کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665

اگر در حال مطالعه کردن این مقاله هستید، به احتمال زیاد سوالات بسیاری در مورد کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665 در ذهن خود دارید. ما در این مقاله علاوه بر قرار دادن کدها، با کلیدها و نحوه کارکرد آنها به طور کامل آشنا خواهیم شد.

مدل KX-T7665 که بیشتر به صورت تلفن پاناسونیک 7665 شناخته می شود، یک تلفن دیجیتال پاناسونیک است که با وارد کردن تعدادی کد، می‌توان آن را به راحتی برنامه‌ریزی کرد. پس با ما همراه باشید تا به طور واضح و شفاف در مورد استفاده از این محصول پاناسونیک بپردازیم.

این تلفن به دلیل دیجیتالی بودن به عنوان یک تلفن اداری محبوب، می‌تواند امکانات زیادی را برای کاربر فراهم کند. از این امکانات می‌توان به انتقال تماس، شماره‌گیری سریع، تماس با شماره‌های خارج از شرکت و بسیاری دیگر اشاره کرد. در این مطلب پرکاربردترین و بهترین این کدها را به شما معرفی خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که این راهنما کاملا فارسی است و تلاش کردیم تا فهم این کدها برای شما آسان باشد. اگر قسمتی برای شما نامفهوم بود، در آخر همین پست سوالات خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان به آن پاسخ دهیم.

آشنایی با کلیدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665

در این بخش با کلیدهایی که روی تلفن KX-T7665 هستند، به طور مختصر می‌پردازیم. برای اینکه بتوانید با تلفن KX-T7665 راحت‌تر کار کنید، باید با کاربرد این کلیدها آشنایی داشته باشید. تلفن سانترال KX-T7665 به عنوان یک تلفن کارمندی شناخته می‌شود.

این محصول با سانترال‌های پرظرفیت سازگار است و به خوبی از طریق آنها برنامه‌ریزی می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد کدهای برنامه‌ریزی سانترال پرظرفیت و کم‌ظرفیت می‌توانید، مقاله “کدهای تلفن سانترال پاناسونیک” را مطالعه کنید.

معرفی کلیدهای تلفن سانترال KX-T7665
معرفی کلیدهای تلفن سانترال KX-T7665
شماره نام کلید یا ویژگی عملکرد
1 چراغ هشدار یا BLF برای هشدار دریافت تماس یا پیام در موقعی که صدای زنگ تلفن قطع است
2 کلید MESSAGE برای دریافت، ارسال یا قبول نکردن پیام‌های شخصی و گروهی
3 کلیدهای میانبر یا [CO] روی این کلیدها تنظیمات و برنامه‌ریزی انجام می‌شود
4 کلید اسپیکر (Speaker) برای صحبت کردن بدون دخالت دست
5 میکروفن انتقال صدا در زمانی که با اسپیکر صحبت می‌کنید
6 کلید HOLD برای نگه داشتن تماس در پشت خط استفاده می‌شود
7 کلید RECALL قطع کردن تماس بدون گذاشتن گوشی و برقراری تماس جدید
8 کلید REDIAL شماره‌گیری مجدد آخرین شماره تلفن
9 کلید STORE برای ذخیره کردن تنظیمات به کار می‌رود
10 کلید Mute/Auto Answer برای پاسخ دادن خودکار به تماس‌ها و قطع کردن صدای محیط در هنگام مکالمه
11 کلید VOLUME کم و زیاد کردن صدای مکالمه، کنتراست و برای انتخاب گزینه‌ها در PROGRAM
12 کلید INTERCOM برای ایجاد یا دریافت تماس‌های داخلی
13 کلید TRANSFER انتقال تماس به یک شماره تلفن یا داخلی دیگر
14 کلید PROGRAM محل قرارگیری و تنظیمات برنامه‌ریزی در تلفن
15 نمایشگر نمایش اطلاعات تماس

راهنمای فارسی کدهای تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7665

حال با استفاده از راهنمایی‌های زیر که به صورت کاملا فارسی بیان شده، می‌توانید تلفن خود را برنامه‌ریزی کنید. البته راهنمای این کدها به صورت زبان انگلیسی درون جعبه تلفن موجود است.

