تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

تلفن بیسیم یکی از دستگاه هایی است که امروزه می توان در اکثر منازل آن را مشاهده کرد. با توجه به اینکه تلفن وسیله ای است که به صورت روزمره از آن استفاده می شود بعد از گذشت چند سال ممکن است اجزایی مانند کیپد یا صفحه کلید آن دچار استهلاک شود. حتما شما هم تجربه کار کردن با صفحه کلیدهای سفت را داشته اید. در ادامه این مطلب قصد داریم چگونگی تعمیر و تعویض صفحه کلید تلفن بیسیم پاناسونیک را آموزش دهیم.

نکته ای که باید بخاطر داشته باشید این است که تلفن وسیله ای الکترونیکی و حساس است. بهتر است تعمیر کیپد یا تعویض کیپد را به تعمیرکاران متخصص در این امر بسپارید که تجربه کافی برای این کار را دارند. باز شدن تلفن توسط افراد غیر متخصص می تواند موجب غیرقابل تعمیر شدن تلفن شود.

قبل از آموزش سرویس کردن کی پد لازم است بدانیم مشکل سفت شدن صفحه کلید تلفن از صفحه شماره گیر شما نیست. در زیر صفحه شماره گیر همه ی مدل های تلفن بیسیم پاناسونیک مانند تلفن پاناسونیک 3711 یا تلفن پاناسونیک 6811، ذغال هایی وجود دارد که در طی گذشت زمان از بین می رود. برای از بین بردن این مشکل از طلق کیپد استفاده می شود. این طلق روی برد نصب می شود و کارایی همان ذغال را دارد. نصب این طلق کیپد را نرم تر می کند و راحت تر می توانید با آن کار کنید. این آموزش مربوط به گذاشتن طلق کیپد است. در ادامه با آموزش تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم با ما همراه باشید.

تعویض کیپد تلفن

مرحله 1

ابتدا یک طلق کیپد برای تلفن خود تهیه کنید. تهیه طلق کی پد را از مراکز مجاز انجام دهید تا در مدت زمان کوتاهی دوباره کیپد تلفن دچار مشکل نشود.

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

مرحله 2

برای باز کردن پیچ های تلفن باید پیچ گوشتی متناسب با پیچ ها را تهیه کنید.

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

مرحله 3

برای تمیز کردن کیپد و سایر اجزای تلفن می توانید از الکل 91% استفاده کنید.

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

مرحله 4

باطری را از محفظه خارج کنید و شروع به باز کردن پیچ های درون محفظه باطری تلفن بیسیم کنید.

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

مرحله 5

بعد از باز کردن پیچ ها سعی کنید به آرامی قاب پشتی تلفن را از قاب جلویی جدا کنید. توجه کنید که سیم های متصل شده را قطع نکنید.

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

مرحله 6

پیچ های روی برد را باز کنید و آن را از قاب جلویی باز کنید.

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

مرحله 7

بعد از جدا کردن برد از گوشی، کی پد و اجزای آن را از تلفن جدا کنید.

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

مرحله 8

با استفاده از یک حوله تمیز و الکل اجزای مختلف تلفن را تمیز کنید.

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

مرحله 9

برچسب روی طلق را بکنید و آن را روی برد قرار دهید. توجه کنید هر کدام از دایره ها دقیقا باید روی مرکز ستاره های روی برد قرار گیرد.

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

مرحله 10

بعد از قرار دادن طلق دوباره برد را در جای خود قرار دهید و تمامی پیچ ها را ببنیدید. قاب پشتی را سر جای خود قرار دهید و باتری را نیز در محفظه خود قرار دهید.

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

مرحله 11

بعد از بستن تمامی پیچ ها و قرار دادن باتری، دکمه ها را چک کنید تا به درست کار کنند.

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم بعد از انجام این مراحل، انجام شده است.

