تفاوت دوربین SLR با DSLR

تفاوت دوربین های SLR و DSLR در چیست؟

اگر به دنبال خرید دوربین هستید و به دنبال یک دوربین متناسب با نیاز عکاسی خود هستید، حتما در بازار و سایت های مختلف نام دوربین های SLR و DSLR را شنیده اید. اما تفاوت این دو نوع دوربین با هم چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا تفاوت بین آن ها را بررسی کنیم:

SLR به یک دوربین با یک لنز تک و یک آینه Reflex اشاره می کند. SLR مخفف Single Lens Reflex است، دوربین DSLR یک SLR دیجیتال است (Digital Single Lens Reflex)، به این معنی است که از یک سنسور دیجیتال برای ضبط تصاویر استفاده می کند.

دوربین های DSLR برای عکاسان تازه کار بسیار مناسب هستند زیرا پیش نمایش های زنده را ارائه می دهند و اگر عکس مناسب نباشد می توان از هدر رفتن فیلم جلوگیری کرد و آن را چاپ نکرد. دوربین های DSLR مدل های بیشتری موجود در بازار دارد و به دلیل همین تنوع، قیمت ارزان تری دارد. از سوی دیگر، دوربین های SLR کیفیت رنگ، تن و کنتراست کمی بهتری از DSLR دارد. علاوه بر این، دوربین های SLR به عکاسان متخصص اجازه می دهند که لنزها را عوض کنند و لنز مناسب را برای وضعیت عکسبرداری داده شده انتخاب کنند. دوربین های SLR بسیار با دوام هستند و در شرایط سخت می توانند مقاومت بیشتری داشه باشند پس به مراقب و نگهداری کمتری نسبت به DSLR ها برخوردارند.

تفاوت دوربین SLR با DSLR

تمام DSLR ها، SLR نیز هستند، اما همه SLR ها DSLR نیستند. SLR مخفف Reflex Single Lens است. این به این معنی است که ترکیب صحنه، تمرکز کردن و در واقع ضبط تصویر همه از طریق یک لنز انجام می شود. رفلکس کلمه مربوط به نحوه استفاده از یک آینه برای مشاهده صحنه و تمرکز آن از طریق منظره یاب یا یک آرایه تمرکز است و از قسمت هایی از یک ثانیه قبل از تصویر ضبط می شود. SLR می تواند از فیلم یا سنسور دیجیتال به عنوان رسانه ضبط استفاده کند. DSLR به معنای رفلکس تک لنز دیجیتال و شامل تنها DSLR هایی است که تصویر را با یک سنسور دیجیتال ضبط می کنند. دوربین SLR دارای سرعت شاتر ۱/۵۰۰ در ثانیه استاندازه ی این دوربین ها بسیار بزرگ هستند و لنزهای آن قابل حرکت هستند. دوربین های SLR برای ضبط یک تصویر از فرمت ۳۵ میلیمتری استفاده می کند اما دوربین DSLR عکس و ویدیو را با فرمت دیجیتال در کارت حافظه ذخیره می کند.

DSLR SLR
تکنولوژی رفلکس تک لنزی دیجیتال و آینه ی Reflex که اجازه می دهد تصاویر زنده و دیجیتال را از طریق لنز بگیرد. رفلکس تک لنز و آینه ی Reflex که اجازه می دهد با استفاده از لنز تصویری نوری تصاویر ضبط شود.
مخفف Digital Single-Lens Reflex Single-Lens Reflex
وزن بزرگ و بسیار سنگین است. وزن سنگینی دارد.
ضبط روی مموری کارت فیلم مخصوص دوربین
حافظه با توجه به حجم مموری کارت 36 تصویر در هر رول فیلم
سرعت شاتر 1 – 1/4000 s 1-1/1000 s
منظره یاب اپتیکال دارد دارد
کنترل دستی دارد دارد
لنزها قابل تعویض است قابل تعویض است
قابلیت استفاده مجدد تصاویر را می توان پاک کرد و از حافه مجددا استفاده کرد. تصاویر را نمی توان پاک کرد و فیلم را نمی توان دوباره استفاده کرد
ضبط ویدئو گاهی ندارد
پیش نمایش زنده گاهی ندارد
قیمت در مقایسه با دوربین های DSLR قیمت کمتری دارد. در مقایسه با دوربین های SLR قیمت بسیار گرانی دارد.

5 | (11)
تلفن سانترال
دوربین مدار بسته پاناسونیک
فکس لیزری پاناسونیک
کارت سانترال پاناسونیک
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x