دوربین مداربسته رم خور چیست؟

اگر به دنبال راه اندازی سیستم امنیتی برای مکان مورد نظر خود هستید حتما می دانید که خرید دوربین مداربسته تنها بخشی از این سیستم است و تجهیزات زیادی در کنار آن باید تهیه کرد تا پروژه به سرانجام برسد. این تجهیزات در حداقل ترین حالت ممکن شامل دستگاه ضبط کننده یا رکوردر متناسب با نوع دوربین مداربسته و کابل کشی های برقی یا شبکه ای است. اما چطور می توان بدون نیاز به تجهیزات و با کمترین هزینه، سیستم حفاظتی را نصب و راه اندازی کرد؟ دوربین مداربسته رم خور یکی از راه حل هایی است که برای اینگونه موارد کاربرد دارد.

دوربین مداربسته رم خور

دوربین مداربسته رم خور مانند دستگاه های دیگری که اسلات کارت حافظه دارند، قابلیت نصب حافظه خارجی یا اکسترنال را دارد. این نوع دوربین ها از نوع تحت شبکه یا IP هستند و روی انواع دوربین های مداربسته آنالوگ چنین امکانی وجود نخواهد داشت. بر روی کاتالوگ این نوع دوربین ها، عبارت Built-in Micro SD درج شده است. انواع دوربین مداربسته کوچک رم خور در بازار موجود است. دوربین مداربسته سیم کارت خور علاوه بر اسلات مربوط به سیم کارت، یک اسلات نیز برای کارت حافظه دارد و جزو دوربین های مداربسته رم خور محسوب می شود. دوربین های مداربسته خودرو از این نوع سیستم های امنیتی هستند.

دوربین مداربسته حافظه دار از انواع کارت حافظه  SD، SDHC  یا SDXC پشتیبانی می کنند و ممکن است یک یا چند درگاه برای نصب داشته باشند. همچنین حافظه پشتیبانی شده از طرف دوربین های مختلف نیز، متفاوت است.

حالا این سوال مطرح می شود که وجود درگاه کارت حافظه روی خود دوربین چگونه می تواند باعث کاهش تجهیزات مورد نیاز برای نصب شود؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت دستگاه NVR یا سرور در تجهیزات این نوع دوربین های مداربسته می تواند حذف شود. دوربین های مداربسته دارای اسلات حافظه می توانند تصاویر را به طور مستقیم در حافظه نصب شده ذخیره کنند. این امر می تواند هم هزینه های مربوط به نصب و راه اندازی سیستم را کاهش دهد و هم زمان مورد نیاز برای نصب را کاهش دهد. همچنین شما با تهیه دوربین مداربسته POE می توانید هزینه های مربوط به کابل کشی برقی را نیز کاهش دهید.

تفاوت دوربین مداربسته بولت و دام در ظاهر آن ها است و این دو نوع دوربین دارای مدل های حافظه دار هستند که در پایان مطلب دو نوع از این مدل ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

امنیت در دوربین مداربسته حافظه دار

حذف دستگاه رکورد یا سرور اصلی چه ریسک هایی دارد؟

باید توجه داشت که این کاهش هزینه، نیازمند پذیرفتن ریسک هایی نیز هست. اگر دوربین مورد دستکاری، آسیب یا سرقت قرار گیرد، شما به طور کلی تصاویر ضبط شده را از دست خواهید داد و به نوعی، نصب دوربین تنها هزینه ای روی دست شما گذاشته و در موقع لزوم هیچ کارایی نداشته است. به همین دلیل از لحاظ امنیتی نصب این دوربین ها بدون اتصال به دستگاه ضبط NVR توصیه نمی شود. لذا استفاده از این نوع دوربین ها تنها محدود به پروژه های کوچک که حساسیت بالایی ندارند، می شود. اگر به دنبال دوربینی برای فضاهای تاریک هستید، دوربین مداربسته دید در شب مناسب برای استفاده شماست.

عموما از حافظه SD جهت تهیه بک آپ یا فایل پشتیبان استفاده می شود. به طور مثال اگر ارتباط شبکه دوربین شما با دستگاه ضبط کننده اصلی برای مدت زمانی قطع شود، این حافظه می تواند تصاویر را به طور مستقیم ضبط کند. البته در این حالت، امکان مشاهده ی زنده تصاویر وجود ندارد. توجه داشته باشید برخی از دوربین های مداربسته حافظه دار قابلیت ضبط صدا را دارند که به آن ها دوربین مداربسته میکروفون دار نیز گفته می شود. صدای ضبط شده در رم ذخیره خواهد شد.

حافظه دوربین مداربسته کارت حافظه دار

یکی از معایب بزرگ دوربین مداربسته حافظه دار این است که حجم فیلم های ذخیره شده در آن کم است. البته حافظه پشتیبانی شده توسط دوربین، به مدل و نوع آن بستگی دارد. عموما دوربین های مداربسته حافظه های 32، 64 یا 128 گیگی را ساپورت می کنند که با توجه به کیفیت فیلم ضبط شده، زمان های متغیری را می توانند ضبط و ذخیره کنند. اما در دستگاه های ضبط کننده امکان تعبیه هاردهای متعدد با ظرفیت های زیاد وجود دارد و همین امر موجب می شود آرشیو کامل تری از روزهای قبل در اختیار داشته باشید.

خرید دوربین مداربسته رم خور

خرید دوربین مداربسته رم خور نیاز به دانش فنی دارد و بهتر است از متخصصان در این امر مشاوره بگیرید. از مهمترین کاراکترهایی که باید برای خرید در نظر گرفت، سرعت کارت حافظه برای ذخیره سازی داده ها است. اگر سرعت رم تهیه شده، پایین باشد کیفیت تصاویر ضبط شده قطعا پایین می آید. عامل موثر دیگر، نرخ ضبط فریم در هر ثانیه دوربین است که آن هم باید بالا باشد تا کیفیت تصویر مناسبی را دریافت کنید.

اگر به دنبال خرید دوربین مداربسته پاناسونیک هستید که قابلیت اضافه کردن حافظه نیز داشته باشد، می توانید محصولات زیر را مشاهده کنید.

4.3 | (6)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x