مراحل راه اندازی VoIP و تلفن تحت شبکه با سانترال پاناسونیک

این روزها صاحبان کسب و کار بیش از هر زمان دیگری به فکر راه اندازی مراکز تلفن تحت شبکه و استفاده از تکنولوژی VoIP هستند. این مراکز از نظر هزینه، قابلیت‌ها و توسعه آسان نسبت به مدل‌های آنالوگ برتری دارند. بدون تردید، یکی از انتخاب‌های مطمئن و قابل اعتماد مدیران، راه اندازی VoIP با سانترال پاناسونیک است.

VoIP به فناوری انتقال صدا در بستر اینترنت اشاره دارد. طبیعی است که اولین پیش نیاز استفاده از این تکنولوژی، اتصال به شبکه اینترنت خواهد بود. اما در کنار این مورد، شما به یک مرکز تلفن نیز نیاز خواهید داشت تا بتواند ارتباطات تلفنی کلی مجموعه را یک‌پارچه نماید. این‌جاست که مراکز سانترال تحت شبکه پاناسونیک، می‌توانند انتخابی هوشمندانه و در عین حال، مقرون به صرفه باشند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی مراحل مختلف راه‌ اندازی VoIP با سانترال بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال تحول در کسب و کار و ارتباط با مشتریان خود هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

VoIP چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

VoIP مخفف عبارت “Voice over Internet” و به معنی انتقال صدا در بستر اینترنت است. با استفاده از این تکنولوژی، صدا به صورت بسته‌های دیجیتالی و از طریق شبکه منتقل می‌شود. در نتیجه دیگر نیازی به خطوط آنالوگ و سنتی مخابرات نیست. هر دستگاهی که بتواند صدا را در اینترنت و بدون نیاز به خط تلفن انتقال دهد، به نوعی در حال استفاده از ویپ است.

ویپ چیست و چگونه کار می‌کند؟

از طرفی دیگر، مجموعه‌های کاری برای بهینه کردن ارتباطات خود با مشتریان و مدیریت بهتر خطوط شهری، اقدام به راه‌اندازی مراکز تلفن می‌نمایند. تا چندی قبل، این مراکز تنها به صورت آنالوگ و با استفاده از باکس‌های سخت افزاری و کابل‌کشی‌های لازم انجام راه‌اندازی می‌شدند. اما ظهور VoIP همه چیز را تغییر داد.

VoIP به صورت انحصاری برای استفاده در مراکز تجاری بهینه سازی شده است و بیشتر قابلیت‌های آن، در این مجموعه‌ها کارایی خواهند داشت. امروزه مدیران کسب و کار می‌توانند با راه‌اندازی یک مرکز تلفن تحت شبکه، به راحتی از خدمات متنوع VoIP استفاده کنند. در این شرایط، دیگر نیازی به کابل‌کشی‌های فیزیکی نیست و همه چیز می‌تواند در بستر شبکه پیاده سازی شود.

ما در مقاله “ویپ (VoIP) چیست و چگونه کار می‌کند” به صورت کامل به بررسی تکنولوژی VoIP و مزایا و معایب آن پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، حتما این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

همان‌طور که اشاره شد، برای استفاده از خدمات ویپ، باید ابتدا پیش‌نیازهای لازم آن فراهم شوند. سرویس اینترنت مناسب به عنوان زیربنای این تکنولوژی از بالاترین اهمیت برخوردار است. در حقیقت پهنای باند اینترنت است که تعیین می‌کند کیفیت مکالمات شما در چه حدی باشد. بعد از اطمینان در این زمینه، نوبت به راه‌اندازی مرکز تلفن و آماده کردن تجهیزات لازم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: بهترین تلفن‌های ویپ اسنوم

چگونه یک مرکز تلفن تحت شبکه راه اندازی کنیم؟

برای اینکه بتوانید از خدمات ویپ استفاده کنید، قبل از هر چیز نیاز به یک سرور VoIP دارید که بتواند همه بخش‌های مجموعه را به صورت یک‌پارچه پشتیبانی کند. مدیران می‌توانند از یکی از روش‌های زیر برای انتخاب سرور مناسب مرکز تلفن تحت شبکه خود استفاده کنند:

  1. استفاده از یک سرور و نصب نرم افزار استریسک
  2. استفاده از یک سانترال تحت شبکه

مرکز تلفن تحت شبکه ویپ

در روش اول، یک سرور برای ویپ انتخاب می‌شود و نرم افزار مخصوص (ایزابل، الستیکس، Free PBX و …)  که هسته اصلی همه آن‌ها، نرم افزار استریسک (Asterix) است، روی آن نصب می‌شود. در این روش، باید تمامی برنامه‌ها و سخت‌افزارهای لازم به صورت جداگانه روی سرور تعبیه شوند.

