‌کنیم بررسی این موضوع را حتما با تکنیسن‌های ما در ایده آل گستر واگذار نمایید. به طور کلی، ممکن است یکی از ایرادات زیر، منجر به قطع شدن خط شهری شده باشد:

  1. خرابی در کابل اتصال خط شهری به دستگاه سانترال پاناسونیک
  2. قطع شدن ترمینال
  3. ایراد در سوکت مورد استفاده برای اتصال

ایراد در سیم کشی دستگاه سانترال

بعد از شناسایی ایراد در هر کدام از موارد بالا، باید بلافاصله نسبت به تعویض و رفع خرابی، اقدام شود تا بتوانید دوباره از خط شهری خود، استفاده کنید.

ایراد کارت خط شهری 

برای اتصال خط شهری به دستگاه سانترال پاناسونیک، نیاز به یک کارت سانترال تحت عنوان “کارت خط شهری” دارید. این کارت به صورت سخت افزاری در داخل سانترال قرار داده شده و سپس به شکل نرم افزاری نیز، برنامه‌ریزی می‌شود.

ایراد در کارت خط شهری

به ندرت پیش می‌آید که کارت خط شهری در سانترال‌ Panasonic با خرابی یا اختلال مواجه شود. اما برای اطمینان بیشتر، دستگاه باید توسط تکنسین‌های فنی و مجرب باز شده و این کارت، مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

محدود شدن خط شهری توسط مدیریت

ممکن است مدیریت یک مجموعه کاری، بنا به تشخیص و صلاحدید خود، استفاده از خطوط شهری را برای یک یا چند کارمند، قطع یا محدود کند. در این شرایط، داخلی‌هایی که در اختیار این افراد قرار دارند، توانایی اتصال به خط شهری را ندارند و تنها می‌توانند به تماس‌های داخل مجموعه‌ای (با سایر داخلی‌ها) بپردازند.

کد قطع شدن خط شهری سانترال پاناسونیک

این کد برای مواردی استفاده می‌شود که شما بخواهید دستگاه سانترال، بعد از مدت زمان مشخصی، یک مکالمه در حالت انتظار را قطع کند. این زمان با استفاده از یکی از کدهای برنامه‌ریزی دستگاه سانترال پاناسونیک، قابل تغییر یا حذف شدن است.

فرض کنید یک داخلی با استفاده از قطع کردن خط شهری، مکالمه‌ای را در حالت انتظار قرار می‌دهد و زمان قطع شدن خط شهری نیز روی 1.5 ثانیه (زمان پیش‌فرض سانترال‌های Panasonic) قرار دارد. در این صورت، اگر قطع شدن بیش از 1.5 ثانیه طول بکشد، دستگاه سانترال، به صورت اتوماتیک مکالمه را پایان می‌دهد.

برای فعال‌سازی کد قطع شدن خط شهری در سانترال پاناسونیک باید مطابق مراحل زیر جلو بروید:

  • یک تلفن سانترال (بسته به مدل دستگاه سانترال خود) را به دستگاه وصل کنید.
  • وارد حالت برنامه‌ریزی دستگاه سانترال شوید

نکته: برای آشنایی بیشتر با برنامه‌ریزی سانترال‌های Panasonic می‌توانید مقاله “آموزش کدهای تلفن سانترال پاناسونیک” را مطلعه نمایید

  • کد 422 را وارد کنید.
  • SP-PHONE را روی تلفن فشار دهید تا وارد حالت انتخاب شوید.
  • مدت زمان مورد نظر برای قطع شدن خط شهری را از طریق کلید AUTO ANS انتخاب کنید.
  • از طریق کلید “STORE” تنظیمات را ذخیره کرده و برای خروج از حالت برنامه‌ریزی، کلید “Hold” را فشار دهید.

اکنون و در صورت قطع شدن موقت مکالمه توسط داخلی، بعد از مدت زمان تعیین شده، خط شهری شما قطع می‌شود.

کلام پایانی

مرکز تلفن‌های پاناسونیک در عین سادگی، پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارند. به همین دلیل و در صورت بروز هرگونه اشکال در این مراکز، هرگز شخصا اقدام به دست‌کاری آن‌ها ننمایید. بهترین راه در این‌گونه مواقع، تماس به مراکز تعمیر سانترال و کمک گرفتن از تکنسین‌های فنی این شرکت است.

در صورتی که در هم‌چنان در ارتباط با قطع شدن خط شهری در سانترال پاناسونیک سوال یا اشکالی دارید، می‌توانید با شماره تماس ۰۲۱۸۱۰۱۰ 📞 تماس گرفته و از مشاورین ما در ایده آل گستر، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

امتیاز شما به این پست post
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x