ویدئو پروژکتور دید در روز

یافتن یک ویدئو پروژکتور ایده آل برای مشاهده در طول نور روز، کاری چالش برانگیز است. ویدئو پروژکتور ها در ابتدا برای استفاده در اتاق روشن طراحی نشده بودند ، بنابراین مدت زمان زیادی طول کشید تا تکنولوژی به تقاضای پروژکتورهایی که می توانند در نور روز استفاده شوند ، برسد. حتی با وجود پیشرفت در ویدئو پروژکتور دید در روز ، عوامل مختلفی وجود دارد که باید هنگام انتخاب ویدئو پروژکتور آن را بررسی نمایید.

بهترین پروژکتورها برای مشاهده در نور روز کدامند؟

اتاق هایی که نور گیر دارند و نور خورشید آن ها را روشن می کند به یک پروژکتور با 2500 لومن یا بیشتر نیاز دارند تا مخاطب قادر به دیدن تصویر باشد. همچنین اندازه سالن اتاق یا سالن خود را باید در نظر بگیرید تا بتوانید مدلی متناسب با نیاز خود خریداری کنید. شاید شدت روشنایی و اندازه اتاق دو مورد از مهمترین پارامترهایی است که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید، اما توجه به این دو مورد کافی نیست. شما باید بسیاری از ویژگی های دیگر دستگاه ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید انتخابی مطابق با سطح نیاز خود داشته باشید. فراموش نکنید ویدئوپروژکتورها دستگاهی تخصصی با قیمت بالا هستند و ممکن است انتخاب اشتباه، سرمایه شما را هدر دهد.

ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل LW376 یکی از مدل های مناسب برای این کاربرد است.

ویدئو پروژکتور دید در روز

اهمیت روشنایی پروژکتور در نور روز

چندین فاکتور وجود دارد که به یک ویدئو پروژکتور دید در روز کمک می کند تا بتواند یک فیلم یا تصویر را در نور روز به وضوح نشان دهد. با این حال عامل اصلی، روشنایی کلی پروژکتور است. لومنز میزان روشنایی را اندازه می گیرد. شدت روشنایی هر ویدئوپروژکتوری بستگی به نوع استفاده از آن دارد. مثلا رنج شدت روشنایی ویدئو پروژکتورهای مخصوص سینما با ویدئو پروژکتورهای آموزشی متفاوت است زیرا کاربرد متفاوتی دارند. همانطور که قبلاً گفته شد ، مقادیر بالاتر شدت روشنایی باعث می شود پروژکتور در اتاق های روشن، نسبت به یک مدل با شدت روشنایی پایین یا ضعیف تر، بسیار بهتر عمل کند.

بیشتر بخوانید : ویدئو پروژکتور یا تلویزیون

در برخی از ویدئو پروژکتورها ممکن است دو روشنایی در کاتالوگ درج شده باشد. روشنایی رنگ و روشنایی سفید. البته در همه ویدئو پروژکتورها این خصوصیت درج نمی شود اما خوب است بدانیم منظور آنها چیست. به عبارت ساده تر ، روشنایی سفید به استفاده از متن ، مانند نمایش ها یا تصاویر سیاه و سفید اشاره دارد. هرچه میزان روشنایی سفید بیشتر باشد ، متن سیاه را واضح تر نشان می دهد. روشنایی رنگ به استفاده از پروژکتور برای بازی ها ، فیلم ها و دیدن تصاویر با جزئیات بسیار زیاد اشاره دارد. این امر بیشتر برای بازی و استفاده از سینمای خانگی خواهد بود ، اما بسیاری از کاربردهای آموزشی دوست دارند این قابلیت را نیز داشته باشند.

خرید بهترین ویدئو پروژکتور پاناسونیک

اهمیت وضوح تصویر در دید در روز

ما بیشتر به روشنایی و سایر مواردی خواهیم پرداخت که در مشاهده نور روز پروژکتورها تأثیر می گذارند ، اما وضوح تصویر نیز جنبه مهمی دارد. در این قسمت نمی خواهیم توضیح مفصلی در خصوص وضوح تصویر بدهیم زیرا این امر به عنوان عاملی در تماشای تصویر در نور روز نقش مهمی بازی نمی کند اما اشاره به آن در این مبحث شایان ذکر است.

بیشتر بخوانید : ویدئو پروژکتور مخصوص بازی

وضوح تصویر به طور مستقیم با اندازه و کیفیت تصویر مرتبط است. هرچه وضوح بالاتر باشد، تصاویر بزرگتر است. رزولوشن به تعداد پیکسل های موجود در یک تصویر اشاره دارد ، بنابراین وضوح بالاتر به این معنی است که تصویر دارای پیکسل های بیشتری است. پیکسل های بیشتر به معنای جزئیات بیشتر و کیفیت بهتر تصویر است. به این ترتیب ، پروژکتور با وضوح پایین برای استفاده در صفحه بزرگ موجب ایجاد تصویری محو و مبهم خواهد شد.

