دوربین مداربسته خورشیدی چیست؟

امروزه با بالا رفتن مصرف برق و به میان آمدن صحبت از صرفه جویی، یافتن راه هایی برای کمتر کردن استفاده از انرژی و یا راه های جایگزین اهمیت بسیاری یافته است. در جهان امروز راه های بی شماری برای حذف کردن مصرف کابل و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از انرژی خورشیدی یکی از مواردی است که در این چند دهه مورد توجه بسیاری از تولید کنندگان قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم شما را با دوربین مداربسته خورشیدی و قابلیت ها و امکانات آن آشنا کنیم:

قیمت دوربین مداربسته پاناسونیک

یکی از کاربرد های انرژی خورشیدی، به کار بردن آن در دوربین های مدار بسته می باشد. این دوربین ها در شرایطی که دسترسی به برق محدود است یا امکان برق کشی نیست، کاربرد دارد. علاوه بر این استفاده از دوربین مداربسته POE نیز در این موارد می تواند راه حل مناسبی باشد.

یکی از مزایای این دستگاه ها کم شدن و به طور کامل حذف شدن هزینه کابل و کابل کشی آن می باشد که باعث پایین رفتن هزینه ی نهایی آنها می شود. ولی به دلیل قیمت بالای این دستگاه بسیاری از افراد از خرید آن منصرف می شوند.بسیاری از این دوربین ها دارای درگاه سیم کارت و رم هستند که به آن ها دوربین مداربسته سیم کارت خور یا دوربین مداربسته رم خور می گویند.

باید توجه داشت که یکی از مهمترین دلایل خرید و استفاده از دوربین مدار بسته خورشیدی عمر طولانی و ماندگاری بالای این دوربین‌ ها است. عمر متوسط این نوع سیستم امنیتی 10 سال است. علاوه بر تمامی مزایای بیان شده، این نوع سیستم ها دوست‌دار محیط زیست هستند.

دوربین مداربسته خورشیدی

اجزای دوربین های مدار بسته ی خورشیدی:

  • پنل خورشیدی
  • منبع ذخیره انرژِی
  • دوربین
  • شارژر کنترلر خورشیدی

هر دوربین مداربسته ای برای بازدهی نیاز به مقدار مشخصی برق دارد که باید با پنل تامین کننده ولتاژ آن تناسب داشته باشد. در دوربین مداربسته خورشیدی انرژی مورد نیاز، از طریق پنل خورشیدی تامین می شود. نکته ای که شایان ذکر است برای تامین ولتاژ مورد نیاز آن، باید منبع تغذیه را مطابق با نوع دوربین تهیه کرد تا ولتاژ مناسبی از برق برای آن تامین شود، در غیر این صورت دوربین از کار می افتد.

بیشتر بخوانید: انواع دوربین مداربسته

در این راستا سوالی که ممکن است ایجاد شود این است که در هنگام شرایط آب و هوایی خاص و یا شب هنگام و تاریکی که نور خورشید نیست عملکرد این دوربین ها به چه نحو می باشد؟

برای این منظور یک منبع تغذیه پشتیبان برای جایگزینی در نظر گرفته می شود که انرژی خورشیدی را ذخیره کرده و در هنگام مورد نیاز ولتاژ مورد نیاز دوربین را تامین کرده و جلوی از کار افتادن دوربین را می گیرد. توجه داشته باشید برای عملکرد مناسب این سیستم امنیتی در شب، باید از دوربین مداربسته دید در شب بهره گرفت.

توصیه می شود قبل از خرید پنل های خورشیدی اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با نوع دوربین و میزان ولتاژ مورد نیاز آن داشته باشید و با توجه به نوع دوربین پنل مناسب آن را خریداری کنید. زیرا عملکرد و کارایی دوربین ها ارتباط مستقیم با ولتاژ برق تامین کننده منبع آن دارد.

نصب دوربین مداربسته خورشیدی

نصب این دوربین ها در ویلا ها باغ ها و یا منطقه های دور افتاده که دسترسی به برق آن محدود و یا سخت می باشد، مقرون به صرفه و کارامد است. برای نصب این نوع دوربین ها نیاز به تجهیزات خاص و افراد متخصص در این زمینه می باشد و نکاتی را برای نصب آن ها باید رعایت کرد.

یکی از نکات نصب این نوع سیستم مداربسته، انتخاب دوربین مداربسته ضد آب است به دلیل اینکه این دوربین ها در محیط های بیرونی قرار می گیرند. حتما بایستی از جعبه های مخصوص و ضد آب برای ممانعت از نفوذ هر گونه گرد و غبار، تار عنکبوت، باران و … به دوربین، استفاده شود.

دوربین مداربسته خورشیدی

نکته ی دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد نحوه ی قرار گرفتن پنل خورشیدی آن می باشد. جهت قرار گرفتن این پنل ها همواره باید چنان باشد که بیشترین انرژی را از خورشید دریافت کند. توصیه می شود پنل ها در راستای خط استوا قرار گرفته شود که بهترین حالت در معرض نور خورشید قرار گرفتن است و می تواند بیشترین انرژی خورشیدی را دریافت کنند.

هرچه دوربین مدار بسته نصب راحت تری داشته باشد احتمال خطای تکنسین ها کمتر شده و با دقت و کارایی و مهارت بالاتری نصب میشود. در هنگام خرید حتما کاتالوگ دستگاه و اطلاعات آن را بخوانید.

قیمت دوربین های مداربسته ی خورشیدی

بازار این دوربین ها هم مانند بسیاری از دستگاه های دیگر، با تنوع بسیار زیادی رو به رو می باشد که با توجه به نوع دستگاه، کارایی و دقت آنها قیمت ها متغیر می شود. اگر بودجه ی شما محدود است توصیه می شود سراغ محصول های دیگر بروید ولی در بقیه ی موارد با توجه به مزایای ذکر شده قطعا از خرید این دوربین های مدار بسته ی خورشیدی پشیمان نخواهید شد. در دراز مدت از کارایی و امکانات منحصر به فرد آن شگفت زده خواهید شد.

در هر صورت انرژی خورشیدی منبع بی نظیری برای تولید برق می باشد و چه خوب است که امکان استفاده از آن در اکثر وسایل برقی فراهم شده است.

5 | (17)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x