در روش دوم که روش مورد تایید بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار است، از یک باکس فیزیکی سانترال (IP PBX) برای راه اندازی مرکز تلفن VoIP استفاده می‌شود. ما در ادامه و به صورت مفصل، به مراحل مختلف راه اندازی VoIP با سانترال پاناسونیک خواهیم پرداخت.

استفاده از سانترال برای راه‌اندازی VoIP

در این روش، از یک باکس سانترال تحت شبکه پاناسونیک به عنوان سرور اصلی مرکز تلفن استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها تمامی برنامه‌های لازم را به صورت یک‌پارچه در خود دارند و نیازی به نصب آن‌ها نیست. از جمله سانترال‌های تحت شبکه پاناسونیک می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

  1. سری TDE از قبیل KX-TDE200 و KX-TDE600
  2. سری NS از قبیل KX-NS500 و KX-NS1000

این باکس‌ها با پشتیبانی کامل از VoIP می‌توانند تمامی ابزارهای لازم برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن تحت شبکه را در اختیار مدیران کسب و کار قرار دهند. البته لازم به ذکر است که دستگاه‌های سری TDE و NS500 می‌توانند به صورت هم‌زمان از خطوط آنالوگ و تحت شبکه پشتیبانی کنند. به عبارتی دیگر، این دستگاه‌ها عملکردی کاملا دوگانه دارند.

سانترال های تحت شبکه پاناسونیک

سانترال تحت شبکه پاناسونیک به صورت فیزیکی در محل مخصوص نصب می‌شود و خطوط داخلی IP را در اختیار کارمندان قرار می‌دهد. برای استفاده از این خطوط، نیاز به تلفن‌های تحت شبکه دارید. این تلفن‌ها از طریق کابل شبکه یا IP به باکس وصل می‌شوند و صدا را در بستر اینترنت منتقل می‌کنند.

توجه: ماهیت ویپ به گونه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد با نصب برنامه‌های مخصوص، از طریق تلفن همراه و رایانه‌های شخصی نیز به خطوط تلفن ثابت دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، با استفاده از آداپتورهای مخصوص (ATA) می‌توانید از تلفن‌های آنالوگ نیز در مرکز تلفن تحت شبکه استفاده کنید.

برای راه‌اندازی مرکز تلفن VoIP نیاز به یک خط تلفن اینترنتی خواهید داشت. این خطوط در بستر اینترنت پیاده می‌شوند و در آن‌ها، خبری از کابل‌های مخابرات نیست. ما در مقاله “راه‌ اندازی ویپ” به صورت کامل به این موضوع پرداخته‌ایم. برای مطالعه بیشتر در این زمینه، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

تذکر: با استفاده از نصب گیت وی ویپ (Gateway) می‌توانید از خطوط تلفن آنالوگ نیز در مرکز تلفن تحت شبکه خود استفاده کنید. این دستگاه‌ها به عنوان مبدل دروازه ورود خطوط آنالوگ به VoIP شناخته می‌شوند.

ایده آل گستر ؛ نمایندگی رسمی سانترال تحت شبکه پاناسونیک

راه اندازی VoIP با سانترال پاناسونیک، نیازمند خریداری و نصب تجهیزات ویپ از قبیل دستگاه تحت شبکه سانترال، تلفن‌های تحت شبکه و آماده سازی بستر مناسب است. برای این کار، می‌توانید روی فروشگاه ایده آل گستر به عنوان نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک حساب کنید.

هزینه راه اندازی ویپ چقدر است؟ (راهنمای جامع برای کسب و کارها)
بخوانید

برای راه‌اندازی مرکز تلفن تحت شبکه، می‌توانید از خدمات ایده آل گستر که در ادامه معرفی می‌شوند، استفاده کنید:

1- کارشناسان و مشاورین ما از همان لحظه اول در کنارتان حضور خواهند داشت و اطلاعات تخصصی و راهنمای‌های لازم را به شما ارائه می‌دهند. انتخاب باکس متناسب با نیازها و تعداد کارمندان مجموعه، سرویس اینترنت مورد نیاز و … از جمله مواردی هستند که مشتریان باید به صورت دقیق نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشند.

2- فروشگاه ایده آل گستر تمامی باکس‌های سانترال تحت شبکه پاناسونیک را به صورت کاملا اورجینال و همراه با یک گارانتی معتبر 12 ماهه، به شما عرضه خواهد کرد. بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر اقدام به خرید دستگاه مورد نظر خود بپردازید.

