کد ریست تلفن بیسیم پاناسونیک

ریست کردن یا همان بازگشت به تنظیمات کارخانه، معمولا آخرین روشی است که کاربران تلفن‌های بیسیم، برای حل مشکل دستگاه خود، امتحان می‌کنند. شرکت پاناسونیک برای راحتی مشتریان خود، این قابلیت را به صورت یک کد ( کد ریست تلفن بیسیم پاناسونیک )، روی تلفن‌های خود قرار داده است.

کارشناسان و پشتیبان‌های فنی ایده آل گستر، روزانه با تعداد زیادی درخواست، مبنی بر آموزش “ریست کردن تلفن بیسیم پاناسونیک” مواجه می‌‎شوند. به همین دلیل، تصمیم گرفته‌ایم تا در یک مقاله جداگانه و مفصل، به بررسی این موضوع بپردازیم.

امروز با بلاگ ایده آل گستر همراه باشید تا یک‌بار و برای همیشه، با کد ریست تلفن بیسیم پاناسونیک آشنا شوید. اگر شما نیز یکی از کاربران محصولات مخابراتی پاناسونیک هستید، لطفا تا پایان، با ما همراه باشید.

توجه: در انتهای این مقاله و برای راحتی هرچه بیشتر شما عزیزان، به تعدادی دیگر از کدهای مخفی تلفن‌های Panasonic اشاره کرده‌ایم.

ریست کردن چیست؟

قبل از هر چیز، باید بدانید که ریست (Reset Factory) تنها مختص تلفن‌های بیسیم نیست؛ بلکه برای بسیاری دیگر از تجهیزات هوشمند، از جمله انواع تلفن‌های همراه نیز، این قابلیت در نظر گرفته شده است.

ریست کردن، اصطلاحی است که برای حذف تمام داده‌های ذخیره شده روی یک دستگاه الکترونیکی و بازگشت آن به تنظیمات اولیه (که به آن، تنظیمات کارخانه نیز گفته می‌شود) به کار می‌رود. از این قابلیت، معمولا برای حل مشکلات ناشناخته نرم‌افزاری، استفاده می‌شود.

شاید بتوان ریست کردن یک دستگاه را با پاک‌سازی کامل یک “هارد دیسک کامپیوتری” مقایسه کنیم.

بازگشت به تنظیمات کارخانه، در دستگاه‌های مختلف، به صورت‌های متفاوتی انجام می‌شود. برخی سازندگان، یک دکمه یا کلید را برای انجام این کار، روی بدنه دستگاه تعبیه می‌کنند. این در حالیست که در دستگاه‌های دیگری مانند تلفن بیسیم پاناسونیک، این کار از طریق اعمال کدهای از قبل تعیین شده، انجام می‌شود.

ریست کردن تلفن بیسیم پاناسونیک

اگر از کاربران تلفن بیسیم پاناسونیک باشید، به خوبی می‌دانید که این دستگاه‌ها به ندرت دچار خرابی یا اختلالات نرم‌افزاری می‌شوند. با این‌حال، ممکن است به هر دلیلی، برخی از تنظیمات این تلفن‌ها، دچار اشکال شوند؛ این اتفاق، می‌تواند عملکرد کلی تلفن بیسیم پاناسونیک را تحت تاثیر قرار دهد.

ریست فکتوری تلفن بیسیم پاناسونیک

در این مواقع، آسان‌ترین کار، ریست کردن یا بازگشت به تنظیمات کارخانه تلفن بیسیم پاناسونیک است. البته ما به شما توصیه می‌کنیم ابتدا همه تلاش خود را برای رفع مشکل انجام دهید و سپس، به عنوان آخرین گزینه، روی کد ریست تلفن بیسیم پاناسونیک حساب کنید.

تذکر: بازگشت به تنظیمات کارخانه یک تلفن، باعث می‌شود تمام تنظیماتی که روی آن انجام داده‌اید، پاک شوند. دقیقا به همین دلیل است که باید روی این قابلیت، به عنوان آخرین راه‌حل حساب کنید.

به عنوان مثال، شما با Reset Factory یک تلفن بیسیم، تمام تنظیمات مربوط به “فعال کردن منشی تلفنی ” را از دست خواهید داد. علاوه بر این، تمامی شماره‌هایی که در دفترچه تلفن ذخیره کرده‌اید هم، در یک چشم به هم زدن، پاک می‌شوند.

