آشنایی با کمپانی ZTE

“زد.تی.ای”

آشنایی با کمپانی ZTE : شرکت زد تی ایی (به انگلیسی: ZTE Corporation) (در گذشته: شرکت تجهیزات مخابراتی ژانگزینگ) (به انگلیسی: Zhongxing Telecommunication Equipment Corporation) یک شرکت چندملیتی چینی است که در زمینه ارائه تجهیزات مخابراتی فعالیت می‌کند و مقر اصلی آن در شنژن قرار دارد.

زد تی ایی از نظر نقطه فروش، چهارمین شرکت بزرگ سازنده تلفن همراه است. و از نظر درآمد، پنجمین شرکت بزرگ در زمینه ساخت تجهیزات مخابراتی است.

ZTE یک کمپانی چند ملیتی در زمینه تجهیزات و سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی است. این کمپانی در سال 1985 با عنوان Zhongxing Semiconductor Co در شهر شِنژن چین بنیانگذاری و در همان سال با گروهی از سرمایه‌گذاران وزارت هوا و فضای چین ادغام گردید.

“زد.تی.ای”

در ماه مارس سال 1993، Zhongxing Semiconductor Co نام خود را به Zhongxing New Telecommunications Equipment Co تغییر و سرمایه‌اش را به سه میلیون یوان افزایش داد. رویه فعالیت این کمپانی “مالکیت دولتی و مدیریت خصوصی” بود که درآن هنگام مدل کاری جدیدی محسوب می‌گردید.

اگر چه “زد.تی.ای” یک شرکت دولتی به شمار می‌آمد اما در سال 1997 در بورس شنژن و در سال 2004 در بورس هنگ کنگ بازار سهام خود را راه‌اندازی نمود.

همزمان با سودآوری از محل فروش داخلی، این کمپانی تصمیم گرفت تا از وجوه به دست آمده از بازار سهام هنگ کنگ به منظور گسترش واحد تحقیق و توسعه، فروش تجهیزات به ملت‌های پیشرفته و تولیدات برون مرزی استفاده نماید. در سال 2006 با پیشرفت در بازار ارتباطات بین المللی، این کمپانی موفق به کسب 40 درصد سفارشات جدید شبکه‌های CDMA در سطح جهانی گردید.

در این سال ZTE برترین بازار تجهیزات CDMA را از لحاظ تعداد محموله‌ها به دست آورد.

این کمپانی در سال 2007 موفق به فروش تجهیزات خود به ودافون انگلستان، تلفنیکا اسپانیا و تِلسترا استرالیا شد و در سال 2008 با فروش در 140 کشور، ZTE مدعی شد که مشتریانی جهانی دارد.

در سال 2009، این کمپانی سومین توزیع کننده اصلی تجهیزات ارتباطی GSM در سرتاسر جهان گردید و تقریبا 20 درصد تمامی تجهیزات GSM فروش رفته در جهان با نام ZTE به فروش می‌رسیدند.

این شرکت چینی دارای چندین شرکت تابعه بین‌المللی است که در کشورهایی نظیر استرالیا، آلمان، آمریکا، هنگ کنگ، برزیل، هند و پاکستان در حال فعالیت هستند.
علاوه بر این‌ در سال 2012، زد تی ای به عنوان چهارمین توزیع کننده بزرگ گوشی‌های موبایل انتخاب شد.

کمپانی زد.تی.ای بعد از موفقیت در زمینه تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، سری‌های متنوعی از گوشی‌های هوشمند Nubia، Grand، Blade و … را نیز تولید کرد و نمایندگی رسمی فروش آن در ایران نیز پارس سامتل است.

 

1 | (1)
ویدئو پرژکتور پاناسونیک
تلفن بیسیم پاناسونیک
تلفن سانترال
کارت سانترال پاناسونیک
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x