دوربین مداربسته وای فای : نظارت بر خانه و محل کار از هر جای دنیا

دوربین مداربسته وای فای دوربینی است که در آن انتقال اطلاعات(تصویر و صدا ) از طریق شبکه صورت گرفته و در حالت شبکه وای فای، انتقال اطلاعات به صورت بی سیم است درواقع دوربین های وایرلس مانند دوربین مدار بسته معمولی هستند، با این تفاوت که این نوع دوربین ها از طریق شبکه اینترنت و اتصال وای فای، تصاویر ضبط شده را به لپ تاپ، موبایل و یا رایانه شخصی انتقال می‌دهند. دوربین‌های مداربسته وای فای بسیار پرطرفدار هستند زیرا اجازه دسترسی از راه دور به سیگنال تصویری و خارج از شبکه را میسر می‌سازند

تفاوت دوربین مدار بسته وای فای و بی سیم (Wireless)

در بسیاری از منابع دوربین مداربسته وای فای را همان دوربین بی سیم معرفی می کنند. اما لازم به ذکر است که دوربین های وای فای در واقع زیر مجموعه ای از دوربین های مداربسته با تکنولوژی بی سیم هستند. زیرا برخی از دوربین های آنالوگ قدیمی نیز دارای تکنولوژی بی سیم یا وایرلس می باشند. این دوربین ها برای ارسال تصاویر از امواج رادیویی در یک فرکانس مشخص و در محدوده 2.4 یا 5.8 مگاهرتز استفاده می کنند.

این دوربین ها قابلیت استفاده از شبکه وای فای را ندارند. اما در دوربین های مداربسته وای فای ارسال اطلاعات از طریق پروتکل استاندارد Wifi انجام می شود. به همین دلیل ارسال و دریافت اطلاعات از امنیت بیشتری برخوردار بوده و احتمال تداخل نیز در آن ها کمتر است.

دوربین های wifi چطور کار میکنند؟

دوربین های تحت شبکه wifi دقیقا مانند یک دوربین شبکه عادی عمل می کنند که به یک فرستنده وای فای داخلی متصل شده است.

دوربین مداربسته وای فا چیست

روش نصب دوربین های مدار بسته وای فای

روش نصب دوربین های وای فا با توجه به مدل آنها متفاوت است. در بسیار یاز مدل ها کافیست تا دوربین را به برق وصل کنید و نرم افزار مربوط به آن دوربین را بر روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید. در بعضی مدل ها ی دیگر برای ارسال اطلاعات این دوربین ها به مودم نیاز دارند که همچنین یکسری تنظیماتی را در مودم باید انجام شود. در حالت کلی دوربین مدار بسته بی سیم، برای ضبط و تصویربرداری به اتصالات شبکه اینترنت نیاز دارند. برای در نصب این دوربین ها به کابل و سیم اضافی نیازی نیست و تنها به منبع الکتریسته نیاز دارند این نوع دوربین مدار بسته را به می توان به یک دستگاه NVR وصل کرد در این صورت باید برای اتصال به این دستگاه از کابل های شبکه استفاده کرد.

خرید دوربین مداربسته پاناسونیک از فروشگاه ایده آل گستر

منبع تغذیه دوربین مدار بسته بی سیم، با توجه به مدل آن و نوع کاربری آن متفاوت است. این دوربین باید بر روی یک شبکه وای فای، نصب شود. این شبکه می تواند یک شبکه اینترنت خانگی، شبکه تلفن همراه و یا یک خط ADSL باشد که در اصطلاح آن دوربین ها را روی مودم شبکه “کانفیگ” می کنند.

تمام دوربین های مداربسته وایرلس تقریباً از یک یا دو عدد کابل برای برق مورد نیاز خود استفاده می کنند. هزینه نصب این دوربین پائین بوده و در زمان کو تاهی راه اندازی می شوند به راحتی میتوان این دوربین ها را در مکان هایی که امکان کابل کشی و سیم کشی وجود ندارد، نصب کرد.

