اصول نگه داری از فکس لیزری و معمولی پاناسونیک

هر وسیله الکتریکی یک سری نکات و اصول برای رعایت در نگه داری و کار برای خود دارد اینجا یک سری توصیه‌هایی برای نگهداری و کار با انواع دستگاه فکس و فتوکپی آمده است.

دستگاه‌های فتوکپی و دستگاه فکس از کالاهایی هستند که امروزه در اداره‌ها، مراکز آموزشی و… کاربرد فراوانی دارند و دارای تنوع بسیار زیادی از حیث برند و مدل می باشند به همین دلیل بسیاری از کاربران، هنگام خرید و گاه هنگام استفاده از این کالاها دچار مشکلاتی می‌شوند که اغلب این موضوع به دلیل عدم آگاهی از روش صحیح نگهداری یا استفاده از این دستگاهها رخ می‌دهد.

انواع دستگاه فکس:

فکس های حرارتی: این فکس‌ها به دلیل ساختار ساده و معمولی خود نسبت به فکس‌های کاربنی و لیزری چند کاره، بسیار کمتر دچار مشکل میشوند و به صورت کلی استفاده و نگهداری از این فکسها بسیار ساده تر میباشد عمده ترین توجه شما در استفاده از این نوع فکس ها باید استفاده از کاغذ حرارتی مناسب و مرغوب باشد و اینکه از گرد و غبار محیط محافظت شوند.

فکس کاربنی: استفاده از رول کاربن مرغوب بسیاری از مشکلات به وجوده آمده برای فکس تان را مرتفع میکند و از مشکلاتی همچون گیر کردن کاغذ داخل دستگاه فکس و یا چسبیدن فیلم کاربن به کاغذ خبری نیست. برای نگه داری از فیلم های کاربن اضافی هم نکاتی لازم است که باید حتما رعایت شود ،اینکه در جای بسیار گرم نگه داری نشود ،از نفوذ آب و رطوبت به فیلم کاربن جلوگیری شود و کاربن هم تحت فشار و تنش نباشد و در صورت اتمام فیلم کاربن فکس آن را از دستگاه خارج و یک کاربن نو و مناسب را جایگزین کنید و از استفاده مجدد کاربن مصرف شده خودداری شود.

فکس لیزری: دستگاه فکس لیزری یکی از پیشرفته ترین انهواع دستگاه فکس در دنیا به شمار می رود که از مقامت بالا و کارایی بسیار عالی نسبت به سایر مدل های فکس برخوردار است.
فکس های لیزری دقت و سرعت بسیار بالایی در ارسال، دریافت، چاپ و اسکن داده ها دارند.
این نوع از فکس خود به چند مدل دوکاره، سه کاره و چهار کاره تقسیم می‌شوند. همچنین فکس های لیزری قادر هستند از طریق LAN و USB به کامپیوتر و شبکه متصل کنید و از این طریق کار ارسال و دریافت فکس را در چندین کامپیوتر به راحتی انجام دهید.

کاغذ A4 : برای دستگاه فکس خود از کاغذ A4 مرغوب استفاده کنید و کاغذ هایی را به کار ببرید که سالم باشند ،کثیف نباشند و دو طرف کاغذ A4 سفید باشد و اینکه در مخزن کاغذ خود بیشتر از ظرفیت دستگاه کاغذ نگذارید (معولا ۱۰ الی ۱۵ ورق) و کاغذ ها را قبل از گذاشتن در مخزن دستگاه از هم جدا کنید تا به شکل چسبیده وارد دستگاه نشوند برای این کار میتوانید کمی بین کاغذها بدمید.

همیشه مواظب اثرات سوء گرد و غبار باشید.

فکس های لیزری و چند کاره : این نوع دستگاه ها عمدتا برای عملکرد حرفه ای فکس طراحی شده است و استفاده مداوم و بی وقفه آنها به عنوان یک پرینتر و یا دستگاه کپی باعث کاهش عملکرد و عمر دستگاه میشود ضمنا در استفاده های این چنینی به کارتریج و درام دستگاه فشار خواهد آمد و این باعث کاهش عمر آن میشود. توصیه میشود از این دستگاه ها با اطلاع کامل از کارایی و امکاناتشان، به عنوان فکس برای ارسال و دریافت استفاده شود و در مصارف خانگی و موارد ضروری میتوان از پرینت و کپی آن استفاده کرد.

در کل برای افزایش عمر و همچنین حفظ کیفیت دستگاه‌های مذکور نیازمند توجه به نکاتی است که در زیر آمده است. این موارد به نوعی شامل تمام محصولات و برندهای این حوضه میشود که در صورت رعایت تا حد زیادی در بهینه استفاده کردن آنها موثر است.

۱- هنگام گیر کردن کاغذ سعی کنید از دکمه STOP برای خارج کردن آن استفاده کنید و از کشیدن کاغذ برای جلوگیری از آسیب رساندن غلتکها و سازو کار دستگاه ،خوداری کنید.

۲- از قرار دادن دستگاه در محلی که گازهای قابل اشتعال یا گازهایی مانند آمونیاک وجود دارد، اجتناب کنید.

۳- دستگاه را در محلی نصب کنید که پایدار باشد و گرد و غبار زیادی وارد آن نشود، چرا که وجود گرد و غبار، کیفیت کپی‌برداری دستگاه را کاهش می‌دهد.یکی از عوامل بسیار موثر در کاهش کارایی دستگاه های فکس ،گرد غبار ناشی از محیط است سعی کنید از این دستگاه ها را در محیط های آلوده به گردوخاک استفاده نکنید و در صورت اجبار از یک کاور مناسب برای دستگاه فکس خود استفاده کنید.

۴- از قراردادن دستگاه در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید، چرا که در غیر این صورت نه تنها کیفیت کپی‌برداری کاهش می‌یابد، بلکه ممکن است بدنه دستگاه تغییر شکل یا رنگ پیدا کند.

۵- برای اتصال دستگاه به جریان برق از پریزی استفاده کنید که قدرت کافی داشته باشد.

۶- از مواد مصرفی (تونر، درام، روال فاکس و…) با هولوگرام مخصوص و شناخته شده استفاده کنید، چرا که بسیاری از افراد سودجو با توزیع مواد مصرفی تقلبی و شبیه‌سازی باعث پایین آمدن کیفیت دستگاه و نیز کاهش عمر آن می‌شوند

۷- توصیه می‌شود دستگاه را با گارانتی معتبر از نمایندگی‌های مجاز خریداری کنید تا در صورت بروز اختلال در روند کار دستگاه، برای رفع ایراد با مشکل مواجه نشوید.

۸- دستگاه را طوری نصب کنید که فاصله آن از دیوار حداقل ۱۰ سانتی متر باشد تا فن‌های دستگاه بتواند به راحتی کار خود را برای خنک سازی دستگاه فکس یا پرینتر و یا چند کاره شما انجام دهد

امتیاز شما به این پست post
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x