دوربین مداربسته شارژی چیست؟

اگر به دنبال نصب و راه ندازی سیستم دوربین مداربسته برای منزل یا مجموعه تجاری خود هستید، با بلاگ ایده آل همراه باشید تا شما را با روشی برای خلاصی از کابل کشی برقی دوربین آشنا کنیم. در این مطلب قصد داریم نوعی از سیستم های مداربسته به نام دوربین مداربسته شارژی را معرفی کنیم:

کابل کشی دوربین یکی از مراحل دردسر ساز برای نصب و راه اندازی سیستم های مداربسته است که بسیاری از کاربران به دنبال راه حل های مناسبی برای آن هستند.

همانطور که قبلا در پست های قبلی توضیح داده شد دوربین مداربسته POE می تواند از طریق اتصال به یک کابل شبکه، هم قدرت خود را تامین کند و هم اطلاعات ضبط شده را منتقل کند. پس این نوع دوربین می تواند راه حلی مناسب برای حذف کابل برقی باشد. اما دوربین مداربسته شارژی نیز می تواند برای برخی نیاز ها مناسب باشد.

انواع دوربین های امنیتی قابل شارژ

انواع دوربین مداربسته قابل شارژ در واقع انرژی و قدرت مورد نیاز خود را از طریق باتری های قابل شارژ تامین می کنند. بر اساس نحوه شارژ باتری ها، شما دو گزینه برای انتخاب خواهید داشت:

  • دوربین های امنیتی که مستیقما شارژ می شوند، مانند تلفن همراه
  • دوربین های امنیتی دارای پک باتری قابل شارژ

دوربین مداربسته شارژی چیست؟

نوع اول به دلیل ظرفیت باتری بیشتر در طول بازه زمانی بلندتری احتیاج به شارژ مجدد پیدا می کند. اما به طور کلی این انتخاب شخصی است که کدامیک از این دو نوع برای استفاده شما مناسب تر است.

دوربین مداربسته هایک ویژن

اگر برایتان سخت است به طور دائم باتری را شارژ کنید، می توانید از برخی دوربین ها که قدرت خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین می کنند استفاده کنید. در این مورد نیز باز دو گزینه پیش روی شماست.

  • دوربین مداربسته خورشیدی که به طور کلی انرژی خود را از طریق نور خورشید تامین می کند.
  • دوربین مداربسته شارژی که به یک پنل خورشیدی برای شارژ مجدد باتری متصل می شود.

دوربین مداربسته شارژی چیست؟

قیمت دوربین مداربسته قابل شارژ

خرید یک دوربین امنیتی قابل شارژ می تواند بیش از آنچه فکر می کنید هزینه بر باشد. قیمت دوربین امنیتی بی سیم قابل شارژ معمولاً بیشتر از انواع دیگر دوربین ها است. یک جستجوی ساده در گوگل به شما نشان خواهد داد که خرید این دوربین ها تقریبا دو برابر هزینه خرید یک دوربین معمولی با ویژگی های مشابه برای شما هزینه بر خواهد بود.

لوازم یدکی باتری و شارژر

علاوه بر خرید خود دوربین باید هزینه های بالقوه را نیز در نظر بگیرید. اگر می خواهید بدون وقفه و به صورت 24/7 نظارت کنید باید برای سیستم دوربین امنیتی قابل شارژ خود باید یک شارژر و باتری قابل شارژ اضافی نیز تهیه کنید. هزینه باتری های قبل شارژ نیز تقریبا بیش از ده برابر باتری های معمولی است پس قبل از خرید بودجه مورد نیاز را بررسی کنید.

همچنین بخوانید: بهترین برند دوربین مداربسته در ایران کدامند؟

آیا راه حل مقرون به صرفه تر برای دوربین های IP قابل شارژ وجود دارد؟

درست است که خرید یک دوربین امنیتی قابل شارژ بی سیم هزینه بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت، اما این به معنای گران بودن یا غیرقابل کنترل بودن نیست. شما می توانید از میان برندهای تولید کننده این نوع سیستم ها، محصولات ارزان تری نیز پیدا کنید. توجه داشته باشید که انتخاب از بین برندهای متفرقه و بی کیفیت نیز می تواند موجب پشیمانی شما شود. پس سعی کنید برند و مدلی مناسب با کیفیت مطلوب را پیدا کنید.

طول عمر باتری دوربین امنیتی قابل شارژ

به طور کلی، دوربین های امنیتی بیسیم قابل شارژ می توانند برای 2-6 ماه تحت استفاده عادی کار کنند. اما در کاربردهای عملی، عمر باتری در بین مارک های مختلف متفاوت است و بستگی به نحوه استفاده از آن و همچنین محیط کار دارد. اگر دوربین امنیتی قابل شارژ را در مناطق پر ترافیک قرار دهید، ممکن است لازم باشد باتری های خود را هر دو یا سه ماه شارژ کنید.