برقراری تماس و تماس مجدد

برای برقراری تماس ابتدا گوشی را برداشته و با شماره‌گیری داخلی مورد نظر مکالمه کنید. برای تماس مجدد نیز باید کلید [REDIAL] فشار دهید تا ارتباط شما را با آخرین شماره تلفن گرفته شده، برقرار کند.

برقراری تماس با ویژگی یکبار لمس

در این قسمت ما 2 حالت داریم:

  • ذخیره کردن شماره
  • تماس گرفتن

برای ذخیره کردن شماره یکبار لمس ابتدا باید کلید [PROGRAM] و بعد از آن یکی از کلیدهای برنامه‌ریزی را فشار دهید. سپس یکی از کلیدهای میانبر [CO] را فشار داده و سپس کلید [2] را بزنید. اکنون شماره تلفن خود را وارد کنید )حداکثر 32 شماره). سپس کلید [STORE] و بعد از آن کلید [PROGRAM] را بزنید، تا تنظیمات ذخیره شود.

برای برقراری تماس از طریق شماره‌گیری یکبار لمس، گوشی را بردارید. حال با زدن کلید برنامه‌ریزی مورد نظر که شماره تلفن در آن ذخیره شده، به راحتی صحبت کنید.

کد فعال‌سازی یک بار لمس در تلفن KX-T7665
کد فعال‌سازی شماره‌گیری یک بار لمس در تلفن KX-T7665

کد فعال کردن شماره‌گیری سریع

شماره‌گیری سریع این امکان را برای شما فراهم می‌کند، که شماره تلفن خود را با زدن 2 یا 3 شماره بگیرید. اگر روی تلفن این شخصی‌سازی انجام شود، تلفن‌ها روی شماره 2 رقمی ذخیره می‌شوند. ولی اگر این بخواهید روی سیستم سانترال ذخیره کنید، روی یک شماره 3 رقمی ذخیره می‌شوند. یعنی بین اعداد [01] و [99] در حالت اول و در حالت دوم بین اعداد [001] و [999] می‌توانید شماره‌های خود را ذخیره کنید.

در این قسمت ما شماره‌گیری سریع با شماره 2 رقمی را توضیح خواهیم داد. روش شماره 3 رقمی دقیقا عین 2 رقمی است. با این تفاوت که باید 3 رقم را انتخاب کنید.

در اینجا مانند بخش قبلی، 2 حالت ذخیره کردن شماره تلفن و تماس گرفتن را داریم. برای ذخیره کردن شماره تلفن گوشی را بردارید. کد [30*] را بگیرید. بین اعداد [01] و [99] 2 شماره را وارد کنید (مثلا 15). سپس شماره مورد نظر خود را وارد کنید )حداکثر 32 شماره). در آخر برای ذخیره کردن شماره، کلید [#] را بزنید. در این حالت صدای بوقی را می‌شنوید و می‌توانید گوشی را بگذارید.

برای تماس گرفتن در حالت شماره‌گیری سریع، گوشی را برداشته و کلید [STORE] را بزنید. اکنون کلید [*] را بزنید. سپس آن 2 شماره‌ای که تلفن روی آنها ذخیره شده را فشار داده و مکالمه کنید.

کد شماره گیری سریع در تلفن سانترال KX-T7665
کد شماره گیری سریع در تلفن سانترال KX-T7665

کد باز کردن درب در تلفن KX-T7665

برای اینکه بتوانید از قابلیت Doorphone یا باز کردن درب استفاده کنید، ابتدا باید آن را تنظیم کنید. این ویژگی یکی از پرکاربردترین قابلیت‌های این محصول پاناسونیک است.

