دوربین مداربسته لامپی چیست؟

شاید شما هم نام دوربین مداربسته لامپی را شنیده باشید و در مورد آن کنجکاو باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی از این نوع دوربین مداربسته و نحوه تشخیص آن را در اختیار شما قرار دهیم.

دوربین مداربسته لامپی چیست؟

همانطور که از نام این نوع دوبین مداربسته پیداست، ظاهر آن شبیه به لامپ های قدیمی بزرگ و پر مصرف است و تشخیص آن کار سختی است. در واقع این دوربین مداربسته درون یک پوشش لامپی قرار گرفته است. به دلیل همین عدم تشخیص راحت، این نوع دوربین جاسوسی محسوب می شود. امکانات این دوربین بسیار زیاد است و نصب و راه اندازی بسیار آسانی دارد و جزو دوربین های مدرن و پیشرفته محسوب می شود. شرکت های زیادی هسند که دوربین مداربسته لامپی را تولید می کنند که بیشتر آن ها چینی هستند. اگر مشتاقید انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری را بشناسید می توانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

این نوع دوربین با نام های دوربین لامپی ، دوربین لامپی مخفی و لامپ دوربین دار نیز شناخته می شود. دوربین مداربسته لامپی، از نوع فیش آی یا چشم ماهی (Fish Eye) است و محدوده دیدی 360 درجه را فراهم می کند. این دوربین برای یک سالن حدود 80 متری مناسب است و می تواند تمام این محدوده را به طور کامل تحت پوشش قرار دهد. البته باید توجه داشت که این نوع دوربین، تنها سیستم مداربسته ای نیست که محدوده دید وسیع دارد. دوربین مداربسته 360 درجه در انواع مختلفی در بازار موجود است.

هدف اصلی دوربین لامپی

هدف اصلی از ساخت این دوربین ها، نصب و راه اندازی سریع و آسان بوده است و بر خلاف تصور بسیاری از کاربران، کاربرد اصلی آن استفاده به صورت مخفی و جاسوسی نیست. برای نصب دوربین های مخفی، عموما از دوربین مداربسته کوچک استفاده می شود. امکان اتصال دوربین لامپی، به هر نوع مودم وایرلسی وجود دارد. برخی از انواع این سیستم مداربسته، امکان نصب سیم کارت را دارند.

کیفیت ضبط این دوربین ها بسیار بالا است. مدل های متنوعی از دوربین های لامپی با قیمت های متفاوت وجود دارد که این تفاوت قیمت بر اساس سطح کیفیت تصویر تعیین می شود. بهترین نوع دوربین مدار بسته لامپی در حال حاضر انواع Full HD هستند. مهمترین مزیت استفاده از این دوربین ها، این است که احتیاج به کابل کشی ندارد و هیچ دانش فنی برای نصب آن لازم نخواهید داشت. برق مصرفی این دوربین از طریق اتصال سری لامپ با جریان برق تامین می شود. برای ذخیره و مشاهده تصاویر دوربین لامپی، احتیاج به دستگاه ضبط کننده NVR نیست. دوربین مداربسته لامپی رم خور است و از کارت حافظه پشتیبانی می کند. حافظه کارت میکرو SD پشتیبانی شده توسط دوربین به مدل آن بستگی دارد و ممکن است 32، 64 یا 128 گیگ باشد. البته انواع دیگری از دوربین مداربسته رم خور نیز در بازار موجود هستند که لامپی نیستند.

دوربین مداربسته لامپی

فایل های ویدئویی تا بیش از 8 روز بر روی آن ذخیره می شوند و پس از پر شدن حافظه، دوربین به طور خودکار فیلم های قدیمی تر را پاک کرده و فیلم های جدید را جایگزین آن می کند. بعد از قرار دادن کارت حافظه در دوربین و نصب آن در سر پیچ لامپ، به طور خودکار دوربین مداربسته شروع به ضبط ویدئو می کند.

از دیگر قابلیت های مهم این نوع سیستم امنیتی، امکان ارتباط صوتی دو طرفه است که می توانید به طور مستقیم در هر نقطه ای که هستید با مکان نصب دوربین مکالمه انجام دهید. از دیگر قابلیت های دوربین لامپی، می توان به امکان تصویر برداری در شب یا قابلیت دید در شب اشاره کرد.

نصب و راه اندازی آسان و سریع

با توجه به اینکه تنها تجهیزات لازم برای نصب این سیستم امنیتی، خود دوربین مداربسته لامپی است و احتیاج به هیچ دستگاه جداگانه یا کابلی ندارد، هزینه راه اندازی آن بسیار پایین است. همچنین با توجه به نصب آسان، مدت زمان راه اندازی آن بسیار پایین است و برای افرادی که برای نصب دوربین مداربسته عجله دارند، گزینه مناسبی است.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته هایک ویژن

همانطور که در بالا گفته شد، تصویر ارائه شده توسط دوربین لامپی، پانورامای فول اچ دی ۳۶۰ درجه است که زاویه دید بسیار وسیعی در اختیار کاربر قرار می دهد. مشاهده تصاویر زنده و یا تصاویر ضبط شده، از طریق گوشی هوشمند امکان پذیر است. با نصب نرم افزار اندروید یا آی او اس دوربین بیسیم لامپی روی موبایل خود، می توانید به راحتی تصاویر را از روی تلفن همراه خود در هر مکانی چک کنید. (تلفن همراهتان باید به اینترنت متصل باشد)

دوربین های لامپی با سه نوع نرم افزار در بازار موجود هستند. از طریق این نرم افزارها می توان تصاویر را مشاهده کرد.

  • نرم افزار ICSEE
  • نرم افزار V380(V380S)
  • نرم افزار VR CAM

دوربین های لامپی با نرم افزار V380 از رابط کاربری بهتری و راحت تری برخوردارند، سرورهای قوی تری دارند و کیفیت تصویر بهتری دارند.

علاوه بر استفاده این دستگاه به عنوان دوربین، شما می توانید به عنوان یک لامپ پر نور از آن استفاده کنید. با توجه به نصب آسان این دوربین ها و عدم نیاز به بستر سازی خاص، از این نوع دوربین ها می توان در مکان های زیادی مانند، منازل مسکونی، اماکن تجاری، پارکینگ ها، درب خانه، کارخانه، مرکز خرید، رستوران ها و … استفاده کرد.

دوربین مداربسته لامپی

مزایا و معایب استفاده از دوربین مداربسته لامپی

معایب دوربین مداربسته لامپی مزایای دوربین مداربسته لامپی
عدم مقاومت در برابر جریان آب عدم نیاز به دستگاه رکوردر
عدم کربرد در فضای باز نصب آسان و سریع بدون نیاز به دانش فنی
عدم توانایی آرشیو تصاویر به مدت طولانی ضبط صدا و تصویر به صورت همزمان
دید 360 درجه در تمامی زوایا
قیمت اقتصادی
قابلیت تشخیص حرکت
امکان تصویر برداری در حالت شب

اگر قصد خرید راه اندازی سیستم امنیتی برای کسب و کار یا منزل مسکونی خود را دارید می توانید بر اساس نوع کاربری و نیاز خود، از میان مدل های مختلف دوربین مداربسته پاناسونیک انتخاب کنید.

 

4.5 | (6)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x