RUN در ویندوز چیست؟

همه چیز در مورد دستورات RUN

در سیستم عامل مایکروسافت ویندوز، دستور Run به طور مستقیم برای باز کردن برنامه یا سندی که مسیر شناخته شده ای دارد، استفاده می شود. این قسمت مانند یک رابط خط فرمان تک خط کار می کند. این پنجره در تمامی نسخه های ویندوز به صورت پیش فرض وجود دارد و نیاز به نصب کردن برنامه نیست.

در رابط کاربری GNOME در سیستم عامل لینوکس، دستور Run برای اجرای برنامه ها از طریق دستورات ترمینال استفاده می شود که با فشار دادن Alt + F2 قابل دسترسی است. رابط کاربری KDE نیز عملکرد مشابهی با نام KRunner دارد. این قابلیت از طریق کلید یکسان قابل دسترسی است.

در زبان برنامه نویسی BASIC، RUN برای شروع اجرای برنامه در حالت مستقیم یا برای شروع یک برنامه ی پوششی از طریق یک برنامه بارگذاری استفاده می شود. نخستین بار در ویندوز 95، از دستور Run استفاده شد که از طریق منوی استارت و همچنین از طریق کلید میانبر Win + R قابل دسترسی بود. اگر چه دستور run در ویندوز ویستا و ورژن های بعدی ویندوز هنوز هم مورد اسفاده قرار می گیرد اما دسترسی به آن راحت تر شده و دستور های آن گسترده تر شده است.

RUN در ویندوز چیست؟

پنجره Run در ویندوز به شما این امکان را می دهد که دستورات سریع، برنامه ها، فایل ها و پوشه ها را باز کنید، با تایپ دستور سریع و کلیک راست یا فشار دادن Enter می توانید امکان دسترسی از این مسیر را فراهم کنید.

دسترسی به پنجره RUN:

  • کلیدهای ترکیبی R + Windows
  • باز کردن منوی استارت و سرچ کلمه RUN
  • باز کردن Command Prompt و کد دستوری exe shell32.dll ,#61

نحوه کار با پنجره RUN:

برای باز کردن برنامه و فایل ‌های مختلف روی سیستم، در قسمت Open آدرس کامل برنامه یا فایل مورد نظر را وارد کنید یا با کلیک بر روی Browse فایل مورد نظر را انتخاب کنید تا آدرس کامل آن در قسمت Open  نمایش داده شود. درصورتی که در قسمتی از مسیر فایل فاصله وجود داشت، در ابتدا و انتهای مسیر فایل یک کتیشن (“) قرار دهید.

5 | (3)
سانترال پاناسونیک
ویدئو پرژکتور پاناسونیک
تلفن بیسیم پاناسونیک
دوربین مدار بسته پاناسونیک
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x