برای فعال کردن این ویژگی مراحل زیر را طی کنید:

  • گوشی را بردارید.
  • کد [31*] را بگیرید.
  • بین اعداد [01] تا [99] یک شماره 2 رقمی انتخاب کنید.
  • شنیدن صدای بوق تایید و تنظیم شدن Doorphone
کد باز کردن درب در تلفن KX-T7665
کد باز کردن درب در تلفن سانترال KX-T7665

کد فعال کردن شماره‌گیری خودکار در صورت اِشغال بودن شماره گرفته شده

برای فعال کردن این ویژگی پرکاربرد، مراحل زیر را انجام دهید:

  • در صورت شنیدن صدای بوق اِشغال از تلفن مقصد، همان لحظه کلید شماره [6] را فشار دهید
  • زمانی که صدای بوق تایید را شنیدید، گوشی را بگذارید.

برای غیر فعال کردن این ویژگی، مراحل زیر را طی کنید:

  • گوشی را بردارید و کد [46*] را بگیرید.
  • بعد از شنیدن صدای بوق تایید، گوشی را بگذارید.

نحوه نگه داشتن تماس در پشت خط (Call Hold)

زمانی که تماسی به شما وصل می‌شود با زدن کلید [HOLD] به راحتی می‌توانید، تماس را پشت خط نگه دارید. اما اگر تماس داخلی باشد و بخواهید مجددا وصل شوید، باید کلید [CO] مربوط به داخلی یا کلید [INTERCOM] را بزنید. برای تماس‌های بیرونی نیز فقط کافیست تا کلید [CO] که به تلفن وصل شده را بزنید، تا تماس مجددا وصل شود.

نحوه انتقال تماس (Call Transfer)

در این بخش می‌خواهیم تماس خود را به یک داخلی یا شماره دیگر انتقال دهیم یا در اصلاح وصل کنیم. ابتدا باید ببینیم که تماس خود را به شماره داخلی می‌خواهیم انتقال دهیم یا شماره خارج از شرکت. اگر تماس داخلی باشد، ابتدا کلید [TRANSFER] بزنید. سپس داخلی مورد نظر را که می‌خواهید به آن وصل شود، شماره‌گیری کنید.

ولی اگر شماره از بیرون باشد، ابتدا کلید [TRANSFER] زده و سپس شماره خارجی را بگیرید. در هر 2 مرحله زمانی که شماره‌ای که تماس به آن انتقال یافته، گوشی را برداشت می‌توانید گوشی را بگذارید.

کد جواب دادن به تماس داخلی دیگر

برای جواب دادن به تماس داخلی دیگر 2 روش داریم. روش اول این است که اگر داخلی مورد نظر در یکی از کلیدهای DSS کناری روشن شد، با زدن آن کلید DSS تماس را به خودمان وصل کنیم. روش دوم این است که کد [41*] را گرفته و سپس داخلی مورد نظر را بگیریم تا تماس را خودمان پاسخ دهیم.

کد جواب دادن به تماس داخلی دیگر
کد جواب دادن به تماس داخلی دیگر در تلفن KX-T7665

قابلیت پیجینگ (Paging) با استفاده از کدهای تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7665

برای اینکه بتوانید موضوع یا پیامی را به تعدادی از کارمندان دیگر اطلاع دهید، می‌توانید از ویژگی پیجینگ استفاده کنید. مراحل پیجینگ برای گذاشتن پیام:

  • ابتدا گوشی را برداشته و کد [33*] را بگیرید.
  • شماره 2 رقمی که گروه برای آن تعریف شده را بگیرید.
  • شنیدن صدای بوق تایید و گفتن پیام

مراحل پاسخ دادن به پیجینگ:

  • گوشی را برداشته و کد [43*] را بگیرید.
  • پس از شنیدن بوق تایید، پیام خود را بازگو کنید.

