مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

همه ما عاشق تلفن‌های همراهمان هستیم! این دستگاه‌های کوچک، دارای قابلیت‌های بی‌نهایت هستند، بسیار شیک به نظر می‌رسند و تقریبا تمام جهان را در دستان ما قرار می‌دهند! در حقیقت با ظهور گوشی‌های موبایل بود که استفاده از تلفن‌های ثابت و بیسیم، به شدت کاهش یافت. اما به نظر می‌رسد هنوز هم دلایلی برای ترجیح دادن یک تلفن بی سیم به گوشی موبایل، وجود دارند!

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، تقریبا از هر 5 نفر، 2 نفر به صورت کامل استفاده از تلفن ثابت را فراموش کرده و برای ارتباطات تلفنی با جهان، از گوشی‌های موبایل استفاده می‌کنند! این در حالیست که اگر مزایای تلفن بیسیم نسبت به موبایل را بدانید، به احتمال زیاد در تصمیم احتمالی خود تجدید نظر خواهید کرد. (اگر شما هم قصد خداحافظی با تلفن‌های ثابت و بیسیم را دارید)

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم به بررسی مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از یک تلفن بیسیم به جای گوشی موبایل بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا نسبت به تاثیرات استفاده از هر کدام از این محصولات روی سلامتی، کیفیت ارتباطات، هزینه‌ها و … اطلاعات جامع و دقیقی را به دست بیاورید.

تاثیر موبایل و تلفن بیسیم روی سلامت افراد

تلفن‌های بیسیم و گوشی‌های موبایل، هر دو از امواج مایکروویو استفاده می‌کنند. در سال 2011 سازمان جهانی بهداشت، این امواج را در ردیف عوامل “سرطان‌زای” احتمالی قرار داد. حال سوال مهم این‌جاست که قرار گرفتن در معرض کدام یک از این دو دستگاه، خطر بیشتری را به همراه دارد؟

تاثیر امواج مایکروویو روی سلامتی

تلفن‌های همراه هوشمند، از برنامه‌های مختلفی پشتیبانی می‌کنند و تقریبا یک رایانه قابل حمل محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها باید به صورت مداوم با ایستگاه‌های پایه در ارتباط باشند. ارتباط بیشتر با پایه، به معنی تشعشع بیشتر امواج مایکروویو است! هرچقدر که از برنامه‌های بیشتری استفاده کنید، با تعداد بیشتری از این امواج خطرناک، مواجه خواهید شد.

از طرفی دیگر، تلفن‌های بیسیم نیز به صورت مدام با دستگاه پایه خود، در ارتباط هستند و در نتیجه، این گوشی‌ها نیز خواه یا ناخواه، امواج مایکروویو را منتشر می‌کنند. با این حال، کاملا مشخص است که تعداد این امواج در مقایسه با تلفن‌های همراه هوشمند، به مراتب کمتر است!

بنابراین به عنوان اولین مزیت استفاده از تلفن بیسیم به جای تلفن همراه، می‌توان به کاهش امواج مایکروویو و افزایش ضریب سلامتی افراد اشاره کرد. این موضوع به ویژه در زنان باردار، کودکان و بیماران خاص، از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

تاثیر ویژگی ECO روی کاهش امواج مایکروویو

 تلفن پاناسونیک به عنوان بهترین برند سازنده تلفن‌های بیسیم در سراسر جهان، اخیرا تلفن‌های خود را به یک ویژگی بسیار سودمند به نام ECO مجهز کرده است. بر این اساس، محصولاتی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، در فواصل نزدیک گوشی بیسیم و دستگاه پایه، امواج کمتری را منتشر می‌کنند!

ویژگی eco

به عنوان یک ویژگی بسیار بهتر، باید به “ECO Plus” اشاره کنیم. این تکنولوژی باعث می‌شود تنها در زمان برقراری تماس، امواج مایکروویو بین دستگاه پایه و گوشی بیسیم منتشر شوند! به عبارتی دیگر، در سایر زمان‌ها، شاهد هیچ تشعشعی از سمت تلفن بیسیم نخواهید بود.

بنابراین اگر به دنبال افزایش ضریب سلامتی خود هستید، استفاده از تلفن‌های هوشمند را به حداقل رسانده و گوشی‌های بیسیم پاناسونیک را جایگزین این محصولات کنید. (یا حداقل برای مکالمه‌های تلفنی، این کار را انجام دهید!)

خوشبختانه بسیاری از تلفن‌های بیسیم Panasonic از تکنولوژی ECO پشتیبانی می‌کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در  نمایندگی تلفن پاناسونیک ایده آل گستر تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره فنی می توانید با واحد تعمیر تلفن بیسیم پاناسونیک مطرح نمایید.

