نحوه عيب‌يابی و تعمير تلفن ثابت

تلفن‌های ثابت همچنان در منازل و دفاتر کاری، از اهمیت زیادی برخوردار هستند. از طرفی دیگر با توجه به افزایش قیمت این محصولات، عیب‌یابی و تعمیر تلفن ثابت، به یک تخصص مهم تبدیل شده است؛ زیرا مشتریان ترجیح می‌دهند تلفن‌های آن‌ها، توسط تکنسین‌های مجرب و کارآزموده، مورد تعمیر قرار بگیرند.

یک تلفن ثابت می‌تواند با خرابی‌های متعددی مواجه شود که هر کدام، نیاز به شیوه عیب‌یابی و البته تعمیر مخصوص به خود نیاز دارند. این موضوع سبب شده تا یک واحد تعمیرات معتبر و باتجربه، به راحتی از مراکز غیرمجاز و فاقد تخصص کافی، متمایز شود.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر می‌خواهیم به بررسی کامل عیب‌یابی و تعمیر تلفن ثابت پاناسونیک بپردازیم. اگر شما هم یکی از این تلفن‌ها را در خانه یا محل کار خود در اختیار دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

تعمیر تلفن ثابت پاناسونیک در ایده آل گستر

در صورتی که تلفن ثابت (بیسیم یا رومیزی) پاناسونیک شما به هر دلیلی خراب شده است، بهترین راه، استفاده از خدمات واحد تعمیرات ایده آل گستر است. برای ثبت آنلاین درخواست تعمیرات خود، روی لینک زیر کلیک کنید:

ثبت سفارش آنلاین تعمیرات

بعد از این‌که درخواست شما مبنی بر تعمیر تلفن پاناسونیک در وب سایت رسمی ایده آل گستر به ثبت رسید، همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند. سپس هماهنگی‌های لازم انجام شده و تلفن شما تحویل گرفته می‌شود. در نهایت و پس از انجام تعمیرات، می‌توانید دستگاه خود را درب منزل، تحویل بگیرید.

هرچند که هر دو شعبه اصلی شرکت ایده آل گستر در شهر تهران واقع شده‌اند، اما خدمات ما به شما عزیزان، تنها به پایتخت محدود نمی‌شود. شما می‌توانید از سراسر ایران، تلفن پاناسونیک خود را جهت عیب‌یابی و تعمیرات، به ایده آل گستر ارسال نمایید.

چرا ایده آل گستر؟ 

شرکت ایده آل گستر به عنوان مرکز مجاز فروش و خدمات پس از فروش محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران فعالیت می‌کند. بیش از دو دهه حضور فعال و ارائه خدمات متنوع به مشتریان، باعث شده است که این شرکت هم‌اکنون به یک نام آشنا و قابل اعتماد در زمینه فروش و تعمیرات تلفن پاناسونیک، تبدیل شود.

واحد تعمیرات ایده آل گستر

برخی از خدماتی که ما در زمینه عیب‌یابی و تعمیر تلفن ثابت پاناسونیک به مشتریان خود ارائه می‌دهیم عبارتند از:

  • استفاده از قطعات اورجینال پاناسونیک در طول زمان تعمیرات
  • عیب‌یابی و تعمیر تلفن‌ها با استفاده از جدیدترین تجهیزات
  • استفاده از تکنسین‌های فنی، مجرب و کارآزموده
  • رعایت انصاف در قیمت‌ها
  • سرویس رایگان (برای ساکنین عزیز شهر تهران)
  • ارائه خدمات به سراسر ایران
  • تعمیر تلفن پاناسونیک در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • یک هفته مهلت تست برای تمام تلفن‌های تعمیر شده

بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر، تلفن‌های پاناسونیک آسیب دیده خود را به واحد تعمیرات ایده آل گستر ارسال نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، آن‌ها را مانند روز اول، تحویل بگیرید.

