مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک

هر دستگاه الکتریکی مشکلات خاص خودش را دارد. مشکلاتی که گاه ما را تا حد جنون اذیت می‌کنند و اعصاب ما را به بدترین شکل ممکن بهم می‌ریزند. آنچه که مسلم است این است که رفع برخی از این اشکالات نیازمند تخصص کافی بوده و بهتر است از طریق متخصص حل شوند. اما پاره ای دیگر از اشکالات نیز با یک تغییر و تحول ساده در دستگاه قابل رفع شدن می‌باشند. یکی از ابزارهایی که ممکن است با اشکالات متعددی دز زمان کار با آن بربخوریم، تلفن‌های ثابت و همراه می‌باشند. امروز می‌خواهیم به بررسی یکی از مشکلات اعصاب خوردن کن تلفن های ثابت بپردازیم : مشکل زنگ نخوردن دستگاه !

بیشتر بخوانید :

تلفن بی سیم یا رومیزی ؟

گاهی اوقات شاهد این اتفاق هستیم که تلفن ثابت ما زنگ نمی‌خورد. علی رغم اینکه ظاهرا دستگاه کاملا سالم است و می‌توانیم به راحتی از طریق آن اقدام به شماره گیری و تماس نماییم؛ اما زمانی که فردی با ما تماس می‌گیرد؛ هیچ صدایی از دستگاه تلفن ما بلند نمی‌شود. این اتفاق ممکن است هم برای تلفن‌های رومیزی و هم تلفن‌های بی سیم رخ دهد. از آنجایی که برند پاناسونیک در زمینه تلفن‌های ثابت حرف اول را در کشورمان می‌زند؛ امروز به بررسی مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک خواهیم پرداخت و سعی می‌کنیم دلایل آن را مشخص کرده و به دنبال راه حل نیز باشیم؛ با ما همراه باشید:

تلفن من زنگ نمی‌ خورد

عدم زنگ خوردن تلفن

اولین دلیلی که‌ می‌تواند باعث بروز این اتفاق شود؛ مشکل یا خرابی خطوط تلفن منزل شما است. ممکن است دستگاه هیچ مشکلی نداشته باشد و هر آنچه که هست؛ مربوط به پشت تلفن، یعنی خطوط آن باشد. پس قبل از هر اقدامی، ابتدا از صحت خطوط تلفن خود مطمئن شوید. برای اینکار می‌توانید یک دستگاه دیگر را به خط خود وصل کرده و آن را آزمایش نمایید. اگر دستگاه جدید نیز زنگ نخورد؛ مشکل از خطوط تلفن است؛ اما اگر شاهد زنگ خوردن دستگاه بودید؛ خطوط تلفن سالم بوده و ایراد مربوط به دستگاه تلفن شما می‌باشد.

یکی دیگر از دلایل این اتفاق می‌تواند قطع بودن صدای تلفن باشد. بنابراین مطمئن شوید که صدای زنگ دستگاه بر روی صفر یا بیصدا قرار نگرفته باشد. گاهی اوقات به راحتی و با تنظیم صدای تلفن؛ می‌توانید مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک را رفع نمایید

یکی دیگر از دلایل این اتفاق ‌تواند قرار گرفتن دستگاه تلفن شما بر روی حالت خصوصی یا ” Privacy Mode ” باشد. اگر این اتفاق رخ داده باشد، تلفن شما برای مدت زمانی نامعلوم زنگ نخواهد خورد. بنابراین باید تلفن را از این حالت خارج کنید تا مشکل شما رفع گردد.

از دیگر دلایل بی صدا شدن دستگاه تلفن به ویژه در گوشی های بیسیم پاناسونیک قرار دادن دستگاه در حالت “Night Mode” است. در این حالت شما مشخص می کند که در یک زمان مشخصی از شبانه روز تلفن زنگ نخورد. به محض برداشتن این حالت تلفن شما دوباره قابلیت زنگ خوردن هنگام تماس را پیدا خواهد کرد. این حالت در بعضی از تلفن های پاناسونیک فعال است. تلفن بی سیم پاناسونیک مدل kx-tg6821، تلفن بی سیم پاناسونیک مدل kx-tg6811 و گوشی پاناسونیک 3712 از جمله دستگاه های پاناسونیکی هستند که دارای این ویژگی می باشند.

در انتها باید بدانید که اگر در منزل یا اداره خود از چندین گوشی تلفن به صورت همزمان استفاده می‌کنید، ممکن است برق کافی به یکی از آن‌ها نرسد و باعث شود که آن تلفن زنگ نخورد.

چگونه این مشکل را رفع کنیم ؟

مرکز تعمیرات مجاز پاناسونیک

خب یرای رفع هر مشکلی ابتدا باید خود را مشکل را ریشه یابی کنیم . در این مورد نیز همین ادعا صدق خواهد کرد. بنابراین شما ابتدا باید دلیل زنگ نخوردن تلفن خود را بیابید و سپس اقدام به رفع آن نمایید. در صورتی که اشکال از خطوط تلفن شما باشد؛ باید با اداره مخابرات منطقه زندگی تماس گرفته و از آن‌ها درخواست کمک نمایید. اگر صدای زنگ تلفن شما بر روی صفر قرار گرفته باشد؛ باید مطابق دفترچه راهنمای دستگاه، صدای آن را به حالت معمول برگردانید

در صورتی که تلفن شما در حالت ” Privacy Mode ” قرار گرفته است؛ باید از طریق قسمت ” Menu ” وارد بخش تنظیمات شده و این حالت را غیر فعال نمایید. در صورتی که از دستگاه‌های زیادی استفاده می‌کنید نیز باید تعداد آن‌ها را کاهش دهید. در صورتی که با هیچکدام از موارد بالا نتوانستید مشکل خود را رفع نمایید؛ بهترین راه مراجعه به یک مرکز تعمیرات مجاز پاناسونیک می‌باشد. آن‌ها با بررسی دقیق دستگاه، ایرادات احتمالی را رفع کرده و مشکل شما را حل خواهند کرد.

 

3.1 | (11)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x