همه چیز درباره تلفن بی سیم دکت dect 6.0

وقتی این مقاله را مطالعه می‌کنید، ممکن است سوالات زیادی ذهن شما را درگیر کرده باشد. اینکه فناوری DECT چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ فرق بین تلفن بیسیم و DECT چیست؟ و از همه مهمتر اینکه تکنولوژی جدید DECT 6 چه کارهایی می‌تواند برای ما انجام دهد؟ هیچ جای نگرانی نیست، چون ما اینجا هستیم تا به همین سوالات و دیگر ابهامات شما جواب دهیم. در ابتدا قصد داریم تا شما را با چندین مفهوم ابتدایی آشنا کنیم، تا درک قابلیت DECT 6 آسان‌تر شود.

اول از همه اینکه اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که برای منزل یا محل کار خود تلفن بیسیم تهیه کنید، پس به راحتی خود توجه زیادی دارید. ولی باید در مورد هر محصولی در زندگی خود به این نکته توجه داشته باشید که همه چیز، راحت بودن نیست. باید در کنار استفاده آسان از یک محصول، امنیت آن را حتما و حتما در نظر بگیرید.

تلفن بیسیم DECT چیست؟

کلمه DECT مخفف عبارت لاتین Digital Enhanced Cordless Telecommunications به معنای لغوی “ارتباطات بیسیم پیشرفته دیجیتالی” است. این عبارت یعنی هر تلفن بیسیمی که دارای استانداردهای ارتباطی دیجیتالی باشد، به طور پیش‌فرض از قابلیت DECT پشتیبانی می‌کند.

برخی از تلفن‌های DECT از طریق اینترنت و Wi-Fi نیز کار می‌‎کنند که البته این تلفن‌ها بیشتر در فضاهای کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تلفن‌های اینترنتی باعث می‌شوند تا هزینه‌های ارتباطی برای شرکت یا سازمان به طور چشمگیری کاهش یابد. از تلفن‌های دکت می‌توان محصولات پرفروشی چون تلفن بیسیم پاناسونیک مدل KX-TGD322 و KX-TG2511 را نام برد که در عین زیبایی دارای امکانات فراوانی نیز هستند.

اگر قصد دارید تا در مورد DECT بیشتر بدانید، می‌توانید مقاله “تلفن بیسیم دکت چیست؟” را مطالعه کنید.

تلفن بیسیم دکت چیست؟
بخوانید

آشنایی مختصر با فرکانس‌های تلفن‌های بیسیم

در اصل مکالمه کردن با تلفن از طریق همان بیس یا پایه تلفن با میزان دامنه‌های مختلف مانند 2/4  یا 5/8 گیگا هرتز انجام می‌شود. فرکانس تلفن معمولا روی جعبه تلفن درج می‌شود و با مشاهده کردن روی جعبه تلفن می‌توانید از میزان فرکانس تلفن مطلع شوید. این فرکانس‌ها به مرور زمان بهینه‌تر و پیشرفته‌تر شده‌اند و پهنای باند مناسب‌تری را فراهم می‌کنند.

مکالمه کردن با تلفن بیسیم در اصل از طریق بیس تلفن یا همان پایه تلفن با میزان دامنه‌های مختلف مانند 1/9، 2/4 یا 5/8 گیگا هرتز انجام می‌شود. به احتمال زیاد روی جعبه تلفن میزان دامنه تلفن خود را مشاهده کرده‌اید. اگر متوجه این موضوع نشدید، می‌توانید با دیدن مشخصات روی جعبه تلفن از میزان محدوده تلفن خود مطلع شوید.

از معمول‌ترین و رایج‌ترین فرکانس‌هایی که برای تلفن بیسیم استفاده می‌شود، فرکانس 2/4 گیگا هرتزی است. اکثر تلفن‌های بیسیم از این فرکانس استفاده می‌کنند. به این خاطر که میزان محدوده مناسبی را برای مکالمه کردن فراهم می‌کند. این محدوده مکالمه می‌تواند حدود 20 متر در فضاهای بسته باشد. از تلفن‌های 2/4 گیگاهرتزی که دارای امکانات خوبی هستند می‌توان به تلفن بیسیم KX-TG3611، تلفن بیسیم KX-TG3722 و تلفن بیسیم KX-TG3811 اشاره کرد که از پرفروش‌ترین تلفن‌های بیسیم پاناسونیک نیز به حساب می‌آیند.

تصویر تلفن نام تلفن لینک خرید محصول
 تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TG3722

 تلفن بیسیم پاناسونیک مدل KX-TG3722

 

خرید آنلاین
 تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TG3611

تلفن بی سیم پاناسونیک مدل KX-TG23611bx

 

خرید آنلاین
 تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TG3811

تلفن پاناسونیک 3811

 

خرید آنلاین

از دیگر فرکانس‌هایی که امروزه کمتر از آن در تلفن‌ها استفاده می‌شود، فرکانس 5/8 گیگاهرتز است. فرکانس‌های 5/8 نسبت به فرکانس 2/4 از وضوح صدا و برد نسبتا بهتر و از میزان باند کمتری برخوردار هستند. همین امر باعث می‌شود تا با سایر وسایل الکترونیکی، تداخل کمتری ایجاد شود. البته برخی از تلفن‌های با فرکانس 2/4، دیجیتالی هستند و از قابلیت DECT پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین تلفن‌های ویپ اسنوم

حال یکی از بهترین فرکانس‌های موجود در بین موارد قبلی ذکر شده، فرکانس 1/9 گیگا هرتز است . امروزه از این فرکانس در تلفن‌های جدید بیسیم پاناسونیک، بیشتر استفاده می‌شود. این فرکانس سازگاری بالاتر و عملکرد بهتری با تلفن‌های بیسیم دارد. به این دلیل که می‌تواند به طور معمول محدوده مکالمه در فضاهای بسته را به 50 الی 60 متر افزایش دهد. همچنین در فضاهای باز نیز، حدود 300 متر را پشتیبانی می‌کند. این تلفن‌ها به دلیل داشتن استانداردهای دیجیتالی، به عنوان تلفن DECT نیز شناخته می‌شوند. کیفیت صدای بهتر و بُرد بیشتر از مزیت‌های مهم این فرکانس محسوب می‌شود.