انواع خرابی‌های تلفن ثابت پاناسونیک

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، تلفن ثابت پاناسونیک به دلایل مختلفی می‌تواند خراب شود یا حتی از کار بیفتد! خوشبختانه در اکثر موارد، این خرابی‌ها قابل تعمیر هستند. به صورت کلی می‌توان گفت که یک تلفن پاناسونیک، به دلیل یکی از اختلال‌های زیر، به تعمیرات نیاز پیدا می‌کند:

  • سفت شدن کلیدهای صفحه کلید
  • برق خوردگی
  • آب خوردگی
  • ضرب خوردگی
  • شارژ نشدن گوشی بیسیم
  • شکستن یا سوختن صفحه نمایش
  • اختلال در صدا
  • زنگ نخوردن
  • ست نشدن گوشی بیسیم با دستگاه پایه

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا هر کدام از این خرابی‌ها را به صورت جداگانه، مورد بررسی قرار دهیم.

عیب‌یابی و تعمیر تلفن ثابت پاناسونیک

اولین و مهم‌ترین قدم در تعمیر یک تلفن ثابت، عیب‌یابی و یافتن علت اصلی خرابی است. بعد از آن و با تعویض قطعات آسیب دیده با قطعه‌های اورجینال، دستگاه آماده استفاده مجدد خواهد شد.

سفت شدن کلیدهای صفحه کلید 

همه ما احتمالا حداقل یک‌بار تجربه شماره‌گیری با یک تلفن که کلیدهای آن سفت شده‌اند را داشته‌ایم. در این شرایط، گرفتن شماره و کار با تلفن، سخت و گاهی حتی غیر ممکن می‌شود. این اتفاق به دلیل تمام شدن ذغال زیر کلیدها، رخ می‌دهد.

مشکل سفت شدن کلیدهای صفحه کلید

برای رفع مشکل سفت شدن کلیدها، باید تلفن پاناسونیک شما باز شده و یک تلق مخصوص، جایگزین ذغال آسیب دیده شود. هرچقدر که بیشتر با تلفن خود کار کنید، زودتر به تعویض صفحه کلید آن نیاز پیدا خواهید کرد.

برق خوردگی 

اگر دستگاه تلفن خود را به جای پریز تلفن، به پریز برق وصل کنید، دچار برق خوردگی می‌شود. به عبارتی دیگر، در اثر عبور جریان زیاد (بیش از تحمل مدارهای داخلی)، یک یا چند قطعه روی برد اصلی دچار سوختگی شده و تلفن شما دیگر روشن نخواهد شد.

تذکر: در صورتی که برق خوردگی وسیع باشد (جریان زیادی از مدار داخلی تلفن عبور کرده باشد)، متاسفانه دستگاه دیگر قابل تعمیر نخواهد بود.

با این‌حال اگر دستگاه تلفن شما در سطح محدودی دچار برق خوردگی شده باشد، می‌توانید که با تعویض قطعات آسیب دیده، بتوانید دوباره از آن استفاده کنید.

آب خوردگی 

کارشناسان توصیه می‌کنند که دستگاه تلفن ثابت خود را تا حد امکان از آب دور نگه دارید. زیرا ورود حتی یک قطره آب به مدار اصلی آن هم ممکن است باعث بروز آسیب یا خرابی شود. در آب خوردگی هم ممکن است یک یا چند قطعه روی مدار اصلی تلفن، دچار سوختگی شوند.

تذکر: در صورتی که آب خوردگی وسیع باشد (حجم زیادی از آب به داخل تلفن نفوذ کرده باشد)، دستگاه قابل تعمیر و استفاده مجدد نخواهد بود.

برای رفع آب خوردگی، دستگاه تلفن ثابت پاناسونیک باید باز شده و مورد عیب‌یابی قرار بگیرد. پس از آن، قطعات سوخته با قطعه‌های نو و اورجینال جایگزین می‌شوند.

ضرب خوردگی 

در صورتی که دستگاه تلفن از دست شما زمین بخورد یا یک ضربه نسبتا شدید به آن وارد شود، ممکن است دچار خرابی یا سوختگی شود. این‌جا هم مانند آب خوردگی و برق خوردگی، تعدادی از قطعه‌های روی مدار اصلی دستگاه، دچار آسیب خواهند شد.

مهم‌ترین نکته در رفع مشکل ضرب خوردگی تلفن ثابت پاناسونیک، استفاده از قطعه‌های اصلی برای جایگزین کردن قطعات آسیب دیده است. در صورتی که این کار به درستی انجام شود، می‌توانید دوباره از دستگاه تلفن خود استفاده کنید.