باز هم تاکید می کنیم که بهتر است این کار را به متخصص تعمیر تلفن بسپارید. هزینه تعمیر و تعویض کیپد تلفن بیسیم بسیار اندک است و با توجه به قسمت اصلی تلفن های بیسیم پاناسونیک، به ریسک آن نمی ارزد که به خاطر این مبلغ خودتان تلفن را تعمیر کنید.

شما می توانید تلفن بیسیم خود را به تعمیرکاران خبره واحد تعمیرات پاناسونیک ایده آل گستر بسپارید. در این واحد متخصصان آموزش دیده می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن تلفن یا سایر دستگاه ها مانند، دستگاه سانترال، فکس، ویدئو پروژکتور و دوربین مداربسته را با بالاترین کیفیت تعمیر کنند. همچنین هزینه اخذ شده در این مرکز مطابق با تعرفه های اتحادیه مخابراتی است.

تاریخچه استفاده از کیپد کلیدی

صفحه کلید تلفن یا کیپد در تلفن ها و یا دستگاه های مخابراتی مشابه، دکمه های فشارشی است که برای شماره گیری نصب شده است. اگر تلفن های قدیمی تر را به یاد داشته باشید ابزاری چرخشی برای شماره گیری داشتند. کیپد در دهه 1960 در سیستم بل در ایالات متحده توسعه داده شد و جایگزین شماره گیری چرخشی شد.

توسعه صفحه کلید تلفن مدرن به تحقیق در دهه 1950 توسط ریچارد داینینجر به سرپرستی جان کارلین در گروه مهندسی فاکتورهای انسانی آزمایشگاه های بل نسبت داده می شود. صفحه کلید یا کی پدی که در حال حاضر روی تلفن ها نصب شده است، در یک مجموعه مستطیل شکل از دوازده دکمه فشاری قرار داده شده و به صورت چهار ردیف و سه ستون از کلیدها مرتب شده است.

تعمیر صفحه کلید تلفن بیسیم

 

در ابتدا، بین سال های 1963 و 1968، کیپد ها دارای کلیدهای 10 تایی بودند و کلیدهای پایین سمت چپ و راست که معمولاً به دکمه های ستاره (✻) و مربع (#) اختصاص داده می شوند وجود نداشتند. این کلیدها برای اهدافی مانند ورود داده ها در برنامه های تجاری اضافه شده اند.

چیدمان کلیدها در کیپد متفاوت از ترتیب قرار گیری اعداد در ماشین حساب های آن زمان بود. این طرح پس از آزمایش گسترده عوامل انسانی در آزمایشگاه های بل انتخاب شد. در آن زمان (اواخر دهه 1950) ، ماشین حساب های مکانیکی گسترده نبودند و افراد معدودی تجربه کار با آنها را داشتند. در واقع ، ماشین حساب ها تازه شروع به کار کرده بودند. در هر صورت  آزمایشات آزمایشگاه Bell نشان داد که طرح تلفن با 1 ، 2 و 3 در ردیف بالا ، کمی سریعتر از طرح ماشین حساب های آن زمان بود که ردیف 1 و 2 و 3 در پایین قرار داشتند.

کلید دارای برچسب ✻ رسماً کلید “ستاره” نامگذاری شد. در طرح اصلی از نمادی با شش خط در نمایش ستاره  استفاده شده است ، اما در حال حاضر یک ستاره (*) با پنج خط در چاپ ظاهر می شود. کلید دارای برچسب # رسماً کلید “نامبر یا شماره” است ، اما نام های دیگر مانند هش، مربع و شارپ نیز برای آن به کار می رود. (در ایران با نام مربع شناخته می شود)

اکثر کلیدها مطابق با سیستم زیر دارای حروف نیز هستند:

شماره حروف
0 معمولا حروف روی آن درج نشده و برای فاصله انداختن استفاده می شود.
1 معمولا حروف روی آن درج نشده
2 ABC
3 DEF
4 GHI
5 JKL
6 MNO
7 PQRS
8 TUV
9 WXYZ

4.2 | (12)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x