انواع پرینترهای HP : راهنمای انتخاب بهترین پرینتر

پرینتر یکی از دستگاه‌های الکترونیکی است که در امروزه در بسیاری از محیط‌های کاری و شخصی استفاده می‌شود. پرینتر به شما امکان می‌دهد که متن‌ها، تصاویر، نمودارها و سایر محتواهای دیجیتال را به صورت فیزیکی روی کاغذ یا سایر رسانه‌ها چاپ کنید. پرینترها بر اساس تکنولوژی، کاربرد، قابلیت‌ها و قیمت می‌توانند از هم متفاوت باشند. در این مقاله، ما قصد داریم به معرفی انواع پرینترهای HP بپردازیم و نشان دهیم که چگونه می‌توانید بر اساس نیازهای خود، بهترین پرینتر را انتخاب کنید.

انواع پرینترهای جوهرافشان (InkJet)

پرینترهای جوهرافشان HP یکی از محبوب‌ترین انواع پرینترها در بازار هستند. این پرینترها با تکنولوژی جوهرافشان، عکس‌ها و مستندات با کیفیت بالا را چاپ می‌کنند. همچنین، سرعت چاپ بالا و امکانات اتصال به شبکه، آنها را به انتخاب عالی برای محیط‌های کاری و خانگی تبدیل کرده است. 

پرینترهای آل‌این‌وان یا چندمنظوره

بهترین پرینترهای آل‌این‌وان برای کاربری خانگی، پرینترهای جوهرافشان چندمنظوره یا آل‌این‌وان هستند. اینکه این پرینترها چقد هزینه دارند، کدام آپشن‌ها را اجرا می‌کنند و سایز آنها چقد است، گزینه‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهند.

ویژگی ها:

  • قابلیت‌های پرینت، اسکن و کپی
  • نیاز به جایگزینی کارتریج جوهری
  • قابلیت چاپ سیاه و سفید و همچنین رنگی

پیشنهاد شده:

پرینتر آل‌این‌وان برند HP مدل OfficeJet Pro 8710 تمام نیازهای اولیه برای یک پرینتر خانگی کاری را برطرف می‌کند و هزینه جوهر را برای شما کاهش می‌دهد. اگر شما چاپ رنگی باکیفیت نیاز دارید، پرینتر HP OfficeJet Pro انتخابی مناسب است که می‌تواند جایگزین پرینترهای لیزری شده و همچنین به نسبت آنها هزینه کمتری دارد. این پرینتر شامل امکانات فکس و ویژگی امنیتی برای ارتباط با شبکه وای‌فای محلی محافظت شده است. از امتیازات این محصول می‌توان به صفحه لمسی، اپلیکیشن از پیش بارگذاری شده برای کمک به اسکن کردن و پرینت از راه دور اشاره کرد.

پرینتر آل‌این‌وان مناسب پرینت خانگی یکی از انواع پرینتر hp

 

– پرینترهای جوهرافشان برای عکس

شما می‌توانید از پرینترهای چندمنظوره برای چاپ عکس استفاده کنید، خب البته حرفه‌ای‌ها انتظار بیشتری دارند، ولی این پرینتر نیاز شما را برآورده خواهد کرد. پرینترهای جوهرافشان چاپ عکس، طوری طراحی شده‌اند که عکسی واضح را در سایزهای مختلف ایجاد کنند. این پرینترها معمولا کمی گران‌تر از پرینترهای جوهرافشان معمولی هستند و این به خاطر نوع جوهری است که در آنها استفاده می شود.

ویژگی ها:

  • مناسب کاربری عکاسان
  • پرینت گرفتن، اسکن گرفتن و کپی کردن
  • استفاده از 6 تا 12 کارتریج جوهری

پیشنهاد شده:

پرینتر آل‌‌این‌وان HP مدل ENVY Inspire 7255e ویژگی‌های یک پرینتر چندمنظوره را دارد و در عین حال قابلیت‌های چاپ عکس نیز به آن اضافه شده است.

پرینت از راه دور نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول است که برای کاربران خانگی و همچنین دارندگان بیزینس این امکان را فراهم می‌کند تا بالاترین کیفیت پرینت عکس را از هر جایی داشته باشند. مشخصات دیگر این پرینتر، پرینت از ایمیل و صفحات وب، کپی و اسکن کردن و سازگار با HP Instant Ink هستند.

پرینتر چندمنظوره اچ پی برای چاپ عکس از انواع پرینتر hp

پرینترهای تک منظوره

پرینتر تک‌منظوره برای انجام کارهای ساده و ابتدایی کافی است. این مدل پرینت کاربری آسانی دارد و گزینه خوبی برای خانه و دفاتر کوچک است. پرینترهای تک‌منظوره مقرون‌به‌صرفه هستند، اما بسته به اینکه چه چیزی را می‌خواهید چاپ کنید، ممکن است جوهر زیادی مصرف کنند.