ویدئو پروژکتور دید در روز

چه شدت روشنایی برای یک پروژکتور نمایشی در نور روز نیاز دارید؟

بهترین پروژکتور برای مشاهده در نور روز ، باید دارای بالاترین شدت روشنایی و بالاتری وضوح تصویر باشد. برای اتاق های تاریک ، 1000 لومن معمولاً خوب عمل می کند. اما اتاق های روشن تر و بیرون از خانه به شدت روشنایی بسیار بیشتری احتیاج دارند. اگر در یک اتاق روشن و بزرگ احتیاج به راه اندازی سیستم نمایشی دارید، به دنبال پروژکتور با 4000 لومن روشنایی یا بیشتر باشید. اگر صفحه نمایش شما بسیار بزرگ است یک پروژکتور 5 هزار و 500 لومن برای شما انتخاب مناسبی است.

بیشتر بخوانید : راهنمای رزولوشن در ویدئوپروژکتور

بهترین راه برای نمایش تصویر با کیفیت خوب در یک پروژکتور

به غیر از خرید یک ویدئو پروژکتور دید در روز با وضوح فوق العاده بالا ، یک کار وجود دارد که می توانید برای بهبود نمایش تصویر انجام دهید. به سادگی اندازه صفحه نمایش را کاهش دهید. در یک اتاق روشن اگر تصویری واضح روی پرده نمی افتد. می توانید با کمی کوچک کردن اندازه تصویر پیش بینی شده ، آن را بهبود بخشید. این امر به بینندگان کمک می کند تا روی تصویر کوچکتر تمرکز کنند.

اهمیت پرده نمایش در کیفیت تصویر پروژکتور در نور روز

صفحه نمایش ویدئو پروژکتور اهمیت زیادی در نحوه نمایش دارد. رنگ صفحه، روشنایی و مواد مورد استفاده در پرده می تواند در کیفیت تصویر ارائه شده بسیار تاثیر گذار باشد. از نصب صفحه سفید براق در یک اتاق روشن بپرهیزید. ممکن است ابتدا از سفید بودن صفحه نمایش راضی باشید اما براقیت بیش از حد نور پروژکتور را منعکس می کند و می تواند به چشم بیننده آسیب برساند. از سوی دیگر مات بودن پرده نمایش نیز تصویر را محو یا تار می کند.

رنگ ، شکل ، اندازه و ماده مورد استفاده و نحوه تاثیر محیط را روی صفحه نمایش در نظر بگیرید. همچنین ، زاویه خود را نیز به خاطر داشته باشید. بهتر است چند زاویه را آزمایش کنید و سعی کنید در مکان های مختلفی بنشینید تا ایده خوبی از آنچه مخاطبان شما را می بینند، به دست آورید.

ویدئو پروژکتور دید در روز

در مورد قابلیت حمل فکر کنید

نصب ویدئو پروژکتور چالشی است که بسیاری از افراد به دنبالب خلاصی از آن هستند. اگر قابلیت حمل برای شما مهم است ، باید علاوه بر عملکرد، طراحی پروژکتور خود را نیز در نظر بگیرید. پروژکتورهای سبک تر حمل و نقل آسان تری دارند، اما با توجه به ضعیف تر بودن مدل های پرتابل، ممکن است نتوانند نیاز شما را برای مشاهده نور روز برطرف کنند. پس به دنبال یک پروژکتور قابل حمل با شدت روشنایی بالا ، وضوح بالا و وزن سبک باشید.

اهمیت تمیز کردن ویدئو پروژکتور

یکی از مواردی که در مورد کار با یک پروژکتور اهمیت دارد، تمیز کردن آن است. کثیف بودن ویدئو پروژکتور یکی از اصلی ترین دلایلی است که تصویر بد به نظر می رسد. ابتدا لنزها را بررسی کنید. ممکن است این یک موضوع از یک لکه ساده شروع شده باشد. دستورالعمل سازنده را برای تمیز کردن لنزها دنبال کنید.

دومین مسئله در مورد آلودگی صفحه نمایش است. بررسی کنید که مطمئن باشید پرده نمایش، صاف ، یکدست و بدون گرد و غبار یا دود است. حتی کوچکترین لکه می تواند تصویر را به شدت بی کیفیت کند. در آخر ، هر قسمت قابل استفاده از پروژکتور را بررسی کنید و به آرامی پاک کنید.

5 | (3)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x