آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک

قفل شدن شماره‌گیر تلفن یا همان Dial Lock یکی از مشکلاتی است که باعث می‌‎شود کاربرد قادر به شماره‌گیری و برقراری تماس نباشد. البته خبر خوب این‌که شماره گرفتن مجدد، به راحتی و با رفع مشکل Dial Lock تلفن پاناسونیک ممکن می‌شود.

در درجه اول نمی‌توان قفل شدن صفحه کلید تلفن پاناسونیک را یک مشکل به حساب آورد؛ زیرا این قابلیت به صورت پیش‌فرض غیرفعال است و کاربران در صورت تمایل، می‌توانند آن را فعال کنند تا کودکان یا افراد غریبه، نتوانند از طریق تلفن شماره گیری کنند.

در این مقاله قصد داریم به آموزش رفع مشکل Dial Lock تلفن پاناسونیک بپردازیم. اگر شما هم صفحه کلید تلفن خود را قفل کرده‌اید و اکنون در باز کردن آن مشکل دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

قفل صفحه کلید تلفن پاناسونیک چیست ؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، Dial Lock همان قفل صفحه کلید تلفن است؛ به این معنی که دیگر هیچ فردی نتواند اقدام به شماره‌گیری و برقراری تماس نماید. این ویژگی معمولا برای کنترل استفاده کودکان از تلفن، استفاده می‌شود.

بسیاری از تلفن‌های ساخت شرکت پاناسونیک (به ویژه تلفن‌های بیسیم) از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. البته برای اطلاع دقیق‌تر، می‌توانید دفترچه تلفن مدل خود را مطالعه نمایید. این ویژگی با عنوان Dial Lock در دفترچه راهنما، قابل مشاهده است (در صورت وجود)

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که Dial Lock به صورت پیش فرض غیر فعال است. به این معنی که تا زمانی که آن را به صورت دستی فعال نکنید، صفحه کلید قفل نمی‌شود.

به این دلیل می‌گوییم که مشکل Dial Lock در اصل یک مشکل نیست! بلکه حتی در بسیاری از موارد، می‌تواند سودمند هم باشد. به عنوان مثال، زمانی که فرد غریبه‌ای در منزل یا دفتر کار شما حضور دارد و دوست ندارید از طریق تلفن، شماره‌گیری کند یا تماس بگیرد!

رفع مشکل Dial Lock تلفن پاناسونیک

خب اکنون به موضوع اصلی مقاله رسیدیم. فرض را بر این می‌گیریم که شما صفحه کلید را قفل کرده‌اید و اکنون به دنبال راهی برای باز کردن آن هستید. بهترین و شاید تنها راه شما، مراجعه به دفترچه راهنمای تلفن است؛ زیرا مراحل باز کردن Dial Lock در مدل‌های مختلف تلفن پاناسونیک، با هم متفاوت است.

با این‌حال ما در این مقاله، رفع مشکل Dial Lock در تلفن‌های بیسیم پاناسونیک را بررسی کرده‌ایم:

  • کلید Menu را فشار داده و کد 251# را شماره‌گیری کنید.
  • رمز عبوری که در هنگام قفل کردن صفحه کلید وارد کرده بودید را عینا وارد کنید.
  • گزینه Save را انتخاب کنید.
  • به ترتیب، Yes و Off را انتخاب کنید. باز کردن قفل صفحه کلید kx-tg3611

این دستورالعمل تقریبا در اکثر تلفن‌های بیسیم کار می‌کند. اما در صورتی که روش بالا نتوانست قفل صفحه کلید تلفن شما را باز کند، باید به سراغ دفترچه راهنما بروید و از قسمت Dial Lock با کد غیر فعال کردن این بخش، آشنا شوید.

غیر فعال کردن Dial Lock تلفن سانترال پاناسونیک

تلفن‌های سانترال پاناسونیک که در مجموعه‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند هم مانند مدل‌های بیسیم، امکان قفل صفحه کلید دارند. طبیعی است که اگر این تلفن‌ها را قفل کنید، برای استفاده مجدد، باید Dial Lock را غیر فعال کنید.

در صورتی که یک تلفن سانترال در اختیار دارید، بسته به مدل دستگاه سانترال (پرظرفیت یا کم ظرفیت)، دو روش برای فعال و غیر فعال کردن  Dial Lock پیش رو خواهید داشت:

مراکز کم ظرفیت و تلفن‌های هیبرید

در صورتی که از تلفن‌هایی مانند تلفن KX-T7730 استفاده می‌کنید، با فشار دادن کلید SP-PHONE و وارد کردن کد 77 و در نهایت انتخاب یک رمز عبور 4 رقمی‌، می‌توانید شماره‌گیری دستگاه را قفل کنید.

قفل صفحه کلید تلفن kx-t7730

برای غیر فعال کردن Dial Lock هم باید دوباره کلید SP-PHONE را فشار داده و کد 77 را وارد کنید. در این مرحله، 2 بار پشت سر هم باید رمز عبوری که در زمان قفل کردن اختصاص داده بودید را تکرار کنید. اکنون می‌توانید به سادگی، اقدام به شماره‌گیری و برقراری تماس نمایید.

مراکز پرظرفیت و تلفن‌های دیجیتال 

در صورتی که از تلفن‌های دیجیتال پاناسونیک مانند KX-DT543 استفاده می‌کنید، برای قفل کردن صفحه کلید باید ابتدا کلید SP-PHONE را وارد کرده و سپس کلید * و کد 771 را وارد کنید. با گذاشتن گوشی تلفن، صفحه کلید قفل می‌شود.

قفل صفحه کلید در تلفن kx-dt543

برای باز کردن Dial Lock هم باید گوشی را برداشته و کلید SP-PHONE را فشار دهید. در ادامه و پس از وارد کردن کلید * و کد 770، رمز عبوری که در زمان برنامه‌ریزی دستگاه به شما اختصاص داده شده است را وارد کنید.

رفع مشکلات تلفن پاناسونیک در ایده آل گستر

در صورتی که با استفاده از کدهایی که در قسمت‌های قبل به معرفی آن‌ها پرداختیم، نتوانستید قفل صفحه کلید تلفن پاناسونیک خود را باز کنید، باید آن را به واحد تعمیرات ایده آل گستر ارسال کنید.

همکاران ما در بخش تعمیرات، کلیه ایرادهای سخت افزاری و نرم افزاری تلفن‌های بیسیم و سانترال پاناسونیک را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با استفاده از قطعات و تجهیزات کاملا اورجینال، برطرف می‌نمایند.

بنابراین اگر به صورت دستی و به هر دلیلی نمی‌توانید مشکل Dial Lock تلفن پاناسونیک خود را رفع کنید، با خیال راحت و اطمینان، انجام این کار را به تعمیرکاران ما در نمایندگی پاناسونیک واگذار نمایید.

کلام آخر

گاهی وقت‌ها ممکن است ترجیح دهید که صفحه کلید نلفن پاناسونیک خود را قفل کنید تا دیگران نتوانند اقدام به شماره‌گیری و برقراری تماس بپردازند. در این شرایط، برای استفاده مجدد، باید اقدام به غیر فعال کردن Dial Lock نمایید.

در این مقاله به آموزش رفع مشکل Dial Lock تلفن پاناسونیک پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

3 | (6)
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x