برخی از مدل‌های تلفن بیسیم پاناسونیک از تکنولوژی ECO پشتیبانی می‌کنند، عبارتند از:

  1. تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TGF320
  2. تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TG6671
  3. تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TGC220
  4. تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TG4772

تاثیر استفاده از تلفن همراه روی زنان باردار

تلفن‌های همراه مانند هر دستگاه وایرلس دیگری، در طول روز در حال انتشار امواج رادیویی هستند. متاسفانه این امواج، روی سلامتی جنین تاثیر منفی دارند. بنابراین، زنان باردار باید سعی کند تا حد امکان، خود را معرض دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند قرار ندهند. (یا حداقل میزان آن را به پایین‌ترین حالت کاهش دهند!)

تاثیر موبایل بر زنان باردار

نکته: جنین‌ها در هفته‌های 2 تا 18 بارداری، به امواج رادیویی، واکنش نشان می‌دهند. به همین دلیل، زنان باردار باید در این مدت، حداکثر تلاش خود را به کار بگیرند تا کمتر در معرض این امواج قرار بگیرند. نتایج پزشکی نشان می‌دهد که مقدار زیاد امواج رادیویی و مایکروویو، می‌تواند منجر به نقایص مادرزادی در جنین شود!

البته تحقیقات نشان داده که اشعه‌های ساطع شده توسط تلفن‌های هوشمند در حالت معمولی، خطر چندانی روی سلامت مادر و جنین ندارند! با این‌حال باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این دستگاه‌ها در طول دوران بارداری، هرگز توصیه نمی‌شود. استفاده مداوم از گوشی‌های هوشمند در دوران بارداری، موجب افزایش اضطراب، بی‌خوابی، کاهش حافظه و … شود. متاسفانه تمام این آسیب‌ها، می‌توانند به جنین نیز منتقل شوند.

استفاده از تلفن بیسیم به جای گوشی‌های هوشمند در دوران بارداری، یک پیشنهاد مطمئن برای راحت شدن خیال مادران از سلامت جنین است. زیرا همان‌طور که گفته شد، میزان امواج منتشر شده در تلفن‌های بیسیم، بسیار کمتر از تلفن‌های همراه است!

استفاده از قابلیت Link-to-Cell 

اگر ناچار به استفاده از تلفن‌های همراه هستید، ما یک قابلیت و ویژگی کاربردی دیگر از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم. Link-to-cell یکی از جذاب‌ترین امکانات مدل‌های بی سیم پاناسونیک است که بر اساس آن، می‌توانید گوشی‌های همراه خود را از طریق بلوتوث، به تلفن بیسیم متصل کنید.

قابلیت link to cell

به این ترتیب، می‌توانید به کلیه تماس‌های گوشی همراه خود، روی تلفن بیسیم دسترسی داشته باشید و از آسیب‌های احتمالی این دستگاه‌ها (به ویژه در دوران بارداری) در امان باشید. البته لازم به ذکر است که این قابلیت (Link-to-cell) تنها در مدل‌های رده بالای پاناسونیک لحاظ شده است!

برای اطلاع از لیست تلفن‌های بیسیم پاناسونیک که از قابلیت Link-to-cell برخوردار هستند، می‌توانید با کارشناسان و مشاورین ایده آل گستر تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. هم‌چنین در زمان خرید نیز از فروشنده سوال کرده یا دفترچه راهنمای مدل مورد نظر خود را مطالعه نمایید.

برخی از مدل‌های تلفن بیسیم پاناسونیک که از قابلیت Link-to-cell برخوردار هستند عبارتند از:

  1. تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TG9542
  2. تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TGF372

مقایسه هزینه مکالمه با تلفن بیسیم و گوشی‌های همراه

هزینه مکالمات نیز یکی دیگر از تفاوت‌های تلفن بیسیم (به صورت کلی تلفن‌ها ثابت) و تلفن‌های همراه است. در حال حاضر، تعرفه مکالمه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برای سیم‌کارت‌های دائمی دقیقه‌های 590 ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری، دقیقه‌ای 890 ریال است. این مبلغ برای سیم کارت‌های دائمی رایتل 550 ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری، دقیقه‌ای 880 ریال است.

