آموزش پاک کردن حافظه فکس پاناسونیک

کاربران دستگاه‌های فکس پاناسونیک، هر از چند گاهی با یک مشکل تکراری مواجه می‌شوند: حافظه دستگاه پر می‌شود و نمی‌توانند به اسنادی که برای آن‌ها ارسال شده است، دسترسی پیدا کنند. اما این موضوع، جای نگرانی زیادی ندارد؛ زیرا پاک کردن حافظه فکس پاناسونیک تنها 1 دقیقه زمان لازم دارد!

خوشبختانه دستگاه‌های فکس ساخت شرکت Panasonic علاوه بر کیفیت خوب، از کاربری ساده و روانی هم برخوردار هستند. بنابراین معمولا ایرادهای نرم افزاری آن‌ها به راحتی و با کمی دقت، رفع می‌شوند.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم شما را با کد پاک کردن حافظه فکس پاناسونیک آشنا کنیم. اگر شما هم در مجموعه کاری خود، از این دستگاه استفاده می‌کنید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

چرا حافظه فکس پاناسونیک پر می‌شود؟

اصلی‌ترین دلیل بروز این مشکل، کمبود یا گیر کردن کاغذ در داخل دستگاه است. در این شرایط، دستگاه به صورت اتوماتیک اسناد دریافتی را به مموری انتقال می‌دهد و با پر شدن این فضا، دیگر امکان دریافت فکس جدید را نخواهید داشت.

به طور معمول، هر بار که کاغذ در داخل فکس موجود نباشد یا به هر دلیلی، گیر کرده باشد، زمان دریافت یک فکس جدید، با پیغام “Fax in memory” مواجه می‌شوید. در صورتی که حجم اسناد دریافتی زیاد باشد، بعد از مدتی حافظه شروع به پر شدن می‌کند.

یکی دیگر از نشانه‌های پر شدن حافظه فکس، شنیده شدن صدای بوق از دستگاه است. در این شرایط با کمی خوش‌‌شانسی و بعد از چند بار امتحان، شاید بتوانید آخرین فکس ارسال شده را دریافت کنید. اما فکس‌های قبلی تقریبا از دسترس شما خارج خواهند بود.

خب در این شرایط، راه حل چیست؟ شما باید فکس‌های قدیمی که حافظه را اشغال کرده‌اند پاک کنید. فکس‌های پاناسونیک این کار را (پاک کردن حافظه) را به سادگی و تنها با یک کد دستوری، برای شما انجام می‌دهند.

آموزش نحوه دریافت فکس و راه‌های ارسال فکس
بخوانید

پاک کردن حافظه فکس پاناسونیک

در اصطلاح به خالی کردن مموری فکس، ریست (Reset) کردن هم گفته می‌شود. شما باید یک‌بار دستگاه را ریست کنید تا فکس‌های دریافتی که در حافظه ذخیره شده‌اند، پاک شوند.

برای خالی کردن حافظه در دستگاه‌های فکس پاناسونیک باید مراحل زیر را روی دستگاه دنبال کنید:

  • ابتدا کلید Menu را فشار دهید.کلید menu را فشار دهید
  • کلید # و سپس کد 9000 را وارد کنید.کلید # و سپس کد 9000 را وارد کنید
  • کلید * و بعد از آن عدد 550 را وارد کنید.کلید * و کد 550 را وارد کنید
  • اکنون بسته به مدل دستگاه خود، یکی از کلیدهای Start یا Set را فشار دهید.استارت یا ست را فشار دهید
  • 5 ثانیه منتظر بمانید و سپس دوباره کلید Menu و بعد از آن # را فشار دهید.
  • کد 9000 را وارد کرده و سپس * را فشار دهید.کد 9000 و کلید * را فشار دهید
  • این‌بار عدد 710 را وارد کنید و بسته به مدل دستگاه، یکی از کلیدهای Start یا Set را فشار دهید.کد 710 را وارد کنید

به همین سادگی دستگاه فکس شما ریست شده و حافظه آن پاک می‌شود. اکنون دوباره کاغذها را چک کرده و اسناد خود را بدون هیچ مشکلی دریافت کنید.