اگرچه عمر باتری دوربین امنیتی قابل شارژ محدود است ، اما شما می توانید با برخی ترفندهای هوشمندانه عمر باتری را هنگام استفاده از دوربین های IP قابل شارژ افزایش دهید.

دوربین مداربسته تحت شبکه پاناسونیک 

نکاتی درباره نصب دوربین های امنیتی قابل شارژ

دوربین امنیتی بی سیم با باتری های قابل شارژ از لحاظ تئوری تقریباً هیچ محدودیتی در زمینه نصب ندارد. شما حتی می توانید این دوربین مداربسته را روی سقف یا دیوار و یا محیط باز نصب کنید. تنها نکته ای وجود دارد این است که شما مجبور خواهید بود که مجدداً آن را شارژ کنید. اگر دسترسی به دوربین سخت باشد، شارژ کردن آن نیز سخت می شود. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که دسترسی راحت به دوربین موجب خرابی و یا سرقت آن توسط خلافکاران نیز می شود.

امکان کارکرد دوربین های امنیتی قابل شارژ در مناطقی که دارای پوشش وای فای نیستند نیز وجود دارد؟

در این مورد می توان از دوربین های مداربسته سیم کارت خور استفاده کرد. با استفاده از اتصال داده 3G یا 4G از طریق سیم کارت دوربین می تواند اطلاعات را انتقال دهد.

دوربین مداربسته شارژی چیست؟

از دوربین های امنیتی خانگی قابل شارژ چه انتظاراتی می توان داشت

بارزترین خصوصیتی که دوربین مداربسته شارژی دارد، قابلیت تشخیص حرکت است. این قابلیت بیشتر برای استفاده های خانگی بهره برداری می شود. برای صرفه جویی در مصرف باتری این دوربین می تواند بدون ضبط تصاویر، تنها در صورت مشاهده حرکات مشکوک هشداری را پخش کند تا متوجه شوید خانه در خطر است.

چگونه می توان آلارم کاذب دوربین های مدار بسته قابل شارژ را کاهش داد

اینکه تشخیص حرکت دوربین چقدر هوشمندانه است برای دوربین امنیتی قابل شارژ بسیار مهم است. این ویژگی می تواند از هشدارهای کاذب جلوگیری کند.

دو نوع سنسور حرکتی در دوربین های مداربسته وجود دارد :

  • سنسور حرکت PIR

دوربین های مدار بسته قابل شارژ مبتنی بر سنسور PIR با مقایسه دمای محیط قبلی با وضعیت جدید به جای شمارش پیکسل های مختلف بین فریم ها، حرکت را تشخیص می دهند. بنابراین در محیط های باز نگران حرکت شاخه های درخت بر اثر باد نباشید زیرا این حرکت باعث تغییر دمای محیط نمی شود. مطمئن شوید که دوربین IP بی سیم قابل شارژ شما در جهت عبور خلافکاران احتمالی باشد تا سنسور PIR بتواند حوادث حرکتی را تشخیص دهد.

  • تنظیمات حرکت پیشرفته

برخی از دوربین های امنیتی قابل شارژ به شما امکان می دهند میزان حساسیت حرکتی را تنظیم کنید تا حرکات طبیعی ظریف باعث ایجاد هشدار نشوند. همچنین می توانید مدت زمان تشخیص حرکت را برای دریافت هشدارهای دقیق تر مشخص کنید.

آیا خرید دوربین امنیتی با باتری قابل شارژ ارزش این هزینه را دارد؟

نصب فوق العاده آسان، مستقل از پریز برق، هشدار در زمان واقعی، بدون باتری اضافی. آیا همه این مزیت ها ارزش هزینه کردن بالاتر را ندارد؟

اگر میزان بودجه برای شما مهم نیست، خرید یک دوربین امنیتی قابل شارژ با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهد منطقی است. اما اگر بودجه شما محدود است همانطور که در بالا نیز گفته شد می توانید از میان برندهای ارزان قیمتتر دوربین مداربسته شارژی خود را انتخاب کنید. باتری های قابل شارژ در دوربین های مداربسته عمری بسیار طولانی دارند و عموما تعویض نمی شوند. همین امر سبب می شود هزینه نگهداری و پشتیبانی این نوع دوربین ها پایین تر باشد.

 

خرید دوربین مدار بسته

مناسب برای کاربرد های خاص در شرایط سخت

عموما این گونه دوربین ها برای مناطقی که برق کشی ندارند و دسترسی به نیروی برق در آن ها سخت است اما در عین حال نظارت بر آن مکان اهمیت دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از موارد دوربین مداربسته شارژی به عنوان بک آپ یا پشتیبان در زمان قطعی برق به کار برده می شود. در برخی از موارد، این نوع دوربین به عنوان دوربین مداربسته خودرو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

4 | (4)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x