کد قفل کردن شماره داخلی خود

برای اینکه قفل کردن داخلی خود به منظور عدم دسترسی دیگران به آن و همچنین باز کردن قفل، مراحل زیر را انجام دهید:

  • برای قفل کردن داخلی، گوشی را بردارید و کد [771*] را بگیرید.
  • پس از شنیدن بوق تایید، گوشی را بگذارید.

برای باز کردن آن:

  • گوشی را برداشته و کد [770*] را بگیرید.
  • سپس رمز داخلی خود را وارد کرده و پس از شنیدن بوق تایید، گوشی را بگذارید.
کد قفل کردن داخلی در سانترال KX-T7665
کد قفل کردن داخلی در تلفن سانترال KX-T7665

کد مسدود کردن تماس یا DND

کلمه DND مخفف عبارت Do Not Disturb به معنای “مزاحم نشوید” است. این قابلیت یکی از پراستفاده‌ترین امکانات این تلفن سانترال پاناسونیک است. اگر قصد داشته باشید تا تماسی به داخلی شما وصل نشود، مراحل زیر را انجام دهید:

  • برای مسدود کردن هر 2 تماس داخلی و خارجی: گوشی را برداشته و کد [710*] را بگیرید.
  • فقط برای مسدود کردن تماس‌های خارجی: گوشی را برداشته و کد [711*] را بگیرید.
  • فقط برای مسدود کردن تماس‌های داخلی: گوشی را برداشته و کد [712*] را بگیرید.

دانلود کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665

نحوه ذخیره شماره در تلفن ثابت پاناسونیک kx-t7665

برای ذخیره کردن شماره در تلفن های پاناسونیک مدل 7665 همانطور که در بالا اشاره شد در ابتدا باید کلید Program را فشار دهید. سپس یکی از کلیدهای میانبر که به DSS معروف هستند را انتخاب کرده و بعد از آن عدد 2 را فشار داده وسپس شماره موردنظر خود را وارد کنید. در ادامه برای ذخیره شدن شماره دکمه Store و یا Auto Answer را فشار دهید. جهت اتمام کار دکمه Program را دوباره فشار دهید تا از این قسمت خارج شده و کار به اتمام برسد.

ذخیره کردن شماره تمام شد و حالا شما با فشار دادن دکمه اختصاص داده شده تماس موردنظرتان را برقرا کنید.

تنظیمات تلفن سانترال پاناسونیک kx-t7665

در بخش قبل کدهای تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7665 را به طور کامل بیان کردیم. اما با تنظیمات این محصول آشنا نیستید، جای نگرانی نیست. چون در این قسمت با برخی از تنظیمات مهم این تلفن آشنا خواهیم شد.

تنظیم میزان صدای مکالمه

در ابتدا برای تنظیم صدای مکالمه در KX-T7665 باید در حال مکالمه کردن باشید. سپس در کلید VOLUME، 2 عدد کلید بالا و پایین را مشاهده می‌کنید. در زمان مکالمه کافیست تا با زدن آن 2 کلید، میزان صدای مکالمه را تنظیم کنید.

تنظیم کنتراست LCD

برای تنظیم کنتراست نمایشگر، ابتدا باید کلی [PROGRAM] را بزنید. بعد از آن شماره [01] را گرفته و سپس کلید [STORE] را بزنید. در اینجا باید با استفاده از کلیدهای بالا و پایین (VOLUME)، میزان کنتراست را تنظیم کنید. سپس کلید [STORE] و بعد از آن کلید [PROGRAM] را بزنید، تا تنظیمات ذخیره شود.

تنظیم تغییر صدای زنگ تلفن

گاهی اوقات برای تنوع می‌توان صدای زنگ تلفن را تغییر داد. برای این کار ابتدا باید کلید [PROGRAM] را فشار دهید. حال یکی از کلیدهای برنامه‌ریزی [CO] یا کلید [INTERCOM] را 2 مرتبه پشت سرهم فشار دهید. سپس با شماره‌گیری [01] یا [08]، کلید [STORE] و بعد از آن کلید [PROGRAM] را بزنید، تا تنظیمات مربوط به تغییر زنگ تلفن ذخیره شود.