3- تکنسین‌های فنی ایده آل گستر به صورت کاملا حرفه‌ای، باکس سانترال شما را نصب و راه‌اندازی خواهند کرد. این مرحله شامل نصب فیزیکی دستگاه، آماده کردن زیر ساخت‌های لازم و در نهایت برنامه‌ریزی دستگاه سانترال می‌شود.

4- برای خرید سایر سخت افزارها از قبیل تلفن‌های تحت شبکه، کارت‌های سانترال مورد نیاز و … نیز می‌توانید روی ایده آل گستر حساب کنید. همان‌طور که اشاره شد، این محصولات نیز به صورت کاملا اورجینال و همراه با ضمانت‌نامه 1 ساله به شما عرضه خواهند شد.

5- تعمیر و عیب‌یابی مرکز تلفن تحت شبکه یکی از مهم‌ترین خدمات پس از فروشی است که ایده آل گستر به شما عزیزان ارائه خواهد داد. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل، تنها کافیست با تکنسین‌های فنی ما تماس بگیرید.

ایده آل گستر در سال‌های اخیر، افتخار هم‌کاری با چندین و چند مجموعه بزرگ را داشته است. همین موضوع می‌تواند مهر تاییدی باشد بر خدمات صادقانه و حرفه‌ای ما به شما مشتریان عزیز. برخی از پروژه‌های بزرگ ایده آل گستر در زمینه راه‌اندازی مراکز تلفن تحت شبکه عبارتند از:

  1. پژوهش‌کده مالی و پولی بانک مرکزی ( KX-TDE600)
  2. کیا صنعت (KX-NS500)
  3. فولاد شادگان (KX-NS1000)
  4. فرآورده‌های نفتی سیه فام (KX-NS500)
  5. گروه مالی بانک مسکن (KX-NS500)
  6. پتروشیمی بیستون (KX-NS1000)
  7. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (KX-NS500)

راه‌ اندازی VoIP با سانترال پاناسونیک یکی از مهم‌ترین تخصص‌های شرکت ایده آل گستر محسوب می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید با استفاده از خدمات ویپ، کسب و کار خود را متجول کنید، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که ما از قدم اول، در کنار شما خواهیم بود.

قیمت تلفن سانترال 

مزایای راه‌اندازی VoIP برای کسب و کارها

تفاوتی نمی‌کند که مدیر یک مجموعه تجاری کوچک باشید یا یک سازمان بزرگ را اداره کنید؛ بهرحال ویپ می‌تواند ارتباطات تلفنی شما را دچار تحولی عظیم کند. در ادامه به برخی از مزایای راه‌اندازی مراکز تلفن تحت شبکه اشاره شده است:

  1. هزینه راه‌اندازی آن نسبت به مراکز تلفن آنالوگ کمتر است.
  2. قابلیت توسعه بیشتری دارد (برای اضافه کردن داخلی یا کارمند جدید، نیازی به کابل‌کشی‌های تازه نخواهید داشت).
  3. قابلیت‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  4. می‌تواند تمامی شعبه‌های مختلف کسب و کار شما را یک‌پارچه نماید.
  5. امکان دسترسی از راه دور به خطوط تلفن را در اختیار کارمندان قرار می‌دهد.
  6. هزینه‌های داخلی مجموعه شما را کاهش می‌دهد.

مزایای استفاده از ویپ

کیفیت مکالمات VoIP تنها نگرانی کاربران محسوب می‌شود. بسیاری از این افراد هم‌چنان معتقد هستند که کیفیت مکالمه‌های آنالوگ بیشتر است. اما باید به شما بگوییم که با استفاده از یک سرویس اینترنت مناسب، کیفیت صدای VoIP حتی می‌تواند از خطوط سنتی و آنالوگ نیز بیشتر باشد.

کلام پایانی

شکی نیست که تکنولوژی VoIP یک انقلاب بزرگ در زمینه ارتباطات صوتی از راه دور محسوب می‌شود. این فناوری برای مدیران و مجموعه‌های کاری از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا می‌تواند منجر به توسعه و بهبود عملکرد کلی آن‌ها شود. در این مقاله به مراحل راه اندازی VoIP با سانترال پاناسونیک (بهترین روش برای استفاده از خدمات ویپ) پرداختیم. فراموش نکنید که کارشناسان ما در بخش تعمیرات ایده آل گستر همواره آماده ارائه راهمنایی‌های بیشتر و تخصصی‌تر به مشتریان گرامی هستند.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با این موضوع، سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات این مقاله با ما در ارتباط باشید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

4 | (4)
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x