با این‌وجود، ریست کردن تلفن بیسیم پاناسونیک در بسیاری از مواقع نیز می‌تواند به کمک شما بیاید. تصور کنید تلفن شما با یک مشکل نرم افزاری مواجه شده و با هیچ روشی، نمی‌توانید آن را رفع کنید؛ در این مواقع، تنها گزینه شما برای استفاده مجدد از دستگاه، ریست کردن آن است.

کد ریست تلفن بیسیم پاناسونیک

خوشبختانه کد ریست اکثر مدل‌های تلفن بیسیم پاناسونیک، یک‌سان است. در حقیقت، شما می‌توانید بدون توجه به مدل دستگاه تلفن خود، از آموزش‌های این مقاله استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید تلفن بیسیم پاناسونیک خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا محفظه پشت تلفن بیسیم را باز کرده و باتری‌ها را از دستگاه جدا کنید.
  • به صورت همزمان، اعداد 2، 5، 8 و 0 را نگه‌دارید و باتری‌ها را دوباره در تلفن بیسیم قرار دهید.

کلیدهای 2580 را همزمان فشار دهید

  • اکنون صدایی ممتد و سوت‌مانند، به گوش شما خواهد رسید.
  • بعد از تمام شدن صدای سوت، باتری‌ها را برای بار دوم از تلفن بیسیم، خارج کنید.
  • دو دقیقه صبر کنید و مجددا، باتری‌ها را در محفظه مخصوصشان در پشت تلفن بیسیم، قرار دهید.
  • اکنون دستگاه تلفن را روشن نمایید.

 

به همین سادگی، تلفن بیسیم پاناسونیک شما به تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد. البته باز هم تاکید می‎‌کنیم که ریست کردن، باید آخرین راه‌حل شما برای رفع مشکل احتمالی دستگاه تلفن باشد.

سایر کدهای مخفی تلفن بیسیم پاناسونیک

همان‌طور که در ابتدای مقاله به شما قول داده بودیم، در کنار کد ریست تلفن بیسیم پاناسونیک، به تعدادی دیگر از کدهای مخفی پاناسونیک نیز اشاره خواهیم کرد. هر کدام از این کدها، یک قابلیت مشخص را در تلفن بیسیم پاناسونیک، فعال می‌کنند.

قابلیت Call Block یا لیست سیاه

یکی از قابلیت‌های درخشان تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، لیست سیاه یا همان Call Block است. همه ما ممکن است از دست برخی از شماره‌های مزاحم، خسته شده و دوست داشته باشیم برای همیشه، از دست آن‌ها، راحت شویم. در این شرایط، بهترین راه‌حل، فرستادن شماره مزاحم، به لیست سیاه است.

برای دسترسی به لیست سیاه تلفن بیسیم پاناسونیک، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کلید Menu را روی گوشی بیسیم، فشار دهید.
  • ابتدا کلید # و سپس، عدد 217 را وارد کنید.

فعال سازی لیست سیاه

  • شماره‌ای که قصد اضافه کردن آن، به لیست سیاه را دارید، وارد کنید.
  • در انتها، گزینه “Add” را انتخاب کنید.

اکنون شماره مورد نظر شما، برای همیشه وارد Call Block شده و دیگر، نمی‌تواند با شما تماس بگیرد.

قابلیت پست صوتی 

برخی از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، دارای قابلیتی به نام “پست صوتی” هستند. در زمان خرید و برای اطمینان از اینکه تلفن مورد نظر شما، از این قابلیت برخوردار است، حتما دفترچه راهنمای دستگاه را با دقت، مطالعه نمایید. البته می‌توانید در این‌باره، از فروشنده نیز سوال نمایید.

برای فعال کردن قابلیت پست صوتی در تلفن بیسیم پاناسونیک، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا کلید Menu را از روی گوشی بیسیم، فشار دهید.
  • ابتدا کلید # و سپس، عدد 331 را وارد کنید.

فعال سازی پست صوتی

  • اکنون می‌توانید به تمامی پیام‌های صوتی خود، گوش دهید.