چرا فکس‌ها به صورت اتوماتیک وارد حافظه می‌شوند؟

در صورتی که از وجود کاغذ در داخل دستگاه مطمئن هستید؛ ولی فکس‌ها همچنان چاپ نمی‌شوند، با یک مشکل سخت افزاری مواجه هستید. در این وضعیت، کاغذ در داخل فکس گیر کرده است و دستگاه شما باید مورد عیب‌یابی و تعمیر قرار بگیرد.

اما آیا می‌توانید برای تعمیر فکس پاناسونیک خود، به هر مرکزی اعتماد کنید؟ قطعا خیر! با توجه به حساسیت این محصول برای مجموعه‌های اداری، فکس پاناسونیک حتما باید در نمایندگی‌های معتبر و توسط تکنسین‌های متخصص، مورد تعمیر قرار بگیرد.

فکس چیست؟
بخوانید

ایده آل گستر ؛ نمایندگی تعمیرات فکس پاناسونیک

شرکت ایده آل گستر نزدیک به دو دهه است که به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک در ایران، مشغول به فعالیت است. واحد تعمیرات ما هم از همان روزهای نخست تاسیس شرکت، شروع به کار کرده و خدمت رسانی به مشتریان عزیز را آغاز کرد.

cta fax repair

تعمیر فکس پاناسونیک یکی از مهم‌ترین تخصص‌های تعمیرکاران حاضر در واحد تعمیرات ایده آل گستر به شمار می‌رود. بنابراین شما عزیزان می‌توانید با خیال راحت، دستگاه فکس خود را برای عیب‌یابی و تعمیر، از سراسر ایران به ما بسپارید.

موارد زیر، تنها بخشی از خدمات ارائه شده در ایده آل گستر، در زمینه تعمیرات فکس‌های Panasonic محسوب می‌شوند:

  • استفاده از قطعات اورجینال پاناسونیک در طول دوره تعمیرات
  • به حداقل رساندن مدت زمان عیب‌یابی و تعمیر
  • یک هفته مهلت تست
  • استفاده از جدیدترین تجهیزات و ابزارها برای تعمیرات فکس پاناسونیک
  • به کار گیری نیروهای متخصص و آشنا با تمام مشکلات احتمالی دستگاه‌های فکس پاناسونیک
  • برآورد هزینه تعمیرات بر اساس نرخ مصوب اتحادیه مخابراتی ایران

خبر خوب این‌که شما عزیزان می‌توانید درخواست تعمیر فکس خود را در هر کجای کشورمان که باشید، در وب سایت رسمی ایده آل گستر ثبت نمایید. به این منظور، تنها کافیست وارد وب سایت شده و گزینه سرویس تعمیرات را از منوی اصلی انتخاب کنید.

بعد از این مرحله، وارد صفحه ثبت درخواست تعمیر می‌شوید و باید دستگاه فکس را انتخاب کنید. پس از آن، مشخصات دستگاه، آدرس دقیق، مشکل یا خرابی رخ داده، شماره همراه و … را وارد می‌کنید. کارشناسان ما در ایده آل گستر، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم برای نحوه ارسال دستگاه به واحد تعمیرات را به عمل می‌آورند.

بلافاصله بعد از رسیدن دستگاه به واحد تعمیرات ایده آل گستر، روند عیب‌یابی و برآورد هزینه تعمیر شروع می‌شود. پس از آن، با شما تماس گرفته می‌‎شود و در صورت اعلام تایید نهایی، فکس در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده استفاده مجدد می‌شود.

کلام آخر

گیر کردن کاغذ یا عدم وجود کاغذ در داخل فکس، می‌تواند باعث پر شدن مموری این دستگاه شود. در این شرایط، مشکلاتی از قبیل عدم دریافت فکس جدید یا عدم دسترسی به اسناد قدیمی ذخیره شده، قابل انتظار و پیش‌بینی خواهند بود.

در این مقاله به بررسی روش پاک کردن حافظه فکس پاناسونیک پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید یا از طریق شماره تلفن ثابت 02181010 با کارشناسان و مشاورین ایده آل گستر تماس بگیرید.

امتیاز شما به این پست post
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x