راهنمای نصب تلفن سانترال KX-T7665 بر روی دیوار

یکی از راه‌هایی که می‌تواند تلفن KX-T7665 را از آسیب‌های احتمالی حفظ کند، قرار دادن آن بر روی دیوار است. در این قسمت با نحوه قرار دادن kx-t7665 بر روی دیوار آشنا خواهیم شد. فقط کافیست تا مراحل زیر را طی کنید:

  • قلاب گوشی را مطابق شکل پایین نگه داشته تا قفل شود.
  • پایه‌های زیری را از تلفن جدا می‌کنیم.
  • تلفن را روی دیوار قرار می‌دهیم.
فشار دادن قلاب به سمت پایین
فشار دادن قلاب به سمت پایین
جدا کردن پایه نگهدارنده از تلفن
جدا کردن پایه نگهدارنده از تلفن

خرید تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7665

این محصول یک سانترال دیجیتال است که برای انواع کسب و کار و شغلی به کار می‌رود. پس به شما توصیه می‌کنیم که برای خرید تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7665، از مراکز مجاز پاناسونیک اقدام کنید. شرکت ایده آل گستر با سابقه طولانی‌مدت در زمینه فروش محصولات ارتباطی و امنیتی پاناسونیک، به عنوان یکی از مراکز معتبر در سرتاسر کشور شناخته شده است.

تعمیرات تلفن سانترال

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر تلفن سانترال، به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست، کارشناسان ما در اولین فرصت برای دریافت تلفن سانترال با شما تماس خواهند گرفت.

ثبت درخواست تعمیر تلفن سانترالسوالات متداول در مورد کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665

🔒 برای اینکه داخلی خود را قفل کنیم چه کد تلفنی را باید بزنیم؟

برای قفل کردن داخلی خود و عدم دسترسی دیگران به آن، مراحل زیر را انجام دهید:
• برداشتن گوشی و شماره‌گیری کد [771*]
• شنیدن صدای بوق تایید و گذاشتن گوشی

📞 کد جواب دادن به تماس داخلی دیگر در تلفن سانترال 7665 چیست؟

برای جواب دادن به تماس داخلی دیگر در این تلفن مراحل زیر را انجام دهید:
• برداشتن گوشی و شماره‌گیری کد [41*]
• شماره‌گیری داخلی مورد نظر و پاسخ دادن به تماس

📱 آیا می‌توان از طریق موبایل به تماس‌های تلفن پاناسونیک KX-T7665 پاسخ داد؟

بله می‌توان پاسخ داد. به این ویژگی تلفن 7665، Call Forwarding گفته می‌شود. برای فعال‌سازی آن مراحل زیر را انجام دهید:
• برای تماس‌های بیرون از شرکت در صورت اِشغال بودن خط از کد 7113* استفاده کنید.
• برای تماس‌های بیرون از شرکت در صورت عدم پاسخگویی شما از کد 7114* استفاده کنید.
• بعد از وارد کردن کدها باید شماره موبایل خود را وارد کنید.

⛔ برای اینکه هیچ تماسی دریافت نکنیم و در کل تماس‌های دریافتی مسدود شوند از چه کد تلفنی استفاده کنیم؟

• برای مسدود کردن هر 2 تماس داخلی و خارجی: گوشی را برداشته و کد [710*] را بگیرید.
• فقط برای مسدود کردن تماس‌های خارجی: گوشی را برداشته و کد [711*] را بگیرید.
• فقط برای مسدود کردن تماس‌های داخلی: گوشی را برداشته و کد [712*] را بگیرید.

4.2 | (4)
اشتراک در
اطلاع از
guest

23 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
23
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x