ویژگی ها:

  • چاپ سیاه سفید و همچنین رنگی
  • کاربری آسان
  • قابلیت پرینت عکس با توجه به مدل دستگاه

پیشنهاد شده:

پرینتر تک‌منظوره HP مدل OfficeJet Pro 8210 سادگی و قدرت کافی را برای 5 کاربر ارائه می‌دهد. این پرینتر تمام نیازهای اولیه و پایه‌ای چاپ را برای شما برطرف می‌کند و زمانی که ارتباط وای‌فای برقرار باشد، می‌توانید از ویژگی پرینت از راه دور نیز استفاده کنید. پرینتر 8210 به سختی کار می‌کند تا مصرف جوهر را در زمان چاپ کاهش دهد، که این خود باعث ذخیره شدن هزینه‌ها می شود، زیرا به نسبت پرینترهای موجود در بازار 50 درصد کمتر جوهر مصرف می‌کند.

پرینتر تک منظوره مناسب برای 5 کاربر از انواع پرینتر hp

از دیگر ویژگی‌های پرینتر OfficeJet Pro 8210 می‌توان به صفحه کلید نمایشی برای ورودی آسان، یک درایو مشترک برای چندین کاربر و پرینت از گوشی هوشمند و تبلت را نام برد.

انواع پرینترهای لیزری

پرینترهای لیزری بیشتر مناسب دفاتر کاری و جاهایی هستند که در آنها اسناد و مدارک به تعداد زیاد پرینت گرفته می‌شود. این دستگاه‌ها با سرعت بالا، کیفیت چاپ فوق‌العاده و قابلیت چاپ حجم بالا، انتخاب مناسبی برای کسب و کارها و دفاتر اداری محسوب می‌شوند. از نظر اندازه، در این سری پرینترها می‌توانید مدل‌های کوچک و بزرگ را بر اساس الزامات پرینتی مشاهده کنید.

مدل‌های لیزری در ابتدا هزینه بالاتری دارند، اما با توجه به اینکه تعداد زیادی برگه را می‌توانند پرینت بگیرند، این هزینه مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد.

پرینترهای لیزری رنگی

برای آن‌هایی که می‌خواهند اجرا و سخنرانی خود را با رنگ‌های عالی نشان دهند و چشمان همه را به خود خیره کنند، پرینتر لیزری گزینه مناسبی است. این پرینتر مخصوصا برای کسانی است که کار گرافیکی انجام می‌دهند و می‌خواهند بالاترین کیفیت چاپ را از آثار خود داشته باشند نیز کاربرد دارد. استفاده از پرینتر لیزری رنگی می‌تواند هزینه را نیز کاهش دهد، زیرا شما تنها چهار کارتریج برای جایگزینی نیاز دارید.

با وجود اینکه این پرینترها می‌توانند چاپ عالی و باکیفیتی ارائه دهند، اما اگر شما قصد دارید تا عکس‌ها یا کارهایی با گستره رنگی بالا چاپ کنید، می‌توانید یک پرینتر مخصوص چاپ عکس داشته باشید.

ویژگی‌ها:

  • تنها چهار کارتریج برای جایگزینی
  • گزینه‌ای عالی برای بیزینس‌های کوچک
  • هزاران پرینت بدون جابه‌جایی تونر

پیشنهاد شده:

پرینتر رنگی برند HP مدل LaserJet Pro MFP M182nw با توجه به بهینه‌سازی سازگار با محیط زیستی که روی آن صورت گرفته، سعی دارد تا به دفاتر کاری در ذخیره و کاهش استفاده از تونر کمک کند. این پرینتر همچنین دارای سیستم امنیتی است که باعث می‌شود تنها کسانی که به آن نیاز دارند بتوانند به اسناد و مدارکی که در قسمت درخواست پرینت است، درسترسی داشته باشند. از ویژگی های M182nw می‌توان به پرینت با سرعت بالا، سیستم امنیتی اضافه شده و ویژگی‌های محیطی برای کاهش هزینه‌های پرینت اشاره کرد.

پرینتر لیزری مناسب با محیط زیست

پرینترهای لیزری تک رنگ

از زمانی که پرینترهای لیزری رنگی رشد کردند و توانستند قیمتی مقرون‌به‌صرفه و پرینتی با سرعت بالاتر داشته باشند، پرینترهای لیزری تک‌رنگ کمتر به چشم آمدند. با این وجود اگر قصد دارید تا تعداد زیادی فایل یا فایل‌های بزرگ را پرینت بگیرید و این کار را سریع انجام دهید، پرینتر تک‌ رنگ به‌خوبی می‌تواند از پس این کار برآید.

