تنظیمات ویدئو پروژکتور پاناسونیک

پاناسونیک یکی از مهم‌‌ترین و شناخته شده‌ترین نام‌ها در زمینه تولید انواع ویدئو پروژکتور است. این شرکت، اخیرا تولید انبوه پروژکتورهای DLP را برای استفاده در سالن‌های کنفرانس، سالن‌های نمایش، موزه‌ها و … آغاز کرده است. این در حالیست که ویدیوپروژکتوهای LCD پاناسونیک هم سال‌هاست که در منازل، کلاس‌های درس و … حرف اول را می‌زنند.

این محصولات در کشورمان نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. شرکت ایده آل گستر به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک، انواع مدل‌های مختلف ویدئو پروژکتور پاناسونیک را همراه با یک گارانتی معتبر 12 ماهه و قیمت کاملا منصفانه، به مشتریان عزیز خود عرضه می‌کند.

تنظیمات ویدئو پروژکتور پاناسونیک موضوعی است که قصد داریم در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر به آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های مختلف این پروژکتورها آشنا شوید.

انواع ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک

قبل از اینکه به تنظیمات و نحوه استفاده از ویدئو پروژکتور پاناسونیک بپردازیم، بهتر است با انواع تکنولوژی‌های مختلف به کار رفته در این محصولات آشنا شویم. در حال حاضر، شرکت پاناسونیک روی تولید پروژکتورهای LCD و DLP تمرکز کرده است. این دو مدل تفاوت‌های زیادی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویدئو پروژکتور LCD پاناسونیک

این دستگاه‌ها بر اساس نمایشگرهای کریستال مایع و فناوری انتقال داده کار می‌کند. پروژکتورهای LCD به دلیل قیمت مناسب و هزینه تعمیر و نگه‌داری پایین، از محبوبیت بسیاری در سراسر جهان برخوردار هستند. از ویدئوپروژکتور LCD پاناسونیک معمولا در سمینارها، جلسات تجاری، سخنرانی‌ها و … استفاده می‌شود.

ویدئو پروژکتور lcd پاناسونیک

منبع نور در این دستگاه‌ها، یک لامپ استاندارد است که نور آن از میان سه صفحه نمایش کریستال مایع عبور می‌کند. این پنل‌ها به برخی از رنگ‌ها اجازه عبور می‌دهند و بعضی دیگر را مسدود می‌کنند؛ به این ترتیب تصاویر روی پرده شکل می‌گیرند. یک پروژکتور LCD می‌تواند با مصرف انرژی کمتر، روشنایی بیشتری ایجاد کند. (نسبه به پروژکتورهای DLP)

وضوح تصویر فوق‌‍العاده و بزرگ‌نمایی مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌های ویدئو پروژکتور LCD پاناسونیک محسوب می‌شوند. برخی از بهترین مدل‌های این دستگاه‌ها، عبارتند از:

  1. ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LB1VEA
  2. ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LB300
  3. ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VX425N
  4. ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VX610

کنتراست پایین و گرم شدن زیاد در صورت استفاده مداوم را می‌توان بزرگ‌ترین نقاط ضعف ویدئو پروژکتور LCD به شمار آورد. علاوه بر این، ممکن است بعد از چند سال، کیفیت تصویر این دستگاه‌ها نیز مقداری افت کند.

ویدئو پروژکتور DLP پاناسونیک

پروژکتورهای DLP از تراشه‌ای با میلیون‌ها آینه کوچک تشکیل شده‌اند که هر کدام از آن‌ها، یک پیکسل جداگانه محسوب می‌شوند. تصویری که روی پرده نمایش داده می‌شود، از تابش نور به این تراشه ایجاد می‌شود؛ در حالی که آینه‌ها نور را به سمت صفحه باز می‌گردانند.

ویدئو پروژکتور dlp پاناسونیک

به دلیل گستردگی ویژگی‌های این محصولات، تنوع استفاده از آن‌ها نیز بسیار زیاد است. سرگرمی‌های خانگی، سالن‌های سینمایی، سخنرانی‌ها، عبادت‌گاه‌ها، مراکز پزشکی و امنیتی و … تنها برخی از کاربردهای یک پروژکتور DLP پاناسونیک محسوب می‌شوند.