فناوری DECT 6.0

اکنون به مرحله معرفی فناوری DECT 6.0 رسیدیم و قصد داریم تا به صورت خلاصه و مفید این تکنولوژی را معرفی کنیم. اگر دقت کرده باشید در تلفن‌های بیسیم، گاهی اوقات فرکانس تلفن با سایر تلفن‌های موجود در محیط اطراف تداخل پیدا می‌کرد. در واقع زمانی که در حال مکالمه کردن بودیم به اصطلاح، تماس‌ها خط رو خط می‌شد و یکدفعه با فرد دیگری در سمت دیگر مکالمه مواجه می‌شدیم. از سویی دیگر، در مواقعی که از بیس یا پایه تلفن فاصله می‌گیریم، از کیفیت صدای مکالمه کمتر می‌‌شود.

گفتنی است که فناوری DECT 6 تمامی این مشکلات را به طور کامل برطرف کرده و یک مکالمه بدون دغدغه را برای شما فراهم می‌کند. این تمامی ویژگی‌های DECT 6 است که آن را با سایر تلفن‌های دیگر متمایز می‌کند. چند سالی است که شرکت پاناسونیک با بهره‌گیری از دانش مهندسین خود، این فناوری را در تلفن‌های خود قرار می‌دهد.

می‌توان گفت که این قابلیت، محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است. به وسیله تلفن دکت می‌توان یک سیستم تلفن یکپارچه در محل کار خود ایجاد کنید تا از این طریق، هم هزینه‌های ارتباطی را کاهش دهید و هم یک سیستم پاسخگوی یکپارچه و هوشمند را در اختیار داشته باشید. از محصولات دکت 6 می‌توان به تلفن بیسیم KX-TG6672 و KX-TGF342 اشاره کرد که علاوه بر امکانات فراوانی که دارند، جزء بهترین تلفن‌های پاناسونیک محسوب می‌شوند.

تصویر تلفن نام تلفن لینک خرید محصول
 تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TG6672

تلفن بیسیم پاناسونیک مدل KX-TG6672

 

خرید آنلاین
 تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TGF342

تلفن بیسیم پاناسونیک مدل KX-TGF342

 

خرید آنلاین

کلام آخر

نکته‌ای که در آخر باید به آن توجه کرد، این است که سایر وسایل برقی و الکترونیکی مانند ماکروفر، تلفن همراه یا مودم اینترنت باعث می‌شوند تا امواجی را تولید کنند که گاها باعث اختلال در هنگام مکالمه شوند. اگر از چنین وسایلی در منزل یا محل کار خود دارید، توصیه می‌کنیم که از تلفن‌های بیسیم که دارای فناوری DECT 6 هستند، استفاده کنید. از سوی دیگر حفظ حریم خصوصی و امنیت مکالمه‌ها در این تلفن‌ها زیادتر شده است.

مهمترین ویژگی تلفن دکت، ارتباطی شفاف‌تر و راحت‌تر است که می‌توانید این محصول را در وب‌سایت ایده آل گستر، نمایندگی مجاز محصولات ارتباطی پاناسونیک با گارانتی معتبر تهیه کنید. اگر همچنان سوالی در مورد DECT 6 دارید که به آن اشاره نشده، کافیست تا در زیر همین پست، آن را برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان به آن پاسخ دهیم.

سوالات متداول

فناوری DECT 6 در تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، چه ویژگی‌هایی دارد؟

این ویژگی علاوه بر تقویت کیفیت صدا و از بین بردن پارازیت‌های صدا، دارای امنیت بالاتری هم هستند. در واقع امواج سایر وسایل الکترونیکی مانند مودم اینترنت، نمی‌توانند تاثیری روی صحبت کردن شما با تلفن پاناسونیک داشته باشند. همچنین می‌توان با فاصله بیشتری نسبت به پایه تلفن مکالمه کرد. به این ترتیب می‌توانید مکالمه‌هایی با کیفیت فوق‌العاده بالا همراه با استانداردهای امنیتی داشته باشید.

چه تلفن‌هایی از تکنولوژی DECT 6 استفاده می‌کنند؟

در ابتدا باید گفت که شرکت پاناسونیک از این فناوری در محصولات خود استفاده می‌کند. برخی از این محصولات عبارتند از:
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TGC350
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TGC362
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TGC352
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TG4772
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TG6711

فرکانس مورد استفاده در تلفن‌های دکت 6، چه مقدار هستند؟

فرکانس این محصولات، 1900 مگاهرتز است. با این تفاوت که این فرکانس از نوع تقویت شده و آپدیت شده نسبت به دکت است که نویزهای صدا را در مقصد و مبدأ مکالمه برطرف می‌کند. از طریق یک آنتن دکت و این محصولات می‌توان یک سیستم ارتباطی یکپارچه را درون سازمان ایجاد کرد تا علاوه بر ارتباطات هوشمند، هزینه‌های ارتباطی و مخابراتی هم کاهش یابد.

5 | (3)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x