این پرینترها تنها چاپ سیاه سفید انجام می‌دهند و تنها یک کارتریج برای جایگزینی دارند.

ویژگی ها:

  • یک کارتریج
  • کارتریج‌های سازگار با LD برای کاهش هزینه‌ها
  • مناسب برای بیزینس‌ها

پرینترهای مدل‌های دیگر

پرینترهای جوهرافشان و لیزری از پرینترهای متداول هستند، اما پرینترهای دیگری نیز هستند که مناسب کارهای مختلف هستند. پیدا کردن این پرینترها در فروشگاه‌ها کمی مشکل است، زیرا به‌ صورت گسترده استفاده نمی‌شوند؛ اما می‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند. از جمله این پرینترها می‌توان به مدل‌های Solid Ink، LED، Dot Matrix، 3D و A3 اشاره کرد.

پرینترهای DeskJet ، ENVY و Tango مناسب کاربری خانگی است. پرینترهای OfficeJet و LaserJet برای‌ محیط‌های کاری مناسب هستند. برای کاربری‌های دفترهای خانگی پرینترهای Smart Tank Plus معرفی شده‌اند. 

مدل کاربری نوع سرعت اندازه
DeskJet خانگی کوچک Inkjet 8 برگ در هر دقیقه کوچک
ENVY خانگی متوسط Inkjet 10 برگ در هر دقیقه متوسط
ENVY Inspire خانگی، دفتر خانگی Inkjet 15 برگ در هر دقیقه متوسط
Smart Tank Plus دفتر خانگی Inkjet 11 برگ در هر دقیقه متوسط
OfficeJet دفاتر کاری کوچک Inkjet 28 برگ در هر دقیقه بزرگ
LaserJet دفاتر خانگی کوچک و متوسط Laser 35 برگ در هر دقیقه بزرگ

پرینترهای HP DeskJet

پرینترهای HP مدل DeskJet جوهرافشان هستند و برای کاربری خانگی طراحی شده‌اند. اگر گاهی اوقات می‌خواهید کارت پرواز یا مثلا بلیط سینما چاپ کنید، اما برای پرینترهای بزرگ جا ندارید، پرینتر DeskJet انتخاب مناسبی است. این پرینترهای جمع و جور علاوه بر پرینت، می‌توانند کار اسکن و کپی را نیز انجام دهند و به دستگاه دیگری برای این موارد نیاز ندارید. این پرینترها طراحی رنگی دارند و سال‌ها با شما می‌مانند.

پرینتر اچ پی جمع و جور برای چاپ بلیط و کاربری پایه‌ای

پرینترهای HP ENVY

پرینترهای HP ENVY در دسته ی پرینترهای جوهرافشان قرار می گیرند و نیز برای استفاده خانگی هستند، اما امکانات آنها به نسبت مدل DeskJet بیشتر است. این پرینترها علاوه بر پرینت و چاپ، گزینه‌های اسکن و کپی را نیز دارند و حتی گاهی پرینت دوبل هم میگیرند. شما می‌توانید پرینتر را از طریق دکمه‌های روی آن مدیریت کنید. پرینتر مدل ENVY خیلی مناسب چاپ کردن عکس نیست. اگر می‌خواهید کلی عکس را چاپ کنید، می‌توانید پرینتر مدل HP ENVY Inspire را انتخاب کنید.

پرینتر اچ پی برای استفاده خانگی

پرینترهای HP ENVY Inspire

پرینترهای HP مدل ENVY Inspire جانشینان پرینترهای مدل ENVY هستند. با توجه به سرعت پرینت 15 برگ سیاه و سفید در هر دقیقه، این پرینتر مناسب دفاتر خانگی است. پرینتر HP ENVY Inspire به عنوان دستگاهی چندکاره، چهار عملکرد پرینت، اسکن، کپی و فکس را انجام می‌دهد.

این پرینتر به نسبت مدل HP ENVY گزینه‌های وایرلس بیشتری دارد.

شما می‌توانید از طریق email print، بلوتوث و Wi-Fi direct به صورت وایرلس پرینت بگیرید.

پرینتر از طریق صفحه لمسی داخلی کنترل می‌شود. با پرینتر HP ENVY Inspire می‌توانید عکس‌های با کیفیت بالا چه از لحاظ رنگ و شفافیت چاپ کنید. این پرینتر، قسمت چاپ عکس مخصوصی دارد که می‌تواند تا 15 برگ را در خود نگه دارد.

