چشمک زدن صفحه گوشی سامسونگ

کاربران گوشی‌های هوشمند و به ویژه گوشی‌های سامسونگ، گاهی با مشکلی رو به رو می‌شوند که رد اصطلاح به آن پرپر زدن یا چشمک زدن صفحه گوشی گفته می‌شود. این مشکل به دلیل مختلفی رخ می‌دهد و شناسایی علت وقوع آن، اولین و مهم‌ترین قدم در حلش خواهد بود. در صورتی که برای اولین بار است که با این اتفاق مواجه شده‌اید؛ باید بدانید شما در این زمینه تنها نیستید و این مشکل روزانه برای کاربران زیادی رخ می‌دهد. بنابراین آرامش خود را حفظ کرده و به دنبال یافتن دلیل آن باشید. در ادامه به بررسی دلایل چشمک زدن صفحه گوشی سامسونگ خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

 مشکل چشمک زدن صفحه نمایش ممکن است به صورت های زیر ظاهر شود:

  • تمامی پیکسل های صفحه نمایش موقع لمس چشمک می زنند.
  • در نور کم صفحه شروع به چشمک زدن می کند.
  • خط های سیاه و سفید به سرعت و تصادفی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شوند.
  • نصف صفحه نمایش سیاه و یا سفید می شود و چشمک می زند.

قبل از هرچیزی بهتر است یکبار گوشی خود را ری‌استارت نمایید. گاهی اوقات با تنها یکبار راه اندازی مجدد گوشی، مشکل شما حل می‌شود و نیازی به بررسی‌های بیشتر ندارید. اما در صورتی که مشکل شما با راه اندازی مجدد رفع نشد آن‌‌گاه باید به دنبال یکی از دلایل زیر باشید:

گوشی را در وضعیت Safe Mode قرار دهید

حالت safe mode

در مواقعی ممکن است که این مشکل به دلیل نصب یک نرم افزار خاص بر روی گوشی شما رخ بدهد. حالت Safe Mode به شما این امکان را می‌دهد که در یک حالت امن و بدون وجود نرم افزارهای نصب شده به کار با گوشی خود بپردازید. در صورتی که در این حالت شما مشکل پرپر زدن صفحه را نداشتید؛ متوجه خواهید شد که ایراد کار از یکی از برنامه‌هایی است که نصب کرده‌اید. برای ورود به حالت Safe Mode در گوشی‌های مختلف، راه‌های متفاوتی تعبیه شده است. اما رایج‌ترین راه آن به صورت زیر است:

  • دکمه Power گوشی خود را نگه دارید تا وارد منوی Power شوید
  • بر روی Power Off آنقدر فشار دهید تا منوی Safe Mode برای شما ظاهر گردد
  • در این مرحله گزینه OK را انتخاب کنید

برای مدتی در این حالت با گوشی خود کار کنید و منتظر برو مشکل شوید. اگر مشکل یاد شده رخ نداد؛ یکی از نرم افزارهای نصب شده ایراد دارد. باید از حالت Safe Mode خارج شوید و به بررسی نرم افزارهایی که نصب کرده‌اید بپردازید.

ایرادات مربوط به آی سی لایت

ای سی لایت

اینم مدار بر روی برد گوشی قرار گرفته و به طور مستقیم با نور و تصویر موبایل در ارتباط است. این آی سی بسیار حساس است و این احتمال وجود دارد که در صورت ضربه خوردن گوشی خراب یا نیم‌سوز شود. در مواقعی که این مدار به طور کامل بسوزد؛ شما تصویری بر روی صفحه نمایش مشاهده نخواهید کرد. اما اگر این آی سی نیم سوز شود ، ممکن است شاهد چشمک زده صفحه نمایش باشید. به این منظور بهتر است گوشی خود را به یک مرکز تعمیرات موبایل نشان دهید تا آن‌ها این آی سی را برای شما تعویض یا تعمیر نمایند. البته توجه داشته باشید که بعد از تعمیر این قطعه و رفع مشکل، حتما یک محافظ مناسب برای صفحه نمایش انتخاب کنید تا از تکرار این اتفاق جلوگیری کرده باشید.

Adaptive brightness را غیر فعال کنید

Adaptive brightness را غیر فعال کنید

همانطور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند، نور صفحه نمایش خود را بر اساس نور موجود در فضای بیرون کم یا زیاد می‌کنند. به همین دلیل ممکن است گاهی شما بر اثر این تغییرات مداوم نور، شاهد چشمک زدن صفحه گوشی سامسونگ باشید. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای رفع این مشکل انجام دهید غیر فعال کردن گزینه Adaptive brightness می‌باشد. برای اینکار ابتدا وارد مسیر Settings > Display > Brightness شوید.

سپس در صفحه باز شده به دنبال قسمت Adaptive brightness بگردید و اجرای آن را متوقف نمایید. در صورتی که مشکل رخ داده به علت نوسانات نور صفحه نمایش باشد؛ با غیر فعال کردن این گزینه، مشکل شما حل خواهد شد.

شاید بسیاری از کاربران فکر می کنند مشکل چشمک زدن صفحه نمایش مربوط به سخت افزار تلفن است. اما این مشکل می تواند مربوط به نرم افزار یا سخت افزار باشد. عمدتا این مسئله به دلیل عدم هماهنگی بین پردازنده گرافیکی و CPU گوشی به صورت سخت افزاری یا نرم افزاری است.

اجرای برنامه هایی که احتیاج به رزولوشن بالا دارد

بازی های کیفیت بالا

برخی از برنامه ها و بازی هایی که روی تلفن همراه خود دارید ممکن است با رزولوشن گوشی همراه شما سازگار نباشند. به همین دلیل هنگام اجرای آن ها ممکن است با مشکل پریدن یا چشمک زدن صفحه نمایش رو به رو شوید. اگر فقط در هنگام باز کردن برخی از برنامه ها با این مشکل مواجه می شوید بهتر است آن برنامه را از گوشی خود پاک کنید.

مراجعه به یک تعمیرکار موبایل

در صورتی که با هیچکدام از راه‌حل‌های بالا نتوانستید مشکل چشمک زدن صفحه گوشی سامسونگ را حل کنید؛ بهترین کار مراجعه به یک تعمیرکار موبایل است. در این مراکز گوشی شما هم از نظر سخت‌افزاری و هم از جنبه نرم‌افزاری مورد بررسی دقیق قرار گرفته و آن‌ها بعد از یافتن دلیل اصلی بروز این مشکل، به حل آن می‌پردازند. البته بهتر است به محض اینکه صفحه نمایش شما شروع به چشمک زدن کرد، از داده‌های خود یک بک آپ تهیه نمایید. زیرا در این شرایط امکان سوخنن کامل ال سی دی و از بین رفتن اطلاعات وجود دارد.

3.5 | (17)
تلفن سانترال
دوربین مدار بسته پاناسونیک
فکس لیزری پاناسونیک
کارت سانترال پاناسونیک
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x