اجزای تلفن سانترال کدامند ؟

مرکز تلفن به عنوان یک واحد مخابرات محلی، در مجموعه‌های کاری از قبیل ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ و کوچک، مستقر می‌شود. این سیستم، با هدف مدیریت خطوط شهری و تقسیم آن‌ها بین کارمندان راه‌اندازی می‌شود. با این‌حال، همچنان اجزای تلفن سانترال برای بسیاری از کاربران، یک سوال مهم است.

زمانی که صحبت از تلفن سانترال می‌شود، منظور همان مرکز تلفن پاناسونیک است؛ زیرا اصولا واژه سانترال، فقط در کنار برند پاناسونیک معنی پیدا می‌کند. در نهایت، واضح است که راه‌اندازی این مرکز، یکی از اولین و مهم‌ترین قدم‌ها در پایه‌ریزی یک تجارت خصوصی و حتی دولتی است.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم شما را با اجزای تلفن سانترال آشنا کنیم. اگر به دنبال راهی برای متحول کردن کسب و کار و بیزینس خود هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

مرکز تلفن چیست و چه کاری انجام می‌ دهد؟

یک شرکت تجاری را در نظر بگیرید که 10 نفر کارمند دارد و قصد دارد هر کدام از این کارمندان، به یک دستگاه و یک خط تلفن برای برقراری تماس و پاسخ دادن به مشتریان، مجهز شوند. راه حل پیشنهادی شما چیست؟ خرید 10 خط تلفن شهری؟

مرکز تلفن چیست و چه کاری انجام می دهد

حتی اگر این پیشنهاد را مطرح کنیم، باز هم انجام این کار ممکن نیست. خرید ده خط تلفن شهری و انجام سیم‌کشی و اتصالات آن‌ها، عملا در توان هیچ مجموعه کوچک یا حتی متوسطی نیست! بنابراین باید به فکر یک راه‌حل جایگزین باشیم.

مرکز تلفن، دقیقا همان راه‌حل جایگزین، مقرون به صرفه و منطقی است. این سیستم می‌تواند یک خط شهری را به صورت همزمان، در اختیار تعداد زیادی از کارمندان قرار دهد. پس برای دسترسی همه افراد به خطوط تلفن شهری، تنها کافیست یک سیستم سانترال داخلی راه‌اندازی شود.

به عبارتی ساده، مرکز تلفن سانترال می‌تواند خطوط شهری مجموعه را دریافت کرده و همه آن‌ها را از طریق تنها یک تلفن، در اختیار یک کارمند قرار دهد. به این ترتیب، کارمندان با داشتن یک داخلی، می‌توانند به تمام تماس‌های مجموعه پاسخ داده و از طریق همه خطوط شهری، به برقراری تماس بپردازند.

بنابراین یک مرکز تلفن، دو کار مهم و کلیدی را برای شما انجام می‌دهد: اول این‌که همه خطوط شهری را تنها از طریق یک داخلی، در اختیار کارمندان قرار می‌دهد و دوم این‌که، به همه کارمندان، اجازه می‌دهد به خط‌های تلفن شهری مجموعه، دسترسی کامل داشته باشند.

چرا به این مرکز تلفن، مرکز سانترال گفته می‌‌شود؟ زیرا تا مدت‌ها، استفاده از دستگاه‌ سانترال پاناسونیک، بهترین و مطمئن‌ترین روش برای راه‌اندازی این سیستم‌ها بود.

هرچند که این روزها مراکز تلفن آی پی و نرم افزاری، به عنوان یک رقیب قدرتمند برای سانترال‌های سخت افزاری پاناسونیک مطرح شده‌اند، ولی پاناسونیک همچنان کیفیت و اعتبار خود را در میان مشتریان پرتعداد این شرکت، حفظ کرده است.

مهم‌ترین اجزای تلفن سانترال پاناسونیک

خب اکنون وقت آن است که به موضوع اصلی بحث خود، یعنی اجزای تلفن سانترال برگردیم. در ادامه به صورت مفصل، به همه تجهیزاتی که برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن به آن‌ها نیاز دارید، اشاره می‌کنیم:

دستگاه سانترال

دستگاه سانترال پاناسونیک به عنوان قلب تپنده یک مرکز تلفن، مهم‌ترین اجزای آن هم محسوب می‌شود. در حقیقت، این دستگاه است که خطوط شهری را دریافت کرده و آن‌ها را از طریق یک خط داخلی، در اختیار کارمندان و بخش‌های مختلف مجموعه، قرار می‌دهد.

دستگاه سانترال پاناسونیک

سانترال‌های پاناسونیک در ظرفیت‌های مختلفی، تولید و روانه بازار می‌شوند. منظور از ظرفیت در واقع همان تعداد خطوط شهری و داخلی‌های پشتیبانی شده است. به عنوان مثال، دستگاه سانترال مدل KX-TES824 از 8 خط شهری و 28 داخلی، پشتیبانی می‌کند.

برخی از مدل‌های سانترال پاناسونیک، به صورت آنالوگ طراحی شده‌اند. مدل‌هایی مانند سری TES و TDA تنها با خطوط سنتی مخابرات کار می‌کنند و داخلی‌هایی که ارائه می‌دهند از نوع آنالوگ، دیجیتال و هیبرید هستند.

این در حالیست که همان‌طور که قبلا هم اشاره شد، سری TDE و NS به صورت تحت شبکه، طراحی شده‌اند. به این معنی که علاوه بر داخلی‌های یاد شده، می‌توانند از تلفن‌های آی پی هم پشتیبانی کنند.

تلفن‌های اداری 

بعد از راه‌اندازی و نصب مرکز سانترال، نوبت به استفاده از خطوط داخلی می‌رسد. هر کدام از این خطوط داخلی بر اساس نوع خود، به یک تلفن اداری یا همان تلفن سانترال وصل می‌شوند.

