پیغام line in use در تلفن پاناسونیک چیست؟

کاربران تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، هر چند وقت یک‌بار روی این گوشی‌ها با خطاها یا اختلال‌هایی مواجه می‌شوند. پیغام line in use یکی از همین خطاها است که نشان می‌دهد گوشی بیسیم شما از وضعیت ست با دستگاه پایه خارج شده است!

برای این‌که گوشی بیسیم پاناسونیک بتواند سیگنال‌های مورد نیاز خود برای برقراری تماس را دریافت کند، باید با دستگاه پایه ست باشد. به این کار در اصطلاح رجیستر کردن گوشی بیسیم گفته می‌شود. موارد متعددی می‌توانند گوشی بی‌سیم را از حالت ست خارج کنند.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم به بررسی پیغام line in use و روش برطرف کردن این اشکال در تلفن بیسیم پاناسونیک بپردازیم. اگر شما هم اخیرا با این خطا مواجه شده‌اید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

چرا پیغام line in use روی گوشی بیسیم ظاهر می‌شود؟

همان‌طور که اشاره شد، اصلی‌ترین دلیل ظاهر شدن این پیغام روی صفحه نمایش گوشی بیسیم پاناسونیک، ست نبودن گوشی با دستگاه پایه است. البته توجه داشته باشید که اگر خط شما اشغال باشد (یک نفر از طریق دستگاه پایه یا یکی دیگر از گوشی‌های بیسیم در حال مکالمه باشد) هم شاهد این پیغام خواهید بود.

بنابراین اگر از اشغال نبودن خط تلفن خود مطمئن هستید، تنها دلیلی که می‌تواند باعث نمایش line in use شود، همان ست نبودن گوشی بیسیم است. خوشبختانه ست کردن دوباره‌ گوشی با پایه اصلا کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید آن را شخصا انجام دهید.

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید شخصا گوشی خود را ست کنید، باز هم جای نگرانی نیست! شما می‌توانید گوشی بیسیم خود را به واحد تعمیرات ایده آل گستر ارسال کنید تا تکنسین‌های فنی ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این کار را برای شما انجام دهند.

ست کردن گوشی بیسیم با دستگاه پایه

خب به بخش جذاب مقاله رسیدیم. اگر روی گوشی بیسیم خود با پیغام line in use مواجه شده‌اید، به این معنیست که باید گوشی خود را دوباره ست کنید. برای انجام این کار، باید مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید:

  1. ابتدا مطمئن شوید که خط شما مشغول نیست.
  2. در این مرحله گوشی بیسیم را در فاصله نزدیکی از دستگاه پایه قرار دهید.
  3. روی گوشی بیسیم کلید Menu را فشار داده و با استفاده از کلیدهای جهت‌نما، گزینه “Initial Setting” را اتنخاب کنید.گزینه initial setting را انتخاب کنید
  4. به جای انجام مرحله قبل، می‌توانید بعد از فشار دادن کلید Menu، کلید # و سپس عدد 130 را وارد کنید.
  5. در این مرحله با استفاده از کلیدهای جهت‌نما، گزینه “Registration” را انتخاب کنید.گزینه registration را انتخاب کنید
  6. اکنون روی دستگاه پایه، کلید Locator را به مدت 5 ثانیه فشار دهید.کلید locator را فشار دهید
  7. در این مرحله روی گوشی بیسیم کلید Ok را فشار دهید.
  8. یک صدای بوق نشان می‌دهد که گوشی بیسیم شما با موفقیت دوباره با دستگاه پایه ست شده است.

همان‌طور که مشاهده کردید ست کردن دوباره گوشی بیسیم پاناسونیک یک کار کاملا ساده بوده و در کمتر از 1 دقیقه قابل انجام شدن است. بعد از انجام مراحل بالا، به احتمال بسیار زیاد پیغام line to use از روی صفحه نمایش گوشی بیسیم پاک خواهد شد.

ایده آل گستر ؛ نمایندگی تلفن بیسیم پاناسونیک

شرکت ایده آل گستر به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک، کلیه تلفن‌های بیسیم این برند را به صورت کاملا اورجینال و همراه با ضمانت‌نامه شرکتی 1 ساله به مشتریان عزیز خود عرضه می‌کند.

نمایندگی تلفن ثابت پاناسونیک در تهران

علاوه بر این، انجام کلیه تعمیرات تخصصی تلفن‌های بیسیم هم در واحد تعمیرات ایده آل گستر و با استفاده از قطعات کاملا اورجینال صورت می‌گیرد. علاوه بر ست نبودن گوشی با دستگاه پایه، این محصولات ممکن است با خرابی‌های زیر هم مواجه شوند:

  1. سفت شدن یا خرابی کلیدهای روی کیپد
  2. برق خوردگی (اتصال اشتباه گوشی تلفن به پریز برق)
  3. آب خوردگی (نفوذ آب به مدار اصلی تلفن)
  4. ضرب خوردگی (افتادن یا ضربه دیدن تلفن)
  5. شکستن یا سوختن صفحه نمایش
  6. اختلال صدا
  7. شارژ نشدن گوشی بیسیم

همه مواردی که در بالا مطرح شدند، در واحد تعمیرات ایده آل گستر مورد عیب‌یابی قرار گرفته و توسط مهندسین مجرب و کارآزموده تعمیر می‌شوند. بنابراین اگر به دنبال خرید یا تعمیر تلفن بیسیم پاناسونیک هستید، کافیست به خدمات ما اعتماد کنید.

کلام آخر

خارج شدن گوشی بیسیم از حالت ست با دستگاه پایه یکی از خطاهای رایج در تلفن‌های بیسیم پاناسونیک است. در صورت بروز این اتفاق، دیگر قادر نخواهید بود از طریق گوشی خود، اقدام به برقراری تماس یا پاسخ دادن به تماس‌های خود باشید.

در این مقاله به بررسی پیغام line in use و ست کردن دوباره گوشی بیسیم پاناسونیک با دستگاه پایه پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

4.2 | (9)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x