فعال‌سازی آلارم تلفن بیسیم 

اگرچه امروزه، بیشتر افراد، از آلارم یا همان ساعت هشدار تلفن همراه خود استفاده می‌کنند؛ اما کاربران تلفن‌های بیسیم پاناسونیک هم می‌توانند به این قابلیت، دسترسی داشته باشند. فعال‌سازی آلارم (Alarm) در این دستگاه‌ها، بسیار آسان است و بیشتر از چند لحظه، وقت شما را نخواهد گرفت:

  • ابتدا از روی تلفن بیسیم، کلید Menu را فشار دهید.
  • کلید # و بعد از آن، عدد 720 را وارد کنید.

فعال سازی ساعت هشدار

  • اکنون ساعت هشدار (زمانی که می‌خواهید آلارم فعال شود) را وارد کنید.
توجه: برای آشنایی بیشتر با انواع کدهای مخفی Panasonic می‌توانید مقاله “کدها و تنظیمات تلفن پاناسونیک” را مطالعه نمایید.

کلام پایانی

آشنایی با کدهای مختلف تلفن بیسیم پاناسونیک، می‌تواند به شما در استفاده بهتر از تمامی قابلیت‌های این دستگاه‌ها، کمک کند. یکی از مهم‌ترین عملکردهایی که بیشتر کاربران تلفن‌های Panasonic به دنبال آن هستند، بازگشت به تنظیمات کارخانه است. اکنون و با مطالعه این مقاله، می‌توانید با استفاده از کد ریست تلفن بیسیم پاناسونیک به‌راحتی تلفن خود را به تنظیمات اولیه بازگردانید.

در صورتی که در ارتباط با عملکردهای کلی تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، سوال یا ابهامی دارید، لطفا با کارشناسان و پشتیبان‌های  ایده آل گستر در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا با ریست کردن تلفن، تمامی اطلاعات موجود در آن حذف می‌شود؟

شما وقتی تلفن بیسیم خود را ریست می‌کنید، تمامی تنظیمات و حافظه دستگاه به حالت اولیه کارخانه برمی‌گردد. در واقع تمامی شماره‌ تلفن‌های ذخیره شده، تنظیمات منشی تلفنی و صندوق صوتی پاک می‌شوند. در اصل معنی ریست، بازگشت به تنظیمات کارخانه است و بعد از ریست انگار که تازه تلفن را خریده‌اید.

کد ریست تلفن بیسیم پاناسونیک چیست؟

برای اینکه بتوانید تلفن پاناسونیک خود را ریست کنید، مراحل زیر را انجام دهید:
• باتری تلفن بیسیم را از دستگاه جدا کنید.
• همزمان شماره‌های 0، 2، 5 و 8 را نگه داشته و مجددا باتری‌ها را در تلفن قرار دهید.
• صدایی سوت‌مانند را خواهید شنید که بعد از قطع شدن آن، مجددا باتری‌ها را خارج کنید.
• حدود 2 دقیقه صبر کنید و باتری‌ها را داخل تلفن قرار دهید.
• اکنون می‌توانید تلفن را روشن کرده و استفاده کنید.

کد بلاک کردن شماره تلفن در تلفن بیسیم پاناسونیک چیست؟

برای بلاک کردن شماره تلفن، مراحل زیر را انجام دهید:
• زدن کلید [MENU]
• وارد کردن کد [217#]
• وارد کردن شماره موردنظر برای مسدود شدن
• در آخر زدن گزینه [ADD] برای اضافه کردن شماره تلفن

کد فعال کردن پیام صوتی در تلفن بیسیم پاناسونیک چیست؟

برای فعال کردن پیام صوتی، مراحل زیر را انجام دهید:
• زدن کلید [MENU]
• وارد کردن کد [331#]
• فعال شدن صندوق صوتی و گوش دادن به پیام‌های صوتی

کد فعال‌سازی آلارم تلفن بیسیم پاناسونیک چیست؟

برای فعال کردن آلارم تلفن، مراحل زیر را انجام دهید:
• زدن کلید [MENU]
• وارد کردن کد [720#]
• فعال شدن آلارم

3.3 | (12)
اشتراک در
اطلاع از
guest

12 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
12
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x