تصاویر واضح و بدون لرزش، هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین (تقریبا صفر)، سبک و قابل حمل بودن و … از مهم‌ترین ویژگی‌های ویدئوپروژکتور DLP پاناسونیک محسوب می‌شوند. از مجله مدل‌های DLP پاناسونیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-DZ680
  2. ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LX300
  3. ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-DZ6710

قیمت این پروژکتورها نسبت به مدل‌های LCD بالاتر است و این موضوع را می‌توان تنها نقطه ضعف پروژکتورهای DLP دانست. اما از طرفی دیگر و به دلیل عدم استفاده از فیلتر، این دستگاه‌ها عملا نیاز به هیچ تعمیری در آینده و بعد از استفاده مداوم، نخواهند داشت.

ویژگی‌های ویدئو پروژکتور پاناسونیک

هر ویدئو پروژکتور، ویژگی‌ها و شاخصه‌های مخصوص خود را دارد که باید در زمان خرید، به آن‌ها توجه داشته باشید. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین فاکتورها و مشخصات ویدئوپروکتورهای پاناسونیک خواهیم پرداخت:

شدت روشنایی 

شدت روشنایی را می‌توان مهم‌ترین شاخصه یک ویدئو پروژکتور به شمار آورد. واحد اندازه گیری این ویژگی، انسی لومن است که البته به صورت خلاصه، به آن لومن هم گفته می‌شود. توجه داشته باشید که هرچقدر که شدت روشنایی یک پروژکتور بالاتر باشد، قیمت آن هم افزایش می‌یابد.

شدت روشنایی پروژکتور

در صورتی که قصد دارید از پروژکتور خود در فضاهای روشن، محیط‌های سر باز، اتاق‌هایی با نور زیاد و … استفاده کنید، حتما باید به سراغ مدل‌هایی بروید که شدت نور بیشتری داشته باشند. برای سینماهای خانگی، یک پروژکتور با حداقل شدت 1500 لومن، کار شما را راه می‌اندازد.

کنتراست تصویر 

کنتراست به اختلاف بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین نقطه از یک تصویر گفته می‌شود. این شاخص، تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت تصاویر نمایش داده شده روی پرده پروژکتور دارد. در حقیقت، هرچقدر که کنتراست یک ویدئو پروژکتور بالاتر باشد (اختلاف میان تاریک‌ترین و روشن‌ترین نقطه بیشتر باشد) کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌دهد.

 

کنتراست تصویر

اگر قصد دارید از دستگاه خود در محییط‌های روشن یا سینماهای خانگی (که کیفیت تصویر بسیار مهم است) استفاده کنید، باید به دنبال مدل‌هایی از ویدئو پروژکتور پاناسونیک باشید که کنتراست تصویر بالاتری دارند. این شاخص به صورت نسبت عدد 1 به یک عدد دیگر نشان داده می‌‌شود (به عنوان مثال 10000:1)

رزولوشن 

رزولوشن (Resolution) به تعداد پیکسل‌هایی اشاره داد که ویدئو پروژکتور می‌تواند روی یک سطح نمایش دهد. کاملا بدیهی است که هرچقدر که رزولوشن یک دستگاه بالاتر باشد، کیفیت تصاویر نمایش داده شده (و متاسفانه قیمت!) نیز بالاتر می‌رود. رزولوشن به صورت ترکیب دو عدد نشان داده می‌شود (برای مثال 1024 *768)

در جدول زیر می‌توانید رزولوشن‌های رایج برای انواع ویدئو پروژکتورهای مختلف را مشاهده نمایید:

رزولوشن مقدار عددی موارد استفاده
SVGA 800 * 600 سینماهای خانگی و کلاس‌های آموزشی
XGA 1024 * 768 آموزش‌های دانشگاهی و پیشرفه‌تر
WXGA 1280 * 8000 سینماهای خانگی حرفه‌ای
FULL HD 1920 * 1080 سمینارهای تجاری و سالن‌های کوچک سینمایی
4K 2160 * 1280 سالن‌های سینمایی بزرگ و اجلاس‌های حرفه‌ای

رزولوشن یک فاکتور بسیار مهم در انتخاب و خرید ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک محسوب می‌شود. بنابراین حتما دقت داشته باشید که مدلی که انتخاب کرده‌اید با نیازهای شما مطابقت داشته باشد تا مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی و غیر ضروری نشوید.

