ریست سانترال پاناسونیک به همراه آموزش تصویری

ریست سانترال پاناسونیک به معنی بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه است. به این ترتیب، تمامی برنامه‌ریزی‌های این دستگاه از جمله منشی تلفنی، کالر آیدی و … پاک می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت فراموش کردن رمز عبور، مهم‎‌ترین دلیل ریست سانترال پاناسونیک محسوب می‌شود.

دستگاه‌های سانترال پاناسونیک به صورت کلی به دو دسته کم ظرفیت و پرظرفیت تقسیم می‌شوند. مراحل ریست این دو مدل کاملا با هم‌دیگر متفاوت هستند. اما در هر دو حالت، شما برای بازگرداندن مرکز تلفن خود به تنظیمات کارخانه، کار سختی پیش رو نخواهید داشت.

خرید سانترال پاناسونیک 824

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم به بررسی مراحل ریست سانترال پاناسونیک بپردازیم. ابتدا انجام این کار در مدل 824 (سانترال کم ظرفیت پاناسونیک) را آموزش می‌دهیم و بعد از آن، به سراغ سری‌های TDA و TDE (سانترال‌های پرظرفیت) خواهیم رفت.

ریست سانترال 824

دستگاه سانترال پاناسونیک مدل kx-tes824 که به اختصار، مدل 824 هم نامیده می‌شود، محبوب‌ترین سانترال کم‌ظرفیت پاناسونیک محسوب می‌شود. از این دستگاه برای راه‌اندازی مرکز تلفن در شرکت‌های کوچک و متوسط، استفاده می‌شود. سانترال 824 به صورت پیش فرض از 3 خط شهری و 8 داخلی، پشتیبانی می‌کند.

ریسیت سانترال 824

برای ریست سانترال پاناسونیک 824 ابتدا باید این دستگاه را باز کنیم. به این منظور، ابتدا باید پیج روی قاب و سپس، دو پیچ روی درب را با احتیاط، باز کنید. اکنون روی اسلات اصلی این سانترال، دو کلید قابل مشاهده هستند: یک کلید آبی برای ریست کردن دستگاه و یک کلید دو حالته در کنار آن!

ابتدا کلید دو حالته را روی وضعیت Clear قرار دهید و سپس، کلید Reset را به مدت 15 ثانیه فشار دهید. اکنون به سراغ کلید قبلی رفته و آن را دوباره روی حالت نرمال (Nor) قرار دهید. تبریک می‌گوییم؛ شما سانترال 824 را با موفقیت، به تنظیمات کارخانه بازگردانید!

نکته: پسورد تمامی دستگاه‌های سانترال پاناسونیک به صورت پیش‌فرض 1234 است. بعد از ریست سانترال 824 پسورد آن دوباره به 1234 تغییر پیدا می‌کند.

ریست سانترال ‌های TDA

سری TDA از محبوب‌ترین سانترال‌های پرظرفیت آنالوگ پاناسونیک محسوب می‌شوند. KX-TDA100DBA و KX-TDA200 و KX-TDA600 از جمله مدل‌های سری TDA به شمار می‌روند. از این دستگاه‌ها برای راه‌اندازی مرکز تلفن ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری متوسط و بزرگ، استفاده می‌شود.

روی دستگاه‌های سری TDA یک کارت MPR به صورت پیش فرض نصب شده است. این کارت به عنوان اسلات اصلی سانترال عمل کرده و تمام دستورالعمل‌های مرکز تلفن را مدیریت می‌کند. برای ریست سانترال پاناسونیک TDA باید به سراغ MPR بروید که در اولین کارت از سمت راست دستگاه قرار دارد.

روی کارت MPR یک کلید دو حالته قرار دارد که به صورت پیش فرض، روی NOR (نرمال) تنظیم شده است. برای ریست سانترال TDA ابتدا این کلید را روی وضعیت دیگر یعنی INIT قرار داده و دستگاه را روشن کنید. بعد از چند لحظه، وضعیت آن را دوباره در وضعیت NOR قرار دهید. اکنون چراغ سانترال ثابت می‌شود که نشان از بازگشت به تنظیمات کارخانه است.

کلید را در وضعیت init قرار دهید

توجه داشته باشید که اکنون برای برنامه‌ریزی دوباره سانترال خود، باید از پسورد 1234 استفاده کنید. زیرا پاناسونیک به صورت پیش فرض، از 1234 به عنوان پسورد تمام محصولات سانترال خود استفاده می‌کند.

ریست سانترال‌ های TDE

سری TDE به صورت گسترده در ادارات، سازمان‌‌ها و مراکز تجاری بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. KX-TDE200 و KX-TDE600 محبوب‌ترین مدل‌های این سری هستند که علاوه بر داخلی آنالوگ و دیجیتال، داخلی‌های IP یا تحت شبکه را هم در اختیار مجموعه‌های کاری قرار می‌دهند.

برای ریست سانترال‌های سری TDE هم باید تمام مراحل گفته شده برای سری TDA را تکرار کنید. با این تفاوت که محصولات TDE از لایسنس‌های مختلفی برخوردار هستند که قبل از بازگشت به تنظیمات کارخانه، باید از آن‌ها بکاپ بگیرید.

روی کارت MPR دستگاه‌های TDE یک رم SD قرار دارد که تمامی اطلاعات لایسنس‌ها را در خود قرار داده است. برای بکاپ گیری از این اطلاعات، باید این رم را از دستگاه جدا کرده و محتویات آن را در یک کامپیوتر یا لپ تاپ کپی کنید. سپس مراحل ریست را انجام داده  و دوباره اطلاعات را به حافظه رم انتقال دهید.

نکته: اگرچه ریست سانترال پاناسونیک کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد؛ با این حال توصیه می‌کنیم این کار را شخصا انجام ندهید. زیرا کوچک‌ترین اشتباهی در این زمینه، ممکن است عملکرد کلی مرکز تلفن شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای بازگرداندن دستگاه سانترال Panasonic به تنظیمات کارخانه، می‌توانید به تکنسین‌های فنی و مجرب ایده آل گستر اعتماد کنید.

ایده آل گستر ؛ نمایندگی خدمات پس از فروش سانترال پاناسونیک

شرکت ایده آل گستر بیش از دو دو دهه است که به عنوان نمایندگی پاناسونیک در ایران، در حال ارائه خدمات به مشتریان عزیز است. فروش، راه‌اندازی و تعمیر انواع دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، یکی از تخصص‌های اصلی ما در واحد نمایندگی سانترال پاناسونیک در ایده آل گستر محسوب می‌شود.

در صورتی که به خدمات پس از فروش سانترال از جمله ریست انواع دستگاه‌های کم ظرفیت و پرظرفیت نیاز دارید، تنها کافیست با کارشناسان و مشاورین ما در ایده آل گستر تماس بگیرید.

تکنیسین‌های فنی ایده آل گستر با کسب سال‌ها تجربه در زمینه خدمات سانترال، راه اندازی و برنامه‌ریزی انواع دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، تمامی خواسته‌های مدیران کسب و کار از مرکز تلفن خود را در کمترین زمان ممکن، برآورده خواهند کرد.

کلام پایانی

در این مقاله، به بررسی ریست سانترال‌های کم ظرفیت و پرظرفیت پاناسونیک پرداختیم. باز هم تاکید می‌کنیم که این کار تمامی برنامه‌ریزی‌های مرکز تلفن شما را به حالت کارخانه باز می‌گردانند.

در صورتی که هم‌چنان در رابطه با این موضوع سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مفاله با ما در میان بگذراید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

امتیاز شما به این پست post
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x