تلفن های اداری پاناسونیک

تلفن‌های سانترال پاناسونیک به صورت کلی به 4 دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • تلفن آنالوگ
  • تلفن دیجیتال
  • تلفن هیبرید
  • تلفن تحت شبکه

با توجه به داخلی تعریف شده، شما می‌توانید یکی از تلفن‌های معرفی شده در بالا را در اختیار کارمندان قرار دهید. این مدل‌ها از نظر ویژگی‌ها، قیمت، انعطاف‌پذیری، قابلیت‌ها و … کاملا با همدیگر متفاوت هستند. برای مشاده قیمت تلفن سانترال به لینک داده شده می توانید مراجعه نمایید.

تجهیزات جانبی 

در کنار دستگاه سانترال و تلفن‌های اداری که به عنوان اصلی‌ترین اجزای تلفن سانترال شناخته می‎شوند، برخی از تجهیزات جانبی هم برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن، ضروری هستند.

کابل‌های مختلف برای برقراری ارتباط میان تلفن‌ها، خطوط شهری، داخلی‌ها، صندوق صوتی برای ضبط تماس‌ها، کارت‌های توسعه برای افزایش قابلیت‌های مرکز تلفن در صورت نیاز، تجهیزات سخت افزاری برای نصب فیزیکی دستگاه‌ها و … از جمله این تجهیزات جانبی به شمار می‌روند.

چرا سانترال پاناسونیک ؟

برای مجموعه‌هایی که همچنان از خطوط تلفن آنالوگ استفاده می‌کنند، سانترال‌های آنالوگ پاناسونیک، بهترین انتخاب برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن، محسوب می‌شوند. چرا این ادعا را مطرح می‌کنیم؟ موارد زیر، تنها برخی از قایلیت‌های منحصر به فرد سانترال پاناسونیک به شمار می‌روند:

  • نصب و راه‌اندازی آسان
  • قیمت مناسب
  • اپراتور گویا
  • امکان مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی
  • گزارش‌گیری از نحوه پاسخ‌گویی کارمندان
  • کالر آیدی روی تمام خطوط داخلی
  • درب باز کن

از طرفی دیگر، وجود نمایندگی‌ پاناسونیک معتبر از قبیل شرکت ایده آل گستر، دسترسی به خدمات پس از فروش این برند را نسبت به رقبای خود، بسیار آسان‌تر می‌کند.

چرا سانترال پاناسونیک

پاناسونیک برای مجموعه‌هایی که به دنبال راه‌اندازی مرکز تلفن نرم افزاری هستند هم، گزینه‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کند. در حال حاضر، سانترال‌های سری TDE و NS این شرکت، قابلیت پشتیبانی از تلفن‌های تحت شبکه و خدمات مبتنی بر IP را دارند.

بنابراین، پاناسونیک همچنان یکی از معتبرترین برندها برای نصب و راه‌اندازی مرکز تلفن در ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری است. با این‌حال، بسیار مهم است که برای استفاده از خدمات متنوع این شرکت، تنها به مراکز مجاز و نمایندگی‌های پاناسونیک اعتماد کنید.

ایده آل گستر نمایندگی مجاز سانترال پاناسونیک در ایران 

ما در شرکت ایده آل گستر نزدیک به دو دهه است که به عنوان مرکز مجاز پاناسونیک در ایران، مشغول ارائه خدمات به مجموعه‌های کاری مختلف هستیم. نصب و راه‌اندازی سانترال‌ آنالوگ و تحت شبکه پاناسونیک، یکی از مهم‌ترین تخصص‌های تکنسین‌های فنی ما، محسوب می‌شود.

نمایندگی رسمی پاناسونیک

اگرچه هر دو شعبه ایده آل گستر در شهر تهران واقع شده‌اند؛ با این‌حال، ما آماده ارائه خدمات به مشتریان خود در سراسر ایران هستیم. از هر کجای کشورمان می‌توانید با ما در ارتباط بوده و درخواست خود را برای راه‌اندازی مرکز تلفن پاناسونیک در مجموعه کاری خود، مطرح نمایید.

برخی از خدمات منحصر به فرد ایده آل گستر به مشتریان خود در زمینه سانترال پاناسونیک عبارتند از:

  • عرضه سانترال‌های اورجینال پاناسونیک همراه با لیبل اختصاصی
  • ارائه گارانتی 1 ساله روی سربرگ رسمی شرکت
  • ارائه انواع راهنمایی‌های قبل از خرید به مشتریان
  • نصب و راه‌اندازی مرکز تلفن پاناسونیک توسط تکنسین‌های فنی و کارآزموده
  • انواع تعمیرات تخصصی سانترال پاناسونیک (در محل و در واحد تعمیرات)

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در زمان راه‌اندازی مرکز تلفن، انتخاب دستگاه سانترال متناسب با نیازهای مجموعه کاری شما است. برای این مورد، می‌توانید از کارشناسان و مشاورین فروش ایده آل گستر کمک کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

کلام آخر

مرکز تلفن به عنوان یکی از ضروری‌ترین قسمت‌های هر مجموعه کاری، باید مورد توجه ویژه‌ای از سوی مدیران کسب و کار قرار بگیرید. هرچقدر که اطلاعات بیشتری درباره این سیستم داشته باشید، شانس شما برای نصب یک مرکز مناسب و کاربردی، بیشتر خواهد شد.

در این مقاله به معرفی اجزای تلفن سانترال پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، می‌توانید با شماره تلفن ثابت 02181010 تماس گرفته و با مشاورین ما در ایده آل گستر، در ارتباط باشید.

5 | (2)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x