عمر مصرفی لامپ پروژکتور

لامپ مهم‌ترین بخش از یک ویدئو پروژکتور محسوب می‌شود و به عنوان منبع نور و تصویر عمل می‌کند. این لامپ عمر محدودی دارد و بعد از مدتی، نیاز به تعویض آن خواهید داشت. بنابراین هرچقدر که عمر مصرفی لامپ یک ویدئو پروژکتور بالاتر باشد، مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که عدم استفاده صحیح می‌تواند عمر مصرفی لامپ ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک را کاهش دهد. پس توصیه می‌کینم در استفاده از این دستگاه‌ها، دقت کافی را به خرج دهید تا مجبور نباشید بعد از مدت کوتاهی، یک لامپ جدید خریداری کنید.

تنظیمات ویدئو پروژکتور پاناسونیک

اکنون زمان استفاده از ویدئو پروژکتور پاناسونیک رسیده است. این دستگاه از یک لامپ و یک پرده تشکیل شده است. لامپ به یک منبع تصویر (تلویزیون، کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و …) وصل شده و تصاویر دریافتی را روی پرده نمایش می‌دهد. البته گاهی وقت‌ها می‌توان تصاویر را روی دیوارهای روشن هم نمایش داد.

لامپ ویدئو پروژکتور معمولا روی سقف نصب می‌شود (رو به پرده یا دیوار)، اما در صورت تمایل می‌توانید از پایه ایستاده نیز برای نصب آن استفاده کنید. این پایه را باید جداگانه خریداری نمایید. (پایه و پرده هر دو از تجهیزات جانبی ویدئو پروژکتور پاناسونیک محسوب می‌شوند)

بعد از نصب پروژکتور، نوبت به اتصال آن به منبع تصویر می‌رسد. در این مرحله، باید دستگاه از طریق یکی از پورت‌های رایج، به تلویزیون، لپ تاپ یا تلفن همراه و … وصل شود. پروژکتورهای پاناسونیک معمولا دارای پورت‌های زیر هستند:

  1. Component
  2. S-Video Composite
  3. AVI
  4. HDMI
  5. VGA

برای دریافت بهترین تصاویر ممکن، توصیه می‌کنیم پروژکتور پاناسونیک خود را از طریق کابل HDMI به منبع تصویر وصل کنید. (البته در صورتی که دستگاه شما از این پورت برخوردار باشد)

بعد از اینکه پروژکتور پورت ورودی را با موفقیت تشخیص داد، تصویر روی پرده نمایش داده می‌شود. منوی روی کنترل ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید تنظیمات مختلفی از قبیل تغییر کنتراست، برعکس کردن تصاویر، تغییر رنگ، تغییر شفافیت و … را انجام دهید.

توجه: بلندگوهای داخلی ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک معمولا از کیفیت صدای مناسب و قدرتمندی برخوردار نیستند. بنابراین برای بهترین استفاده از این دستگاه‌ها، توصیه می‌کنیم از بلندگوهای خارجی استفاده کنید.

اکنون به بررسی تنظیمات مختلفی که می‌توانید روی ویدئو پروژکتور پاناسونیک انجام دهید، خواهیم پرداخت.

