راهنمای تعویض باتری تلفن پاناسونیک

تعویض باتری تلفن پاناسونیک یکی از کارهایی است که کاربران این دستگاه‌ها، دیر یا زود باید انجام دهند. عمر باتری گوشی‌های بیسیم محدود است و بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، باید باتری قدیمی را با یک باتری جدید جایگزین کنید. البته نگران نباشید؛ چون باتری‌های Panasonic ماندگاری مناسبی دارند و در صورت استفاده صحیح، یک یا دو سال برای شما کار می‌کنند!

برای خرید باتری پاناسونیک می‌توانید با فروشگاه ایده آل گستر به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک در ارتباط باشید. ما در ایده آل گستر، انواع مدل‌های مختلف باتری تلفن بیسیم را در دو نوع اورجینال و غیراصل، به شما عزیزان عرضه می‌کنیم. البته باید دقت داشته باشید که حتما باتری متناسب با تلفن خود را خریداری کنید!

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم یک راهنمای تصویری برای تعویض باتری تلفن پاناسونیک را در اختیار شما قرار دهیم. اگر یک باتری جدید برای تلفن بیسیم خود خریداری کرده‌ و قصد جایگزین کردن آن با باتری قدیمی را دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

باتری تلفن پاناسونیک را چطور عوض کنیم؟

باتری تلفن بیسیم پاناسونیک در محفظه پشتی آن قرار می‌گیرد. بنابراین ابتدا باید درب این محفظه را باز کرده و باتری‌های قدیمی را با احتیاط خارج کنید. بعد از آن باتری‌ خریداری شده را به صورت مناسب در محل مخصوص خودش قرار داده و درب محفظه را ببندید.

برای تعویض باتری تلفن بیسیم پاناسونیک باید مطابق راهنمای تصویری زیر عمل کنید:

ابتدا انگشت خود را مانند عکس زیر، روی فرو رفتگی بالای درب محفظه قرار دهید.

انگشت خود را روی فرورفتگی قرار دهید

سپس، درب را به آرامی به سمت پایین بکشید تا از بدنه تلفن بیسیم جدا شود.

درب را به آرامی به سمت پایین بکشید

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، درب پشتی تلفن بیسیم به راحتی از بدنه دستگاه جدا می‌شود.

درب تلفن بیسیم به راحتی باز می‌شود

در این مرحله، انگشت خود را در قسمت بالایی باتری‌ گیر دهید و آن را به آرامی به سمت بالا فشار دهید تا باتری‌ها از جای مخصوص خود خارج شوند.

باتری‌ها را آرامی از محفظه خارج کنید.

همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، باتری‌ها به سادگی از محفظه مخصوص خارج می‌شوند.

باتری‌ها با موفقیت از محفظه خارج می‌شوند

باتری جدید را باز کنید و آن را دقیقا مطابق با محفظه، در جای مخصوص خود قرار دهید.

باتری ها را در محفظه مخصوص قرار دهید

در مرحله آخر، درب محفظه را ببندید.

درب محفظه را دوباره ببندید

تمام شد! قبل از استفاده از باتری‌های جدید، حتما آن‌ها را به مدت 7 تا 10 ساعت شارژ اولیه کنید. این کار باعث افزایش عمر مصرفی آن‌ها خواهد شد. علاوه بر این، حداقل یک بار در ماه، اجازه دهید شارژ باتری‌ها به صورت کامل تمام شود و سپس، آن‌ها را دوباره شارژ کنید.

انواع باتری تلفن بیسیم پاناسونیک

باتری‌های تلفن بیسیم پاناسونیک به دو دسته کتابی و نیم قلی تقسیم می‌شوند.

باتری کتابی 

مدل‌های کتابی در اصل به باتری‌های گفته می‌شود که به صورت “سری” به هم متصل شده و یک باتری مستطیلی شکل را تشکیل می‌دهند. این مدل‌ها به دو دسته نیکل متال هیدرید و نیکل متال کادمیوم بخش‌بندی می‌شوند. البته بیشتر باتری‌های کتابی پاناسونیک، از نوع متال هیدرید (NiMh) هستند. 

باتری کتابی پاناسونیک

مدل‌های زیر نیز از نوع باتری‌های کتابی محسوب می‌شوند:

  1. باتری تلفن پاناسونیک hhr-p104
  2. باتری تلفن پاناسونیک hhr-p105
  3. باتری تلفن پاناسونیک hhr-p107

نکته: در زمان خرید، حتما به این موضوع دقت داشته باشید که مدل باتری متناسب با تلفن بیسیم خود را خریداری کنید. برای اطمینان می‌توانید از کارشناسان فروش ایده آل گستر سوال کرده یا دفترچه راهنمای تلفن خود را مطالعه نمایید.

باتری نیم قلمی 

بعضی از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، با استفاده از باتری‌های نیم قلمی کار می‌کنند. مدل‌های نیم قلم Panasonic در بسته‌بندی‌های دو عددی به بازار عرضه می‌شوند. دقت کنید که برای روشن کردن تلفن بیسیم، به دو عدد باتری نیم قلمی نیاز دارید.

باتری نیم قلمی پاناسونیک

توجه: تمام مدل‌های باتری تلفن پاناسونیک، در دو نوع اورجینال و غیراصل به بازار عرضه می‌شوند. باتری‌های اورجینال از کیفیت بهتری برخوردار هستند و قیمت بالاتری هم دارند. در فروشگاه ایده آل گستر، می‌توانید به هر دو نوع از باتری‌های Panasonic دسترسی داشته باشید.

کلام پایانی

در این مقاله آموزشی، یک راهنمای تصویری برای تعویض باتری تلفن پاناسونیک را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. البته مهم‌تر از تعویض باتری، انتخاب و خرید مدل مناسب است. باز هم تاکید می‌کنیم که حتما باتری متناسب با تلفن بیسیم خود را خریداری کنید.

کارشناسان فروش نمایندگی فروش تلفن پاناسونیک در ایده آل گستر همواره آماده ارائه اطلاعات تخصصی در رابطه با باتری‌های پاناسونیک به خریداران هستند. در صورتی که شما هم در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، کافیست با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

اگر گوشی بیسیم همیشه روی دستگاه پایه قرار داشته باشد، به باتری‌ها آسیب می‌رسد؟

بله . نباید بعد از هر بار مکالمه، گوشی بیسیم را دوباره روی دستگاه پایه قرار دهید. این کار در دراز مدت، باعث کاهش عمر مصرفی باتری‌ها خواهد شد.

باتری تلفن بیسیم 3721 کدام است؟

برای استفاده از تلفن بیسیم 3721 نیاز به دو عدد باتری نیم قلم پاناسونیک دارید.

عمر مفید باتری های پاناسونیک چقدر است؟

در صورتی که به صورت صحیح از باتری‌های تلفن بیسیم پاناسونیک استفاده کنید، می‌توانید بین 1 تا 2 سال از آن‌ها استفاده کنید.

2 | (2)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x