کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک {کم ظرفیت و پرظرفیت}

دایورت کردن به معنی انتقال تماس‌های ورودی خط تلفن، روی یک خط دیگر است. این قابلیت در مجموعه‌های کاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا کارمندان ممکن است در طول روز، بارها و بارها از پشت میز خود بلند شوند. در این شرایط، برای اینکه تماس‌های ورودی بدون پاسخ نمانند، بهترین راه، استفاده از کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک است.

بسیاری از مراکز تلفن در ایران، با استفاده از سانترال‌های ساخت شرکت پاناسونیک راه‌اندازی می‌شوند. این سانترال‌ها به کاربران امکان می‌دهند تمامی تماس‌های ورودی (داخلی و تماس‌های خط شهری) را تنها با فعال‌سازی یک کد، روی هر خط تلفن دیگری (یک داخلی دیگر، یک خط شهری یا حتی شماره تلفن همراه) انتقال دهند.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم به بررسی کد دایورت تلفن سانترال در مراکز کم ظرفیت و پرظرفیت بپردازیم. اگر شما نیز یکی از کاربران دستگاه سانترال Panasonic هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

کد دایورت تلفن در سانترال‌های کم ظرفیت پاناسونیک

سانترال‌های کم‌ظرفیت پاناسونیک در شرکت‌های تجاری کوچک و متوسط، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مراکز با سانترال‌های سری TEM و TES راه‌اندازی می‌شوند. در حال حاضر، دستگاه سانترال پاناسونیک 824 محبوب‌ترین مدل از دستگاه‌های کم‌ظرفیت پاناسونیک محسوب می‌شود.

در صورتی که مرکز تلفن مجموعه کاری خود را با استفاده از سانترال 824 راه‌اندازی کرده‌اید، در حال استفاده از مراکز سانترال کم‌ظرفیت پاناسونیک هستید. برای دایورت کردن تلفن سانترال در این سیستم‌ها، باید مطابق مراحل زیر جلو بروید:

  1. ابتدا گوشی تلفن خود را برداشته یا کلید SP-PHONE را فشار دهید.
  2. در صورتی که از تلفن‌های هایبرید استفاده می‌کنید، کلید FWD/DND را فشار دهید.
  3. در صورتی که از تلفن‌های آنالوگ استفاده می‌کنید، عدد 71 را شماره‌گیری کنید.
  4. برای انتقال همه تماس‌ها (داخلی و خطوط شهری) کلید 3 را فشار دهید.
  5. در این مرحله شماره آزادسازی خط شهری (0 یا 9) را وارد کنید.
  6. شماره‌ای که قصد دارید تماس‌ها روی آن دایورت شوند را وارد کنید.
  7. صدای بوق تایید نشان می‌دهد که تماس‌ها با موفقیت انتقال پیدا کرده‌اند.

کد دایورت در سانترال کم ظرفیت

نکته: برای غیر فعال‌سازی کد دایورت تلفن سانترال کد 710 را روی دستگاه تلفن، شماره‌گیری کنید.

به این ترتیب تمامی تماس‌های ورودی شما به شماره‌ای که وارد کرده‌اید منتقل می‌شوند. از این به بعد، گوشی مقصد به جای تلفن سانترال شما زنگ می‌خورد.

کد دایورت تلفن در سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک

دستگاه‌های سانترال پرظرفیت پاناسونیک در ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه‌های سری TDA، TDE و NS از جمله این سیستم‌ها محسوب می‌شوند.

برای انتقال تماس‌ها در مراکز پرظرفیت پاناسونیک باید مطابق مراحل زیر جلو بروید:

  1. ابتدا گوشی تلفن را بردارید یا کلید SP-PHONE را فشار دهید.
  2. کد 71* را وارد کنید.
  3. در این مرحله، برای دایورت تماس‌های داخلی عدد 0، تماس‌های خط شهری عدد 1 و کلیه تماس‌ها، عدد 2 را فشار دهید.
  4. کد آزاد کردن خط شهری (0 یا 9) را فشار داده و سپس، شماره‌ای که می‌خواهید تماس‌ها روی آن دایورت شوند را شماره‌گیری کنید.
  5. در انتها باید کلید # را فشار دهید.
  6. بوق تایید نشان می‌دهد که کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک با موفقیت انجام شده است.

انتقال تماس در سانترال پرظرفیت

نکته: برای غیر فعال کردن انتقال تماس‌ها، کافیست کد 7100* را وارد کرده و در انتها، کلید # را فشار دهید.

به این ترتیب شما تماس‌های دل‌خواه خود را با موفقیت روی یک شماره مقصد دایورت کرده‌اید. از این به بعد، دستگاه تلفن مقصد، به جای تلفن سانترال شما زنگ می‌خورد.

ایده آل گستر ؛ نمایندگی مجاز سانترال‌های پاناسونیک

فروشگاه ایده آل گستر سال‌هاست که به عنوان نمایندگی رسمی و مرکز مجاز محصولات اداری و مخابراتی پاناسونیک در ایران، مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز است. برخی از خدمات ما در ایده آل گستر در ادامه آورده شده‌اند:

  1. عرضه انواع محصولات مخابراتی پاناسونیک (تلفن‌های خانگی و سانترال، دستگاه‌های سانترال، فکس، ویدئوپروژکتور و …) به صورت کاملا اورجینال
  2. ارائه ضمانت‌نامه معتبر و 12 ماهه برای تمامی محصولات
  3. ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی تمام وقت
  4. تعمیرات تخصصی تمامی محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک
  5. ارائه راهنمایی‌های تخصصی پیش از فروش به مشتریان

لازم به ذکر است از آن‌جایی که ایده آل گستر تمامی فعالیت‌های خود را تحت نظر مستقیم اتحادیه مخابراتی انجام می‌دهد، خیال شما عزیزان از منصفانه بودن قیمت‌های این مجموعه نیز کاملا راحت و آسوده خواهد بود.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک در مراکز کم‌ظرفیت و پرظرفیت پرداختیم. اکنون به سادگی می‌توانید تمامی تماس‌های خود را به یک شماره دل‌خواه، انتقال دهید. این قابلیت به ویژه برای کارمندانی که در طول روز برای مدت طولانی پشت میز خود نیستید، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با این موضوع سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا کارشناسان فنی ما در بخش تعمیرات سانترال در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشند.

3 | (1)
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x