فرکانس تلفن های بیسیم

فرکانس تلفن های بیسیم

فرکانس تعداد وقایع یک رویداد تکرار شونده در واحد زمان است. این مسئله به عنوان فرکانس زمانی اشاره دارد، که بر میزان فرکانس فضایی و فرکانس زاویه تاکید دارد. دوره مدت زمان یک چرخه در یک رویداد تکرارشونده است، بنابراین دوره متناوب فرکانس است. به عنوان مثال، اگر قلب کودک تازه متولد شده با فرکانس ۱۲۰ بار در دقیقه برسد، دوره آن – فاصله زمانی بین ضربه ها – نیم ثانیه است (یعنی ۶۰ ثانیه با تقارن ۱۲۰ ضربه). فرکانس یک پارامتر مهم در علوم و مهندسی است تا میزان پدیده های نوسان و ارتعاشاتی مانند ارتعاشات مکانیکی، سیگنال های صوتی، امواج رادیویی و نور را تعیین کند.

در سیستم واحدهای SI فرکانس با هرتز(Hz) اندازه گیری می شود. یک هرتز به این معنی است که یک واقعه یک بار بر ثانیه رخ می دهد.

در اندازه گیری فرکانس صدا، امواج الکترومغناطیسی (مانند امواج رادیویی یا نور )، سیگنال های الکتریکی یا دیگر امواج، فرکانس بر حسب هرتز، تعداد سیکل های شکل موج تکراری است. اگر موج یک صدا باشد، فرکانس آن چیزی است که زیر و بمی این موج را مشخص می کند.

برای تلفن های بیسیم در چند سال اخیر فرکانس های مختلفی در نظر گرفته شده:

 

سال ۱۹۷۹

۱٫۸فركانس -۱٫۷ Mhz اولين نوع فركانسی تلفن های بيسيم بوده و تمامی تلفن های مجهز به اين تلفن دارای آنتن بودند.

سال ۱۹۹۰

۵۰فركانس -۴۳ Mhz كه يكی از قديمی ترين پهنای فركانسی ها بوده و هنوز هم در تلفنهای ارزان قيمت قابل مشاهده می باشد.

سال ۱۹۹۳

فركانس MHz 900 ارائه گرديده و در تلفن های بيسيم استفاده شد، چرا كه اين فركانس دارای پهنای خوبی بوده و قدرت نفوذ از ديوار را دارا می باشد به همين دليل از آن فركانس در محيط های بسته به راحتی می توان استفاده كرد.

سال ۱۹۹۸

بيسيم هايی كه با فركانس GHz 2.4 وارد بازار شده اند دارای كيفيت صدای بهتر و امنيت خيلی بالاتری نسبت به فركانس قبلی دارند.

سال ۲۰۰۳

بيسيم هایی كه با فركانس GHz 5.8 وارد بازار شده اند دارای پهنای فركانسی بالاتر، امنيت بهتر و كيفيت صدای بهبود يافته در مقابل بيسيم های با فركانس GHz 4.2 می باشند.

سال ۲۰۰۵

فركانس Dect6 بيسيم هایی كه اين نوع فركانس را پشتيبانی می كنند در پهنای فركانسی GHz 9.1 قرار دارند

سال ۲۰۱۰

فركانس Dect6Plus اين تكنولوژی كه توسط شركت پاناسونيک ارائه گرديده و همان بهبود يافته فركانس Dect 6 می باشد.

3.5 | (4)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x