پرینتر اچ پی با صفحه لمسی

پرینتر های HP Smart Tank Plus

پرینترHP مدل Smart Tank Plus می‌تواند در عین حال تعداد زیادی پرینت بگیرد و از نظر هزینه‌ها مقرون‌به‌صرفه است. این پرینتر بدون کارتریج کار می‌کند. داخل این پرینتر لوله هایی قرار گرفته که به راحتی و بدون ریزش و با کمک آنها می‌توانید مخزن‌ها را پر کنید. شما می‌توانید 7200 برگ را با جوهر موجود پرینت بگیرید. برخی از پرینترهای سری Smart Tank Plus تغدیه‌کننده خودکار دارند، که به لطف آن سرعت کپی و اسکن اسناد و مدارک بالا می‌رود.

پرینتر مقرون به صرفه اچ پی با تعداد چاپ بالا

پرینترهای HP OfficeJet

پرینترهای HP OfficeJet همانطور که از اسم آنها پیداست، مناسب کاربری در دفاتر هستند. OfficeJet پرینتری جوهرافشان است که به طور میانگین حدود 15 صفحه در هر دقیقه چاپ می‌کند، بنابراین می‌توانید بگوییم که مناسب دپارتمانی با 3 نفر است. مدل Pro این محصول برای دفاتر کاری کوچک با 4 تا 5 کارمند مناسب است. این مدل به نسبت سریع‌تر است و کشو ورودی و خروجی بزرگتری دارد. پرینتر OfficeJet Pro تقریبا همیشه می‌تواند هم اسکن کند هم کپی بگیرد. برخی مدل‌های آن نیز تغذیه‌کننده خودکار دارند که باعث می‌شوند در یک حرکت تعداد زیادی اسناد و مدارک را اسکن کنید و کپی بگیرید.

پرینتر اچ پی مناسب استفاده در دفاتر

پرینترهای HP LaserJet

همانطور که از نام آن پیداست، پرینتر HP LaserJet از جوهر استفاده نمی‌کند و یک پرینتر لیزری محسوب می شود. این پرینترها برای پرینت کارتریج تونر دارد. این کارتریج‌ها به نسبت مدل‌های معمول ارزان‌تر هستند و غالبا نیازی به جایگزین برای آنها ندارید. همین باعث شده تا LaserJet در جاهایی از جمله دفاتر سایز متوسط و مدرسه که پرینت بسیار متداول و از کارهای روزمره است، بسیار مناسب باشد. این پرینترها سرعت بالایی دارند و می‌توان به طور مداوم با آنها پرینت گرفت. بسیاری از این مدل‌ها آپشن‌های کاربردی و مفیدی همچون پرینت دوبل و اسکن دوبل دارند.

پرینتر لیزری اچ پی مناسب مدارس

جمع بندی:

پیدا کردن پرینتری مناسب، به خصوص زمانی که نیاز دارید انواعی از پروژه‌ها را انجام دهید، خود چالشی بزرگ است. خوشبختانه هنوز جای خلاقیت و رشد در این زمینه وجود دارد و مدل‌های جدید پرینترها مرتب آپدیت می‌شوند و ارتقا پیدا می‌کنند.

قبل از اینکه پرینتر بخرید، مطمئن شوید که دستگاهی که انتخاب می‌کنید نیازهای شما از پرینت را کامل برطرف می‌کند و در عین حال مقرون‌به‌صرفه نیز هست. پرینتر مناسب کار شما را به سرعت و دقت کافی انجام می‌دهد بدون آنکه نیاز باشد بیش از چیزی که باید هزینه کنید.

سوالات متداول:

پرینتر لیزری به کارتریج نیاز دارد؟

بله، پرینتر لیزری به کارتریج نیاز دارد. کارتریج در پرینتر لیزری، محفظه‌ای استوانه‌ای شکل است که در داخل آن تونر قرار دارد. تونر به طور کلی به پودری اطلاق می‌شود که توسط کارتریج مخصوص روی کاغذ پخش شده و در مرحله‌ی بعد توسط لیزر گرم می‌شود. 

استفاده از کدام نوع پرینتر اچ پی مقرون به صرفه است؟

برای پیدا کردن پرینتر اچ پی مقرون به صرفه، بهتر است از پرینترهای لیزری استفاده کنید. پرینترهای لیزری اچ پی، برای چاپ خطوط کوچک و متنی، از برتری بالایی برخوردار هستند. اگر کارهای چاپی شما اکثراً متنی هستند که گرافیک زیادی نیاز ندارند، پرینتر لیزری را ترجیح دهید.

امتیاز شما به این پست post
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x