تنظیمات مربوط به روشنایی ویدئو پروژکتور پاناسونیک

شما می‌توانید به صورت دستی روشنایی ویدئو پروژکتور خود را تغییر دهید. روش انجام این کار، معمولا در اکثر مدل‌های پاناسونیک، مشترک است:

  1. دکمه Menu را فشار داده و وارد Setting را انتخاب کنید.
  2. در این منو، گزینه “Brightness Settings” را انتخاب کرده و Enter بزنید.
  3. اکنون گزینه “Light Source Mode” را انتخاب کرده و Enter بزنید.
  4. اکنون 4 گزینه مشاهده خواهید کرد که می‌توانید به دل‌خواه هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید:
  5. Normal: این گزینه روشنایی را در مناسب‌ترین سطح (با توجه به وضعیت محیط) قرار می‌دهد.
  6. Quiet: این گزینه روشنایی را در 70 درصد، تنظیم می‌کند.
  7. Extended: این گزینه روشنایی را به 30 درصد کاهش می‌دهد.
  8. Custom: با انتخاب این گزینه می‌توانید روشنایی را بین 30 تا 70 درصد تنظیم کنید.
  9. برای خروج کلید ESC را فشار دهید.

به این ترتیب، می‌توانید روشنایی ویدئو پروژکتور خود را متناسب با نور محیط تغییر داده و بهترین کیفیت تصاویر را روی پرده تجربه کنید.

برعکس کردن تصویر ویدئو پروژکتور پاناسونیک

زمانی که ویدئو پروژکتور را روی سقف نصب می‌کنید، ممکن است لازم باشد تصویر را برعکس کنید تا روی پرده، به درستی نمایش داده شود. مراحل انجام این کار به صورت زیر است:

  1. روی کنترل یا بدنه دستگاه، دکمه Menu را فشار دهید.
  2. در این منو، گزینه “Extended” را انتخاب کنید.
  3. به دنبال “Projection” باشید و برای برعکس کردن تصویر، “Ceiling” را انتخاب کنید.
  4. برای برگرداندن تصویر به حالت عادی، گزینه “Front” را انتخاب کنید.
توجه: بسته به مدل ویدئو پروژکتور پاناسونیک شما، ممکن است مراحل و گزینه‌هایی که در بالا معرفی شدند، اندکی فرق داشته باشند. با این‌حال، روند کلی انجام این کار، تقریبا در تمام مدل‌ها، شبیه به هم است.

ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک را از کجا بخریم؟

اگر به دنبال خریدی یک ویدئو پروژکتور پاناسونیک برای منزل یا محل کار خود هستید، فروشگاه ایده آل گستر بهترین انتخاب شما خواهد بود. ایده آل گستر بیش از دو دهه است که به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک در ایران، در حال عرضه انواع مدل‌های پروژکتور به مشتریان عزیز است.

ما در ایده آل گستر، انواع مدل‌های ویدئو پروژکتور پاناسونیک (LCD، 3LCD و DLP) را به صورت کاملا اورجینال و همراه با یک گارانتی معتبر و 12 ماهه، به شما عزیزان ارائه می‌دهیم. عرضه پرده و پایه ویدئو پروژکتور به صورت جداگانه نیز یکی دیگر از خدمات ایده آل گستر به همراهان خود محسوب می‌شود.

برای دریافت اطلاعات تخصصی در رابطه با این دستگاه‌ها می‌توانید با کارشناسان فروش در نمایندگی پاناسونیک ایده آل گستر گفتگو کنید. همکاران ما ضمن بررسی نیازهای شما، بهترین مدل از ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک را به شما عزیزان پیشنهاد خواهند داد.

شرکت ایده آل گستر به عنوان نمایندگی تعمیرات پاناسونیک خود را ملزم به ارائه انواع خدمات پس از فروش به مشتریان می‌داند. انجام تعمیرات تخصصی ویدئو پروژکتور پاناسونیک هم یکی دیگر از خدماتی است که می‌توانید از ما انتظار داشته باشید.

کلام پایانی

ویدئو پروژکتور سال‌هاست که از یک دستگاه اداری فاصله گرفته و جای خود را در منازل هم باز کرده است. این روزها کمتر کسی می‌تواند در مقابل وسوسه تماشای فیلم و سریال مورد علاقه خود روی پرده بزرگ و باکیفیت ویدئو پروژکتور، مقاومت کند. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم به بررسی تنظیمات ویدئو پروژکتور پاناسونیک به عنوان یکی از بهترین برندهای سازنده این دستگاه‌ها در سراسر جهان بپردازیم.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با تنظیمات این محصولات سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

1 | (1)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x