شارژ نشدن گوشی بیسیم 

این مشکل مختص تلفن‌ بیسیم پاناسونیک است و بر اثر آن، گوشی بیسیم بعد از قرار گرفتن روی دستگاه پایه، شارژ نمی‌شود. عوامل مختلفی می‌توانند باعث بروز این اختلال شوند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • تمام شدن عمر مفید باتری‌ها
  • خراب شدن سوکت شارژ گوشی بیسیم
  • ایراد در دستگاه پایه
  • خرابی آداپتور

در صورتی که تلفن بیسیم شما شارژ نمی‌شود، باید تمام موارد بالا به دقت بررسی شوند تا در نهایت، بتوان مشکل را حل کرد. توجه داشته باشید که در اکثر موارد، تمام شدن عمر مفید باتری‌ها منجر به شکل‌گیری این مشکل می‌شود.

فروش باتری پاناسونیک

اگر برای تلفن بیسیم خود به باتری‌های جدید نیاز دارید، می‌توانید انواع مدل‌های باتری پاناسونیک را دو مدل اورجینال و غیر اصل، از فروشگاه ایده آل گستر خریداری نمایید.

شکستن یا سوختن صفحه نمایش 

صفحه نمایش یا همان LCD یکی از مهم‌ترین قطعات تلفن است که باید در تعمیر و عیب‌یابی تلفن ثابت پاناسونیک، به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار بگیرد. در صورتی که نمایش‌گر تلفن شما بر اثر ضربه آسیب دیده باشد، متاسفانه راهی به جز تعویض آن نخواهید داشت.

اما اگر فقط فلت (رابط LCD با مدار اصلی) دچار سوختگی شده باشد، متحمل هزینه سنگینی نخواهید شد. زیرا به راحتی و با تعویض این قطعه، مشکل دستگاه شما به صورت کامل حل می‌شود.

اختلال در صدا 

اختلال صدا در یک تلفن ثابت پاناسونیک، می‌تواند به دلیل مشکل در دهنی گوشی، کپسول صدا، میکروفون یا بلندگو باشد. به هر حال، در این شرایط دستگاه باید باز شده و مورد عیب‌یابی قرار بگیرد. فراموش نکنید که رفع مشکل صدا در تلفن‌های پاناسونیک، نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد.

زنگ نخوردن 

این مشکل دو دلیل اصلی دارد که خوشبختانه در هر دو مورد، نیاز به تعمیرات سخت افزاری دستگاه تلفن نیست:

  • ممکن است ایراد از خط مخابرات بوده و دستگاه تلفن شما هیچ مشکلی نداشته باشد.
  • احتمال دارد که تلفن در وضعیت بی‌صدا قرار داشته باشد.

در صورتی که هیچ کدام از دو عامل بالا باعث زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک نشده باشند، دستگاه باید باز شده و مورد عیب‌یابی و تعمیر قرار بگیرد.

هزینه تعمیر تلفن ثابت چقدر است؟

همان‌طور که خرابی‌های تلفن ثابت پاناسونیک متنوع هستند، هزینه عیب‌یابی و تعمیر آن‌ها هم با همدیگر متفاوت است. از طرفی دیگر و با توجه به نوسانات شدید قیمت ارز، نمی‌توانیم به صورت قطعی درباره هزینه تعمیر تلفن ثابت پاناسونیک حرف بزنیم.

با این حال، این اطمینان را به شما می‌دهیم که کلیه قیمت‌هایی که برای انجام تعمیرات در ایده آل گستر به شما عزیزان اعلام می‌شوند، بر اساس نرخ مصوب اتحادیه مخابراتی ایران خواهند بود.

علاوه بر این، همکاران ما قبل از شروع تعمیرات (در صورتی که هزینه تعمیرات بیش از 100 هزار تومان باشد)، شما را در جریان قیمت‌ها قرار می‌دهند. به این ترتیب، تنها در صورت رضایت شما، روند عیب‌یابی و تعمیرات شروع خواهد شد.

کلام آخر

تلفن ثابت پاناسونیک همچنان به صورت گسترده‌ای در منازل و دفاتر کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین بدیهی است که تعمیرات این دستگاه‌ها هم از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

در این مقاله سعی کردیم به زبانی ساده به بررسی عیب‌یابی و تعمیر تلفن ثابت پاناسونیک بپردازیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

3.9 | (11)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x