اصطلاح Ping چیست؟

پینگ (ping) چیست؟

پینگ یا Packet Internet Groper یک ابزار نرم افزار مدیریت شبکه کامپیوتری است که برای تست پذیرش یک میزبان در شبکه پروتکل اینترنت (IP) استفاده می شود. از دستور پینگ برای اندازه گیری فاصله ی زمانی اتصال بین دو دستگاه در شبکه استفاده می شود. این دستور در تمامی سیستم عامل ها قابل اجرا است. میزان پینگ بر حسب میلی ثانیه اندازه گیری شده است.

این روز ها که استفاده از اینترنت پرسرعت ADSL رواج پیدا کرده است، سرعت یکی از مهمترین معیار های کیفیت این سرویس ها است. اما PING در این میان از اهمیت زیادی برخوردار است.

پینگ می تواند ارتباط بین دو نقطه (دو سیستم کامپیوتر و یا یک سیستم و سایت) را نشان دهد. همچنین پینگ میزان سرعت ارسال دیتا از نقطه اول به نقطه دوم و سرعت و زمان برگشت دیتا ها از نقطه دوم به اول را اندازه گیری می کند.

شاید با این تعریف تصور کنید که ارسال و دریافت داده ها، چه ارتباطی با سرعت گشت و گذار ما در اینترنت دارد؟ خوب است بدانید ما در اینترنت مدام در حال ارسال و دریافت بسته های اطلاعات مختلف هستیم و به همین دلیل پینگ می تواند در سرعت ما تاثیر گذار باشد.

Ping چیست؟

پینگ زمانی است که شما بسته ای را برای سرور ارسال می کنید و سرور پاسخ می دهد. برای تفسیر نتایج ارائه شده توسط این ابزار باید بگوییم هرچه این زمان رفت و برگشت کمتر باشد شبکه ای که به آن وصل هستید کیفیت بالاتری دارد و تاخیر کمتری را احساس می کنید.

زمانی که شما دستور پینگ را در DOS وارد می کنید، سیستم شما یک درخواست ICMP Echo ارسال می کند. شاید این سوال مطرح شود که ICMP چیست؟ این کلمه مخفف عبارتInternet Control Message Protocol به معنی پروتکل کنترل پیام اینترنت است. این پروتکل در میان دستگاه هایی که به یکدیگر شبکه شده اند استفاده می شود. به همین دلیل دستگاه های مذکور می توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. برای هر بسته ارسال شده، یک Echo یا پاسخ ارسال می شود. هنگامی که سرور مقصد پینگی دریافت می کند، یک پیام مخصوص را به سیستم مبدا ارسال می کند. به همین دلیل برای ارسال هر دستور ping یک سطر پاسخ برای آن دریافت می شود. علاوه بر این اندازه گیری پینگ میزان از دست رفتن دیتا را مشخص می کند.

در ایران به دلیل مشکلات و عدم کیفیت سرویس های ارائه شده، معمولا میزان پینگ در سرور های اروپا عددی بین 250 تا 350 میلی ثانیه و سرور های ایران کمتر از 100 میلی ثانیه می باشد.

5 | (5)
ویدئو پرژکتور پاناسونیک
سانترال پاناسونیک
کارت سانترال پاناسونیک
فکس لیزری پاناسونیک
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x