این در حالیست که تعرفه مکالمه با تلفن‌های ثابت و بیسیم، مطابق جدول زیر است:

عنوان تعرفه
یک دقیقه مکالمه داخل استانی 45 ریال
یک دقیقه مکالمه بین استانی 330 ریال
یک دقیقه مکالمه با اپراتورهای همراه 625 ریال

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تعرفه مکالمه در تلفن‌های ثابت، بسیار ارزان‌تر از تلفن‌های همراه است. بنابراین با استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم به جای گوشی‌های همراه، می‌توانید در هزینه‌های ارتباطی خود نیز صرفه‌جویی نمایید.

مقایسه کیفیت مکالمه با تلفن بیسیم و گوشی‌های همراه

کیفیت صدا در یک مکالمه تلفنی، مهم‌ترین اصل و خواسته کاربران است! بررسی‌های متعدد نشان می‌دهند که کیفیت یک مکالمه با تلفن بیسیم، به مراتب از تلفن‌های همراه بهتر است. این موضوع به ویژه برای افراد کم‌شنوا و سالمند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین اگر به فکر یک ارتباط تلفنی شفاف و واضح هستید، باید تلفن بیسیم را جایگزین گوشی‌های هوشمند کنید.

کیفیت مکالمات تلفنی

اگر از مشکلات کم‌شنوایی رنج می‌برید، در یک محیط شلوغ و پر سر و صدا هستید یا به هر دلیل دیگری به یک مکالمه باکیفیت نیاز دارید، تلفن بیسیم به مراتب بهتر از گوشی تلفن همراه، به کمک شما خواهد آمد. تجربه‌های کاربران مختلف، به خوبی این موضوع را اثبات کرده است!

وضعیت کار کردن تلفن‌های بیسیم و گوشی‌های همراه در نبود برق

اگرچه تلفن‌های همراه در نبود برق هم کار می‌کنند، اما شارژدهی باتری آن‌ها محدود است و در صورت استفاده مداوم، به زودی خاموش خواهند شد! این درحالیست که اگر تلفن بیسیم شما از قابلیت استفاده در نبود برق برخوردار باشد، می‌توانید برای مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید (معمولا در حدود 8 ساعت)

خوشبختانه بسیاری از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک در نبود برق هم کار می‌کنند. برای این منظور، باید گوشی بیسیم را روی دستگاه پایه قرار داده و با فشار دادن کلید اسپیکر، به برقراری مکالمه بپردازید. البته توجه داشته باشید که مدت زمانی که در این شرایط می‌توانید از تلفن بیسیم استفاده کنید، به شارژ باقی‌مانده در باتری‌ها بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تلفن‌‎های بیسیم پاناسونیک که بدون برق کار می‌کنند، می‌توانید با کارشناسان فروشگاه ایده آل گستر تماس گرفته و اطلاعات کافی را دریافت نمایید. علاوه بر این، می‌توانید در زمان خرید نیز از فروشنده سوال کرده یا دفترچه راهنمای مدل مورد نظر را با دقت مطالعه کنید.

مقایسه استفاده کودکان از تلفن‌های بیسیم و گوشی‎‌های همراه

بدون شک استفاده از یک تلفن بیسیم برای کودکان، به مراتب آسان‌تر از تلفن همراه هوشمند لمسی است. این موضوع زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که اتفاق ناگواری برای شما رخ داده باشد و فرزندتان بخواهد با اورژانس یا شماره دیگری تماس گرفته و درخواست کمک نماید!

استفاده کودکان از تلفن بیسیم

علاوه بر این، بسیاری از تلفن‌های همراه پسورد یا رمز عبور دارند و بچه‌ها نمی‌توانند به سادگی این رمز‌ها را به خاطر بسپارند. بنابراین دسترسی به تلفن بیسیم و درخواست کمک برای آن‌ها، بسیار آسان‌تر از سر و کله زدن با یک گوشی قفل شده است!

والدین می‌توانند شماره‌های مهم و حیاتی را به کودکان یاد داده و طریق برقراری تماس با این مراکز از طریق تلفن بیسیم را به آن‌ها بیاموزند. به این ترتیب، حتی در شرایط اضطراری هم می‌توانید از دسترسی فرزندان خود به خدمات حیاتی مانند اورژانس، آتش‌نشانی و … مطمئن باشید.

کلام پایانی

زمانی که پای قابلیت‌ها و امکانات وسط باشد، بدون شک تلفن‌های همراه بسیار بهتر از تلفن‌های ثابت و به ویژه بیسیم به نظر می‌رسند. با این وجود، ما دلایل مختلفی داریم که نشان می‌دهد استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم نسبت به گوشی‌های هوشمند، امری منطقی‌تر به نظر می‌رسد!

در این مقاله به بررسی مزایای تلفن بیسیم نسبت به موبایل پرداختیم. اگر هم‌چنان در این زمینه سوال یا ابهامی دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

2 | (1)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x