در نصب دوربین های مدار بسته بی سیم همواره باید به این مورد را مد نظر داشته باشید که به دلیل اینکه این نوع دوربین ها بر اساس شبکه کار می کنند،در مکان هایی که چند دستگاه بصورت همزمان به شبکه وای فای متصل باشند امکان تداخل در سیگنال ها و امواج ممکن است. پس قبل از نصب دروبین در مکان مورد نظر حتما این مورد را بررسی کرده که تداخل سیگنال ها مانع از اختلال در ضبط تصاویر نگردد.

بیشتر بخوانید: انواع دوربین مداربسته

اگر از سرور یا PC استفاده می کنید: در دستگاه سرور باید یک اکسس پوینت نصب کرده تا تصاویر را ازاین طریق مشاهده نمایید. اکسس پوینتی مانند یک دانگل و یا اگر در محل هستید از مودم به عنوان اکسس پوینت استفاده کنید. اکسس پوینت در واقع دستگاهی است که همانند یک دستگاه سوئیچ بی سیم عمل می کند و اطلاعات را از چندین دستگاه دریافت کرده و به دستگاه ضبط (سرور) منتقل خواهد کرد.

پهنای باند در دوربین مداربسته وای فای

یکی از مشکلات در استفاده از دوربین های مداربسته Wifi این محدودیت پهنای باند در آنها است. اغلب دوربین های مداربسته Wifi در بهترین حالت کارکرد خود از ریت ارتباطی 11n پشتیبانی می کنند. این بدان معناست که تنها امکان ارسال اطلاعات تا حجم 150Mbs میسر خواهد بود. بنابر این می توان این طور نتیجه گرفت که این دوربین ها برای بستر سازی های بزرگ با تعداد دوربین بالا و یا اتصال تعدادی دوربین با رزولوشن بالا مناسب نیستند. زیرا هر چه رزولوشن دوربین بالاتر باشد حجم تصاویر ارسالی نیز افزایش می یابد.

دوربین مداربسته وای فا چیست

ضرورت استفاده از سیستم مدار بسته وایرلس

در برخی از موقعیت ها امکان کابل کشی به دلایل مختلف وجود ندارد، بر هم ریختن طراحی داخلی ساختمان ها، دشوار بودن مسیر کابل کشی، استفاده از سیستم بصورت موقت ( در فضاهای استیجاری ) و… برخی از مثال هایی است که می توانیم از سیستم مدار بسته بی سیم استفاده کنیم. آسانسور، منازل مسکونی یا شرکت های استیجاری حمل و نقل عمومی، مترو و موقعیت هایی شبیه به این از جمله حوزه هایی هستند که می توانیم از سیستم های مدار بسته وایرلس استفاده کنیم. از سوی دیگر تصاویر دوربین بی سیم به سادگی از بستر WI-FI منتقل شده و در زمان بسیار کمی تمامی دوربین ها می توانند نصب و راه اندازی شوند.

بیشتر بخوانید: قیمت انواع دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن

تذکر: در صورت قطع ارتباط دوربین وایرلس با مرکز کنترل ضبط تصاویر مدار بسته به هر دلیلی، تصاویر دوربین از بین خواهند رفت و پس از برقرار شدن مجدد ارتباط، شما تصویر ضبط شده ی لحظه قطع ارتباط را در NVR از دست خواهید داد.

دوربین بیسیم با قابلیت رم

دوربین مدار بسته بی سیم که قادر به پشتیبانی از کارت حافظه SD با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت را داشته باشد دیگر نیازی به نصب و استفاده از دستگاه های ضبط کننده تصویر نخواهد داشت.

این دوربین مدار بسته وایرلس هم قابلیت ارسال همزمان صدا و تصویر را دارند تنها این مورد را باید درباره این دوربین ها در نظر داشت که برای امنیت ارسال تصاویر باید برای دوربین های خود کلمه عبور ایمن را تعیین کنید. در غیر اینصورت ممکن است خطر هک شدن اطلاعات شما را تهدید کند.

برای مشاهده تصاویر این دوربین های نظارتی می توانیم به روش های زیر عمل کنیم:

1- آدرس دوربین مدار بسته در مرورگر وارد نمایید.

2- نرم افزار مخصوص دوربین مدار بسته وایرلس که در پک آن قرار دارد را نصب کرده و آدرس Ip دوربین را وارد نمایید.

 

4.9 | (22)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x