گیت وی FXO چیست؟

FXS و FXO پورت هایی هستند که توسط خطوط تلفنی آنالوگ (سرویس تلفنی قدیمی و ساده) به کار می روند.

FXS (Foreign Exchange Subscriber) پورتی است که خط آنالوگ را به مشترک ارائه می دهد. اگر به زبانی ساده تر بخواهیم بگوییم، پلاگینی روی دیوار است که بوق تلفن، شارژ باتری و ولتاژ زنگ را برقرار می کند. FXS جک یا رابطی در سیستم تلفنی است که تجهیزات FXO می توانند به آن وصل شوند.

FXO (Foreign Exchange Office) پورتی است که خط آنالوگ را دریافت می کند. پلاگینی روی تلفن و ماشین فکس یا پلاگینی روی سیستم تلفن آنالوگ شما است. زمانی که پورت FXO با دستگاهی مانند فکس یا تلفن ارتباط برقرار می کند، این دستگاه به صورت دستگاه FXO شناخته می شود. این پورت ارتباطی به خط FXS برقرار می کند.

گیت وی gateway تلفن IP تلفن ویپ FXO FXS

 

FXO و FXS همیشه با هم جفت می شوند، به بیان دیگر مکمل یکدیگرند.

بسیاری از سیستم های تلفن قدیمی از پورت های FXO و FXS استفاده می کنند و این در حالی است که بسیاری از سیستم ویپ به گیت وی های بیشتری برای پورت های FXS و FXO نیاز دارند.

تماس تلفنی که از طریق خط آنالوگ دریافت می شود به صورت زیر عمل می کند:

ابتدا گوشی تلفن دستگاه FXO را برمیدارید. پورت FXO در دو طرف تشخیص می دهد که تماس باید برقرار شود و در این حالت شماره به سیگنال های DTMF تبدیل می شود.

 

FXS gateway VoIP تلفن ویپ گیت وی

تماس برقرار شده به شکل زیر عمل می کند:

پورت FXS برق موردنیاز را تامین می کند. تلفن شروع به زنگ زدن می کند. با برداشتن تلفن، تماس برقرار می شود.

FXS و FXO و VoIP

زمانی که قصد دارید دستگاهی خریداری کنید که تلفن های آنالوگ را به سیستم تلفن ویپ وصل کند، بهتر است با عنوان هایی همچون FXS و FXO آشنا شوید.

اگر می خواهید ماشین فکس آنالوگ را به سیستم تلفن وصل کنید، حداقل به یک پورت FXS نیاز دارید. و اگر می خواهید از تلفن آنالوگ استفاده کنید، برای هر خط به یک پورت FXO نیاز دارید.

گیت وی تلفن ویپ تلفن آنالوگ gateway VoIP

 

گیت وی FXO

برای وصل کردن خطوط تلفن آنالوگ به سیستم تلفن IP به گیت وی FXO نیاز داریم. از این طریق، پورت FXS را به پورت FXO گیت وی وصل کنید. با این کار، خط تلفن آنالوگ به تماس ویپ تبدیل می شود.

analog phone voip تلفن ویپ آنالوگ گیت وی

گیت وی FXS

گیت وی FXS خطوط بیشتری از تجهیزات قدیمی را به سیستم تلفن ویپ وصل می کند. شما همچنین می توانید از این گیت وی برای وصل کردن تلفن های آنالوگ به آن استفاده کنید و از تلفن های آنالوگ خود با سیستم تلفنی ویپ نیز مجدد استفاده کنید. شما به یک گیت وی FXS نیاز دارید زیرا می خواهید پورت های FXO را به اینترنت یا سیستم ویپ وصل کنید.

 

نتیجه

پورت های FXS و FXO برای ایجاد و همچنین دریافت تماس به هم وصل شده اند. پورت FXS که روی دیوار است و پورت FXO روی تلفن دفتر و یا ماشین فکس است. زمانی که تماس می گیرید، دستگاه FXO سیگنالی به پورت FXS می فرستد. و زمانی که می خواهید تماسی را جواب دهید، پورت FXS ولتاژ صدا را به پورت FXO و به دستگاه می فرستد.

به هر حال این پروسه با اضافه کردن شبکه دیگر مانند سیستم ویپ، متفاوت است. در این حال گیت وی FXS لازم است تا دستگاه FXO را به تلفن VoIP وصل کند. و گیت وی FXO لازم است تا خطوط تلفن آنالوگ را به ویپ اتصال دهد.

1.7 | (3)
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x